عکاسی صنعتی چیست؟

عکاسی صنعتی در اصفهان به شاخه ‌ای از عکاسی می گویند که در زمینه ی نمایش دادن کامل و باکیفیت کالا و یا محصولات به کار می رود . افراد عکاس به وسیله ی تجهیزات ویژه و انتخاب کردن نورهای دقیق و ویژه تلاش می نمایند تا حدالامکان عکسی با کیفیت از محصول ثبت و ضبط نماید که درون آن همه ی ویژگی های ظاهری محصول نمایش داده شود . به عبارتی دیگر یک عکاس صنعتی کارش این می باشد که یک وجه کاملی از محصول برداشت نموده و برای ارائه نمودن به کارفرما ارائه نماید . در این شاخه از عکاسی به همان صورت که بیان گردید هدف تنها یک چیز می باشد که آن نیز چیزی نیست جز نمایش کامل محصول از جهت های مختلف

عکاسی صنعتی در اصفهان

ویژگی های یک تصویر صنعتی

یکی از مهمترین ویژگی های عکس صنعتی، عکس برداری از موارد و قسمت های می باشد که با توجه به نظر مشاور تایید گردیده . در برخی از موارد شاید عکس گرفتن از قسمت های بنابر گفته کارفرمای مربوطه اصلا مجاز نباشد . از این رو پیش از تصویر برداری باید تاییدیه های مورد نیاز در این مورد با مشاور فنی و مدیرعامل انجام بپزیرد .

از دیگر ویژگی های تصویر صنعتی می توان به کیفیت تصویر اشاره نمود ، از جمله موردی که خواهید توانست در این خصوص به مدیر مربوطه اطلاع دهید این می باشد که بگویید پیش از تصویر برداری همه ی ماشین آلات و دستگاه ها را تمیز نمایند و براق باشند . از این رو می توان کیفیت اصلی دستگاه ها را نمایان کرد . پیشنهاد می گردد پیش از تصویر برداری اصلی ، عکس هایی را برای آزمایش بگیرید تا فاکتورهای تاثیرگذار بر روی کیفیت تصویر را ارزیابی کنید و در هنگام لزوم ، زمان و دید وسیع تری را برای برطرف ساختن مشکلات پیش آمده انجام دهید ، تا بهتر بتوانید شدت و وضعیت کنتراست محیط و نورپردازی را تنظیم نمایید.

 

عکاسی صنعتی در اصفهان

برای کارگاه های کوچک توصیه می گردد از ایجاد نور مصنوعی برای تصویر برداری استفاده نمایید زیرا که نور های طبیعی از نور گیرهای موجود و یا نور داخل کارگاه با چراغ های موجود نخواهد توانست نورپردازی خوبی در جهت خروجی با کیفیت از تصویر برایمان فراهم نماید . این مسئله بسیار حائز اهمیت می باشد که نورهای مختلف با درخشش و حرارت متفاوت را در شدت کنتراست و نورپردازی محیط در نظر داشته باشیم .

برای کالاهای کوچک ، نمای نزدیک تاثیر چشمگیری در جلب توجه مخاطبان دارد . یکی از اصلی ترین نکاتی که جزو ویژگی های تصویر صنعتی باید ذکر شود ، موقع تصویر برداری از محیط ، الزامات اشخاصی که درون تصویر وجود دارند ، تجهیزات حفاظت فردی می بایست داشته باشند و امور ایمنی از جمله کلاه ایمنی ، دستکش ، عینک مخصوص ، لباس مخصوص ، گوش گیر، کفش مخصوص را با توجه به نوع کارشان بر تن نمایند .

برای اطلاع از انواع طرح های مختلف ما و هم چنین قیمت آنها می توانید با شرکت ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما بیشتر شما را راهنمایی کنید.

هم چنین می توانید به صورت حضوری به دفتر شرکت مراجعه کنید و از راهنمایی کارشناسان ما در این زمینه بهره مند گردید.

آدرس:

اصفهان – خیابان رباط – جنب استاد شهریار – مجتمع اداری و تجاری سلام – طبقه اول – واحد ۱۱

شماره تماس:

۰۳۱۳۴۴۲۸۱۰۵

۰۹۱۳۰۲۴۳۲۲۴

خدمات عکاسی صنعتی در اصفهان :

  • عكاسی صنعتی با تكنیك HDR
  • عكاسی صنعتی با تجهیزات پیشرفته و مناسب با نور محیط
  • درج لوگو یا متن سفارشی بر روی عکس های صنعتی
  • نورپردازی حرفه ای و دقیق، جهت نمایش بافت محصول
  • عکاسی صنعتی ۱۸۰ درجه و ۳۶۰ درجه (پاناروما)
  • تدوین ، اصلاح عکس ، خلق جلوه های ویژه ، رفع موارد ناخواسته مثل گرد و غبار، لكه و ...
عکاسی صنعتی در اصفهان

عکاسی صنعتی حرفه ای

در عکاسی صنعتی حرفه ای در محل های کار که کارگران آنجا کار می نمایند ، کارگران می بایست با لباس کار و وسایل نشان داده شوند و آرم کارخانه مربوطه بر روی لباس و کلاه آن ها دیده شود .

در عکاسی صنعتی حرفه ای در کارگاه های کوچک می توان از نور مصنوعی استفاده نمود ولی در کارخانه های بزرگ این کار امکان پذیر نیست . تنها می توان در عکاسی صنعتی در اصفهان صحنه های نزدیک و متوسط را نورپردازی نمود و در محیط های بزرگ از نور طبیعی استفاده نماییم .

اصول تصویربرداری و عکاسی صنعتی

اولین اصول عکاسی صنعتی در اصفهان ، سیاست گذاری شرکت یا مجموعه با مشورت عکاس حرفه ای است که تعیین می نماید تصویر از کدام کالا و یا چه قسمت هایی می بایست در نظر مخاطبان مورد هدف، ارائه گردد. مجموعه تبلیغات اصفهان با کادری حرفه ای در زمینه عکاسی با تجهیزاتی پیشرفته و مدرن با رعایت اصول عکاسی صنعتی و تبلیغاتی ، تصویری بی همتا از کالا یا خط تولید شما را خلق می کند. پایه ای ترین اصول عکاسی دارا بودن تجهیزاتی مدرن با کیفیتی بالاست. چرا که بهترین طرح ها و حالات چیدمان در زیباترین حالت خود هم که باشد ولی تصویر کیفیت پایینی داشته باشد، آنگونه که باید تاثیرگذار نخواهد بود. ولی طرح هایی هرچند ساده با کیفیت و وضوحی بالا به مراتب جلب توجه بیشتری خواهد کرد. البته می بایست خاطر نشان کرد در اصول عکاسی تبلیغاتی صرفا داشتن دوربینی مجهز و پیشرفته کفایت نمی کند و خلاقیت و هنر عکاس و ایده پردازی هایی که برای جلوه بصری خلق می کنند، تاثیر چشمگیری دارد. از جمله مشکلاتی که عکاسان با آن روبرو می شوند، نورپردازی و محاسبه نور سالن ها است. در سالن هایی که نور های متفاوتی وجود دارد از جمله نورگیر ها و منابع نوری متفاوتی که در محیط وجود دارد و تفاوتی که در حرارت نورها موجود است، می تواند عکس شما در قسمت هایی تیره و در قسمت هایی بیش از حد روشن یا متمایل به رنگ زرد چوبه ای یا سبز کدر یا قرمز و مواردی از این دست تبدیل کند.این منابع نوری متفاوت موجب می شود کنتراست سالن و وسائل داخل آن و حتی کف سالن به چند رنگ در آید. این مشکل با کمک فیلتری که جلوی دوربین قرار می گیرد و چندبار نور دادن روی یک فیلم و تست کردن نورها با خاموش و روشن کردن و یا اگر روز باشد گرفتن نورگیرها و ایجاد نور مصنوعی می توانیم به وضوح دلخواهی در عکس برسیم و عکس باکیفیتی را ارائه کنیم. هنگام عکاسی از کارخانه هایی با سوله های بزرگ و صنایع فلزی و نساجی، به دوربین های قطع بزرگ نیاز پیدا می کنیم که امری ضروری است. این نوع دوربین می بایست بر روی سه پایه ی حرفه ای و سنگین نصب شود. لنز چشم ماهی یا سوپراید از این جهت که نمای بهتری از تمام سالن  در حدود حداقل ۹۰ و حداکثر ۱۸۰ درجه میتواند بیندازد، مورد استفاده بیشتری قرار می گیرد. در بعضی از سوله های کارخانه ها نور به اندازی کافی موجود نمی باشد، از این رو خود تیم عکاسی می بایست نورهایی نرم ، وسیع و همچنین نورهای متمرکز و قوی ایجاد کند تا محیط مورد نظر خود را روشن و واضح کنند تا به شرایط مطلوبی برای عکسبرداری برسند. عکسی که از سالن کارخانه و دستگاه آلات انداخته می شود می بایست بدون نقص فنی و کاملا تکنیکی باشد زیرا این عکس باید قابلیت استفاده برای نمایشگاه ، تبلیغات و بازاریابی ، کاتالوگ و بروشور و غیره را داشته باشد. قابل توجه ترین مورد در اصول عکاسی تبلیغاتی در نظر گرفتن این مقصود است که که تصویری خلق کنیم که بیننده با تماشای آن به وجد آید و کاربرد آن کالا یا فرآورده ی شما را در تصویر به وضوح لمس کند و راغب این شود که آن را داشته باشد. ایجاد اینگونه حس نزدیکی شخص به استفاده از محصول مهارتی است که ایده پردازی عکاس را می طلبد. تا مخاطب را در تماشای خود غرق کند و تصوری در ذهن فرد ایجاد کند که در آن لحظه فرد با یک نگاه استفاده از آن را تجربه کند.خلق جلوه های بصری و جذاب، هنری است که این مجموعه با تیم خلاق خود در حیطه ی عکاسی تقدیم حضورتان می کند و شما را در دستیابی به جذب مشتری همراهی می کند.

 

عکاسی صنعتی در اصفهان

عکاسی wkujd به حوزه ای از عکاسی اشاره دارد که عملکرد آن نمایشگاه کامل ، دقیق و با کیفیت محصول است. در این زمینه از عکاسی ، عکاس تلاش می کند با استفاده از تجهیزات مناسب و نورپردازی دقیق که تمام ویژگی های خارجی محصول را نشان می دهد ، تصویری با کیفیت و دقیق از محصول ارائه دهد.

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی باید تمام خصوصیات یک عکس حرفه ای را نشان دهد و در عین حال به اجزای مهم دیگر نیز نیاز داشته باشد. هدف از عکاسی صنعتی در اصفهان نه تنها معرفی محصول بلکه تشویق مشتری برای خرید و استفاده از محصول است. به عبارت ساده ، عکس تبلیغاتی باید بیننده را به خرید محصول ترغیب کند. درست مثل یک تیزر اما به روشی متفاوت.

عکاسی در ادبیات به هر دو روش عکاسی یعنی خود شغل یک عکاس اشاره دارد. این هنر در بیشتر زبانهای دنیا عکاسی نامیده می شود که از دو ریشه یونانی “عکس” ، “نور” و “نمودار” ، “بازنمایی با استفاده از خطوط” یا “ترسیم” تشکیل شده است ، بهمراه “ترسیم با سبک”.

عکاسی یعنی ایجاد و ضبط تصویری که در دو مرحله انجام می شود: اول ، گرفتن تصویر توسط دوربین و ضبط آن بر روی نوار فیلم (منفی) یا یک سنسور عکس الکترونیکی ، و دوم چاپ تصویر پنهان تولید شده توسط دوربین و تثبیت آن در این فرایند ، دریافت و ضبط نور بر روی سطح حساس به نور مانند فیلم منفی یا حسگر تصویر منجر به ایجاد تصویر روی سطح می شود که از کلرید نقره ای یا یک حسگر الکترونیکی تشکیل شده است.

عکاسی صنعتی در اصفهان

استودیو عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

استدیو تصویر برداری صنعتی و تبلیغاتی شرکت تبلیغات اصفهان با گذشته ای درخشان ، تصاویری برجسته و ماندگار از کالاها یا خدمات شما را در ذهن مخاطبانتان ترسیم خواهد کرد . استودیو عکاسی صنعتی تبلیغات اصفهان با تیمی با تجربه و متخصص و با دارا بودن تجهیزاتی پیشرفته ، تصویربرداری از محصولات کوچک با پس زمینه ی تک رنگ که قابل استفاده در وب سایت ، کاتالوگ ، بسته بندی ، نوشیدنی و غیره می باشد و همینطور تصویربرداری از کالاهای متوسط با پس زمینه ی تک رنگ که قابل استفاده در وب سایت ، کاتالوگ و مواردی از این قبیل می شود و علاوه بر این ابعاد، عکاسی از محصولات بزرگ با پس زمینه ی تک رنگ (استیل و شیشه) مطابق سلیقه ی دلخواهتان ارائه خواهد گردید . 

در استودیو تصویربرداری تبلیغاتی شرکت تبلیغات اصفهان به ظریف ترین نکات مثل پس زمینه ، چینش کالاها ، شناسایی قشر مخاطبانی که قرار می باشد تحت تاثیر تصویر موردنظر قرار بگیرند ، تاثیر روانشناسی رنگ ها بر ذهن اشخاص ، هارمونی و تضاد رنگ ها دقت می نماید و تاثیر همه ی این عوامل را بر روی خروجی تصویر شما در نظر خواهد گرفت .

جنبه های عکاسی

علمی ، صنعتی ، هنری

عکاسی تنها توسط یک نفر کشف و تحقق نیافت ، اما نتیجه تلاش بسیاری از افراد در زمینه های مختلف و اکتشاف ها و نوآوری های آنها در طول تاریخ است. در سال های منتهی به اختراع عکاسی ، اساس دوربین عکاسی وجود داشته است ، اما اولین تصویر لیتوگرافی نوری در سال ۱۸۲۲ توسط یک مخترع فرانسوی ، جوزف نیسفور نیپس تولید شد و پس از آن ، وی می تواند یک تصویر دائمی با نام “مشاهده” ایجاد کند. از پنجره در لو گراس “. او براساس یافته های یوهان هاینریش ، با همکاری لوئیز داگور ، در مورد ترکیبات نقره ای تحقیقاتی انجام داده بود ، و داگور می توانست در سال ۱۸۳۷ فرایند داگورروتیپ را اختراع کند.

روش سه گانه اولین بار توسط جیمز کلرک ماکسول پیشنهاد شد. طبق نظریه وی ، نور مرئی از سه رنگ اصلی تشکیل شده است: قرمز ، سبز و آبی. سپس ، او فیلمی ساخت از سه لایه ساخت که هر کدام به یکی از رنگهای اولیه حساس بودند تا بتواند اولین تصویر رنگی را در سال ۱۸۶۱ ضبط کند.

در سال ۱۸۸۴ جورج ایستمن فیلم رول را که یک فیلم پلاستیکی روکش شده با امولسیون ژلاتین است ، اختراع کرد و از طریق اختراع دوربین باکس کم هزینه ، عکاسی را برای افراد عادی امکان پذیر کرد و انقلابی چشمگیر در عکاسی رقم زد. 

عکاسی صنعتی در اصفهان

ادوین لند یک نوع دوربین آنالوگ فوری به نام دوربین پولاروید را اختراع کرد که اندکی پس از گرفتن عکس ، یک چاپ چاپی شیمیایی ایجاد کرد و تصویر بعد از چند دقیقه و در مدل های جدیدتر بعد از چند ثانیه در دسترس بود.

در عکاسی آنالوگ ، تمام اقدامات مربوط به رنگ ، نور و پالایش کنتراست باید قبل از نورپردازی انجام شود زیرا پس از نورپردازی و چاپ تصویر ، کارهای زیادی درمورد آن انجام نمی شود. چاپ در عکاسی به معنای قرار دادن فیلم یا برگه عکاسی در مواد شیمیایی است که منجر به تبدیل یا فیلم به تصویر منفی یا مثبت یا کاغذ به تصویر می شود ، در حالی که عکاسی دیجیتال به معنای دریافت و ضبط فرایند گرفتن تصاویر است. نور بر روی سطح عکس های الکترونیکی سطح. الگوهای نوری منعکس شده یا ساطع شده از سطح اشیاء بر سطح نور حسگر حسگر منجر به ثبت تصویر می شوند.

عکاسی توسط یک نفر کشف و تکمیل نشده است ، اما نتیجه تلاش بسیاری از افراد در زمینه های مختلف و اکتشاف ها و نوآوری های آنها در طول تاریخ است.

عکاسی صنعتی در اصفهان

اساس دوربین عکاسی سالها قبل از اختراع آن وجود داشته است. موزی ، ارسطو ، اقلیدس ، در قرن چهارم و پنجم میلادی ، عملکرد دوربین سوراخ را توضیح داده بودند. در یونان باستان اعتقاد بر این بود كه نور از چشم به سمت اشیاء ساطع می شود و بازتاب آن توسط چشم مشاهده می شود. ارسطو و اقلیدس با استفاده از تئوری سوراخ ، سعی در رد این تصور داشتند. آنها یک ورق نیمه مات در پشت دوربین سوراخ دار قرار دادند تا تصویر منعکس شده بر روی آن توسط چشم دیده شود. در قرن ششم میلادی ، آنتیموس در آزمایشات خود از یک دوربین تاریک استفاده کرد.

فهرست