ذخیره اطلاعات خرید کاربران از طریق رسیدهای دریافتی در جیمیل توسط گوگل
- خانه
- chevron_right
- علمی
- chevron_right
- ذخیره اطلاعات خرید کاربران از طریق رسیدهای دریافتی در جیمیل توسط گوگل
اطلاعات جدید حاکی از آن است که گوگل از طریق رسیدهای دریافتی در جیمیل ، اطلاعات خرید هر کاربر را نیز جمع آوری میکند.
ذخیره رسیدهای دریافتی در جیمیل توسط گوگل
شرکتهای مختلف دادههای کاربران را ذخیره میکنند. وقتی کاربران دربارهی دادههایی که شرکتها ذخیره میکنند اطلاعات خوبی در دست داشته باشند، میتوانند تاحدودی متوجه شوند چنین دادههایی چه کاربردی برای شرکتها خواهد داشت. توجه به حریم خصوصی و نحوهی استفاده از دادههای کاربران یکی از موضوعات موردتوجه است. حال آنکه بسیاری از شرکتهای بزرگ با وجود تلاش برای شفافسازی، سیاستهایی در پیش میگیرند که بعضا نشان از تلاش آنها برای پنهانکردن دسترسی به اطلاعات کاربر دارد.
در جریان کنفرانس توسعهدهندگان گوگل، این شرکت اعلام کرد تلاش میکند روش دسترسی کاربران به اطلاعاتی را تسهیل کند که گوگل آنها را ذخیره میکند. حال CNBC با انتشار گزارشی به این نکته اشاره میکند که گوگل اطلاعات خرید کاربران را که ازطریق رسیدهای دریافتی در جیمیل به دست می آورد، در صفحه ای که دسترسی به آن چندان راحت نیست، برای نمایش قرار داده است.
آدرس https://myaccount.google.com/purchases فهرستی از همهی خریدهای اینترنتی چه بهصورت دیجیتالی یا غیردیجیتالی کاربران را نشان میدهد. بعد از ارسال ایمیل خودکار خرید در جیمیل، اطلاعات خرید در این صفحه فهرست میشود. گوگل اعلام کرده تنها کاربران آن حساب کاربری میتوانند به دادههای این صفحه دسترسی داشته باشند و درصورت لزوم نیز میتوانند هرگونه اطلاعات مربوطبه صفحهی Purchases را حذف کنند. گوگل تأکید کرده اطلاعات مربوطبه خریدهای اینترنتی کاربر دردسترس شرکتهای تبلیغاتی قرار نخواهد گرفت؛ بلکه این صفحه فقط اطلاعات مربوطبه خریدهایی را نشان میدهد که ایمیل تأیید خرید آن به جیمیل کاربر ارسال شده باشد.
وقتی به صفحهی Purchases مراجعه کنید، بخشی از دادههای صفحه، مربوطبه خریدهای بسیار قدیمیتر کاربر است که در سالهای قبل انجام شده و نشان میدهد گوگل چقدر میتواند به دادهها دسترسی داشته باشد. چنین وضعیت دسترسی به دادهها در سایر حوزهها مثلا اطلاعات شخصی و دادههای مربوطبه جستوجوهای کاربر و حتی آدرسهای بررسیشدهی او در گوگلمپ، میتواند بههمین شکل طبقهبندی شود.
گوگل اعلام کرده کاربران میتوانند اطلاعاتی که تمایل ندارند در تاریخچهی آنها ذخیره شود، به راحتی از فهرست صفحه حذف کنند. برای مثال، می توانند از تاریخ مشخصی به قبل، همه ی داده ها را پاک کنند یا حتی میتوانند درصورت نیاز، همه ی داده های مرتبط را حذف کنند. دراصل در صورتی که کاربر تمایلی به فهرست شدن داده های شخصی خود را ندارد، می تواند به راحتی آیتم های مدنظر خود را از فهرست حذف کند. براساس گزارش CNBC، تنظیماتی برای غیرفعال کردن فهرست خریدها اضافه نشده که انتظار می رود به زودی این تنظیمات هم در نظر گرفته شود.