برندسازی دراینستاگرام

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. آموزش
  4. chevron_right
  5. آموزش اینستاگرام
  6. chevron_right
  7. برندسازی دراینستاگرام

برندسازی در اینستاگرام

امروزه اینستاگرام از جمله شبکه هاي اجتماعی است که با محوریت اشتراک گذاري عکس، توانسته است بسیاري از پیش بینی ها مبنی بر حرکت شبکه هاي اجتماعی به سمت سایت هاي عکس محور جامه عمل بپوشاند. هرچند اینستاگرام به عنوان پدیده اي نوظهور براي اشتراک گذاري عکس و فیلم هاي کوتاه طراحی شده و هدف از ایجاد آن فروش کالای انبوده است؛ اما استفادۀ گوناگون کاربران از آن باعث شده تا به جایگاهی مهم براي معرفی محصولات برندهاي خانگی وکوچک برسد. از طرفی، در ایران فیلترینگ برخی سایت ها و دسترستی نداشتتن کاربران به زیرساخت ها وابزارهای مناسب، باعث شده است استفاده از اینستاگرام براي فروش این نوع کا ها و خدمات افزایش یابد. بنگاه های اقتصادی درایران با معرفی کالاو خدمات مرتبط با مد، لباس و لوازم آرایشی در اینستاگرام توانسته اند از این محیط به عنوان ویترین خود استفاده کرده، محصولات خود را به نمایش بگذارند.

امروز یکی از محبوب ترین روش های تجارت،خرید اینترنتی در دنیاي وب است. شما می توانید درزمان هاي گوناگون ، در هر زمان و مکان این کار راانجام دهید. به معناي واقعی، هر کسی می تواند صفحه اینترنتی خود را ساخته، کارهاي مورد نیازش را در آن ارایه دهد. در میان ابزارهای موجودبرای ارتباط با دنیای وب می توان به یکی از جدیدترین و محبوب ترین آن ؛ یعنی شبکه های اجتماعی اشاره کرد. همان طورکه می دانیم، فروش کالا و خدمات درسال های اخیر تغییرات زیادی کرده است. انواع محصولات را می توان از راه اینترنت و فروشتگاه های اینترنتی خریداری کرد. اگرچه درگذشته فروش اینترنتی به محصولاتی مانند کتاب ختم می شد؛ ولی این روزها این روند به فروش منزل و اتومبیل نیز رسیده است؛ آن هم نه تنها از طریق اینترنت؛ بلکه فقط و فقط به وسیله چند قطعه عکس محصول و صد البته اعتمادی که فروشگاه هاي برخط براي مشتریان خود به وجودآورده اند. کافی است که این دو موج بازار فروش اینترنتی و شبکه های اجتماعی با هم برخورد کنند ؛
آنگاه شاهد بازاري بسیار بزرگ و قابل انعطاف خواهیم بود که هم اکنون بارزترین آنها اینستاگرام است.
اینستاگرام شبکه اجتماعی اشتراک گذاري عکس و ویدئو است که این امکان را به کاربران خود می دهدکه عکس ها و ویدئوهاي خود را در دیگر شبکه های اجتماعی (نظیر فیس بوک، توئیتر، تامبلر و فلیکر) به اشتراک بگذارند

اینستاگرام،در درجه‌ی اول یک برنامه برای تلفن همراه است که یک تجربه‌‍‌ی بازاریابی اجتماعی منحصر به فرد برای کسب و کارهای آنلاین، رقم خواهد زد. خیلی از افراد وجود دارند که با این شبکه اجتماعی برای خود درآمدزایی می‌کنند و کسب و کار خود را به دیگران معرفی می کنند که باعث برندسازی در اینستاگرام می‌شود. این نکته را به خاطر داشته باشید که قبل از اینکه بخواهید شروع به تبلیغات و افزایش فالوور اینستاگرام برای کسب و کار خود کنید، باید اهداف خود را مشخص کرده و برنامه ریزی کاملی برای فعالیت در این شبکه اجتماعی داشته باشید.

ایجاد نام کاربری و پروفایل برای برندسازی در اینستاگرام

برای ایجاد پروفایل برند خود، شما ابتدا باید یک نام کاربری در اینستاگرام ایجاد کنید که بهتر است نام کامل شرکت یا فروشگاه شما باشد. این گزینه‌ای مناسب برای به رسمیت شناختن نام تجاری است و برای برندینگ اینترنتی و برندسازی در اینستاگرام شما موثر است.

شما باید یک تصویر برای پروفایل خود انتخاب کنید که ایده آل ترین تصویر، آرم و لوگوی شرکت است و نشانی(URL) فروشگاه آنلاین خود و خلاصه ای از کار فروشگاه خود و محصول خود، به این عکس اضافه کنید.

متن خلاصه‌ای که می توانید درباره‌ی محصولات و فروشگاه خود بنویسید محدود به 150 کاراکتر است. بنابراین متنی که در این قسمت می نویسید، باید کم باشد و درواقع دلیلی باشد که بازدید کننده را متقاعد کند پیج شما را فالوو کند. اگر در سایر شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توئیتر نیز فعالیت می کنید ، اگر نام ها و لوگوها در آن ها با اینستاگرام یکسان است، در صفحه اینستاگرام خود نیز می توانید قرار دهید. در غیر اینصورت از این کار خودداری کنید چون باعث سردرگمی مصرف کنندگان می شود.

به اشتراک گذاری تصاویر و ارسال پست

 برای ارسال پست در اینستاگرام و اینکه چه تصاویری به اشتراک بگذارید نکاتی وجود دارد که تعدادی از آن ها را در زیر بیان می کنیم:

  • چه نوع عکس هایی از محصولات به اشتراک بگذاریم؟

از خلاقیت برای گرفتن تصاویر زیبا از محصولات خود استفاده کنید. نگاهی به محصولات در فضای باز بیندازید و از محصولات در فضای باز و در طبیعت، مدل هایی از مردم یا بافت های جالب و رنگ ها، یک عکس تصادفی بگیرید. اینگونه عکس‌ها، افزایش لایک اینستاگرام بیشتری به دنبال خواهند داشت. از عکس‌هایی با پس زمینه های دیگر به غیر از رنگ سفید استفاده کنید که اغلب می‌تواند مشتریان را به خرید کردن یا نگاه کردن آن برای بار دوم تشویق کند.

  • محصولات جدید و تخفیف های خود را در اینستاگرام قرار دهید

به هواداران اینستاگرام خود فرصتی جدید بدهید که با محصولات و کالاهای جدید و محصولات با قیمت پایین ، آشنا شوند.همیشه یک لینک برای این آیتم قرار دهید تا خریداران تنها با یک کلیک به صفحه خرید برسند. هم چنین ، قراردادن مواردی مثل محصولات جدید و تخفیف به مشتریان انگیزه ی بیشتری می دهند که صفحه شما را در اینستاگرام دنبال کنند و زودتر از بقیه از جزئیات مطلع شوند.

  • همیشه متن و شرحی برای تصاویر بنویسید

برای هر پستی که در اینستاگرام ارسال می کنید، باید محتوایی که توضیحی در رابطه با تصویر باشد، قرار دهید که در اینستاگرام به آن ، کپشن می گویند. این می تواند وسیله ای برای اشتراک گذاری نام محصولات و اطلاعات، نشانی وبسایت فروشگاه اینترنتی شما یا یک کد تخفیف محصول باشد که در اختیار فالوور ها و بازدیدکننده ها قرار می دهید. این ها برای برندسازی در اینستاگرام قطعا موثر خواهد بود.

  • تعداد هشتگ های خود را بالا ببرید

استفاده از هشتگ در پایین توضیحات شما باعث خواهد شد تا مطلب ارسالی، در دسته بند هایی قرار گیرد که خود منجر به بیشتر دیده شدن شود. با این حال استفاده از هشتگ های نامرتبط به بهانه افزایش تعداد آن، امری است که شخصیت برند شما را پایین خواهد آورد. به همین خاطر لازم است مجموعه ای از هشتگ های مورد نیاز را در اختیار داشته باشید تا در هر پست از آنها استفاده کنید. فراموش نکنید که بهتر است هشتگ های شما به ترتیب اهمیت باشد و نیز همواره از عناوینی یکسان استفاده کنید تا همپارچگی و هماهنگی بهتری صورت گیرد.

  • زمان بندی مناسبی برای ارسال پیام ها داشته باشید

ارسال مطالب بسیار در درازمدت مخاطب را خسته خواهد کرد، به همین خاطر لازم است تا در این رابطه طبق نظمی مشخص عمل کنید. با این حال در این رابطه الگوی یکسانی وجود ندارد و هر برند باید با توجه به نیازش تعداد مطالب ارسالی روزانه خود را مشخص کند. با این حال به طور معمول نباید پیام های شما بیش از دو عدد باشد. توجه داشته باشید که در این رابطه موارد استثنا هم وجود دارد. برای مثال برگزاری نشستی مهم باید با پوششی مناسب همراه باشد و این امر بدین معناست که تعداد مطالب روزانه شما افزایش چشمگیری خواهد داشت. در رابطه با دیگر قابلیت های اینستاگرام نظیر ارسال تصاویر و فیلم های موقت نیز لازم است به همین شکل عمل کنید.

  • با سایرین تبادل داشته باشید

یکی از اقدامات سودمند این است که بخواهید سایر پیج های مشهور شما را تبلیغ کنند. این امر بدون شک هزینه هایی را در پی خواهد داشت، با این حال شما را به هدف تان که بیشتر دیده شدن است، نزدیک خواهد کرد. همچنین لازم است تا با همکارانی که اهداف مشترک دارید ارتباط برقرار سازید. این بدون تردید در آینده کمک بسیاری به شما خواهد کرد.

  • بازار هدف خود را بشناسید

در این مرحله لازم است تا محدوده فعالیت خود را مشخص کنید. بسیاری از شرکت ها بنا به دلایلی نظیر عدم توانایی ، تمایل چندانی برای جهانی شدن نداشته و به بازار شهر یا کشور خود قانع هستند. این دسته از برند ها باید ضمن شناسایی درست ویژگی های مردم جامعه خود، اقداماتی را انجام دهند که منجر به نارضایتی عمومی نشود. با این حال شرکت های جهانی باید محدوده فعالیت خود را گسترش دهند. در این رابطه مهم ترین نکته این است که از زبان انگلیسی برای متون خود استفاده کنید تا بتوانید با تمامی مخاطبان ارتباط برقرار سازید. همچنین فراموش نکنید که بهتر است در شبکه های اجتماعی دیگر نیز حضور داشته باشید. با این حال تمرکز اصلی خود را معطوف اینستاگرام نگه دارید.

مقالات پیشنهادی کاربران
معرفی چند اپلیکیشن پیام رسان و محبوب اندروید

اهمیت برندسازی دراینستاگرام

یکی از عواملی که باعث رونق رسانه اجتماعی اینستاگرام شد، بی حوصلگی انسان ها و بی توجهی آنها نسبت به نوشته ها بود، افراد توانستند با دیدن عکس ها به مواردی که در جستجوی آن ها بودند به خوبی دست یابند، بنابراین به این رسانه روی آوردند، تا جایی که در سال گذشته میلادی پرمخاطب ترین و پرطرفدارن ترین رسانه اجتماعی شناخته شد، خوب است بدانید که البته یکی از عواملی که در رونق این شبکه اجتماعی دخیل بوده است فروش این شبکه به فیسبوک می باشد.

تحلیل نویسنده از استقبال گروه های مختلف مردمی از این شبکه اجتماعی این است که، کاربران بیشتر علاقه مند به دیدن تصاویر هستند و دیگر با شبکه های اجتماعی مثل توییتر و فیسبوک که متن های زیادی دارند ارتباط برقرار نمی کنند

اما مهمترین موضوعی که در این میان مطرح است نحوه استفاده از اینستاگرام برای تبلیغات می باشد.

یکی از بهترین مکان ها برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی اینستاگرام می باشد، اما چگونگی تبلیغ در این شبکه اجتماعی بسیار با اهمیت می باشد، بطور کلی تصاویری که در این شبکه اجتماعی به اشتراک می گذارید باید جذاب و مورد پسند مخاطبان قرار گیرد، بنابراین برای معرفی محصولات از عکس ها و بنرهایی که به صورت اختصاصی با کیفیت بالا برای خود تهیه کرده اید استفاده نمایید و هرگز برای تهیه این عکس ها و بنرها صرفه جویی نکنید زیرا بیشتر آنچه که هزینه کردیده اید بازخورد خواهید داشت و چنانچه از عکس ها و بنرهای نامناسب استفاده نمایید مطمئنا اثرات مخربی برای شما به همراه خواهد داشت و از اهمیت برند شما مطمئنا خواهد کاست.

بنابراین وقتی از عکس ها و بنرهای جذاب استفاده نمایید، بازدید کننده صفحه شما بالا خواهد رفت و شما در میان مخاطبان خود جایگاه مناسبی پیدا خواهید نمود، ضمنا صفحه اینستاگرام خود را در میان صفحات متفرقه و بی ارتباط به صنعت خود تبلیغ ننمایید، فالور بیشتر و لایک زیاد تاثیری در معرفی برند و محصولات شما نخواهد داشت، بنابراین بازار هدف محصولات خود را بیابید و در آن فعالیت نمایید.

دلایل اهمیت اینستاگرام برای بازاریابی برند

  • بستری مناسب برای روایت داستان است

روایت داستان برای کسب‌وکارها از این منظر مفید است که بهترین راه برای برقراری ارتباط عاطفی با مخاطبین است. به اشتراک گذاشتن محتوای تصویر بهترین راه برای روایت داستان و هویت برند و شرکت شماست

با پست اینستاگرامی خودبر روی احساسات مخاطبین تمرکز کنید و سعی کنید با آن‌ها رابطه عاطفی ایجاد کنید و در آینده نتیجه آن را در قالب خرید بیشتر و بازگشت مشتریان ببینید.

  • محتوای تصویری برای موفقیت استراتژی بازاریابی ضروری است

اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا نظر مخاطبین خود را برای محتوا و هویت بصری برند دریافت کنید و به سایر کانال‌های بازاریابی خود نیز سمت و سوی مناسب بدهید.نرخ مشارکت کاربران در پست‌هایی که با تصویر همراه هستند بیشتر از پست‌هایی است که فقط شامل متن می‌شوند. این نشان می‌دهد که اینستاگرام پلتفرمی بسیار مناسب برای جلب مشارکت مخاطبین است

  • با بازاریابی در اینستاگرام می‌توانید به افراد بسیاری دسترسی پیدا کنید

اینستاگرام  جامعه بزرگی از مخاطبین را برای رساندن پیام بازاریابی پیش روی شما قرار می‌دهد.حتی می‌توانید با صرف اندکی وقت و هزینه با استفاده از تبلیغات هدفمند اینستاگرام، پیام خود را با هدفگذاری دقیق‌تری به جامعه هدف خود برسانید.

  • اینستاگرام بهترین شبکه اجتماعی برای جلب مشارکت کاربران است

نرخ مشارکت برای پست‌های برندها نیز در اینستاگرام بیشتر است؛ یعنی کاربران اینستاگرام گزینه‌های بهتری برای رساندن پیام‌های تبلیغاتی برندها هستند. مشارکت واقعی تنها شامل لایک و کامنت نیست، بلکه باید با مخاطبین خود در ارتباط و تعامل باشید تا مشارکت در فضای مجازی به وفاداری مشتریان در دنیای واقعی تبدیل شود.

  • اینستاگرام منبعی غنی از نظرات و دیدگاه‌های مشتریان برند شماست

 شبکه‌های اجتماعی و بخصوص اینستاگرام حامل نظرات و دیدگاه‌های بسیاری پیرامون محصولات خریداری شده توسط کاربران هستند. کاربران در اینستاگرام به علت امکان بارگذاری تصاویر و ویدئوها، بیشتر در مورد محصولاتی که خریداری کرده‌اند بحث و تبادل نظر می‌کنند، از این رو اینستاگرام گنجینه‌ای از دیدگاه‌های مردم پیرامون محصولات و برند شماست.

در آخر این نکته را فراموش نکنید که حتی جذب یک مشتری نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود به همین خاطر لازم است تا از امکانات در دسترس خود در راستای رسیدن به اهداف خود استفاده کنید.

 

برندسازی دراینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست