Blackroom

استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی بحثی داغ در صنعت سرگرمی و همچنین دنیای تکنولوژی های نوین تبدیل شده است و نکات مربوط  به ابزار های مبتنی بر این تکنولوژی تازه وارد یا همان هدست ها و عینک های واقعیت مجازی به مطالبی بسیار شگفت انگیز در میان علاقه مندان به بحث تکنولوژی های نوین تبدیل گشته اند. گروه تبلیغات اصفهان در این مطلب به معرفی BlackRoom می پردازد.

Blackroom

 شرکت Hoxar معتقد است که تکنولوژی واقعیت مجازی از رده خارج شده و آنها قصد ارائه ی تکنولوژی جدیدی را به جهان دارند که به مراتب باورپذیر تر و قابل لمس تر از تکنولوژی واقعیت مجازی بوده و در عین حال کاربرد های وسیع تری را هم نسبت به تکنولوژی واقعیت مجازی و ابزار های مرتبط به آن خواهد داشت.

پروژه ی جدید شرکت Hoxar یعنی BLACKROOM واقعیتی است که امکان ملاقات با آن برای بسیاری از علاقه مندان به استفاده از تکنولوژی های نوین در عرصه های گوناگون فراهم خواهد آمد و سازندگان این پروژه به جای استفاده از نام تکنولوژی مجازی از نام واقعیت دیجیتال برای این پروژه استفاده می کنند.

 

پروژه ی BlackRoom چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟

Blackroom

شرکت Hoxar از تکنولوژی هولوگرافیک برای این پروژه استفاده می کنند. در این تکنولوژی کاربران خود را با تجربه ای بسیار نوین در دنیای واقعی که تا حد قابل توجهی با المان های مجازی تلفیق گردیده است آشنا می سازند و آن ها را به شکل کاملاً ملموسی به درون رویا هایشان می برند.

Blackroom نام بازی جدیدی است که به دست دو تن از تاثیر گذار ترین بازی سازان سبک شوتر اول شخص یعنی جان رومرو و آدرین کارمک در دست ساخت بوده و اطلاعات مربوط به آن به تازگی در اختیار علاقه مندان به دنیای بازی های کامپیوتری قرار گرفته است.

این دو تن که از شاخص ترین بازی سازان شرکت id Software  به شمار می روند، پس از سال ها دوباره در قالب یک تیم واحد در کنار یکدیگر گرد آمده و به تولید بازی جدیدی در سبک شوتر اول شخص مشغول شده اند. اثری که تمامی مراحل موجود در آن توسط رومرو طراحی خواهد شد و آدرین کارمک نیز او را در این امر یاری می نماید.

این بازی ، نوعی شبیه ساز بسیار پیشرفته که علاوه بر مصارف سرگرمی کاربرد های بسیار مهمی در صنایع نظامی و تجاری نیز دارد.

نوع داستان بازی Blackroom این اجازه را به سازندگان آن داده است تا به طراحی مراحل متنوعی برای کمپین داستانی این اثر بپردازند. به نحوی که لوکیشن های این بازی موارد گوناگونی نظیر غرب وحشی یا ایستگاه های فضایی را در بر می گیرد و به دلیل امکان شبیه سازی محیط های مجازی در داستان بازی Blackroom ، می توان انتظار مراحل بسیار متنوعی را در بخش داستانی این بازی داشت.

در واقع رومرو و کارمک این بازی را همان شوتر اول شخصی می دانند که این روز ها بسیاری از علاقه مندان به این سبک در انتظار ملاقات با آن به سر می برند. بازی خوش ساختی که علاوه بر بهره بردن از یک گیم پلی ده ساعته در بخش کمپین داستانی ، دارای بخش مفصل چند نفره و همکاری تیمی نیز خواهد بود. به عبارت بهتر تجربه کنندگان بازی Blackroom علاوه بر امکان انجام مراحل این اثر به شکل همکاری تیمی، در قالب بخش چند نفره ی این بازی خواهند توانست به تجربه ی مد های آشنایی نظیر Death Match بپردازند و علاوه بر آن در بخش Arena ، رقابت های نفس گیر و پر زد و خوردی را از سر بگذرانند.

عملکرد پروژه ی Blackroom

Blackroom

این تکنولوژی جدید از تعداد فراوانی واحد مجزا تشکیل شده است که هر کدام از آن ها شامل یک پرتو افکن قدرتمند سه بعدی برای پردازش ردیف یا ستونی از پیکسل های هولو گرافیک در کنار یک توزیع کننده ی بو در گستره ای وسیع و همچنین یک پرتو افکن حجمی برای به تصویر کشیدن نقاط تلاقی تصاویر خروجی تشکیل شده اند. در نهایت هر کدام از این واحد های مجزا بخشی از شبکه ی پردازشی موازی تکنولوژی BLACKROOM را تشکیل می دهند که هدف نهایی آنها به تصویر کشیدن محتوای نهایی خروجی این پروژه  خواهد بود.

 پروژه ی BlackRoom قابلیت بهره گیری از هوش مصنوعی بسیار پیشرفته ای دارا می باشد که این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد تا به هنگام ترکیب آن با قابلیت هایی نظیر امکان درگیر شدن حس بویایی و لامسه در محتوای تعاملی ارائه شده از سوی این تکنولوژی در کنار غرق شدن کامل کاربر در محیطی شبیه سازی شده و پویا، کاربران BLACKROOM تجربه ای نزدیک به واقعیت را از سر بگذرانند.

جالب ترین ویژگی این تکنولوژی جدید به امکانی باز می گردد که در آن ذهنیات کاربران در قالب محتوا های واقعی به تصویر کشیده خواهد شد. به این ترتیب که  شرکت Hoxar اقدام به طراحی قابلیتی به نام تکنولوژی حافظه ی پیشگویانه برای پروژه ی BLACKROOM کرده اند که قادر است به بررسی حافظه ی کاربران BLACKROOM بپردازد و اطلاعات موجود در آن ها را به گونه ای غیر قابل پیش بینی شبیه سازی نماید. تکنیکی که در نوع خود بسیار جالب و اعجاب آور جلوه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

چهار − 1 =

اسکرچ چیست

اسکرچ چیست؟

زبان اسکرچ چیست؟ بهترین زبان برای شروع برنامه نویسی در سنین کم چه زبانی است؟ یادگیری برنامه نویسی در کودکی…