بامیلو تعطیل شد

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. علمی
  4. chevron_right
  5. بامیلو تعطیل شد

فروشگاه اینترنتی بامیلو، اولین مارکت‌پلیس ایرانی در فضای تجارت الکترونیک به‌طور رسمی به کار خود پایان داد و کاربران با مراجعه به آدرس اینترنتی این فروشگاه به وب‌سایت اسنپ‌مارکت وارد خواهند شد. بامیلو، اولین سرمایه‌گذاری مهم گروه اینترنتی ایران (IIG) در حوزه‌ی استارتاپ بود و هنوز بیانیه‌ای از سوی این شرکت منتشر نشده است.

وب‌سایت بامیلو به اسنپ مارکت ری‌دایرکت شد و به‌نظر می‌رسد گروه اینترنتی ایران قصد دارد از این به بعد، تمرکز خود را روی توسعه و گسترش اسنپ مارکت بگذارد.

اگرچه تعداد زیادی فروشگاه اینترنتی در کشور فعالیت می‌کند اما رقابت اصلی بین ۲ فروشگاه در جریان بود. اغلب فروشگاه‌ها بازار مشخصی از کالا را هدف قرار داده‌اند و تنها چند فروشگاه جامعیتی از گروه‌های کالایی را تحت پوشش دارند.

بامیلو تعطیل شد

این کسب‌وکار تازه تعطیل شده سال پیش این تغییرات را اطلاع‌رسانی و اعلام کرده بود: رویکرد خود را تغییر خواهد داد و از این پس بیشتر روی کالاهای مصرفی (FMCG) که مورد استقبال کاربران است و بخش های کلیدی تر در بازار خرده‌فروشی متمرکز خواهد شد.

سرمایه‌گذاری‌های گسترده با زیرساخت ضعیف

اگر نگاهی به سال‌های پیش از ظهور بامیلو داشته باشیم، شاید به یاد بیاوریم که سرمایه‌گذاری در حجم بالا، آن هم در حوزه‌ی تجارت الکترونیک، جای زیادی در فضای کسب‌وکار نداشت. در آن سال‌ها یک بازیگر اصلی به‌نام دیجیکالا در این فضا فعالیت می‌کرد که آن هم هنوز، جسارت لازم برای سرمایه‌گذاری گسترده را در بین فعالان ایجاد نکرده بود. درواقع، دیجیکالا در آن زمان به‌نوعی وضعیت خود را پایدار می‌دانست و شاید حرکت کردن با چراغ خاموش (در بحث بازاریابی) را برای آینده‌ی خود مناسب‌تر می‌دید. به‌بیان‌دیگر، دیجیکالا به‌خاطر نداشتن رقیب جدی،‌ (احتمالا) نیازی هم به سرمایه‌گذاری جدی‌تر نمی‌دید.

مقالات پیشنهادی کاربران
اولین تلویزیون 43 اینچی عمودی سامسونگ

زیرساخت‌های اولیه، پاسخگوی حجم بالای کاربران نبود

تا پیش از ورود بامیلو، استارتاپ‌هایی که با هدف کسب موفقیت‌هایی شبیه به فروشگاه اینترنتی مشهور ایران وارد حوزه‌ی تجارت الکترونیک می‌شدند، استراتژی مناسبی برای سرمایه‌گذاری و تبلیغات نداشتند. آن‌ها تنها روش کاری دیجیکالا را کپی‌برداری می‌کردند و در اکثر مواقع، موفقیت چندانی بدست نمی‌آورند. در آن فضا، بامیلو با گروهی از سرمایه‌گذاران باتجربه و قدرتمند وارد اکوسیستم تجارت الکترونیک شد. بازیگری که از همان روزهای ابتدایی با هزینه‌های هنگفت در بحث بازاریابی الکترونیک، قصد خود را برای نفوذ جدی به بازار نشان می‌داد. سرمایه‌گذاری‌هایی که اکثرا، با اشکالاتی روبه‌رو بودند.

بامیلو در چشم مصرف‌کننده‌ها، فروشگاهی بود که به‌عنوان جایگزینی بعضا ارزان‌تر نسبت به دیجیکالا،‌ به‌سرعت قد علم کرد. سرمایه‌گذاران، مبالغ سنگینی را به شرکت تزریق کردند تا هرچه سریع‌تر، برند خود را در ذهن کاربران ماندگار کنند. بازاریابی بامیلو در سال‌‌های ابتدایی فعالیت، با تمام نکات مثبتی که از لحاظ فنی و تکنیکی داشت،‌ روی زیرساخت محکمی استوار نشده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست