برندسازی سایت

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. برندسازی
  4. chevron_right
  5. برندسازی سایت

برندینگ

پیش از هر چیز برند، یک نماد است. نمادها طراحی می شوند تا بر چیزی دلالت کنند، و برند به مفهوم پکیجی از تمام مجموعه، توانایی ها و ویژگی های درون یک ساختار مجرد می باشد.

این ساختار می تواند مجموعه ای از تصاویر، صداها، اصطلاحات، لوگوها و… باشد که مخاطبان در تماس با آن برانگیخته می شوند.
برندها بسیار مهم می باشند، چرا که آن ها به شما کمک می کنند تا مشتریان را جذب کنید و همچنین کمک می کند تا مشتریان ثابت بمانند.

برندها موجب برانگیختگی مجموعه ها و تجارب می شود که با نام تجاری شما در آمیخته اند، با نشان داده شدن در تبلیغات و راه های ارتباطی و بصری دیگر.

برندسازی یک فرآیند پیچیده می باشد که از طریق تمام رسانه ها، طراحی بسته بندی، تبلیغات تلویزیونی و آگهی های مجلات عمل می کند. و البته که طراحی سایت نقش کلیدی ای در برندسازی دارد.

ارائه خدمات و محصولات با کیفیت با پایین ترین هزینه ممکن یکی از راه های برندسازی می باشد و می بایست در سایر بخش ها نیز خود را تقویت نمایید.

برندسازی یک پروسه بسیار پیچیده و طولانی است که از یک ایده خلاقانه و طراحی لوگو شروع میشود و تا جریان سازی در اجتماع جهانی و سهم مهم درآمد زایی و اشتغال برای یک کشور پیش میرود.

امروزه با گسترش کاربران اینترنت وب سایت به یکی از بهترین بسترهای تبلیغاتی تبدیل شده است و می توان با حضور قدرتمند و دائمی در اینترنت برند سازی نمود و با توجه به بکر بودن این محیط نسبت به سایرزمینه های تبلیغاتی هزینه های تمام شده فعالیت در این فضای مجازی بسیار پایین تر نسبت به سایر زمینه ها می باشد

برندسازی اینترنتی یعنی بهره‌برداری تخصصی از بستر اینترنت در راستای برندسازی. برندسازی اینترنتی یکی از تکنیک‌های مدیریت برند است که از صفحات وب گسترده به عنوان رسانه‌ای به منظور قراردادن برند در بازار آنلاین استفاده می‌کند. طراحی و بهینه‌سازی وب سایت، رسانه اجتماعی، بلاگ‌ها، انتشار رسانه‌های چاپی به صورت آنلاین و بازاریابی ویدئویی همگی روش‌هایی هستند که در رابطه با اهداف برندسازی آنلاین به کار گرفته می‌شوند.

راه های ابتدایی و لازم  برای برند سازی در محیط اینترنت :

  •  اولین قدم: انتخاب دامنه مناسب در زمینه برند سازی اینترنتی می باشد و برای ثبت دامنه حتما می بایست با متخصص سئو و بازاریابی اینترنتی مشورت داشته باشید و ممکن است انتخاب دامنه نامناسب کار شما را برای رسیدن به موفقیت بسیار سخت نماید.
  • طراحی وب سایت: طراحی وب سایت با سبک جدید  که در این روش سایت به گونه ای طراحی می گردد تا رزومه شرکت به سبکی داستان وار برای کاربر وب سایت توضیح داده شود و کاربر مرحله به مرحله با شرکت آشنا می شود. در نظر داشته باشید که فرآیند مربوط به طراحی وب سایت که به طور تخصصی طراحی شده باشد و اصول سئو تکنیکال نیز در آن رعایت شده باشد، نیاز به تخصص کامل در این زمینه دارد. مجموعه تبلیغات اصفهان با تجربه بالا در این زمینه، تمامی خدمات طراحی سایت در اصفهان و سایر شهرهای ایران عزیزمان را انجام میدهد. فرقی ندارد اهل کجا هستید و چه سایتی نیاز دارید. همین الان با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.
  • فعالیت روزانه: فعالیت روزانه بر روی وب سایت به عنوان مثال روزانه یک مطلب در وب سایت در زمینه فعالیت شرکت می بایست قرار داده شود و هر چه این مطالب مفیدتر و کامل تر باشد تاثیر بهتری بر روی برند سازی خواهد داشت. شرکت ها و مجموعه هایی که خود اقدام به تولید محتوای مورد نیاز مشتریان خود می نمایند نتیجه بهتری خواهند گرفت و اصولا سئو ماهیت خود را در سال های جدید به بازاریابی از طریق تولید محتوا تغییر داده است.داشتن یک وب سایت بدون فعالیت یا تعامل با مخاطب و بازدیدکننده امری بی‌فایده است و از طرف دیگر به روز بودن وب سایت، ارائه محتوای لازم به بازدیدکننده می‌تواند در مطرح کردن نام برند شما مؤثر باشد. به یاد داشته باشید فعالیت باعث می‌شود شما دایم در پیش چشم مشتریان خود قرار بگیرید و این برای همه‌گیر شدن برند شما در اینترنت و به اصطلاح برندسازی آنلاین مؤثر است.
  • بک لینک: ایجاد لینک از سایت های دیگر یا به اصطلاح بک لینک سازی بخشی از عملیات برند سازی می باشد که می بایست به صورت دائمی انجام گردد. می توان این کار را از طریق فرومها، بلاگ ها و سایت هایی که قابلیت درج مطلب می دهند انجام داد و لینک منبع را آدرس وب سایت ذکر نمود.
  • شبکه های اجتماعی: فعالیت در شبکه های اجتماعی امروزه بسیار مهم می باشد زیرا امروزه تقریبا تمامی کاربران اینترنت عضو یک شبکه اجتماعی هستند و با فعالیت مستمر و متمرکز در شبکه های اجتماعی می توانید به توسعه کسب و کار خود در محیط اینترنت کمک نمایید. دقت نمایید هر چه فعالیت شما بیشتر و مستمر تر باشد نتیجه بهتری از شبکه اجتماعی خود خواهید گرفت.
  • ارائه خدمات به مشتری به صورت مستمر:ارائه خدمات و محصولات با کیفیت با پایین ترین هزینه ممکن یکی از راه های برند سازی می باشد که با توجه به آنکه اکثر مشتریان به دنبال یافتن محصولات و خدمات با کیفیت با پایین ترین هزینه ممکن هستند باعث بازاریابی شخص به شخص می گردد.ارائه خدمات چه در مرحله قبل از فروش چه بعد از فروش یکی از ارکان برندسازی به‌شمار می‌رود. این مشتریان هستند که با تبلیغ شفاهی و دهان به دهان یک برند می‌توانند جنبه‌های مثبت و منفی آن را مشخص کنند و یکی از این جنبه‌های مثبت می‌تواند ارائه خدمات به مشتری و برقراری ارتباط با مشتری باشد.
  • تبلیغات به صورت خلاقانه و مداوم: برای موفق بودن یک برند در اینترنت یا محیط آنلاین، آن برند باید به دنبال ارائه محصولات خود در قالب روشی باشد که باعث متمایز شدن آن‌ها از سایر رقبا شود، این امر می‌تواند فروش ویژه محصولات یا ایجاد فروشگاه‌های اینترنتی متفاوت باشد.
  • روابط عمومی: طبق گفته روانشناسان برقراری ارتباط مثبت در اشخاص تأثیر بسزایی برجا می‌گذارد. سعی کنید با مخاطبین خود در محیط آنلاین ارتباط مثبتی برقرارکنید. به تعهدهای خود پایبند باشید و مشتریان خود را هیچوقت ناامید نکنید.
  • برندسازی ویدئویی: استفاده از ویدیوها برای انجام فرایند برند سازی‌های شخصی و کسب و کار یکی از راه‌هایی است که می‌توان از آن بهره برد. با توجه به رشد و محبوبیت استفاده از ویدیوها در چند ساله اخیر، این روش یکی از پربازده‌ترین روش‌ها برای انجام یک برندسازی مؤثر و قوی محسوب می‌شود. بر اساس آمار منتشر شده در رابطه با رشد ویدیوها و بازاریابی ویدئویی، در هر دقیقه چیزی حدود ۱۰۰ ساعت ویدیو در جهان در حال آپلود شدن است و این یعنی بستری مناسب برای دیده شدن و حضور در ذهن مخاطبان برای یک برندسازی خوب.

برندسازی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ :

۱-رنگ

انتخاب پالت رنگی مناسب در برندینگ بسیار مهم می باشد. رنگ فقط کاربرد زیبایی شناسانه ندارد. رنگ موجب تحریک احساسات مختلف می شود و ناخودآگاه مخاطب را به سمت های مختلفی سوق می دهد.
برای مثال رنگ قرمز می تواند موجب افزایش فشار خون، نبض و تنفس شود. این رنگ نماد هیجان، انرژی و قدرت است. برای همین از این رنگ بیشتر در برندهایی که در زمینه ی سرگرمی فعال هستند استفاده می شود.
رنگ های دیگر، تداعی ها و تاثیرات مختلفی دارند. سبز نماد طبیعت، محیط زیست، سودآوری، پول و سلامت می باشد. سبز یک رنگ آرامش بخش است، و به همین خاطر معمولا دیوار بیمارستان ها را سبز روشن انتخاب می کنند.
هنگامی که یک رنگ برای برند خود انتخاب می کنید، در مورد تاثیرات و ارتباطات آن تحقیق کنید تا با هدف و مفهوم برند شما هماهنگ باشد. همچنین به خاطر داشته باشید که رنگ ها در هر فرهنگی مفاهیم متفاوتی دارند، بنابراین بسیار مهم است که دقت کنید چه بازار هدفی دارید.
در وب سایت برند لاجیتک از آبی سیر به عنوان رنگ اصلی برند استفاده شده است. همچنین از رنگ های هم خانواده ی آبی سیر در کنار رنگ اصلی در طراحی سایت خود استفاده کرده اند، از رنگ پس زمینه ها تا لینک ها

مقالات پیشنهادی کاربران
عرضه ارز دیجیتال فیسبوک در سال 2020

۲- شخصیت

 افزودن یک شخصیت کوچک به برند می تواند به فهم چیستی برند کمک کند.

بسیاری از مردم در جوامع تجاری محصولات و برندهایی را استفاده می کنند که خودشان را تعریف می کنند، بنابراین به شخصیت برند خود از طریق چیزی که مخاطبان شما دوست دارند و با آن مرتبط هستند، شکل بدهید.
انسان‌انگاری به معنای تعبیر انسانگونه از هر گونه مفهوم یا چیزی است که لزوماً خصلت و یا شکل انسانی نداشته باشد. دادن عناصر انسان انگارانه به برند، راه مناسبی برای داده شخصیت به آن است.

مسکات پرنده ی کوچک آبی رنگ توئیتر، بسیار تاثیرگذار می باشد؛ تمام رسانه های معمول و وب سایت ها، این پرنده را به شیوه ی خود طراحی کرده اند. هر کدام از آن ها ویژگی خود را دارند و با یکدیگر متفاوت هستند، اما همچنان می توان تشخیص داده که این همان پرنده ی آبی توئیتر است.

۳- احساسات

احساسات یک عامل دیگر در برندینگ می باشد. ساختار زیبایی شناسانه ی سایت شما نباید بر اساس جدیدترین گرایش های طراحی سایت باشد، بلکه می بایست بر اساس احساسات و ایده هایی که می خواهید برند شما بر آن ها دلالت کنند تصمیم گیری نمایید، سپس بر اساس آن به طراحی مشغول شوید.

۴- ماندگاری

برای ساخت یک برند موفق می بایست آنرا به یادماندنی کرد.
به یادماندنی شدن از طریق طراحی سایت باعث می شود تا برندینگ بهتر عمل کرده و مخاطبان مشترک سایت شما شوند و دائم به آن سر بزنند. رنگ ها، تصاویر و تایپوگرافی را در وبسایت ثابت نگه دارید و آن ها را تکرار کنید تا به یک یونیفرم برسید.
اسکایپ عناصر برندینگ بسیاری را به طور ثابت یکسان کرده است، از جمله تمام رسانه ی بازاری که شامل پالت رنگی غالباً آبی، ابرهای دو بعدی سفید با تصویرسازی و… می شود.

۵- کدها و تصاویر تکراری

تصاویر و حروف ماندگار به شما این اجازه را می دهند تا بیشتر محتوای خود را تکرار کنید که موجب پدید آمدن یک سبک شخصی می شود. همچنین این کار موجب می شود تا وب سایت شما زودتر بارگزاری شود و مرورگر مخاطب نیاز ندارد که چیزهای کوچک زیادی را دانلود کند، چرا که تصاویر و CSS در کش(cash) ذخیره می مانند.
اپل لوگوی خود را با نوار ابزار ادغام کرده است که باعث شده برند خود را به طراحی سایت تزریق کند.

۶- اندازه و موقعیت لوگو

در هنگام طراحی سایت، در سایت های انگلیسی، لوگو در بالا سمت چپ صفحه قرار می گیرد و در طراحی سایت های فارسی در بالا سمت راست صفحه.
این ناحیه، قسمتی است که بیشتر مردم برای اینکه بدانند در چه سایتی هستند، ابتدا به آن نگاه می کنند. علاوه بر این، این بهترین شیوه است که تصویر لوگو را به صفحه ی اصلی سایت لینک کنید. اما موقعیت تنها یکی از عناصر است، اندازه نیز مهم است. اطمینان حاصل کنید که اندازه ی لوگوی سایت به اندازه ای است که دومین یا سومین چیزی باشد که مخاطبین هنگام مراجعه به سایت به آن توجه می کنند.
وب سایت یو ایکس بوت یک لوگوی بزرگ و عالی در بالا سمت چپ صفحه ی اول طراحی سایت خود دارد که یکی از اولین چیزهایی است که در برخورد با این سایت به آن توجه می کنید

۷- ارزش گزاره

ارزش گزاره می بایست یک متن کوتاه در مکانی برجسته در صفحه ی وب سایت شما باشد. بهتر است این متن پس از لوگو قرار بگیرد. بنابراین هنگامی که بازدیدکننده ی سایت عنوان سایت یا کسب و کار را می خواند، ارزش گزاره را دنبال کرده است.
در چند کلمه توصیح دهید که سایت شما دقیقا چه مزایایی برای بازدیدکننده دارد، به طوری که فرض کنید بازدیدکنندگان هیچ چیز در مورد سایت شما نمی دانند، و شما می خواهید دلیل استفاده از آن را شرح دهید.

در طراحی سایت ریپورت باکس یک ارزش گزاره ی واضح را در زیر لوگو و نواز ابزار قرار داده است. اندازه ی بزرگ متن، اولین خواندن متن را تضمین می کند.

۸- لحن گفتار

زبانی که در وب سایت خود استفاده می کنید می بایست شخصیت و هویت برند شما را تقویت کند. اگر برند شما صمیمی، دوستانه و متواضع است و مخاطبان شما جوان هستند، پس لحن گفتاری غیررسمی و شاد به خوبی برای شما پاسخگوست.
از سوی دیگر، اگر شما برای یک بانک سرمایه گذاری طراحی سایت می کنید، لحن گفتار می بایست تاثیرگذار و رسمی باشد.
این قضیه فقط در مورد این نیست که چه می گویید؛ در مورد این است که چگونه آنرا می گویید. می توانید یک چیز را با لحن های مختلفی بگویید و همان معنای مد نظرتان را برسانید، اما شخصیتی که این لحن گفتار دارد متفاوت خواهد بود؛ بنابراین لحن گفتاری را برگزینید که مناسب شخصیت و مخاطبان برند شماست.

وبسایت Basecamp کمی رسمی تر است، همچنین ساده است و لحنی مختصر دارد، و بیشتر در مخاطبان کسب و کار خود تمرکز کرده است.

۹- منحصر به فرد

اگر بتوانید تصویری منحصر به فرد از برند و سایت خود به وجود بیاورید، نه تنها به یاد ماندنی تر می شوید، بلکه می توانید از رقیبان خود پیشی بگیرید، و این بدان معناست که شانس بهتری برای این دارید که بازدیدکنندگان باز هم به سایت شما سر بزنند.
وبسایت Carbonica از بافت کاغذهای بازیافتی، حروف طراحی شده با دست و تصویرسازی های تخت استفاده کرده است. این الگوها و سبک ها به سایت کاربانیکا کمک می کند تا در خاطرها بماند

 

نتیجه گیری:

ساخت یک برند قدرتمند تنها برای شرکت های بزرگ مهم نیست، بلکه شرکت های کوچک و حتی سایت ها و وبلاگ های شخصی نیز برای رشد و ترقی به برندسازی نیاز دارند. برندینگ به مردم کمک می کند تا از بین صدها رقیب، یکی را برگزینند.
طراحی سایت یک بستر بسیار عالی برای برندسازی می باشد، بنابراین بسیار مهم است که از برندسازی در طراحی سایت خود چشم پوشی نکنید. اطمینان حاصل کنید که از تمام تکنیک ها برای قوی تر و تاثیرگذارتر کردن برند خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست