6 تا از معروف ترین برنامه های نوشته شده با جاوا

برنامه های ساخته شده با جاوا

  • در میان زبان های برنامه نویسی، کدام سهم بیشتری در طراحی و ساخت اپلیکیشن ها را دارد؟
  • برنامه های نوشته شده با جاوا کدامند؟
  • مزیت برنامه های ساخته شد با جاوا نسبت به سایر زبان ها چیست؟
  • کمپانی های بزرگی که از جاوا در برنامه های خود استفاده کرده اند کدامند؟

زبان برنامه نویسی جاوا، یکی از زبان های محبوب و پرطرفدار است که به دلیل سطح بالا بودن و قابلیت تطبیق پذیری با پلتفرم های مختلف، همواره مورد توجه برنامه نویسان و توسعه دهندگان قرار می گیرد. زبان جاوا، در کنار پیچیدگی هایی که دارد، با دارا بودن کتابخانه های مختلف و کاربردی، به یک زبان تمام عیار تبدیل شده و باعث شده تا افراد زیادی در پی شرکت در دوره های آموزش جاوا در اصفهان و سایر شهرها برآیند و وارد بازار کار جاوا شوند. جاوا در حوزه های مختلفی کاربرد دارد از جمله:

  1. طراحی و ساخت اپلیکیشن های موبایل
  2. طراحی و ساخت بازی های کامپیوتری
  3. رابط های کاربری و گرافیکی دسکتاپ
  4. اپلیکیشن های تحت وب

و کاربرد های بسیار دیگری که سبب گستردگی فضای کاری جاوا شده و باعث رونق بازار کار آن در سطح جهان شده است. بدیهی است که فرد علاقه مند به برنامه نویسی به دنبال زبانی باشد که هم بازار کار خوبی داشته باشد و هم آینده ی کاری آن تضمین شده باشد، چرا که یادگیری یک زبان برنامه نویسی و تسلط بر آن، نیازمند صرف وقت و انرژی زیادی است. جاوا در حال حاضر، به لحاظ محبوبیت در رتبه ی اول زبان های برنامه نویسی در دنیا قرار دارد و در این چند سال اخیر، همچنان رتبه ی خود را حفظ کرده و انتظار می رود این روند را تا حداقل 5 سال آینده نیز داشته باشد، پس چنانچه می خواهید روی این زبان به عنوان حرفه ی خود سرمایه گذاری کنید، می توان گفت انتخاب مناسبی بوده و در صورت ارتقاء مهارت هایتان، شرایط کاری مساعد و درآمد مطلوبی برایتان فراهم خواهم آمد.
همانطور که اشاره کردیم، جاوا کاربرد های زیادی دارد و از این رو ما در این مقاله به معرفی و بررسی برنامه های نوشته شده با جاوا می پردازیم.

1) گوگل | Google

شرکت گوگل، در بسیاری از قسمت های برنامه ی خود نظیر رابط های کاربری از جاوا بهره برده است، به طور مثال، Google Docs، برنامه ای مشابه با Microsoft word است که شما می توانید به صورت آنلاین از آن بهره ببرید؛ البته لازم به ذکر است که آپشن هایی که گوگل داکس در اختیار کاربران قرار می دهد مانند word کامل نیست اما پاسخگوی نیاز های افراد می تواند باشد. شرکت گوگل جهت توسعه ی بخش Google Docs، از جاوا بهره برده است.

2) طراحی و ساخت اپلیکیشن های اندرویدی

با گسترده تر شدن استفاده از گوشی های همراه هوشمند، استفاده از اپلیکیشن ها، به شکل شگفت آوری افزایش یافت و به تبع آن، ساخت و طراحی اپلیکیشن در اصفهان نیز رونق زیادی گرفت و به خودی خود، بستری مناسب جهت فعالیت پدید آمد. طراحی اپلیکشن های اندروید به وسیله ی زبان برنامه نویسی جاوا صورت می گیرد؛ اگر چه در حال حاضر، بسیاری از توسعه دهندگان اندروید در حال مهاجرت از جاوا به کاتلین هستند اما همچنان زبان جاوا، زبان اصلی برای طراحی اپلیکیشن به حساب می آید و مورد استفاده قرار می گیرد.

3) لینک دین | LinkedIn

لینک دین شبکه اجتماعی محبوب در حوزه ی کسب و کار و تجارت است که با دارا بودن بیش از 600 میلیون کاربر، جزء برترین برنامه های نوشته شده با جاوا به شمار می آید. لینک دین، در سمت سرور خود از جاوا استفاده کرده و به ویژه در بخش هایی چون احراز هویت، ورود به حساب کاربری، اعلان ها و …، از جاوا بهره برده است. لینک دین هم به صورتت نسخه ی اندروید و هم تحت وب موجود می باشد که در هر دوی آن ها زبان جاوا به کار گرفته شده است.

4) نتفلیکس | Netflix

نتفلیکس، بزرگ ترین برنامه در زمینه ی عرضه ی فیلم و سریال در دنیاست و در حوزه ی پخش محتواهای چند رسانه ای، حرف اول را می زند. این برنامه، در سمت بک اند خود از جاوا و پایتون بهره برده است و جزء برنامه هایی است که با جاوا نوشته شده است.

5) اوبر | Uber

اوبر که یک اپلیکیشن معروف در زمینه ی مسیریابی در دنیاست نیز از جمله برنامه های نوشته شده با جاوا است که با توجه ویژگی های منحصر به فرد و مزیت های جاوا از جمله OPEN SOURCE بودن، سرعت بالا در عملکرد و قابلیت تطبیق پذیری، از آن در پیاده سازی اپلیکیشن خود برای سیستم عامل اندروید به کار برده است و معتقد است مهم ترین فناوری ای که در کنار پایتون، Node.js و GO دارد، استفاده از جاوا است.

6) اسپاتیفای | Spotify

اسپاتیفای، بزرگ ترین و محبوب ترین سرویس پخش رسانه های صوتی در دنیاست که یکی از برنامه های نوشته شده با جاوا به حساب می آید. اسپاتیفای، این امکان را برای کاربران خود فراهم آورده تا بتوانند به صورت رایگان و کاملا قانونی به موسیقی، پادکست و سایر رسانه های صوتی موجود در برنامه گوش دهند. اسپاتسفای، در ببستر های مختلف پیاده سازی شده از جمله: نسخه ی تحت وب، اپلیکیشن گوشی های تلفن همراه، سیستم های چند رسانه ای خودرو، نسخه ی دسکتاپ و …؛ البته لازم به ذکر است که اسپاتیفای در طراحی و ساخت اپلیکیشن اندرویدی خود از جاوا بهره برده است. در حال حاضر طراحی اپلیکیشن برای سیستم عامل های اندروید و ios جزء مشاغل پرطرفدار است و شما می توانید با شرکت در دوره های آموزش اندروید در اصفهان، مهارت های لازم جهت فعالیت در این حوزه را کسب کنید.

 

منبع: medium

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.