تبلیغات اصفهان

Google Analytics چیست؟

Google Analytics چیست؟ Google Analytics ابزارهای رایگان موردنیاز برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها را برای تجارت به طور یکجا در اختیار شما قرار می‌دهد، تا بتوانید تصمیماتی درست و هوشمندانه بگیرید. در نظر داشته باشید که سئو یک فرآیند مستمر و زمان بر است و نیاز به تخصص دارد و البته ابزارهای زیادی دارد که یکی از انها گوگل آنالتیکس است. مجموعه تبلیغات اصفهان نیز به طور تخصصی و حرفه ای سئو سایت در اصفهان و سایر شهرهای ایران را انجام میدهد و میتوانید سئو خود را به ما بسپارید.

برای دانستن و بررسی بهتر عملکرد بازاریابی، محتوا، محصولات و… در سایت و برنامه، خود  میتوانید از Google Analytics استفاده کنید تا برنامه یا سایت خود را بهتر بشناسید و درک کنید.

 

 

دلیل محبوبیت google analytics

Google Analytics پرکاربردترین سرویس آمار دهی وب‌سایت است. در ماه مه 2008 ، Pingdom نظرسنجی‌ای را منتشر کرد که نشان می‌داد 161 از 500 تا (32٪)  از بزرگ‌ترین سایت‌های جهانی در جهان باتوجه‌ به رتبه الکسا از Google Analytics استفاده می‌کردند.

بعداً Google Analytics ادعا کرد که Google Analytics توسط 49.95٪ از 1.000.000 وب‌سایت برتر (که در سال 2010 توسط Alexa Internet رتبه‌بندی شده بود) مورداستفاده قرار گرفته است.

 

در سال 2012 ، استفاده از آن حدود 55 درصد از 10000 وب‌سایت محبوب‌ بود و در آگوست 2013 ، همان‌طور که توسط BuiltWith گزارش شده است، 66.2 درصد از 10.000 وب‌سایت محبوب‌ از Google Analytics استفاده شده است.

نحوه کارکردن با Google Analytics

حال که دانستیم Google Analytics چیست؟ استفاده از Google Analytics آموزش داده می‌شود.

برای استفاده از Google Analytics، وب‌سایت یا برنامه خود را در یک ویژگی Google Analytics 4 تنظیم کنید. برای انجام این کار سه روش وجود دارد. (نیاز به اجازه ویرایشگر    در حساب Google Analytics است.)

  1. یک سایت جدید در یک ویژگی Google Analytics 4 راه‌اندازی کنید.
  2. یک سایت جدید هم در Universal Analytics و هم در Google Analytics 4 راه‌اندازی کنید. این ویژگی Google Analytics 4 موازی را تنظیم می‌کند که داده‌ها را در کنار ویژگی Universal Analytics شما جمع‌آوری می‌کند. همچنین ارتباطی بین دو ویژگی ایجاد می‌کند که به شما امکان می‌دهد تنظیمات پیکربندی را از ویژگی Universal Analytics به ویژگی Google Analytics 4 خود منتقل کنید.
  3. یک ویژگی Google Analytics 4 را به سایتی اضافه کنید که از قبل دارای Analytics است. وقتی روی دستیار نصب GA4 کلیک می‌کنید، یک ویژگی Google Analytics 4 ایجاد می‌کنید که در کنار ویژگی Universal Analytics موجود شما، داده‌ها را جمع‌آوری می‌کند. ویژگی Universal Analytics شما بدون تغییر باقی‌مانده و به جمع‌آوری داده‌ها ادامه می‌دهد همیشه می‌توانید از طریق انتخاب‌کننده ویژگی یا صفحه مدیر به آن دسترسی داشته باشید.

ورود به Google Analytics

راه‌اندازی Google Analytics برای اولین‌بار:

این مقاله برای همه کسانی است که تازه‌وارد Google Analytics شده‌اند و می‌خواهند برای اولین‌بار Analytics را برای یک وب‌سایت یا برنامه راه‌اندازی کنند.

  1. یک حساب Analytics ایجاد کنید. به سایت Google Analytics بروید. برای ایجاد حساب کاربری رایگان، روی Start for free کلیک کنید. اگر قبلاً در Google Analytics حساب دارید، روی Sign in to Analytics کلیک کنید.
  2. Analytics را در وب‌سایت یا برنامه خود تنظیم کنید.

تنظیم Analytics برای وب‌سایت میزبان CMS

این قسمت از مقالهٔ google analytics چیست؟ برای همه کسانی است که می‌خواهند Google Analytics 4 را برای وب‌سایت میزبان CMS (سیستم مدیریت محتوا) راه‌اندازی کنند.

بعضی از سیستم‌عامل‌های CMS و وب‌سایت‌ها هنوز از Google Analytics 4 پشتیبانی نمی‌کنند، آخرین نسخه Google Analytics را ارائه نمی‌دهند. این سیستم‌عامل‌های CMS یا وب‌سایت سازنده شناسه “G-” را نمی‌پذیرند. در عوض، آنها از شما می‌خواهند که شناسه “UA-” را وارد کنید. بااین‌حال، همچنان می‌توانید از Google Analytics 4 با این پلتفرم‌ها با چسباندن قطعه تگ جهانی سایت (gtag.js) به‌صورت دستی در قسمت HTML سفارشی سازنده وب‌سایت CMS خود استفاده کنید.

کدام سیستم‌عامل‌ها شناسه “G-” را می‌پذیرند؟

جدول زیر نشان می‌دهد که کدام سیستم‌عامل‌ها در حال حاضر پشتیبانی بومی از Google Analytics را ارائه می‌دهند. اگر از یکی از این پلتفرم‌ها برای وب‌سایت خود استفاده می‌کنید، می‌توانید به‌سادگی شناسه “G-” خود را برای راه‌اندازی Analytics ارائه دهید. اگر پلتفرم شما از شناسه “G-” پشتیبانی نمی‌کند، باید قطعه برچسب جهانی سایت (gtag.js) را به‌صورت دستی در قسمت HTML سفارشی پلت فرم خود بچسباند.

پشتبانی

نام پلتفرم

+ سایت‌های گوگل
+ Wix
+ Woocommerce
+ WordPress
AwesomeMotive
Blogger
Cart
Drupal
DudaGodaddy
HubSpot
Magento
one
PrestaShop
Salesforce (Demandware)
Shopify
Site Kit (word pressplugin)
Squarespace
TYOP3
VTEX
Weebly

 

اگر پلتفرم فقط شناسه “UA-” را بپذیرد چه کاری  میتوان انجام داد؟

اگر پلتفرم شما از Google Analytics 4 پشتیبانی نمی‌کند، توصیهٔ مقاله google analytics چیست؟ این است که:

برای برچسب‌گذاری سایت خود از ویژگی HTML سفارشی سازنده وب‌سایت CMS استفاده کنید. دستورالعمل‌های زیر را برای پلتفرم خود دنبال کنید.

ساختن یک حساب Analytics

اولین قدم شما ایجاد یک حساب Analytics است، مگر اینکه قبلاً آن را د

اشته باشید. به ایجاد ویژگی بروید مگر اینکه بخواهید یک حساب جداگانه برای این وب‌سایت و یا برنامه ایجاد کنید. برای مثال، اگر این وب‌سایت یا برنامه به یک کسب‌وکار جداگانه تعلق دارد، ممکن است بخواهید یک حساب دیگر ایجاد کنید.

  1. در Admin ، در قسمت Account ، روی Create Account کلیک کنید.
  2. یک نام حساب ارائه دهید تنظیمات اشتراک‌گذاری داده‌ها را برای کنترل داده‌هایی که با Google به اشتراک می‌گذارید پیکربندی کنید.
  3. روی Next کلیک کنید تا اولین ویژگی به‌حساب اضافه شود.

تنظیم Analytics برای یک وب‌سایت (Universal Analytics)

این مقاله برای همه کسانی است که می‌خواهند Analytics (با استفاده از ویژگی Universal Analytics) را در یک وب‌سایت جدید راه‌اندازی کنند. Universal Analytics نسخه قبلی Analytics است و فقط از وب پشتیبانی می‌کند.

 

ایجاد یک ویژگی در google analytics

1.      نام سایت را وارد کنید (به‌عنوان‌مثال “وب‌سایت My Business، Inc”) و منطقه زمانی گزارش و واحد پول را انتخاب کنید.

2.      روی نمایش گزینه‌های پیشرفته (در زیر فیلدهای تنظیم ویژگی) کلیک کنید.

3.      کلید  Create a Universal Analytics property Universal Analytics را روشن کنید.

4.      آدرس وب‌سایت را وارد کنید. پروتکل (http یا https) را انتخاب کنید.

5.      در این مرحله، ایجاد creat  را انتخاب کنید

6.      روی Next کلیک کنید و اطلاعات مربوط به کسب‌وکار خود را ارائه دهید.

7.      روی creat کلیک کنید.

 

راه خود را در Analytics پیدا کنید

در google analytics تازه‌کار هستید؟ برای آشنایی بیشتر با ابزارها و کنترل‌های اصلی گزارش از این نقشه رابط و شماره‌های زیر استفاده کنید.

نکته: دسترسی به برخی ویژگی‌ها یا صفحات در Analytics به مجوزهای شما بستگی دارد. علاوه بر این، برخی از ویژگی‌ها فقط برای 360 کاربر در دسترس است؛ بنابراین ممکن است شما همه عناصر یا ویژگی‌هایی را که در اینجا شرح داده شده مشاهده نکنید.