بهترین سایت های تمرین برنامه نویسی

معرفی بهترین سایت های تمرین برنامه نویسی

  • بهترین سایت های تمرین برنامه نویسی کدامند؟
  • سایت های تمرین برنامه نویسی ایرانی بهتر هستند یا خارجی؟
  • سایت های تمرین برنامه نویسی چه ویژگی هایی دارند؟
  • استفاده از سایت های تمرین برنامه نویسی چه تاثیری در بهبود برنامه نویسی دارد؟
  • چه موقع استفاده از این سایت ها ثمربخش خواهد بود؟

برنامه نویسی، در عین جذابیتی که دارد، از جمله رشته های دشوار و سخت به حساب می آید. یک برنامه نویس حرفه ای، یک شبه راه صد ساله را طی نکرده و برای رسیدن به این جایگاه، قطع به یقین از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است. پس چنانچه قصد دارید در دنیای بی انتهای برنامه نویسی، به تخصص و مهارت بالا دست یابید باید صبور باشید. تفاوتی ندارد که شما چه حوزه ای را برای فعالیت بر می گزینید، مرحله ی اول آموزش اصولی آن است. برای ارتقا مهارت و تخصص در هر رشته، راه و روش خاصی وجود دارد؛ برای حوزه ای همچون برنامه نویسی، تمرین، یکی از اصول اساسی در تقویت مهارت کدنویسی و حل مساله است. زمانی که یک پروژه به برنامه نویس داده می شود، وی در وهله ی اول باید توانایی تحلیل پروژه و یافتن بهترین راه حل را داشته باشد و پس از آن، شروه به پیاده سازی پروژه و کدنویسی آن بنماید. توانایی تحلیل پروژه، حل سریع مساله و یافتن بهترین راه حل، چیزی نیست که بتوان آن را آموزش داد و یا در مدت کوتاه آن را آموخت، بلکه نیازمند تمرین زیاد و کسب تجربه های مختلف است.

شاید یکی از سوالاتی که برای افراد مبتدی در برنامه نویسی مطرح است این باشد که چگونه تمرین کنیم؟ تمرین برنامه نویسی به چه صورتی باید باشد تا اثربخش واقع گردد؟ چه کدهایی را باید پیاده سازی کنیم؟ ایرادات خود را چگونه شناسایی کنیم؟ از کجا بفهمیم کد ما درست است؟ آیا راه حلی که ارائه داده ایم بهینه ترین راه ممکن است؟ و سوالاتی از این قبیل که ذهن هر فرد مبتدی را به خود مشغول خواهد ساخت. اما باید گفت که با وجود سایت های تمرین برنامه نویسی دیگر این مشکلات را نخواهید داشت. ما در این مقاله به شما بهترین سایت های تمرین برنامه نویسی را معرفی خواهیم کرد و ضمن بررسی ویژگی هریک، شما را در انتخاب بهترین سایت یاری خواهیم کرد.

1) Coderbyte

Coderbyte یکی از بهترین سایت های تمرین برنامه نویسی است که در آن با حل مسائل گوناگون برنامه نویسی، می توانید مهارت های خود را ارتقا ببخشید. ویژگی های سایت Coderbyte:

  • پشتیبانی از چندین زبان برنامه نویسی روز دنیا همچون پایتون، جاوا، جاوا اسکریپت، C، C++، C# و … در نظر داشته باشید پایتون یکی از زبان های برنامه نویسی پرطرفدار و پرکاربرد است که میتوانید برای یادگیری این زبان، در کلاس آموزش پایتون در اصفهان مجموعه تبلیغات اصفهان شرکت کنید.
  • چالش های موجود در سایت Coderbyte به لحاظ سختی، درجه بندی شده اند و با این حساب افراد مبتدی می توانند با چالش های آسان تر، تمرین های برنامه نویسی را شروع کرده و رفته رفته چالش های سخت تری را انتخاب نمایند.
  • امکان دسترسی به نمونه سوالات حل شده توسط سایر کاربران نیز وجود دارد که باعث می شود با استراتژی و راه حل آن ها نیز آشنا شوید.
  • در پایان هر چالش حل شده، بهترین و بهینه ترین راه حل از سمت خود Coderbyte ارائه می شود و بدین ترتیب با راه حل های مختلف حل مساله آشنا خواهید شد.
  • دارا بودن انواع ویدیو های آموزشی و دوره های مختلف جهت آماده سازی و ارتقاء مهارت های برنامه نویسی کاربران.

2) TopCoder

TopCoder نیز یکی دیگر از بهترین سایت های تمرین برنامه نویسی است که به صورت رقابتی فعالیت دارد. رقابتی بودن بستر فعالیتی TopCoder سبب شده تا کاربران برای ارائه ی بهترین راهکار حل مساله تشویق شوند. همچنین برای برخی از چالش ها، جوایز نقدی در نظر گرفته است. ویژگی های TopCoder:

  • دارا بودن ویرایشگر آنلاین که امکان کدنویسی را به صورت مستقیم در خود سایت فراهم می کند.
  • TopCoder با ایجاد بستر رقابتی، علاوه بر ارتقاء توانایی حل مساله و کدنویسی کاربران آن ها را در یک جو رقابتی قرار داده که خود یک محرک مهم برای تمرین برنامه نویسی به حساب می آید.
  • برای برخی از چالش های برنامه نویسی، TopCoder جوایز نقدی ای را برای کاربران در نظر گرفت است.

3) CodinGame

CodinGame در لیست جذاب ترین و بهترین سایت های تمرین برنامه نویسی قرار دارد، از این حیث که چالش های کدنویسی موجود در این وب سایت برای بازی های آنلاین است. پس می توان گفت این وب سایت مناسب افرادی است که علاقه مند به حوزه ی گیم هستند و یا قصد دارند در زمینه ی طراحی و ساخت بازی فعالیت داشته باشند. این سایت با مطرح کردن چالش های مختلف و حل آن توسط کاربر، نتیجه ی حاصل از کد را به صورت بازی نشان می دهد. همین مورد سبب تمایز و جذابیت CodinGame از سایر سایت های تمرین برنامه نویسی گشته است.

4) HackerRank

اگر بخواهیم در این مقاله یکی از جذاب ترین، پرطرفدار ترین و بهترین سایت های تمرین برنامه نویسی را به شما معرفی کنیم، آن چیزی نیست جز HackerRank. این سایت به صورت گسترده در زمینه ی برنامه نویسی و ارتقاء سطح مهارتی کاربران فعالیت دارد و به دلی امکانات بالایی که در اختیار کاربران خود قرار می دهد در میان سایت های تمرین برنامه نویسی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

خدمات ارائه شده توسط HackerRank:

  • زمینه ی فعالیت HackerRank تنها محدود به کدنویسی نبوده بلکه در زمینه ی ریاضیات، هوش مصنوعی، پایگاه داده، توابع و … نیز فعالیت دارد.
  • امکان برنامه نویسی به صورت مستقیم در ویرایشگر آنلاین سایت
  • امکان ارسال کدهای نوشته شده توسط کاربر و دریافت امتیاز از سمت HackerRank
  • باتوجه به امتیازات کسب شده توسط هر کاربر HackerRank، موقعیت های شغلی مختلفی را برای وی فراهم کرده و یا پیشنهاد می دهد.
  • امکان مشاهده ی راه حل سایر کاربران در حل مسائل در این سایت وجود ندارد، اما با استفاده از راهنمایی ها و تکنیک های ارائه شده در سایت، می توانید از آن ها در حل مسائل خود بهره ببرید.

5) LeetCode

LeetCode یک سایت خاص در لیست بهترین سایت های تمرین برنامه نویسی به حساب می آید، دلیل آن هم این است که این وبسایت برای افرادی طراحی شده که قصد دارند در زمینه ی برنامه نویسی در مصاحبه های شغلی شرکت کنند. این وب سایت علاوه بر ارائه ی چالش های برنامه نویسی جهت ارتقاء مهارت های حل مساله و کدنویسی کاربر، مصاحبه های آزمایشی نیز برگزار می کند؛ بدین صورت کاربر جهت شرکت در مصاحبه های شغلی در زمینه ی برنامه نویسی آماده می شود. سایر خدمات ارائه شده توسط LeetCode: ایجاد فضایی برای فعالیت رقابتی کاربران جهت افزایش انگیزه کاربران پشتیبانی از 9 زبان برنامه نویسی زنده در دنیا دارا بودن مقالات آموزشی در حوزه ی برنامه نویسی و بهبود مهارت های کدنویسی در این وب سایت، برخلاف سایت های دیگر، راه حل سایر کاربران در حل چالش برای شما نمایش داده نمی شود، اما به شما کمک می کند تا ایرادات خود را بیابید تا بتوانید آن را برطرف سازید.

6) CodeChef

CodeChef نیز یکی دیگر از وب سایت هایی است که در لیست بهترین سایت های تمرین برنامه نویسی قرار می گیرد و درواقع، یک سایت رقابتی به حساب می آید. این سایت که توسط کشور هند راه اندازی شد، با ایجاد یک بستر رقابتی توانست کاربران زیادی به سوی خود جذب کند. یکی از مزایای مهم CodeChef دسته بندی چالش ها براساس میزان مهارت کاربر است و بدین ترتیب کاربر باتوجه به سطح مهارت خود، دسته ی متناسب با خود را انتخاب نموده و شروع به حل چالش ها می نماید. برنامه نویسان برتر در CodeChef با ارائه ی برنامه های آموزشی در زمینه ی تقویت مهارت های کدنویسی و حل مساله، سعی در راهنمایی کردن کاربران دارند تا بتوانند با استفاده از این وب سایت و به مرور زمان، مهارت هایشان را تقویت ببخشند.

7) CodeWars

CodeWars نیز یکی از سایت هایی است که در آن به صورت آنلاین و در بستر فراهم شده توسط خود سایت، قادر به حل چالش ها و تمرین برنامه نویسی به زبان های مختلف می باشید. از جمله امکاناتی که CodeWars در اختیار کاربران می گذارد، امکان برقراری ارتباط و گفت و گو با سایر کاربران سایت و حتی برنامه نویسان برتر و فعال در سایت است که خود در تقویت توانایی حل مسائل و یافتن بهینه ترین راهکار نقش زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.