همکاری مایکروسافت و بی ام و در فناوری‌ های ابری

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. علمی
  4. chevron_right
  5. همکاری مایکروسافت و بی ام و در فناوری‌ های ابری

مایکروسافت و بی‌ام‌ و دست به همکاری در زمینه‌ ی استفاده از فناوری‌ های ابری زده‌ اند. هدف از این همکاری، افزایش بهره‌ وری صنعتی در کارخانه‌ های بی‌ام‌ و است.

معرفی فناوری‌ های ابری

مایکروسافت و بی‌ام‌ و از شروع کار روی «پلتفرم تولید باز» خود خبر دادند. هدف از ایجاد این پلتفرم، سرعت بخشیدن به نوآوری و توسعه‌ی کارخانه‌های هوشمند است. پیش‌تر نیز فولکس‌واگن با کمک سرویس‌های ابری آمازون (AWS)، پلتفرم مشابهی را ایجاد کرده بود. هدف از ایجاد «پلتفرم تولید باز» بهبود فرایندها و سیستم‌‌های تولید در ۱۲۲ کارخانه‌ی این خودروساز خواهد بود.

قراردادهای اخیر، بخشی از تلاش‌های بازیگران بزرگ عرصه‌ی رایانش ابری برای به‌دست آوردن حجم گسترده‌ای از داده‌ها است که توسط تولیدکنندگان ایجاد می‌شوند. این داده‌ها حاصل اتصال ابزارهایی نظیر ربات‌ها و حسگرها هستند که در مجموع پلتفرم‌های اینترنت اشیاء (IoT) را تشکیل می‌دهند.

اسکات گاثری، معاون اجرایی بخش خدمات ابری و هوش مصنوعی مایکروسافت، در جریان نمایشگاه تجاری صنعتی هانوفر، در رابطه با همکاری ردموندی‌ها با بی‌ام‌و اظهار داشت:

مایکروسافت در حال همکاری با گروه بی‌ام‌و است تا سطح بهره‌وری تولید دیجیتال را در تمام بخش‌های صنعت متحول کند. تعهد ما به ساخت یک جامعه‌ی باز، موقعیت‌های جدیدی را برای همکاری در سراسر زنجیره‌ی صنعتی ایجاد خواهد کرد.

پلتفرم جدید براساس پلتفرم ابری اینترنت اشیاء Azure مایکروسافت ایجاد خواهد شد که در حال حاضر نیز مورد استفاده‌ی بی‌ام‌و قرار می‌گیرد. معماری مرجع پلتفرم جدید برپایه‌ی استانداردهای متن‌باز ایجاد شده و هدف از چنین کاری تشویق دیگر شرکاء برای پیوستن به این پلتفرم است.

بنابر بیانیه‌ی مایکروسافت، ردموندی‌ها امیدوار هستند تا در پایان سال ۲۰۱۹، چهار تا ۶ شریک اولیه در «پلتفرم تولید باز» حضور داشته باشند. به‌کارگیری پلتفرم جدید در حداقل ۱۵ محیط تولیدی تا پایان ۲۰۱۹ نیز یکی دیگر از اهداف اهالی ردموند است.

در حال حاضر ۳۰۰۰ ماشین، ربات و سیستم حمل‌ونقل خودکار بی‌ام‌و با استفاده از خدمات اینترنت اشیاء پلتفرم Azure به هم متصل شده‌اند. همین مسئله می‌تواند در ابتدای کار موارد استفاده از پلتفرم ابری جدید را گسترش دهد.

مقالات پیشنهادی کاربران
مدیریت مشتری مداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست