نرم افزار مدیریت مشتریان (CRM)
نرم افزار مدیریت مشتریان یا CRM به عنوان مدیریت ارتباط با مشتری تعریف می شود و یک سیستم نرم افزاری است که به صاحبان مشاغل کمک می کند روابط خود را با مشتری خود بهبود دهند. CRM همچنین در سازماندهی، کارایی، مدیریت زمان و تحت تأثیر قرار دادن مشتریان نقش بسزایی دارد.
سیستم عامل های CRM سیستم های قدرتمندی هستند که تمام داده های حاصل از فروش و مشتریان شما را در یک مکان به هم متصل می کنند. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) تمام تماس ها، ایمیل ها و جلسات را ضبط و تجزیه و تحلیل می کند و به بهبود خدمات به مشتری، فروش و افزایش درآمد کمک می کند.
نرم افزار مدیریت مشتریان (CRM) چه کاری انجام می دهد؟
مدیریت تماس در مقیاس وسیع عملکرد اصلی هر سیستم اطلاعاتی مشتری است، خواه نرم افزار CRM مبتنی بر cloud یا CRM در سرور شما باشد.
بسیاری از مشاغل کوچک هنوز با صفحه گسترده، صندوق ورودی برای پیگیری این نوع روابط دست و پنجه نرم می کنند. اما در برخی موارد این سیستم ها نمی توانند همگام شوند. اگر صد مخاطب یا بیشتر دارید وقت آن است که یک CRM را برای تجارت کوچک خود امتحان کنید.
بستر CRM چگونه کار می کند؟
همانطور که یک شرکت آگهی های واجد شرایط تولید می کند CRM اقدامات یک مشتری بالقوه را از طریق شبکه های اجتماعی، ایمیل و کانال های وب سایت دنبال می کند. این سیستم قبل از اینکه آنها را راهنمایی کند یا به شما کمک کند تا آنها را راهنمایی کنید تا آنجا که ممکن است اطلاعات را از طریق یک سفر برنامه ریزی شده جذب می کند که به همه نقاط داغ برخورد می کند.
به عنوان مثال: فرض کنید یک ساکن محلی به دنبال شخصی است که خانه خود را نقاشی کند. آنها با یک بازسازی و تعمیرات تماس می گیرند که در مورد دلایل کار رنگ ، بودجه برنامه ریزی شده و محل کار سوال می شود. تمام این اطلاعات به CRM این شرکت وارد می شود.
اگر مشتری بالقوه دلیل یا جدول زمانی مشخصی را برای کار رنگ آمیزی نشان دهد و همچنین اشاره کند که خانه آنها به تعمیرات بیشتری احتیاج دارد تجارت فرصت کامل فروش را می بیند. این ممکن است باعث وقوع یک سری رویدادها شود از یک ایمیل خودکار با ویدئویی که کارهای شرکت را نشان می دهد تا تماس پیگیری برنامه ریزی شده برای 48 ساعت بعد. اگر نرم افزار مدیریت مشتریان یا CRM نشان دهد که شخص مجدداً از وب سایت شرکت بازدید کرده است ممکن است زنجیره دیگری از مراحل فروش آغاز شود.
برای اطلاع از انواع طرح های مختلف در زمینه نرم افزار مدیریت مشتریان (CRM) و هم چنین قیمت آنها و مشاوره رایگان می توانید با شرکت ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما بیشتر شما را راهنمایی کنید .
هم چنین می توانید به صورت حضوری به دفتر شرکت مراجعه کنید و از راهنمایی کارشناسان ما در این زمینه بهره مند گردید .
آدرس :
اصفهان، خیابان مسجد سید، جنب هتل پرسپولیس، ابتدای کوچه ۳۲، مجتمع اداری وحدت، طبقه ۴
شماره تماس :
مزایای نرم افزار مدیریت مشتریان (CRM)
مزایای سیستم CRM در اختیار فروشندگان، تیم های بازاریابی، متخصصان پشتیبانی مشتری و هر کسی است که در شرکت های بزرگ و همچنین مشاغل کوچک با مشتری در ارتباط است.
سازماندهی
یکی از بزرگترین مزایای نرم افزار ارتباط با مشتری سازماندهی است. هنگام انتقال به سیستم اطلاعات اولیه تماس مانند شماره تلفن ها، آدرس های ایمیل و اطلاعات تماس ترجیحی را وارد خواهید کرد. هنگامی که سیستم CRM شما فعال شد کاربران می توانند اطلاعات اساسی و داده های پیشرفته مربوط به هر مشتری را دنبال و ردیابی کنند.
سیستم CRM مکانی مرکزی برای ذخیره و مدیریت کلیه اطلاعات است و این امر زندگی را برای همه آسان می کند و همه شامل مشتریان شما نیز می شود که با شروع درک عمیق تر آنها و خدمات بهتر و توجه دقیق تری را دریافت می کنند.
فرصت های فروش بیشتر
هیچ کس نمی خواهد در 1000 مشتری متوقف شود اما گاهی اوقات شرکت ها تلاش می کنند تا ایده های خوبی برای رشد مشتری خود ارائه دهند. یک راه این است که در مورد افرادی که در حال حاضر مشتری هستند بیشتر بدانید. یک سیستم CRM می تواند الگوی خرید را ردیابی کرده و بینشی از مضامین و روندها ارائه دهد. این نوع تجزیه و تحلیل می تواند به توسعه برنامه ها و استراتژی های هدفمند خرد برای تشویق فروش بیشتر در زمان های خاص کمک کند.
پیگیری پیشرفت فروش در کل سازمان شما
علاوه بر مدیریت پایگاه مشتری CRM همچنین می تواند پیشرفت فروش را برای کل سازمان شما پیگیری کند. اگر یک فروشگاه یک نفره هستید به شما کمک می کند تا پیگیری آگهی ها و پیگیری های لازم را انجام دهید. اگر تیم فروش بزرگی داشته باشید هر سری جدید از آگهی ها به یک نماینده فروش اختصاص می یابد و از آن زمان به بعد سفر آنها دنبال می شود. با پیشرفت تجارت سیستم عامل CRM یک نقطه شروع را برای عملکرد در روند فروش و فاصله های نزدیک فراهم می کند. همچنین این یک روش آسان برای پیگیری عملکرد تیم فروش خود است.
ارتباطات را شخصی سازی کنید
علاوه بر استفاده کارآمدتر از منابع فروش، مشتریان شما می توانند از ویژگی های شخصی سازی بسیاری از ابزارهای CRM بهره مند شوند. بر اساس مطالعات مختلف 86٪ از مصرف کنندگان می گویند شخصی سازی در تصمیم خرید آنها نقش داشته است و یک مزیت بزرگ است. همه این داده ها در پایگاه داده CRM شما می توانند برای ایجاد روابط عمیق تر با مشتری از طریق ارتباطات شخصی استفاده شوند. راهی برای انجام این کار این است که با نام کوچک مشتریان در ایمیل ها تماس بگیرید یا کمپین های پرورش مبتنی بر صنعت ایجاد کنید.
افزایش احتباس
روش دیگری که می توانید از CRM سود ببرید این است که بالاترین درآمدزای مشتری یا بیشترین اشتغال شما را نشان می دهد. شاید بتوانید زیرمجموعه مشتریانی را که در وبینارها شرکت می کنند یا همه ایمیل های آنها را از طریق CRM شناسایی کنید. نرم افزار مدیریت مشتریان (CRM) همچنین می تواند میزان ماندگاری را در بین مشتریان فعلی شما افزایش دهد. با استفاده از CRM و توانایی آن در جمع آوری رفتار مشتری ممکن است بتوانید الگوهایی مانند زمانی که مشتری در معرض سر و صدا است را تشخیص دهید. داشتن بینش در مورد رفتار مشتری می تواند به شما در تهیه برنامه یا برنامه ای برای حفظ مشتریانی که در معرض خطر هستند کمک کند.
بازاریابی CRM چیست؟
بازاریابی و فروش با CRM بهتر انجام می شود. کارکنان فروش می توانند با کارآیی بیشتر به تنهایی کار کنند و با هم روانتر کار کنند. CRM خوب می داند و به هر چشم انداز در خط لوله شما یک امتیاز یا مقدار اختصاص می دهد و پیش بینی های فروش وزنی را به شما ارائه می دهد.
ارزش بازاریابی CRM چیست؟
هنگامی که توانستید سودآورترین مشتریان خود را شناسایی کنید می توانید با هدیه هایی که به آنها کمک می کند حتی از ارزش بیشتری برخوردار شوند آنها را خوشحال کنید. کمپین های بازاریابی خود را با توجه به نیاز مشتری هدف گذاری و اصلاح کنید تا آنها فقط اطلاعاتی را که می خواهند درباره آنها بدانند دریافت کنند.
مشاغل کوچک چگونه از CRM استفاده می کنند؟
مدیریت ارتباط مشتریان دید کاملی در مورد فروش، بازاریابی و پشتیبانی از هر مشتری به شما می دهد. این به ویژه برای مشاغل کوچک که ممکن است فقط چند نفر داشته باشند یا حتی فقط یک نفر که نیاز به فعالیت در همه جبهه ها دارند مفید است.
برای کسانی که مشاغل خدماتی را اداره می کنند ملاقات با افراد احتمالی و مشتریان گام مهمی در ایجاد اعتماد، فروش خدمات و مقیاس بندی تجارت شما است. اما برنامه ریزی و مدیریت جلسات می تواند یک کار خسته کننده و وقت گیر باشد. تماس های تلفنی، نامه های الکترونیکی و متنی رفت و برگشت برای یافتن زمانی مفید برای گفتگو می تواند هرکسی را دیوانه کند. سپس هنگامی که تقویم ها همگام سازی نمی شوند یا ارتباطات اشتباه برنامه ریزی شده زمان بیشتری از دست می رود.
به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک مهم این است که از هر دقیقه گران قیمتی که صرف می کنید بیشترین بهره را ببرید. زمان باارزش است و شما برای اداره یک تجارت موفق باید هر دو را به طور موثر مدیریت کنید. پیاده سازی سیستم CRM یک روش عالی برای ساده سازی تلاش های بازاریابی شما و صرفه جویی در وقت و همچنین افزایش درآمد است.
چگونه استفاده از CRM را باید شروع کرد؟
اولین مرحله جمع آوری تمام مخاطبین موجود در یک پرونده .CSV است. بیشتر CRM ها شما را در مورد چگونگی تنظیم آن راهنمایی می کنند.
در مرحله بعد تمام مخاطبین خود را وارد و نقشه برداری کنید. سپس آماده هستید که ایمیل های سفارشی، پیگیری ها، بخش های مشتری و بقیه رویکردهای کاری روزانه خود را تهیه کنید.
در مرحله آخر به خود و کارمندان خود آموزش دهید. تغییر می تواند سخت باشد و برخی از فشار CRM غیر معمول نیست.
مدت زمان مشاهده CRM چقدر طول می کشد؟
نرم افزار مدیریت مشتریان (CRM) مناسب از همان لحظه وارد کردن اولین لید شروع به ایجاد ارزش می کند. برای دستیابی به بهترین نتیجه اطمینان حاصل کنید که تمام هدایت ها از طریق CRM شما پردازش شده اند.
اکنون می توانید ببینید که کدام یک از نمایندگان آن را از بین می برند و کدام یک از آنها گلوگاه هایی دارند یا پیشرفت معاملات و طوفان مغزی را با تکرار در مورد چگونگی انجام معاملات متوقف شده نظارت کنید.
آیا CRM به طور متفاوتی بر مشاغل بزرگ و کوچک تأثیر می گذارد؟
CRM حافظه بازاریابی شما است هرچند تجارت شما بزرگ یا کوچک باشد. مشاغل بزرگ در صورت اختصاص یک تیم جهانی به یک مشتری یا معامله از آن برای همکاری استفاده می کنند. آن ها همچنین از CRM برای ایجاد نظم و انضباط در نیروی فروش استفاده می کنند.
مشاغل کوچک تر معمولاً از سیستم های CRM به عنوان موتور داده برای فعالیت های بازاریابی استفاده می کنند. بازده داخلی و ردیابی سفر فروش اغلب با ارزش ترین جنبه برای آنها است.
چه کسب و کار شما بزرگ باشد یا کوچک تأثیر آن یکسان است. سوابق مفصلی که CRM ها در اختیار شما قرار می دهد تمام اطلاعات لازم را در مورد مشتریان خود در یک مکان به شما ارائه می دهد. هنگامی که داده های صحیح را در دست داشته باشید درصورت نیاز به مشاغل شما هموارتر خواهد شد. این داده ها برای هر کسب و کاری قدرتمند هستند و به شما این امکان را می دهد که در زمان پیگیری مشتری افزایش درآمد هنگام ایجاد تجارب شخصی مشتری و سایر موارد صرفه جویی کنید. هنگامی که شما یک فرهنگ کسب و کار مبتنی بر داده دارید که توسط CRM و سیستم اتوماسیون بازاریابی تسهیل می شود، می توانید خدمات بهتری در مشتری ارائه دهید که می تواند منجر به درآمد بیشتر از پیگیری سریعتر شود.
CRM چه چیزی را نمی تواند مدیریت کند؟
به طور کلی آنها در تولید، انبارداری، حمل و نقل، مهندسی یا امور مالی کمک نخواهند کرد.
برخی از سیستم های CRM شامل ابزارهای ورود سفارش یا تولید فاکتور هستند اما سیستم هایی که به طور خاص برای آن کارها طراحی شده اند احتمالاً خدمات بهتری برای شما دارند. لازم نیست CRM خود را مجبور به انجام وظایفی کنید که برای آن ساخته نشده است. در حقیقت تحقیقات عدم تمرکز را به عنوان یکی از سه دلیل اصلی خرابی CRM مشخص می کند.