۱۰ نقش برتر تبلیغات در ارتقاء یک محصول

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. مقالات
  4. chevron_right
  5. ۱۰ نقش برتر تبلیغات در ارتقاء یک محصول

۱۰ نقش برتر تبلیغات در ارتقاء یک محصول به شرح زیر است : ۱٫ آگاهی ۲٫ اطلاعات ۳٫ اقناع ۴٫ نگرش ۵٫ یادآوری ۶٫ وفاداری به برند ۷٫ تصویر نام تجاری ۸٫ ادعاهای رقبای مقابل ۹٫ گسترش بازار ۱۰٫ آموزش مشتریان . در ادامه به توضیح و بررسی هر کدام خواهیم پرداخت .

نقش تبلیغات

  1. آگاهی

یکی از نقش های مهم تبلیغات ایجاد آگاهی از محصول یا خدماتی مانند نام تجاری و قیمت است . آگاهی از محصول یا خدمات می تواند از طریق برجسته کردن ویژگی های منحصر به فرد برند ایجاد شود . امروزه به دلیل رقابت شدید فقط ایجاد آگاهی کافی نیست بلکه نیاز به آگاهی بالای ذهن وجود دارد .

  1. اطلاعات

تبلیغات به اطلاع رسانی مخاطبان هدف در مورد محصول کمک می کند . تهیه اطلاعات با ایجاد آگاهی از محصول ارتباط نزدیکی دارد . مشتریان بالقوه باید در مورد یک محصول ، مانند ویژگی ها و موارد استفاده از محصول بدانند .

اطلاعات محصول بسیار مورد نیاز است ، به ویژه هنگامی که محصول در بازار معرفی می شود ، یا تغییری در محصول انجام می شود . اطلاعات مناسب محصول می تواند در تصمیم گیری در مورد خرید به مصرف کنندگان بسیار کمک کند .

  1. اقناع

هنگامی که شرکت های تجاری محصولات مشابه را ارائه می دهند ، شرکت نه تنها باید مشتریان را از در دسترس بودن محصول مطلع کند ، بلکه آن ها را ترغیب به خرید آن کند . از طریق پیام های اقناعی ، بازاریابان سعی می کنند دلایل برتر بودن محصولات خود را نسبت به سایر محصولات موجود در بازار ارائه دهند . ترغیب را می توان از طریق پیام های تبلیغاتی خلاق ، نمایش محصول در نمایشگاه های تجاری ، ارائه هدایای رایگان ، پیشنهادات برتر و سازماندهی مسابقات انجام داد .

  1. نگرش

برای ایجاد یا تقویت نگرش در ذهن مخاطبان هدف ، تبلیغات بسیار حیاتی و مهم است . بازاریابان انتظار دارند مخاطب مورد نظر نسبت به برندهای خود نگرش مطلوبی ایجاد کند . نگرش مثبت نسبت به برند به افزایش فروش آن کمک می کند . از طریق تکنیک های تبلیغاتی مانند تبلیغات ، بازاریاب می تواند در صورت وجود نگرش منفی نسبت به محصول را اصلاح کند . نگرش منفی نیز می تواند از طریق روابط عمومی و تبلیغات اصلاح شود .

  1. یادآوری

اگر مشتریان هدف قبلاً دارای نگرش مثبتی نسبت به محصول یا خدمات یک شرکت باشند ، ممکن است یک هدف یادآوری لازم باشد . هدف یادآوری لازم است زیرا مشتریان رضایت بخش می توانند برای درخواست های رقبا هدف قرار بگیرند . مارک های تثبیت شده باید حضور خود را در بازار به مشتریان یادآوری کنند .

  1. وفاداری به برند

ششمین نقش برتر تبلیغات در ارتقاء یک محصول ایجاد وفاداری به برند است . تبلیغات به توسعه وفاداری به برند کمک می کند . وفاداری برند منجر به خریدهای مکرر و توصیه های مطلوب به مشتریان توسط مشتریان فعلی می شود . ارتقاء فروش ، فروش شخصی موثر ، بازاریابی مستقیم به موقع و کارآمد و سایر تکنیک ها به وفاداری به برند کمک می کنند .

  1. تصویر نام تجاری

یک تبلیغ کننده به ایجاد تصویر مناسب از برند در ذهن مخاطبان هدف کمک می کند . عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند به مخاطب کمک کند . فاکتورهای مختلفی از جمله شخصیت شخصیتی که برند را تأیید می کند ، محتوای پیام تبلیغاتی ، ماهیت و نوع بسته بندی و نوع برنامه ها یا رویدادهای حمایت شده وجود دارد که می تواند به توسعه تصویر برند در ذهن کمک کند .

  1. ادعاهای رقبا

بازاریاب ممکن است با ادعاهای مطرح شده توسط رقبای اصلی مخالف باشد . به عنوان مثال ، تبلیغات رقابتی برای مقابله با ادعاهای رقبا مستقیم یا غیرمستقیم انجام می شود . با کمک تبلیغات خلاق ، بازاریابان می توانند ادعای برتر بودن برند خود را داشته باشند . بازاریاب همچنین ممکن است برای مقابله با رقابت در بازار ، ترویج فروش تهاجمی را انجام دهد .

  1. گسترش بازار

تبلیغات موفق منجر به گسترش بازارها می شود . یک بازاریاب ممکن است قصد داشته باشد بازارها را از سطح محلی به سطح منطقه ، از سطح منطقه به سطح ملی و از سطح ملی به سطح بین المللی گسترش دهد . برای این منظور ، بازاریاب می تواند تکنیک های مختلف تبلیغی را انجام دهد .

  1. آموزش مشتریان

برخی از تبلیغات برای آموزش مخاطبان در رابطه با استفاده از محصول ، استفاده از عملیات و غیره انجام می شوند . کمپین های تبلیغاتی عمومی همچنین در مورد اثرات منفی آلودگی صوتی ، آلودگی هوا و خاک ، شرارت های اجتماعی و غیره به مردم آموزش می دهند .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

15 − 10 =

فهرست