بی حوصلگی، لجبازی و بی قراری ویژگی هایی از این قبیل، ساختن برنامه ها و طراحی اپلیکیشن برای کودکان را به یک پیشنهاد مهم تبدیل می کند. با این حال با کمی بینش طراحان می توانند تجربه هایی را طراحی کرده و برنامه هایی برای کودکان بسازند که می تواند رشد مغزی آن ها را بهبود بخشد و به آن ها کمک کند بازی کنند و یاد بگیرند. مجموعه تبلیغات اصفهان، به طور حرفهای به طراحی اپلیکیشن در اصفهان و سایر شهرهای ایران میپردازد و شما میتوانید طراحی تمامی انواع اپلیکیشن های خود را به ما بسپارید.
* مارک زاکربرگ گفت: “قطعاً اگر از کودکی بازی نمی کردم، برنامه نویسی نمی کردم.”
طراحان می توانند تأثیر قابل توجهی بر نسل های آینده داشته باشند زیرا ایجاد یک برنامه برنده برای کودکان دارای قدرت باورنکردنی اما اغلب دست کم گرفته شده برای شکل دادن به آینده است.
ساخت و طراحی اپلیکیشن برای کودکان کار آسانی نیست. در حقیقت این اغلب دشوار است اما محبوب ترین برنامه های تعاملی برای بچه ها به موفقیت دست یافته اند زیرا بهترین روش های خاص را دنبال می کنند.
4 تفاوت اساسی طراحی اپلیکیشن برای کودکان و بزرگسالان
تفاوت اصلی بین ساخت برنامه برای کودکان و بزرگسالان به هدف های کاربران برمی گردد. محصولات دیجیتال برای بازی و یادگیری هنگام طراحی برای بزرگسالان (حتی هنگام ساخت بازی برای بزرگسالان) هدف این است که به آن ها کمک کنید از خط پایان عبور کنند. هنگام طراحی محصولات دیجیتالی برای کودکان خط پایان فقط قسمت کوچکی از داستان است.
در اینجا چهار تفاوت اساسی وجود دارد که باید هنگام ساخت برنامه برای کودکان در نظر بگیرید.
- بچه ها یک چالش یا درگیری خوب را دوست دارند
با استفاده از یک برنامه بانکی یا ایمیل یک فرد بزرگسال می خواهد وظایف خود را هرچه سریعتر و کارآمد انجام دهد. در حالی که یک کودک در حال انجام یک بازی از چالش ها و درگیری های بین راه لذت می برد زیرا در نهایت موفقیت آن ها را قابل توجه تر می کند.
- بچه ها درباره همه چیز بازخورد می خواهند
هنگام بازی در یک فضای دیجیتالی و طراحی اپلیکیشن موبایل برای کودکان، آن ها هر زمان با چیزی ارتباط برقرار می کنند انتظار بازخورد دیداری و شنیداری را دارند. اکثر برنامه های موفق کودکان به هر تعاملی پاسخ (بازخورد) می دهند. کودکان انتظار دارند که برای هر کاری که انجام می دهند پاداش دریافت کنند.
- اعتماد بچه ها بیشتر از بزرگسالان است
از آنجا که کودکان نمی توانند عواقب اقدامات خود را زودتر از موعد پیش بینی یا درک کنند به طور معمول بسیار بیشتر از بزرگسالان اعتماد می کنند. طراحان باید پادمان هایی را در برنامه های کودکان ایجاد کنند.
- بچه ها سریعتر از بزرگسالان رشد می کنند
یک قانون خوب این است که روی یک محدوده سنی دو ساله تمرکز کنید. تفاوت هایی وجود دارد که بین یک کودک چهار و هشت ساله در نظر گرفته شود. در حالی که ممکن است یک گروه سنی در حین کار غواصی کرده و برنامه را بیاموزند گروه دیگری برای تقویت اعتماد به نفس خود در استفاده از برنامه به دستورالعمل های واضحی نیاز دارد.
3 شباهت اصلی طراحی اپلیکیشن برای کودکان و بزرگسالان
خبر خوب این است که هنوز تعداد زیادی شباهت بین طراحی برای بچه ها و طراحی برای بزرگسالان وجود دارد. برای ساختن برنامه کودک طراحان فقط باید هر آنچه را که از قبل در مورد طراحی خوب UX می دانند به خاطر بسپارند.
در اینجا چهار شباهت اصلی طراحی اپلیکیشن برای کودکان و طراحی برای بزرگسالان آورده شده است.
- مردم انتظار پایداری دارند
کودکان و بزرگسالان هر دو انتظار الگوهای مداوم طراحی را دارند. برخلاف تصور عمومی بچه ها دوست ندارند وقتی همه چیز در صفحه نمایش آن ها کار جالبی می کند.
هر دو كودك و بزرگسال از عناصر طراحی كه تصادفی و غیرضروری به نظر می رسند اذیت می شوند. کودکان تا زمانی که روشی برای جنون ضرب المثل وجود داشته باشد وسایل روی صفحه را برای انجام کارهای جالب دوست دارند.
- مردم برای استفاده از یک برنامه به یک دلیل نیاز دارند
چه برای کودکان و چه برای بزرگسالان طراحی می شود، طراحان باید کارهایی که یک برنامه انجام می دهد و نحوه کار آن را به روشنی بیان کنند و یا اینکه افراد خیلی زود خسته می شوند از این برنامه.
هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان یک برنامه باید یک هدف داشته باشد و هدف آن باید از همان ابتدا مشخص باشد. اگرچه ساده است که باور کنیم کودکان عاشق کاوش در یک برنامه هستند اما اگر دلیل خوبی برای ادامه استفاده از آن نباشد به سرعت خسته می شوند.
- مردم نمی خواهند شوکه شوند
مردم روی برنامه ای که به روش خاصی کار می کند حساب می کنند و انتظار دارند که این کار را انجام دهد. به عنوان مثال هنگامی که یک بزرگسال چیزی را به صورت آنلاین خریداری می کند پس از پرداخت هزینه انتظار تأیید ایمیل و همچنین پیامی را دارد که خرید را تأیید می کند. افراد نمی خواهند دوباره به یک صفحه فرود بروند که سعی دارد آن ها را با پیشنهاد دیگری جنجال کند.
چارچوب های طراحی اپلیکیشن برای کودکان
طراحی یک برنامه عالی کودکان چیزی فراتر از جا انداختن مفاهیم برای بزرگسالان است. همانند طراحی برای بزرگسالان طراحان باید کاربران و زمینه استفاده از آنها را بشناسند: وضعیت شناختی و جسمی و عاطفی آن ها بنابراین برنامه با آنها طنین انداز می شود.
بهتر است خیلی از اصول رایج برنامه های تلفن همراه دور نشوید به همین دلیل درک شباهت های طراحی برای کودکان و بزرگسالان مفید است.
کتاب طراحی را رها کرده و دفترچه را بردارید
طراحی یک برنامه موفق بچه سخت است زیرا طراحان کودک نیستند. طراحان باید بتوانند با افرادی که برای آن ها طراحی می کنند همذات پنداری کنند درک بچه ها دشوار است به ویژه برای کسانی که وقت زیادی در اطراف خود نمی گذرانند.
به جای مشاهده تصادفی بچه ها بهتر است طراحان محدوده سنی را انتخاب کنند (حداکثر دو سال بین آنها باشد) و نحوه تعامل آن ها با یکدیگر آنچه توجه آها را جلب می کند و چه عواملی را یادداشت کنید. بهتر است گروه هایی از دختران و پسران را مشاهده کنید که حداقل کمی یکدیگر را می شناسند.
هنگام مشاهده طراحان اپلیکیشن موبایل برای کودکان باید به نحوه بازی، برقراری ارتباط و تعامل کودکان با اشیا در محیط خود توجه کنند. با کمال تعجب هر کار احمقانه ای که کودک انجام می دهد به طور بالقوه می تواند به طراحان بگوید که چگونه کودکان ممکن است از برنامه خود استفاده کنند.
هنگام طراحی اپلیکیشن برای کودکان ، طراحی مشارکتی را در نظر بگیرید
طراحی مشارکتی که به آن طراحی مشترک نیز گفته می شود یک روش عالی برای درک کودکان است. این شامل جمع كردن گروه های كودكان، دادن وسایل صنایع دستی به آنها و ارائه ایده های طراحی خودشان است.
انجام این کار به طراحان کمک می کند نه به این دلیل که طرح بچه ها خوب خواهد بود بلکه به این دلیل که طراحان دیدگاه های مختلف بچه ها را درک می کنند.
کاربر طراحی برنامه کودکان را آزمایش کنید
به دلایل واضح طراحان برنامه باید برنامه را با کودکان با استفاده از یک ابزار نمونه سازی اولیه آزمایش کنند که امکان آزمایش وظایف تعاملی پیچیده با حرکات مانند کشیدن و بزرگنمایی را فراهم می کند.
آزمایش فعل و انفعالات حرکتی ضروری است زیرا کودکان کوچکتر هنوز مهارت حرکتی خود را به روشی که بزرگسالان دارند رشد نداده اند و قادر به استفاده از دستان خود به همان روش بزرگسالان نیستند. یکی از طراحان برنامه کودکان توصیه می کند که به طور کلی از این نوع تعاملات حرکتی دور باشید و به دکمه های کلاسیک پیکان بچسبید.
نمونه اولیه را می توان به کودک داد و می توان از آن ها خواست که به دیگران نحوه استفاده از این برنامه را بیاموزند و هنگام آموزش استفاده از آن به کودک دیگر آن ها را مشاهده کنند.