طراحی UX اصلی مهم در طراحی وب!

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. دنیای طراحی سایت
  4. chevron_right
  5. طراحی UX اصلی مهم در طراحی وب!

تجربه کاربری (UX) از جمله حوزه های علمی بین رشته ای محسوب شده و افرادی با زمینه های علمی و تخصصی مختلف وارد آن می شوند، زمینه هایی مانند:طراحی گرافیک، روانشناسی و … که موجب می شوند ما به درک بهتری از رفتار و حالات روحی انسان برسیم و برای مثال یک سایت را طراحی کنیم.کاربرد پذیری نیز در طراحی سایت اصلی مهم است و با تجربه کاربری (UX) تفاوت دارد و به گونه ای زیر مجموعه آن است. طراحی تجربه کاربری (UX) مفهوم کلی تری بوده و یک سایت زمانی می تواند تجربه کاربری خوبی داشته باشد که برای کاربر خود کاربرد پذیر نیز باشد.

9 قوانین برای اصول UX

وب سایت های طراحی شده با تجربه کاربری (UX) در ذهن فرصت های بسیار خوبی برای ایجاد کاربران وفادار و بهبود نرخ تبدیل دارند. در واقع، اهمیت اتصال به کاربران و ایجاد روابط اغلب به طراحی UX شرکت بستگی دارد. به دنبال این قوانین 9 برای تقویت UX سایت خود و دیدن ترافیک بیشتر و تبدیل بیشتر.

طراحی UX

1. کاربران خود را وارد کنید

کاربران به طور طبیعی به وبسایتهایی که دوست دارند جلب میکنند. برای تعیین بهترین چیزی که مردم در یک وب سایت می خواهند، فقط از آنها بپرسید. هنگامی که شما کاربران خود را در فرآیند طراحی قرار می دهید، شما به طور منظم UX بهتر ایجاد می کنید. اگرچه شهود اغلب یک ابزار مفید در یک پروژه طراحی است، به نظر طراح وب سایت شهودی ممکن است به پایه مشتری شما منطقی نباشد. دستیابی به کاربران به شما ایده هایی را طراحی می کند که می توانید بر آنها حساب کنید.نحوه انتخاب شما برای برقراری ارتباط بستگی دارد به جمعیت شناسی شما. یک نظرسنجی توییتر ایجاد کنید، یک مسابقه فیس بوک شروع کنید، بعد از خرید یک نظرسنجی ایجاد کنید، یا از کاربران Snapchat برای یک لحظه از آنچه دوست دارید / دوست نداشته باشید. نه تنها این به شما کمک می کند بینش خود را به کاربران خود، بلکه می تواند حضور رسانه های اجتماعی کسب و کار شما را افزایش دهد. آنها را در کجا پیدا کنید، توصیه های خود را دریافت کرده و انگیزه ای برای کمک آنها ارائه دهید. کوپن 10٪ یا اولین دسترسی به فروش ممکن است فقط پاداش باشد که مهمان نیاز به چند دقیقه صرف توضیح دادن اینکه چگونه می توانید UX خود را بهبود بخشید.

2. بار شناختی را در نظر بگیرید

UX ضعیف خواهد بود اگر کسی دچار مشکلی در تفسیر آنچه شما از آنها می خواهید انجام دهید، بنابراین در هنگام طراحی UX چه اتفاقی می افتد در ذهن مشتری شما وجود دارد. یک راه نزدیک شدن به این مسئله از طریق علم است. بار شناختی را در نظر بگیرید که یک روان شناختی است که مقدار فکر را مشخص می کند که یک کار خاص نیاز به انجام آن دارد. یکی از مهم ترین انواع بار شناختی، بار شناختی درونی است که به مشکلاتی که کاربر با تکمیل یک گام و یا دستورالعمل در یک وب سایت یا برنامه تکمیل می کند، اشاره دارد. دانستن آنچه که باید انجام دهیم باید طبیعی باشد. اگر کاربران برای درک چگونگی گام بعدی تلاش کنند، آنها را از دست داده اید. دستورالعمل ها را کوتاه و آسان برای تفسیر نگه دارید، اما بیشتر از همه مطمئن شوید که آنها بصری هستند.نوع دیگری از بار شناختی بار بار شناختی آلمانی است که بر پردازش اطلاعات و ساختن طرح ها تمرکز دارد. در وب سایت ها و برنامه های کاربردی، اغلب الگوهای طراحی قابل تشخیص است که کاربر می تواند تشخیص دهد. UX بهتر خواهد بود اگر کاربر می تواند طرح وبسایت یا برنامه خود را تشخیص دهد، زیرا آنها آن را سریعتر درک می کنند، اگر از الگوی طراحی کاملا جدید استفاده می کنید.

3. چیزها را ساده نگه دارید

هیچ کس نمی خواهد احساس گنگ زمانی که او به یک سایت می آید. اگر کاربران شما انجام دهند، آنها گزاف گویی خواهند کرد. مردم تمایل به صبر کمی برای شرایطی که نمیتوانند درک کنند، اما این میتواند برای فناوری دوبرابر باشد – جایی که فیوز آنها ممکن است کوتاه باشد. هنگام طراحی UX ساده، ضروری است که چیزها را ساده نگه دارید. اصطلاح بیش از حد پیچیده و یا لمس های تزئینی غریب، هیچ مزیتی برای سایت شما نمی گذارد.مردم تمایل دارند که انتخاب های آنلاین را سریع انجام دهند، به طوری که با ارائه گزینه های واضح، فضا را برای آنها فراهم می کنند. ویژگیهای اضافی را نادیده بگیرید و تمرکز خود را بر بخش مهمترین وبسایت یا برنامه خود بگذارید تا بتوانید تصمیم سریع و آسان بگیرید. اشتباه UX می تواند کاربران را احساس کند که آنها مشکل هستند. هنگامی که یک مصرف کننده احساس می کند طراحی بسیار هوشمند است، آنها می توانند یک سایت را پیدا کنند که احساس راحتی بیشتری می کند.

4. سازگار باشید

سازگاری یکی از مهمترین قوانین طراحی UX موثر برای وب سایت شما است. اول، وب سایت شما را روشن تر می کند. اگر یک کاربر می تواند احساس سبک خود را داشته باشد و مجبور به تنظیم تفکر خود نباشد، برای آنها آسان تر خواهد بود. اگر آنها بتوانند به سرعت به سایت شما حرکت کنند، به احتمال زیاد گمان می کنند. بیش از افزایش UX، در حال توسعه یک سبک روشن، نام تجاری شما را تقویت خواهد کرد و مردم را برای شناخت و به یاد آوردن سازمان شما آسان تر می کند.

مقالات پیشنهادی کاربران
برنامه های گرافیکی کامپیوتر

5. طراحی ذهنی

اگر چه UX باید آشنایی و بصری داشته باشد، باید به نظر نرسد. برخی از عناصر منحصر به فرد و خلاق را به وب سایت یا طراحی برنامه خود اضافه کنید تا کاربران را جذب کنید و آنها را بخواهید زمان خود را در سایت خود صرف کنید. با خلاقيت خود آگاه باشيد؛ بیش از حد بسیاری از لحظات منحصر به فرد سایت ممکن است نا متناسب و ناامید کننده باشد. شکستن کنوانسیون فقط به اندازه کافی برای ایجاد وب سایت شما به یاد ماندنی است.علاوه بر این، با شیوه طراحی کلی سایت خود، قصد داشته باشید. تعداد محدودی از کنوانسیون های طراحی وجود دارد، اما همه آنها قابل تعویض نیستند. اگر سبک اشتباهی را انتخاب کنید، وبسایت یا برنامه شما برای کاربران کمتر جذاب است. داشتن یک UX قوی برای سرویس دیجیتال شما تا حدودی بر اساس سبک کلی شما در برند شما و کاربران خشنود می شود.

6. تمرکز بر عملکرد بیش از زیبایی شناسی

اگرچه لازم است که وبسایت یا برنامه شما به صورت بصری جذاب باشد، مهم است که آن را به خوبی کار کند. قبل از سرمایه گذاری مقدار زیادی از زمان ساخت وب سایت یا برنامه خود را جذاب به چشم، اطمینان حاصل کنید که آن را به سرعت و به راحتی در سراسر رابط ها کار می کند.

7. بدانید که در فرآیند طراحی هستید

طراحی UX فرآیند گسترده و پیچیده است. اغلب زمان طولانی برای رسیدن به UX ستاره ای که هر کس برای آن تلاش می کند، طول می کشد. از آنجا که این فرایند طولانی و پیچیده است، آسان است در هر گام کوچک گیر کرده و فراموش نکنید که به پروژه کلی نگاه کنید.اگر شما به دنبال بازخورد از کاربران هستید، مهم است که ایده موقعیت کلی خود را در روند داشته باشید. بازخورد بسیار مفید خواهد بود اگر شما جزئیات گسترده ای در مورد یک بخش کوچک از پروژه داشته باشید و فقط یک توضیح مبهم از هدف کلی. همچنین به شما کمک می کند تا هنگام تعیین اعتبار کاربر، سؤالاتی را مطرح کنید. به جای اینکه سؤالاتی در مورد هر مرحله به صورت جداگانه بپرسید، سؤالاتی را مطرح کنید که اثرات کلی طراحی را تحلیل می کنند. از آنجا که هر گام در تلاش است تا وب سایت شما را به هدف پایان دهد، اطلاعاتی در مورد چگونگی کارکرد طراحی به عنوان یک کل مهمترین چیزی است که از کاربران به دست می آید.

8. تجربه را شخصی کنید

افرادی که احتمالا به یک وب سایت یا طراحی برنامه متصل می شوند، احتمالا به صورت یکپارچه بیشتر در معرض تماس قرار می گیرند. ایجاد ارتباط با کاربران، تجربه خود را با پلت فرم شما تقویت می کند و باعث می شود تا وفاداری به نام تجاری خود ایجاد کنید.اگر وبسایت یا برنامه شما به صورت آنلاین ظاهر شود، احتمال دارد که آن را به سرعت فراموش کنید. طرح های بی پروا و غیر شخصی به مشتریان و مشتریان بالقوه تجدید نظر نمی کنند. اگر شما می توانید وب سایت خود را طراحی کنید به طوری که کاربر یک گروه از مردم را به جای یک ماشین از پشت سایت بسازد، شما کاربران بیشتری را جذب می کنید و UX را در وب سایت یا برنامه خود بهبود می دهید.

9. اتاق را برای خطا کاربر بگذارید

تجربه دیجیتال خود را طراحی کنید تا زمانی که کسی یک اشتباه را انجام دهد، هنوز عمل می کند. در نظر بگیرید که چگونه بعضی از موتورهای جستجو برای املایی به صورت خودکار اصلاح می شوند؛ اگر این کار را نکنند، بسیاری از مردم در جستجوهای آنلاین خود نمی توانند انجام دهند. طراحی مشکوک ممکن است به شما کمک کند که از مشکلاتی که کاربر می کند را دور بزند اما نمی توانید همه خطاها را پیش بینی کنید. هنگامی که یک جعبه بالا می آید به گفتن کاربر خطا وجود دارد، مطمئن شوید که شامل دستورالعمل. به جای آنکه فقط “یک خطای داخلی رخ داد” را بگویید، می گویند خطایی رخ داده است و دستورالعمل های مربوط به نحوه رفع آن را برای کاربر ارائه می دهد. اگر وبسایت یا برنامه شما پس از یک خطای کاربر غیرفعال شود، بسیاری از افراد را از بین می برد.

نتیجه
در تلاش برای ایجاد وب سایت و یا نهایی نهایی، بسیاری از طراحان مهمترین بخش را نادیده می گیرند – کسانی که از آن استفاده می کنند و با آن مشارکت می کنند. وقت خود را برای بهبود طراحی UX خود ترجیح می دهید و ترافیک بیشتر، افزایش تبدیل و کاهش میزان بازده را مشاهده می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست