بیش از ۱۵ میلیون کاربر سرویس‌های اشتراک موسیقی گوگل

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. علمی
  4. chevron_right
  5. بیش از ۱۵ میلیون کاربر سرویس‌های اشتراک موسیقی گوگل

گزارش‌ های مختلف نشان می‌دهند که سرویس‌ های استریم و اشتراک موسیقی گوگل یعنی گوگل‌ پلی موزیک و یوتیوب موزیک، مجموعا بیش از ۱۵ میلیون مشترک دارند. این آمار بسیار کمتر از تعداد مشترکان سرویس‌های مشابه آمازون،اسپاتیفای و اپل هستند.

بیش از ۱۵ میلیون کاربر سرویس‌های اشتراک موسیقی گوگل

معرفی سرویس های اشتراک موسیقی گوگل

گوگل رقبای خود را در دنیای سرویس های جریان موسیقی دنبال می کند، با توجه به تعداد مشترکین. گوگل دو سرویس پرداخت موسیقی، موسیقی یوتیوب و موسیقی Google Play را، به طور معمول، به طور کلی 15 میلیون مشترک دریافت کرده است.

این شماره ها از دو شرکت داخلی است که با بلومبرگ صحبت می کنند و نشان می دهد که گوگل چهارمین خدمات پرداخت جریانی موسیقی پرداخت می شود. رهبر جهان پخش موسیقی، Spotify است که بیش از 100 میلیون مشترک دارد و به دنبال آن اپل با بیش از 50 میلیون مشترک است. رهبر سوم بازار آمازون است که حدود 30 میلیون مشترک دارد.

به گفته وال استریت ژورنال، منابع گفتند که YouTube Music در تلاش برای به دست آوردن مشترکین است. اما گوگل این را متهم می کند. مارنی گرینبرگ، سرپرست ارتباطات موسیقی گوگل، به بیلبورد گفت: “یوتیوو به شدت با گزارش WSJ مخالف است و اعلام کرده است که رشد اشتراک یوتیوب در موسیقی موجب شده است که با رشد سالانه اشتراک در سال جاری ادامه یابد.”

اگر چه یوتیوب اولین پورت تماس برای انواع ویدیوهای ویدیویی است، از جمله ویدیوهای موسیقی، تبدیل این کاربران به مشترکین پرداخت شده، یک چالش است. در سال های اخیر یوتیوب تعداد زیادی از خدمات اشتراکی از جمله YouTube Music، YouTube TV، YouTube Go و YouTube Premium را راهاندازی کرده است که بیشتر آنها با پاسخ پرطرفدار همراه بوده است.

یوتیوب تعداد کلی مشترکان آن را با استفاده از سرویس موسیقی یوتیوب اظهار نظر نمی کرد، اما نمایندگان به بلومبرگ گفتند که تعداد اشتراک در سال بین مارس 2018 و مارچ 2019، 60 درصد افزایش یافته است. این شامل کاربران YouTube Music و کاربران یوتیوب حق بیمه ، که برای حذف تبلیغات از فیلمهای YouTube پرداخت می کنند.

اگرچه سرویس‌های اشتراکی بخش بزرگ و درحال‌رشدی از کسب‌وکار موسیقی را به‌خود اختصاص داده‌اند، اما براساس گزارش وال استریت ژورنال و بلومبرینگ، سرویس‌های اشتراکی موسیقی گوگل با چنین سرعتی رشد نمی‌کنند.

آماروارقام انجمن صنعت ضبط موسیقی ایالات متحده آمریکا (RIAA) در سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد که تعداد کاربران سرویس‌های اشتراکی موسیقی در ماه بیش از یک میلیون نفر افزایش می‌یابد؛ این درحالی است براساس گزارش وال استریت ژورنال، منابع مختلف ادعا می‌کنند که آمار کاربران یوتیوب موزیک (YouTube Music) و گوگل‌پلی موزیک (Google Play Music) طی چهار ماه اخیر ثابت مانده است. درحالی‌ که اسپاتیفای (Spotify) بیش از ۱۰۰ میلیون مشترک دارد اما گزارش‌ها حاکی از آن است که سرویس‌های استریم موسیقی گوگل تنها ۱۵ تا ۱۶ میلیون کاربر دارند.

بیش از ۱۵ میلیون کاربر سرویس‌های اشتراک موسیقی گوگل

گوگل به رسانه‌ها گفته است که آمار مشترکان و گزارش‌های مربوط‌به عدم رشد تعداد آن‌ها نادرست هستند. گوگلهمچنین ادعا کرده است که از ماه مارس به‌بعد، تعداد مشترکان یوتیوب پریمیوم و یوتیوب موزیک درمقایسه با سال گذشته بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته است. به‌هرحال آمار منتشر شده از سوی منابع مختلف بازهم تصویر جالبی را ترسیم می‌کنند؛ چرا که گوگل به آرامی درحال تغییر مسیر از گوگل‌پلی موزیک به سمت یوتیوب موزیک است. یک سال پس از شروع به‌کار سرویس یوتیوب موزیک، گوگل تنها قابلیت‌هایی مانند پخش موسیقی از حافظه محلی را به این سرویس اضافه کرده است و ویژگی cloud locker گوگل‌پلی موزیک را برای فایل‌های موسیقی کابران، در آن قرار نداده است.

درهرصورت، یوتیوب هنوز به‌عنوان راهی است تا افراد زیادی به‌لطف تبلیغات گوگل، به‌صورت رایگان به موسیقی‌ها و موزیک ویدئو‌ها دسترسی داشته باشند. اگرچه یوتیوب تمایل دارد این دسته از افراد پول بپردازند اما همین موضوع نشان می‌دهد که سرویس‌ اشتراک موسیقی گوگل حتی با تعداد مشترکان کمتر، ظرفیت متفاوت‌تری درمقایسه با سرویس‌های استریم موسیقی اپل، اسپاتیفای و آمازون دارد.

مقالات پیشنهادی کاربران
تاکسی های پرنده بر فراز کشور استرالیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست