ایمیل مارکتینگ چیست؟

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. تبلیغات فضای مجازی
  4. chevron_right
  5. ایمیل مارکتینگ
  6. chevron_right
  7. ایمیل مارکتینگ چیست؟
ایمیل مارکتینگ چیست؟
ایمیل مارکتینگتبلیغات فضای مجازی

ایمیل مارکتینگ چیست؟

بدون دیدگاه

ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) یا بازاریابی ایمیلی:

اساساً ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی هنگامی رخ می‌دهد که یک کسب‌و‌کار جهت ترویجِ محصول یا خدمات خود، پیغامی تجاری با استفاده از پست الکترونیکی (Email) به گروهی از افراد می‌فرستد، اما اگر بخواهم تعریف دقیق‎تر Email Marketing را بیان کنم خواهم گفت به ارسال ایمیل جهت گسترش رابطه با مشتری بالقوه یا مشتری فعلی، ایمیل مارکتینگ گفته می‌شود، این ایمیل‌ها معمولاً محتوای تبلیغاتی، ترویجی، پیشنهادی و … دارند و به منظور کمک به ایجاد وفاداری، اعتماد یا آگاهی از برند ارسال می‌شوند و یکی از قدرتمند ترین، کارآمد ترین و به صرفه ترین ابزارهای بازاریابی در دنیای دیجیتال مارکتینگ است که گاه به عنوان ابزاری برای بازاریابی مستقیم و گاه برای بازاریابی انبوه مورد استفاده قرار می‌گیرد.ایمیل مارکتینگ بخشی از بازاریابی اینترنتی است که متشکل از بازاریابی آنلاین از طریق وب سایت ها، رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها و غیره است. اساسا همانند پست مستقیم است با این تفاوت که به جای ارسال پست از طریق خدمات پستی، پیام ها از طریق ایمیل و به طور الکترونیکی ارسال می شوند.

بسیاری از ایمیل های اسپم که همه ما دریافت می کنیم با این امر سر و کار دارند و این نمونه خوبی از ایمیل مارکتینگ در بدترین حالتش است؛ رگبار ایمیل بدون تفکر.تنها کار که این موضوع انجام می دهد این است که همه را آزار داده و موجب بدنامی می شود.

موضوع‌های گوناگونی می‌تواند در هنگام ارسال ایمیل مورد توجه قرار گیرد. معرفی محصولات جدید، تخفیف و پیشنهادهای ویژه، اطلاعات آموزشی( بازاریابی محتوایی )، اخبار و مقالات، تبریک مناسبت‌ها و بسیاری کاربردهای دیگر در هنگام ایمیل مارکتنیک می‌تواند با هدف نگهداری مشتریان یا جذب مشتریان جدید مورد توجه قرارگیرند.در دیگر سو و در بهترین حالت، بازاریابی ایمیلی به کسب و کارها اجازه می دهد تا مشتریانشان را آگاه نگه دارند و پیام های بازاریابی را برای مشتریانشان سفارشی نمایند.

کافی است شما قصد افتتاح یک فروشگاه پوشاک داشته باشید وتصمیم بگیرید خبرآن را ازطریق ارسال ایمیل باهزینه ای کمتراز یک میلیون تومان به گوش بیش از یک صدهزارنفربرسانید،به هرحال، درمیان یکصدهزارنفر،پانصدنفرپیدامی شوندکه برای استفاده از اوقات فراغت هم که شده ،به فروشگاه شما سربزنندوچندمورد خریدمعدود هم اتفاق می افتد وعملا احساس می کنید که هزینه ایمیل مارکتینگ شماجبران شده است.

مقالات پیشنهادی کاربران
تبلیغات در اصفهان

تولد Email Marketing – دهه 70 میلادی

در سال 1978، گری توئرک از سازمان تجهیزات دیجیتال (DEC) اولین ایمیل انبوه را تقریباً به 400 مشتری بالقوه از طریق آرپانت (ARPANET) فرستاد. نتیجۀ ارسال این ایمیل‌های انبوه، فروش 13 میلیون دلاری محصولات DEC، نمود پیدا کردن پتانسیل بازاریابی از طریق ایمیل انبوه و همچنین نام گذاری توئرک به عنوان “پدر اسپم دنیا” بود. ایمیل از همان زمان، خود را به عنوان کانال مؤثری برای بازاریابی مستقیم معرفی کرد.

“در واقع من خود را پدر ایمیل مارکتینگ می‌دانم نه اسپم، این دو با هم فرق دارند. E-spam یعنی ارسال ایمیل‌های ناخواسته به لیست فاقد صلاحیتی از گیرنده‌ها. در قیاس، Email Marketing تمرکز بر لیست هدفمندی از افراد است که به کالا، خدمت یا اطلاعاتی که شما برای آنها می‌فرستید علاقمندند.” -گری توئرک

پدرایمیل مارکتینگ

مزایای ایمیل مارکتینگ چیست؟

دو مزیت بزرگ ایمیل مارکتینگ قیمت و راحتی است. ایمیل روشی ارزان قیمت برای تبلیغ شرکت و محصولات و یا خدمات آن در مقایسه با بسیاری از انواع دیگر بازاریابی است. همچنین راه­ اندازی و پیگیری کمپین بازاریابی ایمیلی بسیار ساده است، که موجب می­ شود نوع بسیار قابل دسترس بازاریابی برای کسب و کارها کوچک باشد

در عصر افزایش استفاده از رسانه های اجتماعی برای تبلیغات، ایمیل مارکتینگ همچنان دارای قدرت است، بر اساس مطالعات انجام شده :

– ۹۴% کاربران اینترنت از ایمیل استفاده می کنند، در حالی که تنها ۶۱% از آن ها از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند؛

– ۷۵% کاربران آنلاین بزرگسال می گویند ایمیل مارکتینگ روش بازاریابی ترجیحی آن ها است؛

– ویژگی opt-in ایمیل امکان بازاریابی با کسب رضایت را می دهد؛

– ایمیل مارکتینگ امکان هدف گیری بر اساس ویژگی های جمعیت شناختی (سن، درآمد و غیره) را می دهد؛

– ایمیل مارکتینگ طیف بسیار وسیع تری از اشکال را در مقایسه با پیام های رسانه های اجتماعی در اختیار دارد؛

– ایمیل قابلیت گزارش دهی و تحلیل بسیار بیشتری ارائه می دهد، همانند نرخ های کلیک، نرخ باز کردن، نرخ پرش، و تبدیل ها

چنانچه قصد دارید برای ارسال ایمیل انبوه یا ارسال خبرنامه یا بازاریابی ایمیلی اقدام کنید، گام نخست و مهم، برنامه‌ریزی و بررسی مسائل فنی این کار است. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر تبلیغات اصفهان بهترین مشاور شما خواهد بود.باماتماسبگیرید.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

فهرست