الگوریتم های گوگل | معرفی تاثیرگذارترین الگوریتم های گوگل

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. مقالات
  4. chevron_right
  5. الگوریتم های گوگل | معرفی تاثیرگذارترین الگوریتم های گوگل

مقدمه معرفی الگوریتم های گوگل

اگر موتور جستجوی گوگل همان چراغ جادویی می باشد که قرار است کاربران و مخاطبان را به خواسته ها و نیازهایشان برساند ، الگوریتم ‌های گوگل به عنوان بچه‌ غول ‌های موتور جستجوی گوگل ، حواسشان می باشد که چهگونه کاربران و مخاطبان را به مسیر درست هدایت نمایند . به احتمال زیاد نام الگوریتم ‌های گوگل به گوشتان خورده است. الگوریتم های با عنوان های چون : الگوریتم پاندا ، الگوریتم پنگوئن ، الگوریتم مرغ‌ مگس‌خوار ، الگوریتم ‌رنک ‌‌برین، الگوریتم کبوتر ، الگوریتم گورخر و الگوریتم پیج لایوت و غیره . اگر می‌ خواهید سایتتان در میان پیشنهاد های نخست موتور جستجوی گوگل به کاربران نمایش داده شود خوب است این مقاله را تا آخر بخوانید تا با شناخت ویژگی ‌ها و خصوصیات شخصیتی الگوریتم ‌ها به شناخت دقیق تر موتور جستجوی گوگل نزدیک ‌تر شوید . صاحبان سایت ها که دوست دارند سایتشان در صفحه اول گوگل قرار بگیرد . همواره به دنبال راه هایی برای این می باشند که عملی را انجام دهند سایتشان به لحاظ فنی قابل فهم برای موتورهای جستجو باشد و با قوانین گوگل هم راستا باشد . البته این کار کاملا فنی و تخصصی می باشد .

الگوریتم به چه معناست ؟

 در یک تعریف کلی به مجموعه ای از دستور العمل ها و قوانین و فرمول هایی که با زبان رسا و دقیق به همراه جزئیات لازم و به صورت مرحله به مرحله به گونه ای اجرا شده باشند که هدف ویژه ای را دنبال نمایند و شروع و پایان آنها نیز مشخص باشد ، الگوریتم می گویند .

معرفی الگوریتم های موتور جستجوی گوگل

الگوریتم های گوگل به دو دسته کلی تقسیم بندی می گردند ، الگوریتم های اصلی که در اصل جز هسته اصلی گوگل می باشند و بر اساس پارامتر های مختلف وب سایت ها را رتبه بندی می نمایند و الگوریتم هایی که به صورت فرعی برای شناسایی سایت های اسپم و یا بهبود نتایج جستجو و بهینه سازی جستجو های کاربران استفاده می گردند ، بعضی از الگوریتم های دسته دوم عبارتند از :

۱- الگوریتم پاندا

الگوریتم های گوگل-پاندا

پانداها شخصیتی آرام و گوشه گیری دارند ، بنابراین به سادگی خواهند توانست تصور نمایید روزانه تعداد زیادی پاندا در حال خواندن محتوای سایت شما هستند . آنان همه ی مطالب را به دقت مطالعه می کنند و کیفیت محتوا ها به شدت برایشان اهمیت دارد و دیگر نمی ‌‌شود مانند قبل با ردیف نمودن کلمات کلیدی در یک مطلب ، آن ها را فریب داد . آن ‌ها به خوبی می ‌توانند یک متن مفید را از یک متن کپی و ضعیف تفکیک نمایند ، خواهند توانست کاری کنند که هیچ کاربری پایش به یک وب سایت بی ‌کیفیت کشیده نشود زیرا آن‌ ها محتوایی را که دوست ندارند ، به کسی معرفی نمی نمایند .

حتما به دفعات این را شنیده اید که در اینترنت مطالب به راحتی کپی می گردد و در وب سایتی دیگر قرار می گیرد . خوب این عمل فرآیند سئو در اصفهان را دچار اختلال می کرد و وب سایت های با کیفیت را در بین انبوهی از وب سایت ها ناپدید می شدند و جایگاه خاصی نداشتند . تا آنکه الگوریتم پاندا به کمک آن ها شتافت . به این صورت که خزنده های این الگوریتم همواره به دنبال مقاله های با کیفیت و دسته اول هست و دیگر وب سایت ها را که مطالب را کپی می کنند را شناسایی و از لیست جستجو حذف می نماید .

الگوریتم پاندا چه محتوایی را دوست ندارد ؟

۱- محتوای خلاصه شده

الگوریتم پاندا علاقه ‌ای به مطالعه متن ‌های سه چهار جمله ‌ای ندارند. پانداها می ‌دانند که یک محتوا و مطلب کوتاه فرصت کافی را برای جواب دادن به نیازهای کاربران نخواهد داشت ، به همین علت ، چشمشان را بر روی محتوا های ناقص و خلاصه گردیده خواهد بست .

۲- تکرار حرف ‌های پیشین با کپی‌ نمودن مطلب

پانداها مانند هر شخص دیگری دوست ندارند یک مطلب را برای چندمین بار مطالعه کنند ، در این صورت حتی اگر ۲۰ % محتوای شما تکراری باش د، آنان دیگر میلی به مطالعه نخواهند داشت . پس اگر از وب سایت ‌های دیگر برای تولید محتوا استفاده می نمایید حواستان باشد که یک پاندا در گذشته تمامی آن ‌ها را مطالعه کرده و حالا اگر قرار نباشد سخن تازه ای بگید ، حداقل خواهید توانست از زاویه ‌ی جدیدی به آن موضوع نگاه نمایید و با جمله‌ بندی ‌های ویژه خودتان به سراغش بروید تا متنتان هم ‌چنان مورد پسند باشد.

۳- جمع ‌آوری و گلچین نمودن مطالب

اگر اهل جمع ‌آوری محتوا از وب ‌سایت ‌های گوناگون هستید و از هر مطلب یک قسمت را گلچین می کنید ، می بایست بدانید الگوریتم پاندا هر کدام از آن ها را به شکل کامل مطالعه کرده است و حالا به یک گلچین راضی نخواهند شد .

۴- غالبیت آگهی یک صفحه بر مطلب تولید گردیده

اگر هنگام مطالعه کتاب هر چند لحظه ، یک نفر با تبلیغی تازه از لا به لای صفحات کتاب بیرون بپرد ، چه کار خواهید کرد ؟ اگر تا می ‌خواهید تمرکز نمایید پیام ‌های تبلیغاتی جلوی چشمانتات ظاهر گردند چطور ! همه‌ ی‌ ما این جور زمان ها کلافه می گردیم و احتمالاً کتاب را به دورترین نقطه‌ی ممکن پرت می نماییم . بنابراین اگر درون سایتتان راه به راه کالاهای متفاوت را تبلیغ نموده اید و بنرها و پیام ‌های تبلیغاتی همه جا را پر کرده است ، باید بدانید که الگوریتم پاندا از سایت شما خوشش نمی آید.

۵- ناهماهنگی مطالب با موتور جستجوی گوگل

اگر توی موتور جستجوی گوگل وعده‌ ی مطلبی را دهید و کاربران با ذوق و شوق روی لینک شما کلیک نمایند و بعد با یک صفحه خالی مواجه گردند مثل این می باشد که تعداد زیادی مهمان دعوت نمایید و بعد خودتان از محل مهمانی خارج شوید . این جور زمان ها نباید انتظار داشته باشید که فردی به وعده ‌هایتان توجه نماید .

۲- الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن گوگل

در گذشته لینک های اسپم و بیهوده همه ی فضای اینترنت را فراگرفته بودند . الگوریتم پنگوئن که آمد وظیفه ی شناسایی لینک های بیهوده برای پیشرفت رنکینگ سایت ها به عهده داشت . لینک های بیهوده و اسپم باعث می شدند مخاطبان با جستجو کردن به مقصد واقعیشان نرسند . برای مثال با جستجوی عنوان مربوطه وارد جایی می شدند که هیچ ارتباطی با آن نداشت و از هدف دور می شدند. به همان صورت که می ‌دانیم گوگل برای وب سایتی که تعداد لینک ورودی به آن از سایت ‌های دیگر بیشتر باشد امتیاز بالاتری قائل می گردد و آن را در رتبه‌ های بالاتر جستجو جای می‌ دهد . این کار باعث گردیده بود تا اشخاصی سودجو به طور فله ‌ای اقدام به قرار دادن لینک ‌سایت های دیگر کرده و بابت آن پول دریافت نمایند .

اگر پیوند میان پنگوئن ‌ها در صف ‌های بسیار طویلشان شما را یاد لینک ‌ها در دنیای سایت ‌ها می ‌اندازد خوبه که بدانید پنگوئن ‌ها از هر نوع پیوند یا لینکی خوششان نخواهد آمد .

مبارزه‌ی الگوریتم پنگوئن با لینک ‌سازی های اسپم

فرض نمایید که یک کاندیدا انتخاباتی هستید که برای برنده شدن در انتخابات رای ‌های بسیاری را خریداری نموده اید . در این مرحله شما رای‌ های بسیاری به دست آورده ‌اید اما با شمارش آراء مشخص می گردد که این اشخاص به هیچ عنوان حق رای نداشته ‌اند ، در اینصورت شما به یک ‌باره از رتبه های اول به رتبه ‌های پایین تر سقوط خواهید کرد .

این رای های خریداری گردیده همان لینک ‌های غیرطبیعی می باشند که از وب سایت ‌های دیگر خریداری شده اند و آن فردی که رای ‌های شما را بررسی می نماید و می‌شمارد ، الگوریتم پنگوئن موتور جستوی گوگل می باشد .

الگوریتم پنگوئن ، ‌سایتتان را بابت لینک ‌های خریداری شده و بالا آمدن جعلی در رتبه‌ی نتایج گوگل جریمه خواهد کرد و به پایین ‌ترین رتبه در صفحه‌ی نتایج موتور جستجوی گوگل خواهد برد .

مبارزه ‌ی الگوریتم پنگوئن با تکرار بیش از حد کلمات کلیدی

اگر کلمات کلیدی‌ را به غول ‌های چراغ جادوی گوگل اعلام نماییم و الگوریتم پنگوئن اجازه نخواهد داد از وب سایت ‌های بی ربط سر در خواهید آورد . در گذشته تعداد زیادی از سایت ‌ها برای این که کاربران زیادتری را به کلیک کردن روی لینک سایت مورد نظرشان ترغیب نمایند از کلمات کلیدی به شکل انبوه در یک مطلب استفاده می‌ کردند. خواندن این مطالب سخت خواهد بود و کاربردی برای کاربران ندارد و فقط باعث زیاد شدن نرخ کلیک و هم ‌چنین بالا رفتن ورودی سایت می ‌شد. در نتیجه این ‌سایت ‌ها رتبه ‌های بالا را در صفحه‌ی نتایج جستجوی گوگل به دست خواهند آورد .

آیا الگوریتم پنگوئن کارت قرمز را نشانتان خواهد داد ؟

پنگوئن به علت دارا بودن شخصیتی درون‌گرا ، هیچ موقع به شما اعلام نخواهد کرد که جریمه شده ‌اید . او بدون سر و صدا وظیفه ‌اش را انجام خواهد داد . امکان دارد ترافیک ‌سایتتان برای یک کلمه‌ی کلیدی به شدت کاهش پیدا کند یا برای یک کلمه‌ی کلیدی ، یکی از صفحات ‌سایتتان از ایندکس گوگل خارج گردد و یا اینکه با پیغام “لینک‌سازی غیرمعتبر” در سرچ کنسولتان سایت رو به رو گردید . همه ی این‌ موارد می ‌تواند علائم جریمه شدن شما توسط الگوریتم پنگوئن گوگل باشد ولی نخست باید مطمئن گردید سپس دست به اصلاحات بزنید ، شاید مشکل از جای دیگری باشد .

آیا الگوریتم پنگوئن گوگل دوباره به ‌سایت جریمه گردیده اعتماد می نماید؟

برای جلب اعتماد پنگوئن می بایست همه ی لینک‌ های اسپم را حذف نمایید ، برای این مورد خواهید توانست از سرچ کنسول کمک بگیرید و سپس فایل لینک‌های اسپم را در Disavow the links آپلود نمایید . هم ‌چنین خواهید توانست با تمرکز بر روی محتوای ‌سایت و ایجاد هماهنگی میان عناوین و تولید محتوا های جذاب و کاربردی ، لینک‌ های طبیعی به دست آورید و اعتماد الگوریتم پنگوئن گوگل را جلب نمایید . این کار امکان دارد مقداری زمان ببرد لی مطمئن باشید این تغییرات از دید گوگل دور نخواهد ماند .

۳- الگوریتم مرغ مگس ‌خوار

الگوریتم های گوگل-الگوریتم مرغ مگس خوار

در گذشته و قبل از الگوریتم مرغ مگس خوار فهماندن منظورمان به موتور جستجوی گوگل بسیار دشوار بود . همه‌ ی ما  با سایت های اسپم و بی ربط در گذشته مواجه شده ایم ، آن روزها بود که شرکت گوگل متوجه شد کاربران و مخاطبان همواره با کلمات کلیدی ویژه ای خواسته هایشان را بیان نمی کنند ، همان‌ روزها بود که گوگل رمانی با یک جمله مواجه می ‌شد ، سر در گم می شد و حتی حروف اضافه را به عنوان کلمات کلیدی به حساب می ‌آورد و تا به خودمان می ‌آمدیم ، مواجه می شدیم با متن های بی ربط و اسپم که درون آن ها در حال دست و پا زدن هستیم و هر چند لحظه هم پیام ‌های تبلیغاتی بالا می آمد و در نتیجه به این نتیجه می رسیدیم که گوگل نمی تواند به ما کمکی کند و باید برای کسب اطلاعات بیشتر در موضوع مورد نظر از طریق دیگری اقدام کنیم .

روی کار آمدن الگوریتم مرغ مگس خوار

سرانجام شرکت و موتور جستجوی گوگل از سریع‌ ترین و با دقت‌ ترین پرنده یعنی مرغ مگس ‌خوار استفاده کرد . تمرکز اصلی و عمده الگوریتم مرغ مگس ‌خوار گوگل ، بر مفهوم کلمات و جملاتی است که کاربران سرچ می نمایند . این الگوریتم می تواند با مشاهده کردن هر کلمه یا جمله ، همه ی کلمات مترادف و مرتبط با آن را در سریع ‌ترین زمان پیدا نماید و با نهایت دقت شما را به خواسته‌ موردنظرتان برساند . او به دنبال کشف روابط معنایی میان کلمات و و جملات و درست کردن شبکه‌ های معنایی می باشد . الگوریتم مرغ مگس خوار بیشتر به تجزیه و تحلیل عبارات و کلمات و جملات جستجو گردیده توسط کاربران می پردازد تا موتور جستجوی گوگل با این کار بتواند نتایج بهتری را به کاربران نمایش داده و نتایج خود را بهبود ببخشد . در اصل این الگوریتم تاثیر مستقیمی در نتیجه های رتبه بندی نخواهد داشت و تنها جملاتی را که کاربر جستجو کرده بررسی می نماید و بر اساس خواسته های کاربر سعی می نماید بهترین نتیجه را نمایش بدهد .

جست و جوی معنایی چگونه به الگوریتم مرغ مگس ‌خوار گوگل کمک می نماید ؟

گمان نمایید در جستجو کردن منظور خودتان دچار اشتباه شده اید و مثلا به جای نوشتن “رستوران خلیج فارس” بنویسید “غذا خوری آفتاب”، حتی در این صورت هم موتور جستجوی گوگل متوجه خواهد شد که منظور شما همان رستوان است و با اینکه غذا خوری به اسم خلیج فارس وجود ندارد شما را نا امید نمی‌کند و اجازه نمی دهد دست خالی صفحه‌ی گوگل را ترک نمایید .

جست و جوی معنایی کمک می نماید تا گوگل علاوه بر توجه به مفهوم کلمات و جملات و هم‌ نشینی عبارات مختلف در یک جمله ، اطلاعات شخصی شما مثل تاریخچه‌ ی جستجو های گذشته ، سن و محل زندگی و اطلاعات مرتبط دیگر را هم در نظر بگیرد و شما را به بهترین نتیجه‌ی ممکن برساند.

چگونه نظر الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل را جلب کنیم ؟

  • مثل ربات‌ها فکر نکنید

اگر تا الت عادت کردید که مانند ربات ‌ها فکر کنید و یا به صورت مداوم از کلمات و عبارات کلیدی در مطلبتان استفاده نمایید ، حالا وقت آن است که به ذهن طبیعی و انسانیتان بازگردید و به همان صورت که فکر می نمایید مطالب را بنویسید . ذهن ما با شنیدن هر عبارت ، گستره ای از کلمات هم‌ مععنا و مرتبط با آن را به یاد خواهد آورد و اکثر اوقات عبارت ‌های با طول متوسط و توصیفی به جای بعضی کلمات به ذهنمان خواهد رسید که می‌ تواند محتوای ما را جلو ببرد . پس در میان عبارات پل بزنید و ترکیب ‌سازی نمایید و اینکه در کل ذهن خلاقی داشته باشید .

  • انکر تکست ‌ها را جدی بگیرید

سعی نمایید لینک ‌هایی را که انتخاب می نمایید در راستای محتوا باشند ، امکان دارد یک عنوان جذاب تعداد بسیاری از کاربران را جذب نماید ولی موتور جستجوی گوگل به دنبال کشف ارتباط ‌های معنایی می باشد پس به هماهنگی مفهوم لینک ‌ها و محتوای سایت دقت نمایید .

  • Schema را فراموش نکنید

برای معرفی صفحات و برگه های سایت با موضوعات مختلف کافی می باشد که در کد نویسی سایتتان ، با نشانه‌گذاری استاندارد یا اسکیما به گوگل کمک نمایید تا متوجه گردد که محتوای سایت شما درباره‌ ی چه چیزی است .

بهتر است که مواردی مانند استفاده از تصاویر و ویدیو ها میان محتوای نوشتاری برای جلوگیری از خسته کننده شدن برای کاهش نرخ پرش یا Bounch Rate ، استفاده از نوشته ‌هایی با کاراکتر محدود در کنار نوشته ‌های بلند و هم‌ چنین طراحی سایت برای دستگاه‌های متفاوت مانند موبایل و تبلت و … نیز مورد توجه قرار گیرد .

۴- الگوریتم گورخر

الگوریتم های گوگل-الگوریتم گورخر

خط‌های سیاه و سفید گورخر احتمالا شما را به یاد بارکد بر روی کالا ها هنگام خرید می اندازد و جالب است که بدانید الگوریتم گورخر موتور جستجوی گوگل مسئول نظارت بر روی سایت‌ های فروش اینترنتی م باشد . خطوط سیاه و سفید گورخر به همان صورت که در جهان واقعی حشرات را دور می نماید ، قرار است در دنیای مجازی نیز دورکننده‌ و نابودکننده‌ ی وب سایت ‌های کلاه‌ برداری فروش های اینترنتی باشد . در اینصورت اگر شما یک فروشگاه اینترنتی دارید بهتر است بدانید که الگوریتم گورخر گوگل حتما حواسش به وب سایت شما می باشد . گورخر به شدت مدافع حقوق کاربرانی می باشد که می خواهند یک خرید عالی و با کیفیت اینترنتی را تجربه نمایند . این الگوریتم برای کیفیت سنجی فروشگاه های اینترنتی طراحی و اجرا گردیده است و جلوی ترویج و گسترش فروشگاه های اینترنتی تقلبی را می گیرد . طراحی و ایجاد یک وب سایت به صورت واکنش گرا یا همان ریسپانسیو و داشتن بارکد برای همه ی محصولات و استفاده از کوپن های تخفیف برای تشویق کاربران به خرید این کالا ها و ایجاد مقایسه با کالاهای موجود در وب سایت های دیگر و کم شدن مراحل خرید و راحتی خریدار و وجود قیمت روی کالاها و غیره عواملی می باشند که موتور جستجوی گوگل در این الگوریتم به آنها توجه بسیار می نماید .

فروشگاه های اینترنتی خوب و قابل قبول از نظر الگوریتم گورخر

مهمترین نکته در مورد هر فروشگاه اینترنتی اعتمادسازی‌ برای کاربران و مخاطبان می باشد ، پس حتما برای مورد ثبول شدن سایتتان از نظر الگوریتم گورخر گوگل اعتمادسازی و حفظ امنیت و گواهی‌نامه‌ی الکترونیکی SSL و … را حتما در نظر داشته باشید . گام بعدی برای راه اعتمادسازی این می باشد که راه ‌های ارتباط و تماس و آدرس فروشگاه را در سایت قرار خود قرار دهید . مرحله بعدی برای اعتمادسازی این می باشد که مشخصات کالا با برچسب خرید بر روی محصولات درج گردیده باشد .

برای به وجود آوردن یک تجربه خرید عالی خواهید توانست از پشتیبانی آنلاین و ۲۴ ساعته که همواره آماده ‌ی کمک به مشتری ‌ها باشد استفاده نمایید .

رعایت نمودن موارد ذگر شده ، سایت شما را به محیطی مناسب و ایمن برای خرید تبدیل می نماید ، ولی الگوریتم گورخر موتور جستجوی گوگل به شدت با سایت ‌های کلاه ‌بردار فروش اینترنتی که بیش از ۷۰% فروشگاه‌ های اینترنتی را شامل می گردند برخورد قاطع می نماید .

۵- الگوریتم کبوتر گوگل

الگوریتم های گوگل-الگوریتم کبوتر

پرنده کبوتر از آن گونه پرنده‌هایی‌ می باشد که ترجیح می ‌دهد به مکان ‌هایی که می ‌شناسد سر بزند و اهل پرواز به مکان ‌های دوردست نیست . در اینصورت هنگامیکه شما در جستجوی یک فروشگاه یا محلی هستند از نظر الگوریتم کبوتر موتور جستجوی گوگل ، اولویت با محل هایی می باشد که در نزدیکی شما قرار دارند . با الگوریتم کبوتر موتور جستجوی گوگل ، موتور جستجوی گوگل هر چه زیادتر به محلی ویژه و منحصر به فرد نمودن صفحات نتایج گوگل پیش می ‌رود . به این صورت نتایج گوگل برای شما متفاوت از کسی می باشد که در یک موقعیت دیگر همان عبارت را جستجو می نماید .

۶- الگوریتم پیج لایوت

الگوریتم های گوگل-الگوریتم پیج لایوت

فرض نمایید وارد سایتی گرده اید که از همه جایش pop up و pop box می ‌بارد . تبلیغات بنری بالا و پایین صفحه شما را به شدت آزار می دهد و مواردی مشابه . به عنوان یک مخاطب در حال بازدید از سایت مربوطه هستید چه احساسی پیدا خواهید کرد ؟! وظیفه‌ ی الگوریتم پیج لایوت (Page Layout) موتور جستجوی گوگل نجات مخاطبان و کاربران از این موارد آزاردهنده است . به این علت که هر مخاطبی حق این را دارد که تجربه ‌ی مناسبی از بازدید سایتتان داشته باشد ، پس برای اینکه جریمه ‌های این الگوریتم گریبان گیر سایتتان نگردد ، می بایست از قوانین آن پیروی کنید .

پس در هر صفحه تنها تعداد محدودی تبلیغ قرار دهید ، به گونه ای که برای مخاطب مزاحمتی ایجاد نکنید . مطمئن باشید درست کردن یک تجربه‌ ی مناسب برای مخاطب به نسبت پول ‌هایی که برای تبلیغات بیش از حد دریافت می نمایید ، سرمایه ‌ی بیشتر و ارزشمندتری برای ‌سایتتان بوجود خواهد آورد .

۷- الگوریتم رنک برین

الگوریتم های گوگل-الگوریتم رنک برین

از نظر خیلی ها الگوریتم رنک برین موتور جستجوی گوگل ، یکی از جذاب ترین الگوریتم های گوگل است . عملکرد این الگوریتم تقریبا مشابه الگوریتم مرغ مگس خوار می باشد و هر زمان که شما کلمه یا جمله ای را در موتور جستجوی گوگل جستجو می‌ کنید ، مثل الگوریتم مرغ‌ مگس‌ خوار به دنبال مفهوم کلی عبارت می‌گردد . الگوریتم رنک برین گوگل مانند یک انسان رفتار می‌ کند و از تجربیات پیشین برای رشد و توسعه خودش استفاده می ‌کند و می ‌توان گفت که خیلی به رفتار و قضاوت دیگر انسان ‌ها اهمیت می ‌دهد و مدام در حال آنالیز رفتارهای مخاطبان می باشد تا با تغیر و تحولات موجود وفق دهد .

حساسیت الگوریتم رنک‌ برین گوگل به نرخ کلیک یا CTR

اگر به ازای جستجو کردن عبارتی ، تعداد بسیاری از کاربران بر روی پیشنهاد پنجم صفحه ‌ی نتایج کلیک نمایند و از پیشنهاد های ۱ تا ۴ عبور کنند ، الگوریتم رنک‌ برین موتور جستجوی گوگل با گذشت زمان متوجه می گردد که رتبه ‌ی این وب سایت می بایست بالاتر باشد . در اینصورت بالا بودن نرخ کلیک یا CTR یکی از فاکتور های اصلی در بهبود رتبه ‌ی وب سایت شما در گوگل است .

حساسیت الگوریتم رنک‌ برین به نرخ پرش یا Bounce Rate

اگر مخاطب بعد از ورود به وب سایت و یک نگاه سریع متوجه گردد ، سایتتان چیزی که می ‌خواهد نیست ، به سرعت از سایت خارج می شود و باعث بالا رفتن نرخ پرش یا Bounce Rate می گردد . نرخ پرش به صورت درصد بیان می گردد و بالا بودنش اصلا به نفع سایت شما نمی باشد .

حساسیت الگوریتم رنک‌ برین گوگل به مدت زمان ماندگاری مخاطب بر روی سایت

این فاکتور به مدت تایمی که یک مخاطب در سایتتان وقت می‌گذراند اشاره می کند و هر چه شما بتوانید مخاطب را مدت زمان زیادتری بر روی سایت نگه دارید به گوگل این پیام را خواهید داد که دارای محتوای با کیفیتی می باشید .

حساسیت الگوریتم رنک‌ برین گوگل به رفت و برگشت ‌های مخاطب به صفحه گوگل

این مورد توصیفی‌ می باشد از بازگشت ناامیدانه مخاطب به صفحه نتایج گوگل و نشان می ‌دهد که محتوای وب سایتتان نتوانسته نیاز کاربر را برآورده نماید و یا وب سایتتان به اندازه کافی جذاب و مورد پسند نیست و مخاطب ترجیح می دهد دوباره به لیست نتایج گوگل برگردد و بر روی نتیجه ی دیگری کلیک کند .

چگونه سایت را  برای الگوریتم رنک برین گوگل بهینه کنیم ؟

۱- استفاده از توضیحات جذاب

حتما شما با این مورد مواجه شده اید که پیش از کلیک بر روی لینک سایت توضیحات کوتاهی را که در صفحه ‌ی نتایج گوگل در مورد وب سایت مورد نظر نوشته شده است ، مطالعه کنید . هر چه این توضیحات مورد پسند تر باشد احتمال کلیک نمودن کاربر نیز بیشتر می گردد . در اینصورت بهتر است برای نوشتن این توضیحات ، احساسات کاربر را نشانه بگیرید .

۲- استفاده از برند سازی قوی

اگر بتوانید در ذهن کاربر جایگاهتان را پیدا نمایید ، باعث می گردید عنوان برندتان در صفحه نتایج گوگل طوری بدرخشد که مخاطب ناخودآگاه به سوی وب سایتتان کشیده شود و به سادگی بر روی لینکتان کلیک نماید .

۳- افزایش Time on site و کاهش Bounch rate

به همان صورت که می بینید دو فاکتور بالا با هم رابطه ی عکس دارند و افزایش یک مورد باعث کاهش مورد دیگر می شود .

۴ – تولید مطالب و محتواهای جذاب و کاربر پسند

تولید یک محتوای با کیفیت و در عین حال طولانی بسیار دشوار است ولی شما قادر خواهید بود با جذاب نوشتن عبارات آغازین کاربر را کنجکاو و علاقه‌ مند نمایید . سعی کنید مطلب را با رعایت اصول نگارشی و به صورت پاراگراف بندی و با رعایت فضاهای خالی به چشمان مخاطب فرصت استراحت دهید . هم‌ چنین سعی نمایید از تیترهای کاربر پسند میان متنتان استفاده نمایید تا مخاطب همراهتان تا پایان متن همراه باشد .

۵- لینک دهی به صفحات مشابه

 با عناوین جذاب و کاربر پسند به صفحاتی با محتوای مشابه لینک دهید به صورتیکه کاربر همیشه در صفحات سایتتان مراجعه نماید . با به هم متصل نمودن محتواهای کاربر پسند و مناسب خواهید توانست از وب سایتتان یک مارپیچ هیجان ‌انگیز درست کنید که مخاطب بدون این که متوجه‌ ی گذر زمان گردد ، تایم های بسیاری را در وب سایتتان سپری نماید .

۶- ایجاد ویدیوهای غیر قابل دانلود

استفاده از کلیپ های جالب که قابلیت دانلود ندارند کمک می نماید کاربر برای تماشای همه ی ویدیو مدت زمان زیادتری بر روی سایتتان صرف کند .

۸ – الگوریتم PayDay Loan

الگوریتم های گوگل-الگوریتم paydayloan

حتما تا به حال برایتان پیش آمده است که عبارتی را جستجو کردید و وارد وب سایتی شده اید ولی محتوایش مناسبتان را نیافته اید . دسته از سایت ها هستند که عبارات کلیدی پرکاربرد را برای وب سایتشان و صفحات آن استفاده می نمایند تا جستجو ها را برای خود جمع آوری کنند . گوگل این الگوریتم را به وجود آورده است تا با این دسته از سایت ها مقابله کند .

۹- الگوریتم گوگل کافئین

الگوریتم های گوگل-الگوریتم caffeine

این الگوریتم موتور جستجوی گوگل مثل الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل است و بر روی کلمات جستجو گردیده برای بهبود بخشیدن جستجو ها بوجود آمده است با این تفاوت که توجهش بر روی شبکه های اجتماعی نیز بنابراین در حال حاضر کار و فعالیت در شبکه های اجتماعی به میزان زیادی بر روی سئوی سایت تاثیر مثبت خواهد گذاشت .

۱۰- الگوریتم mobilegeddon

الگوریتم های گوگل-الگوریتم mobilegeddon

به علت گسترش استفاده از موبایل های همراه به وسیله ی مخاطبان اینترنتی ، گوگل جدیدترین الگوریتم خود را معرفی نمود . این الگوریتم جزء جدیدترین الگوریتم های موتور جستجوی گوگل می باشد . وب سایت هایی که در صفحات تبلت و موبایل های همراه به خوبی نمایش داده نمی شوند به تدریج از نتایج جستجو حذف خواهند گردید .

جمع ‌بندی:

الگوریتم‌های موتور جستجوی گوگل مثل موجودات زنده می باشند . در این نوشته با ویژگی‌ های فردی هر کدامشان آشنا شدیم و حالا می ‌دانیم الگوریتم پاندا مسئول نظارت بر روی کیفیت محتوا می باشد . الگوریتم پنگوئن گوگل کیفیت و اعتبار لینک‌ های خارجی را تحلیل و بررسی می نماید و به کمک جستجوهای مفهومی الگوریتم مرغ‌ مگس‌ خوار گوگل مخاطبان خواهند توانست منظور خود را ساده تر به موتور جستجوی گوگل برسانند . الگوریتم گورخر گوگل به مخاطبان کمک می نماید یک خرید اینترنتی مطمئن و خوب را تجربه نمایند و الگوریتم کبوتر قرار است حواسش به مکان و موقعیت مخاطبان و ماربران باشد و بهترین نتیجه امکان پذیر را به کاربران نشان دهد . الگوریتم پیج ‌لایوت گوگل مراقب می باشد آلودگی ‌های دیداری ناشی از تبلیغات وب سایت‌ها ، مخاطبان سایت را آزار ندهد و در آخر الگوریتم رنک ‌برین با تحلیل رفتار کاربران همیشه و پیوسته خودش را تغییر می‌ دهد تا به کیفیتی که گوگل و کاربران انتظارش را دارند ، نزدیک ‌تر شود .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

1 + سیزده =

فهرست