تبلیغات مجازی

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. تبلیغات فضای مجازی
  4. chevron_right
  5. تبلیغات مجازی

تبلیغات درفضای مجازی

شرکت های بزرگ و کوچک و فروشگاه هایی که میخواهند به کسب و کار خود توسعه دهندبازاریابی و تبلیغات اینترنتی اولین و بهترین پیشنهاد متخصصان و کارشناسان در تمام دنیا و بخصوص در کشور های پیشرفته است.

موفقیت هر کسب و کار و یا فروش و ارائه هر محصول و یا خدمت، امروزه نیازمند توجه ویژه و حرفه ای به مقوله بازاریابی اینترنتی یا همان E- marketing است و بی شک این توجه میبایست دارای اهداف روشن و براساس یک برنامه بازاریابی یا Marketing Plan مشخص و هدفمند باشد.

به طور کلی ، توسعه بازار و برندینگ موفق یک مجموعه ، مستلزم اجرای روش های تبلیغاتی گسترده ای است که علاوه بر استفاده از رسانه های محیطی ( بیلبورد ، تلویزیون شهری ، روزنامه ها و مجلات ، شبکه های تلویزیونی و…) میبایست از رسانه های اجتماعی و ابزارهای مجازی که هم اکنون در حال تبدیل شدن به بلندگوهایی با مخاطبان بیشمار هستند نیز بهره ای هوشمندانه برد . نحوه ی اجرای فعالیت های بازاریابی اینترنتی از اهمیت به سزایی برخوردار می باشند و در واقع هدف اصلی ، جذب بیشترین مخاطب ممکن در فضای مجازی، رقابت با دیگر رقبای موجود و در نهایت افزایش مشتریان و به تبع آن ، ارتقاء ارزش برند از اهداف اصلی می باشد.

تبلیغات اینترنتی این روزها به یکی از مهم ترین بخش های تبلیغات تبدیل شده است. اینترنت به عنوان یکی از رسانه های اجتماعی قدرتمند این روزها به یکی از پر ترافیک ترین عرصه های تبلیغاتی تبدیل شده است. تبلیغات در این بستر روش های مختلفی دارد.

تبلیغات در فضای مجازی شیوه‌ای نوین، پربازده و بسیار کارآمد برای تبلیغات است که با عنوان بازاریابی اینترنتی و یا دیجیتال مارکتینگ شناخته می‌شود. در این مسیر که ابتدا با طراحی سایت ممکن می‌شود،اما باید توجه داشت که مخاطبان از آدرس وب سایت خبر ندارنددر نتیجه  مستلزم اجرای روش های مختلف تبلیغات برای جذب مشتری می باشد

امروزه، اغلب مردم زمان بسیار زیادی را در محیط کار , منزل و یا در حین تفریح در برابر صفحات مانیتور کامپیوتر یا دستگاههای هوشمند موبایل و تبلت در حال استفاده از اینترنت می گذرانند. همچنان که شبکه های اجتماعی جایگزین دیدار ها و ملاقات های رو در رو با دوستان می شود، و جستجو برای اطلاعات بصورت آنلاین بجای جستجو در کتاب ها تبدیل به چیزی عادی و روزمره شده است .

استفاده کنندگان از تبلیغات هم توانایی بالقوه بسیار زیادی برای بازاریابی و تبلیغات محصولات و خدمات مختلف در فضای آنلاین و اینترنت می بینند.

زمانی که از واژه تبلیغات اینترنتی استفاده می کنیم، این موضوع شامل موارد زیادی از جمله ایمیل مارکتینگ ، بنرهای تبلیغاتی، تبلیغات در شبکه های اجتماعی، تبلیغات در وب سایتها ، تبلیغات پاپ آپ و تبلیغات نوتیفکیشن می شود.

 گرچه بسیاری از شبکه های اجتماعی و برنامه های فضای مجازی، مختص دنیای مدرن ساخته شده و در این جوامع رشد و رونق دارد، لیکن حضور شبکه های اجتماعی در قشر شهرنشین ایرانی نیز به حد قابل تاملی بالا رفته است؛ تا حدی که طبق برخی از آمار، ساعتها از زندگی شهرنشینان ایرانی در شبکه های اجتماعی اینترنتی و موبایلی می گذرد!

مزایای تبلیغات در فضای مجازی

نخستین دلیل برای تشویق به استفاده از این روش ها، از بین رفتن محدودیت های جغرافیایی است. در راه های سنتی تنها می‌توان بخشی خاص از یک منطقه را تحت پوشش قرار داد و در آن اقدام به تبلیغات کرد، در حالی که درون فضای سایبری هیچ گونه محدودیتی از نظر مکانی وجود نخواهد داشت.

این موضوع مخصوصا برای کسب و کارهایی که می‌توانند سرویس هایی از راه دور ارائه کنند و یا کالاهایشان را به وسیله پست ارسال کنند اهمیت فوق‌العاده پیدا می‌کند. اما کسب و کاری که فقط در یک محله کوچک سرویس‌دهی می‌کند، احتمالا از دیده شدن در سایر شهرها و حتی کشورهای دنیا سود زیادی نصیبش نخواهد شد.

مزیت دیگر این روش از تبلیغات، افزایش تمرکز کاربران است. به عبارت دیگر، تبلیغ در میانه فیلم سبب می‌شود کاربران خسته شده و از پای تلویزیون بلند شوند. همچنین با قرار دادن بنرهای تبلیغاتی در سطح اتوبان ها، راننده نمی‌تواند چشمش را از روی جاده و مسیری که در آن در حال عبور است برداشته و به بیلیبورد نگاه کند.

اما کاربران حین گشت و گذار در اینترنت کاملا حواس جمع بوده و بر روی تبلیغات در فضای مجازی متمرکز می‌شود. از آنجایی که همانند تبلیغ در تلویزیون اجباری برای دیدن وجود ندارد و در کنار مطالعه سایر مطالب مفید و دلخواه این تبلیغات نیز مشاهده می‌شوند، کاربر بیشتر جذب آن‌ها می‌شود. درست به همین دلیل تبلیغات در فضای مجازی را پربازده خطاب می‌کنیم.

 مزایا :

دسترسی گسترده

زمانی که صحبت از دسترسی گسترده می شود، هیچ رسانه ای توان مقاومت در برابر اینترنت را ندارد. از طریق انجام فعالیت بازاریابی آنلاین محصولات، یک تولید کننده در بخشی از جهان قادر به پیدا کردن مشتری برای محصولات خود در گوشه ای دیگر از جهان می باشد. این شیوه تمام مرزها و محدودیت دیگر رسانه ها از بین برده است. این که هر کسی، چه کسب و کارهای کوچک و چه بزرگ قادر به افزایش میزان فروش خود با استفاده از آن می باشد، بدون شک یکی از بزرگترین و بدیهی ترین مزایای آن به حساب می آید.

با توجه به محدودیت فضا و فرصت در تبلیغات سنتی، تبلیغات اینترنتی به تقویت برند و گسترش آن کمک می‌کند. با فضایی که اینترنت به شما می‌دهد، می‌توانید تصویر پایداری از شرکت خود خلق کنید و این چیزی‌ست که تبلیغ در رادیو یا روزنامه به شما نمی‌دهند.

هدفمندی

در فضای اینترنت، شما با وبسایت ها و یا کانال های تلگرامی مواجه می شوید که در حال خدمت رسانی به گروهی خاص از مشتریان و بازدید کنندگان می باشد که خود دارای علایق خاصی بوده و یا به گروه سنی خاصی تعلق دارند. از جمله اینها می توان به سایتها و یا کانال های ورزشی، پزشکی، فن آوری، جوامع مجازی، مذهبی مسافرتی و . . . اشاره کرد. بنابراین بازاریابی و تبلیغات از طریق اینترنت به صاحبان کسب و کار این فرصت را می دهد که به مشتریانی دسترسی پیدا کنند که واقعاً خواهان خرید و استفاده از محصولات آنها می باشند.

نظارت آنلاین و لحظه به لحظه

در تبلیغات اینترنی شما این امکان را دارید که بصورت لحظه ایی از تعداد بازدید کنندگان و آمار مربوط به مقدار ارسال شده در تبلیغات پاپ و نوتیفکیشن خود با خبر شوید و در آخر یک گزارش از مقدار ارسال شده و میزان بازدید تبلیغات خود داشته باشیدویاحتی بهترین زمان روز برای تبلیغ، نرخ تبدیل تبلیغات و نرخ پرش از سایت را مشاهده کرد و این نتایج آنی شما را در تصمیم گیری سریع و بدون اتلاف زمانی کمک می‌کند.

در صورت استفاده از تبلیغات سنتی، به هفته ها و شاید ماه ها زمان نیاز است تا اثرات آن را ببینیم در حالی که تبلیغات اینترنتی نتایج سریعی دارند.

نهایی شدن خرید در زمانی کوتاه

یکی از مهمترین ویژگی های آن است که زمان نهایی شدن خرید بسیار اندک و کم می باشد. چرا که اغلب تبلیغات درج شده دارای لینک به یک وب سایت و یا کانال تلگرامی و حتی پیج اینستاگرام بوده که مشتری می تواند با وارد شدن به آن اقدام به خرید محصول مورد نظر خود بکند که خود می تواند موجب افزایش قابل توجه فروش و سود یک شرکت شود.

مقالات پیشنهادی کاربران
روشهای متفاوت تبلیغات
آموزنده بودن

از نقطه نظر یک مصرف کننده، یکی از نکات مثبت این شیوه از تبلیغات این است که مصرف کننده می تواند به راحتی از جزئیات، ویژگی ها، عمر کالا، روش استفاده از آن و . . . به اطلاعاتی مفیدی در اندک زمانی دست پیدا کند.

مقرون به صرفه بودن

با استفاده از دیگر رسانه ها، از قبیل تلویزیون , رادیو , روزنامه ویا مطالب چاپی، شما نمی توانید با اطمینان اعلام کنید که مشتری که در حال دیدن , گوش کردن و یا خواندن تبلیغ مورد نظر شماست ، در چه رده سنی قرار دارد و آیا اصلاٌ به دیدن و دنبال کردن محصول و یا خدمات شما علاقه ایی دارد و یا خیر . اما از طریق تبلیغات مجازی می توانید تا حد زیادی تبلیغات خود را هدفمند کنید که یک مشتری و یا مخاطب بر اساس خواسته خود وارد یک وب سایت و یا کانال شما شده و آن تبلیغ را می بیند و به عبارتی بر روی آن کلیک می کند. بنابراین، با مقایسه از این نقطه نظر، هزینه ها بسیار کمتر از دیگر رسانه های می باشد.

تبلیغات در روزنامه، تلوزیون و سایر روش‌های مشابه، هزینه‌ی بسیار زیادی دارند در حالی که تبلیغات اینترنتی به لحاظ قیمت حتی برای جوانان تازه وارد شده به حوزه‌ی کارآفرینی نیز عملی است.

کاربری آسان

تمامی انواع مختلف از کسب و کارها، حتی آنهایی که تازه کسب و کار خود را راه اندازی کرده اند ، تبلیغات در فضای اینترنت را آسان یافته و قادر به استفاده از آن می باشند. در دیگر رسانه ها صاحبان کسب و کار مجبور به استفاده از خدمات دیگر موسسات برای تهیه تبلیغات مناسب برای آنها و خرید یا اجاره فضای تبلیغاتی در این رسانه ها می باشند که این خود در اکثر اوقات پروسه ایی طولانی و زمان بر است , ولی در مقابل استفاده از اینترنت و تبلیغات در آن نقطه پایانی برای این دردسرها است.  وحتی یک کسب و کاری که تنها یک روز از عمر آن می گذرد از طریق ایجاد یک وب سایت و یا یک کانال تلگرامی و یا پیج اینستاگرامی برای خودش می تواند محصولات و خدمات خود در معرض دید و فروش بگذارد .

مزیت تبلیغات اینترنتی این است که در این روش شما می‌توانید هر زمان که بخواهید ایمیل‌های تبلیغاتی را غیرفعال کنید یا از صفحه‌ی اجتماعی مربوط به برند مشخصی خارج شوید. درواقع تبلیغات دیجیتال کمتر آزاردهنده اند.

سرعت دسترسی

برعکس شیوه های قدیمی تبلیغات امروزه شما می توانید به وسیله تبلیغات اینترنتی در زمان بسیار کوتاهی بعنوان مثال کمتر از یک روز محصولات و خدمات خود را در معرض دید صدها هزار نفر و حتی میلیون ها نفر قرار دهید و این بدلیل فراگیر شدن استفاده کنندگان از اینترنت و شبکه های مجازی میسر گردیده .

با جرأت می توان گفت که امروزه، تبلیغات اینترنتی یکی از بهترین روشها در بازاریابی برای هر نوع کسب و کاری می باشد که با اقبال بسیار زیادی نیز روبرو شده و طرفداران بسیاری برای خود دارد.

نمایش بیشتر

امروزه نمی‌توان ادعا کرد که تبلیغات در تلوزیون یا روزنامه به دید اکثریت افراد می‌رسد. هرگونه ابزار تبلیغات سنتی تنها محدود به موقعیت مکانی مشخصی است در حالی که تبلیغات اینترنتی قابلیت پوشش دهی تمام دنیا را دارد.

نرخ مشارکت بالا

در تبلیغات سنتی نمی‌توان با مخاطب تعامل واقعی داشت و باید قبل از برنامه‌ریزی برای مرحله‌ی بعد، منتظر پاسخ و واکنش مخاطب بود که این فرآیندی طولانی و کسل‌کننده است. تبلیغات اینترنتی، به شما اجازه می‌دهد به صورت آنی با مخاطب خود تعامل داشته باشید که این مساله نیازمند کار بیشتر از سوی شما و سرمایه گذاری مضاعف در بخش روابط عمومی ست.

مناسب برای تمامی سطوح

برای رسیدن به بالاترین میزان سود از تبلیغات اینترنتی، نباید نگران سطح و اندازه‌ی کسب و کار خود باشید درحالی که عموما در تبلیغات سنتی کسب و کارهای کوچک زیان می کنند. رشد گستردگی در سطح مجازی نیاز به تعداد زیادی افراد ندارد.

مزایای تبلیغات سنتی نسبت به تبلیغات اینترنتی:

در مقابل، تبلیغات سنتی در بعضی جنبه‌ها نسبت به تبلیغات اینترنتی برتری دارند که به آنها می‌پردازیم.

مخاطب هدف مورد نظر

در تبلیغات سنتی، منابع در دریایی از مخاطبین احتمالی ریخته نمی‌شود و می‌توان با پخش تبلیغات کاغذی مخاطب مورد نظر را هدف قرار داد.

تبلیغات قابل نگهداری

بهترین مزیت این روش این است که تبلیغاتش قابل لمس و نگهداری است در حالی که در بازاریابی دیجیتال تنها چیزی که می‌توان داشت اسکرین شات است. مهم‌ترین دلیل برتری تبلیغات سنتی نسبت به تبلیغات اینترنتی، سخت افزاری ست که در دست مخاطب می‌ماند و باعث یادآوری محصول یا خدمات به صورتی بهتر از تماشای مجازی می‌باشد.

فرآیند ساده‌تر

فراموش نکنید که هنوز هم هستند افرادی که با اینترنت کار نمی‌کنند و آشنایی ندارند و این نشان می‌دهد که حتی اگر بازاریابی دیجیتال در تمامی زمینه‌ها بر بازاریابی سنتی پیروز شود، هرگز نمی‌تواند رقیبش را کاملا نابود کند.

اکنون که مزایا و معایب هردو نوع تبلیغات را می دانیم، خواهیم پذیرفت که تبلیغات اینترنتی برنده است؛ با این حال تبلیغات سنتی برای مخاطبان سنتی هرگز حذف نخواهد شد. لذا ترکیب هوشمندانه‌ای از دو شیوه، برند شما را به جایی خواهد رساند که می‌خواهید.

ویژگی ها و اهمیت شبکه های اجتماعی در جهان امروزدریک نگاه:

  • پست های شبکه های اجتماعی تا ۷۸ درصد روی خرید، تاثیرگذار است.
  • مطالب شبکه های اجتماعی تا ۸۵ درصد می تواند به تغییر رفتار انسان منجرشود.
  • اعتماد به مطالب شبکه های اجتماعی تا ۴۶ درصد برآورد شده است.
  • امروزه ۳۳ درصد افراد از طریق شبکه های اجتماعی با برندها و محصولات و خدمات جدید آشنا می شوند.
  • میزان دستیابی به ۱۰۰۰ نفر مخاطب در یک روزنامه بیش از ۱۰۰ برابر هزینه در برابر دستیابی به همین تعداد مخاطب در شبکه اجتماعی مثل فیس بوک دارد.
  • مخاطبان بسیاری در این عرصه حضور دارند و بر خلاف دیگر رسانه ها، هر روز بر تعداد مخاطبین آن افزوده می شود. و این موضوع تا این حد است که هر آماری در این کتاب ارائه شود، چند ماه بعد، قدیمی و تاریخ گذشته است.
  • تعامل در این فضای مجازی، دو طرفه بوده و مخاطبان می توانند اعلام نظر کرده بر همین اساس، بازخوردگیری به سهولت قابل انجام است.
  • مخاطبان حتی در همین فضا می توانند خرید کنند و خرید آنلاین و درگاه پرداخت نیز وجود دارد.
  • تبلیغات در آن بسیار ارزان و ارزنده است.
  • تبلیغات در این فضا چند رسانه ای و مولتی مدیا است و از متن، صدا، تصویر، فیلم و… می توان در آن استفاده کرد.
  • در فضای دیجیتال، همراه با تبلیغاتی، امور روابط عمومی و ایجاد باشگاه مشتریان نیز امکان پذیر است.
  • تبلیغات در این فضا، اکثرا آزاردهنده نیست و مخاطب را اذیت نمی کند.
  • اثر بخشی و ثمر بخشی تبلیغات در فضای دیجیتالی معمولا بیشتر است.
  • ارزیابی تبلیغات و میزان تاثیر آن به راحتی قابل بررسی و اندازه گیری است.
  • می توان در این تبلیغات مخاطب را درگیر کرد و با لایک و کامنت به نظرخواهی و انجام اقدامات تعاملی دست زد.
  • می توان روی مخاطب هر منطقه بر اساس فرهنگ و ویژگی های دموگرافیک آن، تبلیغات کرد.
  • برنامه های پیشبرد فروش و جشنواره ها و اخبار و اطلاعات به سرعت در این فضا، قابل اطلاع رسانی و اجراست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست