تفاوت های PHP و پایتون | کدام زبان در بازار تسلط دارد؟

تفاوت های PHP و پایتون

آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که سعی کنید به چیزی برسید اما نتیجه نهایی کاملاً پیش بینی نشده باشد؟! در واقع PHP هرگز به عمد طراحی نشده است. Rasmus Lerdorf یک مهندس نرم افزار دانمارکی سعی کرد با استفاده از زبان C یک رابط مشترک دروازه مشترک را طراحی کند که به او کمک کند دیدگاه های خود را در CV ردیابی کند. او نمی دانست که چه چیزی برای چنین کار اساسی ایجاد کرده است و چهره برنامه های وب را تغییر می دهد. در مورد پایتون این زبان پس از گسترش در سراسر جهان طرفداران خاص خود را دارد. در ادامه با ما باشید با تفاوت های PHP و پایتون.

زبان برنامه نویسی پایتون یکی از معدود زبان های برنامه نویسی وب برای توسعه وب است که قلب بسیاری از مردم جهان را به خود جلب می کند. این یک زبان غیر پیچیده شی گرا، سطح بالا و تفسیری است و دارای ساختارهای داده ای شگفت انگیز داخلی است که با تایپ و صحافی پویا مرتبط است. ویژگی هایی از این دست است که باعث می شود توسعه دهندگان این زبان را برای توسعه کارآمد و موثر برنامه انتخاب کنند. مجموعه تبلیغات اصفهان به تازگی اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزش پایتون در اصفهان نموده است که کمک میکند تا شما به عنوان یک متخصص بتوانید وارد این حوزه شوید و به کسب درآمد برسید.

علاوه بر این یک زبان اسکریپت نویسی است که در اتصال و ترکیب چندین مولفه با هم تبحر دارد. برای افزودن جواهر دیگری به تاج خود از توسعه میان پلتفرمی طرفداری می کند و آن را برای توسعه برنامه های وب و تلفن همراه ایده آل می کند.

در واقع پایتون به تازگی مقام دوم خود را به عنوان محبوب ترین زبان در Github بدست آورده بود جاوا را از بین برده و یکی از محبوب ترین زبان ها است.

تفاوت های PHP و پایتون

تفاوت های PHP و پایتون

  1. عملکرد و سرعت

سرعت اغلب مترادف با عملکرد عالی در برنامه های وب است و در مورد عملکرد PHP در مقابل پایتون برای برنامه های وب تفاوتی ندارد. برای برنامه های وب بسیار مهم است که هنگام پردازش میلیون ها درخواست همزمان بدون خطا عمل کنند. PHP در سرعت بسیار موثرتر در نظر گرفته می شود. اگرچه PHP 5.x سریع بود ، PHP 7.x رکورد های خود را شکست و برنامه های پایتون را به طور متوسط ​​از بین برد و این کارها تقریباً 3 برابر سریعتر انجام می شود. مجموعه تبلیغات اصفهان اقدام به برگزاری کلاس‌های مقدماتی تا پیشرفته آموزش php در اصفهان نموده است و به شما عزیزان علاقه مند به php کمک میکند تا بتوانید با مهارت و تخصص کامل وارد بازار کار این زبان برنامه نویسی پرکاربرد شوید.

  1. نحو و خوانایی کد

نحو به عنوان نقطه تفاوت های PHP و پایتون نقش برجسته ای دارد. به طور خلاصه نحو PHP شبیه زبان C است. برنامه نویسان باید مراقب باشند و باید از براکت های مجعد، عملگرها و نویسه های اضافی استفاده کنند. علاوه بر این توسعه دهندگان همچنین می توانند فضای سفید را نادیده بگیرند در حالی که تدوین در حال انجام است و قابلیت استفاده اضافی را که به ساختار کد به اجزای منطقی کمک می کند وارد می کنند.

از پایتون نحو بر روی تفکیک کدها با فاصله و زبانه ها انجام می شود و روند کدگذاری را تا حد زیادی تسریع می کند. علاوه بر این نحو پایتون قابل خواندن است که یادگیری موثر آن را برای مبتدیان آسان می کند.

  1. قیمت

این یک نکته خوب است که هر دو زبان منبع باز هستند و معنای آن هیچ چیزی نیست مگر اینکه آزادانه استفاده شوند. در حقیقت توسعه دهندگان از این موضوع حمایت کرده اند که حتی اگر ماهیتی رایگان داشته باشند اما شاید بهتر از برخی از چارچوب های پرداخت شده باشد.

  1. پشتیبانی از کتابخانه

آنچه به Python در مقابل PHP قدرت می بخشد این است که از پشتیبانی کتابخانه ای فوق العاده گسترده و کاملاً توسعه یافته برای انواع برنامه های توسعه یافته با استفاده از پایتون پشتیبانی می کند. برخی از کتابخانه های برگزیده که توسعه دهندگان در توسعه یادگیری ماشین همراه با کتابخانه های دیگر استفاده می کنند ، TensorFlow ، Theano ، Scikit و غیره هستند.

  1. چارچوب های وب

یکی دیگر از تفاوت های PHP و پایتون مربوط به چارچوب های وب است. برای شروع هر دو PHP و Python دارای چارچوب های وب پاسخگو و باورنکردنی هستند. برای چارچوب های وب مبتنی بر پایتون برخی از مواردی که بیشتر به چشم می آیند عبارتند از Django ، Bottle ، CherryPy ، Pyramid و موارد دیگر.

در مورد چارچوب های وب مبتنی بر PHP ما Laravel ، Codeigniter ، Zend ، Symphony و … داریم. از آنجا که هر دو زبان برنامه نویسی Python و PHP گزینه های بسیار خوبی را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهند مبتدیان هنوز کمی بیشتر به چارچوب Django Python تمایل دارند زیرا بسیار سریع است.

  1. امکان سنجی از جلو

برنامه نویسان وب همچنین با استفاده از ابزارهای متعدد و موثر همراه با زبان هایی مانند Bootstrap ، CS ، Angular و غیره به دنبال طرح بندی یا جلوی وب سایت ها و پورتال های خود هستند. پایتون در اینجا فرصت های زیادی را برای توسعه دهندگان فراهم می کند تا از همان روش ها استفاده کنند با استفاده از چارچوب ها آن را با کد پایتون ترکیب کنید.

به این ترتیب طراحان می توانند به راحتی وب سایت هایی را طراحی کنند در حالی که توسعه دهندگان باطن استفاده از آن ها را با زبان بسیار ظریف و قابل فهم مانند پایتون آسان می دانند. بنابراین پایتون در اینجا بر PHP پیروز می شود.

  1. قابلیت استفاده

در نظر گرفتن معماری زبان ها قبل از اینکه چیزی را به نفع هر دو زبان حدس بزنیم برجسته است. این واقعیت که Python و PHP هر دو شی گرا هستند به این معنی است که ماژول های کد حاوی برخی توابع و داده ها را در اشیا فشرده می کنند. بنابراین هر توسعه دهنده ای که حتی کمی با برنامه نویسی شی گرا آشنا باشد می تواند از هر یک از زبان ها استفاده کند.

  1. بلوغ

به دلیل بلوغ پایتون ناگزیر برنده است زیرا اولین بار در سال 1989 توسط گیدو ون روسوم معرفی شد و در سال 1991 منتشر شد. آخرین نسخه 3.8.0 اخیراً در 14 اکتبر 2019 منتشر شد. بالاترین و ایمن ترین نسخه در میان فناوری هایی که عناصر اساسی ساخت موزاییک پیچیده را که صنعت فناوری اطلاعات است ایجاد می کنند.

در مورد PHP نیز در سال 1994 توسط Rasmus Lerdorf ایجاد شد. اگرچه به اندازه پایتون بالغ نیست اما با ویژگی های خود باز هم در بازار ایجاد کرده است. اولین تظاهرات PHP یک مجموعه ساده از باینری مشترک Gateway Interface (CGI) بود که به زبان C نوشته شده بودند.

  1. مدیریت بسته بندی

صحبت از پایتون است و مدیران بسته آن در سازماندهی کد و نگه داشتن نسخه پشتیبان به همراه شماره نسخه موثر هستند. این به توسعه دهندگان کمک می کند تا پیشرفت خود را ردیابی کنند در حالی که به مشاغل کمک می کند تا به طور منظم فعالیت ها را به روز کنند.

  1. تطبیق پذیری

پایتون در مقایسه با PHP ماهیتی کاملاً متنوع دارد زیرا برای توسعه وب سایت های یکپارچه با Machine Learning و AI یک گزینه ایده آل است. این کتابخانه با کتابخانه های زیادی همراه است که از این فن آوری ها پشتیبانی کرده و ادغام آنها را در برنامه های وب تسهیل می کند.

  1. مستندات

خوب این یک تساوی است. هر دو زبان اسناد زیادی را در اینترنت پخش کرده اند. هر مبتدی به راحتی می تواند منابع و اسناد مربوط به هر جنبه از این زبان ها را پیدا کند و حتی می تواند پاسخ های پیچیده ترین سوالات را نیز بدست آورد.

مجموعه تبلیغات اصفهان، طراحی اپلیکیشن در اصفهان و سایر شهرهای ایران را مطابق میل شما و بر اساس نیاز شما انجام میدهد و شما میتوانید طراحی اپ موبایل خود را با بهترین کیفیت و کمترین قیمت ممکن به ما بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.