شبکه‌های اجتماعی را همچون ویترینی از ویژگی‌های برند خود ببینید.

سعی کنید تجربه دیداری و تصویری خوبی از برند خود را تهیه و آن را با ویژگی‌های انسانی درآمیزید.عکس‌ها و تصاویر می توانند نشانه و تجربه‌ای از فرهنگ، ارزش‌ها و ویژگی‌هایی داشته باشندکه با سیستم برندسازی شما هم‌راستا هستند.با انتشار سندهای تصویری در شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کنیدتا کاربران پی به ماهیت و ذات برند شما برده و بیشتر با کار شما درگیر شوند.

برنامه‌ای درجهت افزایش تعامل کارکنان شرکت و کاربران طرح کنید.

معمولاً رقابت ها در شبکه‌ های اجتماعی بر سر جذب فالوور و مخاطبان بیشتر است.بعد از ارتباط با مخاطبان در این شبکه‌ها، بدلیل تعامل یک طرفه، مخاطبان تعامل چندانی با برندها نخواهند داشت.به همین خاطر درگیری مخاطبان با برندها کاهش می‌یابد.برای رفع و رجوع این مشکل می توانید کارکنان خود را مستقیما با مخاطبان خود مرتبط کنیدتا ارتباطات آنها افزایش یابد.در واقع با این کار به مخاطب این حس را القا می‌کنید که گویی بخشی از کار و شرکت شما هستند.نتیجه این کار در نهایت منجر به شناخت بهتر و بیشتر دوطرفه خواهد شد.

پادکست تولید کنید و در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

پادکست‌ ها طرفداران بسیار پیدا کرده چرا که این ویدیوها و گفتارهای ضبط شده می‌توانندبرای مقاصد مختلف همچون بررسی محصول، گفتگو حول یک موضوع و … استفاده شوند.در واقع پادکست ها محیط های تعاملی دوسویه ای را ترتیب می دهندکه کاربران در آنها می توانند نقش داشته باشند.پادکست‌های چندنفره پا را فراتر از تک گویی گذاشتهو می‌توانند با این کار پلت فرم بهتر و زیرکانه‌ای را در ذهن مخاطبان از برند خود پی‌ریزی کنند.پادکست‌ها حاوی اطلاعات ارزشمندی هستندکه کاربران می‌توانند اطلاعات خود را با استفاده از آنها بالا ببرند.پادکست نباید محلی برای فروش باشد،بلکه از آن باید در راستای اطلاع‌رسانی بهتر و همه جانبه به مخاطبان استفاده کرد.با این تکنیک‌ها می‌توانید از شبکه های اجتماعی برای ساخت پلت فرم و زیربنای برند خود استفاده کنید.

پیش از بکارگیری این تکنیک‌ها لازم است چند کار انجام دهید:

  1. پیام برند خود را بهبود بخشیده و آن را هم تراز با اطلاعات برند و ویژگی‌های خود کنید.
  2. با دقت و حساسیت بالایی تمام جنبه‌های تاکتیک‌های خود از جمله زمان بندی، محتوا و فعالیت‌های مخاطبان که در شبکه های اجتماعی انجام می‌دهند را بررسی کنید.
  3. ریسک های استفاده از این تاکتیک ها را بررسی کنید و ببینید بازخورد منفی و یا افزایش انتقادات بخاطر استفاده از این تاکتیک ها تا چه اندازه موجب ضرر و زیان شما در کار می‌شود.
  4. اگر می‌توانید، پیش از بکارگیری این تاکتیک‌ها آنها را بطور آزمایشی مورد استفاده قرار دهید. با اجرای طرح آزمایشی در فضایی خارج از فضای دسترسی عمومی، می‌توانید مشکلات بالقوه را یافته و از بروز آن در طرح اصلی جلوگیری ‌کنید.

جدای از مطالب ذکر شده و بکارگیری آنها، همیشه خلاقیت و فکر کردن خارج از چارچوب‌های مرسوم می‌تواند باعث جلب توجه مخاطبین و رونق کسب و کار شما شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد برندسای در فضای مجازی می توانید با کارشناسان آژانس دیجیتال مارکتینگ تبلیغات اصفهان تماس بگیرید.