• کاربرد پایتون در بازار های مالی شامل چه مواردی می شود؟
  • آیا یادگیری و تسلط بر پایتون برای افراد فعال در حوزه ی امور مالی ضروری است؟
  • تحلیل بازار مالی با استفاده از پایتون به چه صورت انجام می گیرد؟

تکنولوژی را می توان به عنوان یکی تاثیرگذارترین علوم در زندگی روزمره و مشاغل مختلف برشمرد. در حال حاضر به هر شغل و حرفه ای نگاه کنید قطع به یقین ردی از تکنولوژی را در آن خواهید دید؛ به راستی که در پس این تکنولوژی چه چیزی وجود دارد که سبب کاربرد زیاد آن در تمامی رشته ها گشته است؟ شاید در جواب این سوال در ساده ترین حالت ممکن بتوان گفت که ظهر تکنولوژی سبب آسان تر شدن انجام کارها شده و حتی در موارد زیادی باعث بهتر و سریع تر انجام شدن آن ها بشود.

کاربرد برنامه نویسی پایتون در معاملات الگوریتمی

علم برنامه نویسی همان چیزی است که در پس 99 درصد تکنولوژی ها وجود دارد؛ تمامی نرم افزار ها و اپلیکیشن هایی که در طول روز از آن ها استفاده می کنید به وسیله ی برنامه نویسی، طراحی و ساخته شده اند و از این رو می توان با شرکت در کلاس برنامه نویسی در اصفهان به یادگیری این حرفه ی محبوب و پردرآمد پرداخت.

زبان برنامه نویسی پایتون یکی از سه زبان محبوب و پرطرفدار در سطح جهان است. از کاربردی بودن پایتون هرچه بگوییم کم است. این زبان با دارا بودن ویژگی های منحصر به فرد همچون سطح بالا بودن و قابلیت اجرا بر روی پلتفرم های مختلف، سبب گسترده شدن حوزه ی کاربردی خود شده است. از رشته های مرتبط با حوزه ی کامپیوتر و نرم افزار مانند زرحی اپلیکیشن و طراحی وب سایت گرفته تا حوزه های مالی و ارزی، همه و همه از پایتون در جهت پیشبرد هرچه بهتر اهداف خود بهره می برند و به همین دلیل افرادی که متمایل به گذراندن دوره آموزش برنامه نویسی پایتون در اصفهان هستند، روز به روز در حال افزایش است. این زبان در عین سادگی و روان بودن و اینکه یادگیری آن پیچیدگی خاصی ندارد، انتخاب اکثر افراد علاقه مند به برنامه نویسی است. اگر کاربرد پایتون در سایر موارد از جمله بازار های مالی را نیز در نظر بگیریم، سالانه هنرجویان  این زبان برنامه نویسی نسبت به سایر زبان ها، با اختلاف بیشتر خواهد بود.

همانطور که اشاره کردیم یکی از کاربرد های مهم پایتون در بازار های مالی است که بسیار مورد توجه کاربران نیز قرار گرفته است. اگر شما هم علاقه مند به دانستن کاربرد پایتون در بازار های مالی هستید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

1) کاربرد پایتون در فارکس 

یکی از مهم ترین کاربردهای پایتون در بازار های مالی مربوط به حوزه ی فارکس است. از مهم ترین فاکتور ها در انجام یک معامله پرسود، افزایش سرعت تحلیل داده هاست؛ به عبارت دیگر، سرمایه گذاران بازار های مالی برای کسب سود بهتر و افزایش سرعت عمل خود، نیاز به یک ابزار کمکی داشتند تا بتواند با دقت بالا داده ها را تحلیل کرده و به انجام هرچه بهتر معاملات در بازار های مالی از جمله فارکس کمک نماید؛ از این رو می توان کاربرد پایتون در فارکس را در طراحی و ساخت ربات های معامله گر به خوبی مشاهده کرد. این ربات های معامله گر با استفاده از زبان برنامه نویسی پایتون ایجاد شده اند و استراتژی های مالی و تحلیل داده ای بر روی آن ها پیاده شده است. علت استفاده از پایتون برای ساخت ربات معامله گر در فارکس، دارا بودن دقت و سرعت بالا در انجام عملیات مختلف می باشد.

2) کاربرد پایتون در بورس

از کاربرد های مهم پایتون در بازار های مالی می توان به کاربرد آن در بورس اشاره کرد. به طور کلی بازار های مالی، مجموعه ی انبوه و عظیمی از داده ها و اطلاعات است که نگهداری، پردازش و تحلیل آن ها نیاز به ابزار های قدرتمند در کنار دقت و سرعت بالا دارد؛ زبان برنامه نویسی محبوب و پرکاربرد پایتون با داشتن کتابخانه های متعدد، در برآورده کردن این نیاز بازارهای مالی نقش مفید و موثری را ایفا کرده است. بازار بورس یکی از بازار های داغ مالی در این چند سال اخیر بوده است و باتوجه به حجم زیادی ازاطلاعات که در این بازار در حال رد و بدل شدن است، پایتون توانسته با انجام معاملات الگوریتمی و اعمال مربوطه همچون ثبت اطلاعات، تحلیل و پردازش داده ها و …، فعالیت در بازار بورس را به مراتب ساده تر کند. توانایی تحلیل بازار، پیش بینی وضعیت بورس، مدیریت ریسک و … از جمله کاربرد های پایتون در بورس محسوب می شود.

3) جمع آوری داده های بورس با پایتون 

جمع آوری داده های بورس، خود یکی از مباحث مهم برای افراد فعال در حوزه ی سرمایه گذاری و بورس به حساب می آید که در اینجا نیز پایتون به خوبی از پس آن برآمده است؛ درواقع یکی دیگر از کاربرد های پایتون در بازار های مالی مربوط به جمع آوری داده های بورس می باشد. مقصود از جمع آوری داده های بورس با پایتون یعنی به وسیله ی پایتون، دسترسی به دیتابیس کامل بورس و قابلیت جمع آوری داده ها و به روز رسانی اطلاعات، با کیفیت بهتر و سرعت بیشتری امکان پذیر گشته است.

4) کتابخانه پایتون برای بورس

همانطور که می دانید زبان برنامه نویسی پایتون به دلیل دارا بودن کتابخانه های متعدد، توانسته دامنه ی فعالیت خود را در تمامی حوزه ها گسترش دهد و به یکی از پرکاربربدترین زبان های برنامه نویسی در دنیا تبدیل شود. باتوجه به کاربرد پایتون در بورس می توان دریافت که برای این کار نیز کتابخانه ی خاصی باید وجود داشته باشد. البته باتوجه به اینکه این زبان محبوب همواره در حال ارتقاء و توسعه می باشد و کتابخانه های جدید با قابلیت های بهتر، جایگزین کتابخانه های قبلی می شود، می توان گفت که تنها یک کتابخانه برای بورس وجود ندارد اما اگر بخواهیم یکی از بهترین کتابخانه های پایتون برای بورس را معرفی کنیم، yfinance گزینه ی مناسبی برای این کار می تواند باشد.

5) تحلیل تکنیکال با پایتون

یکی از مباحث مهم در بازار های مالی، تحلیل داده هاست. تحلیل درست و سریع داده ها در داشتن معاملات پرسود نقش بسیار موثری دارد. یکی دیگر از کاربرد های پایتون در بازار های مالی، تحلیل تکنیکال با پایتون است. درواقع به وسیله ی پایتون می توان در سریع ترین زمان، داده های موجود در بازار مالی را به صورت دقیق تحلیل و بررسی کرد. همچنین پایتون این قابلیت را در اختیار کاربران می گذارد که بتوانند استراتژی های معاملاتی خود را آزمایش کرده و نتایج را مشاهده کنند. آزمایش استراتژی های معاملاتی به نوعی برگ برنده ی فرد سرمایه گذار است، بدین ترتیب با آزمایش استراتژی های خود می توانند به یک نتیجه ی کلی درباره اینکه کدام راه حل سودآور و کدام زیان بار است دست یابد. آزمایش استراتژی های معاملاتی به وسیله ی پایتون، علاوه بر بررسی آن از لحاظ سودآوری، سبب بهبود و ارتقاء آن نیز می شود.
باتوجه به موارد گفته شده در خصوص کاربرد پایتون در بازارهای مالی می توان دریافت که زبان برنامه نویسی پایتون، یکی از زبان های پرکاربرد در تمامی زمینه ها به ویژه بازار های مالی است. کاربردی بودن این زبان در کنار ساده و روان بودن آن سبب شده تا افراد زیادی متمایل به شرکت در دوره های آموزش برنامه نویسی پایتون باشند. شرکت تبلیغات اصفهان، یکی از برترین برگزارکنند های دوره های آموزش پایتون از مبتدی تا پیشرفته زیر نظر اساتید مجرب می باشد و علاقه مندان به شرکت در این دوره می توانند از طریق راه های ارتباطی با این مجموعه تماس گرفته و اطلاعات تکمیلی را دریافت نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.