10 نقش برتر تبلیغات در ارتقاء یک محصول

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. مقالات
  4. chevron_right
  5. 10 نقش برتر تبلیغات در ارتقاء یک محصول

10 نقش برتر تبلیغات در ارتقاء یک محصول به شرح زیر است : 1. آگاهی 2. اطلاعات 3. اقناع 4. نگرش 5. یادآوری 6. وفاداری به برند 7. تصویر نام تجاری 8. ادعاهای رقبای مقابل 9. گسترش بازار 10. آموزش مشتریان . در ادامه به توضیح و بررسی هر کدام خواهیم پرداخت.

نقش تبلیغات در ارتقاء یک محصول چیست؟

نقش تبلیغات

  1. آگاهی

یکی از نقش های مهم تبلیغات ایجاد آگاهی از محصول یا خدماتی مانند نام تجاری و قیمت است . آگاهی از محصول یا خدمات می تواند از طریق برجسته کردن ویژگی های منحصر به فرد برند ایجاد شود . امروزه به دلیل رقابت شدید فقط ایجاد آگاهی کافی نیست بلکه نیاز به آگاهی بالای ذهن وجود دارد .

  1. اطلاعات

تبلیغات به اطلاع رسانی مخاطبان هدف در مورد محصول کمک می کند . تهیه اطلاعات با ایجاد آگاهی از محصول ارتباط نزدیکی دارد . مشتریان بالقوه باید در مورد یک محصول ، مانند ویژگی ها و موارد استفاده از محصول بدانند .

اطلاعات محصول بسیار مورد نیاز است ، به ویژه هنگامی که محصول در بازار معرفی می شود ، یا تغییری در محصول انجام می شود . اطلاعات مناسب محصول می تواند در تصمیم گیری در مورد خرید به مصرف کنندگان بسیار کمک کند .

  1. اقناع

هنگامی که شرکت های تجاری محصولات مشابه را ارائه می دهند ، شرکت نه تنها باید مشتریان را از در دسترس بودن محصول مطلع کند ، بلکه آن ها را ترغیب به خرید آن کند . از طریق پیام های اقناعی ، بازاریابان سعی می کنند دلایل برتر بودن محصولات خود را نسبت به سایر محصولات موجود در بازار ارائه دهند . ترغیب را می توان از طریق پیام های تبلیغاتی خلاق ، نمایش محصول در نمایشگاه های تجاری ، ارائه هدایای رایگان ، پیشنهادات برتر و سازماندهی مسابقات انجام داد .

  1. نگرش

برای ایجاد یا تقویت نگرش در ذهن مخاطبان هدف ، تبلیغات بسیار حیاتی و مهم است . بازاریابان انتظار دارند مخاطب مورد نظر نسبت به برندهای خود نگرش مطلوبی ایجاد کند . نگرش مثبت نسبت به برند به افزایش فروش آن کمک می کند . از طریق تکنیک های تبلیغاتی مانند تبلیغات ، بازاریاب می تواند در صورت وجود نگرش منفی نسبت به محصول را اصلاح کند . نگرش منفی نیز می تواند از طریق روابط عمومی و تبلیغات اصلاح شود .

  1. یادآوری

اگر مشتریان هدف قبلاً دارای نگرش مثبتی نسبت به محصول یا خدمات یک شرکت باشند ، ممکن است یک هدف یادآوری لازم باشد . هدف یادآوری لازم است زیرا مشتریان رضایت بخش می توانند برای درخواست های رقبا هدف قرار بگیرند . مارک های تثبیت شده باید حضور خود را در بازار به مشتریان یادآوری کنند .

  1. وفاداری به برند

ششمین نقش برتر تبلیغات در ارتقاء یک محصول ایجاد وفاداری به برند است . تبلیغات به توسعه وفاداری به برند کمک می کند . وفاداری برند منجر به خریدهای مکرر و توصیه های مطلوب به مشتریان توسط مشتریان فعلی می شود . ارتقاء فروش ، فروش شخصی موثر ، بازاریابی مستقیم به موقع و کارآمد و سایر تکنیک ها به وفاداری به برند کمک می کنند .

  1. تصویر نام تجاری

یک تبلیغ کننده به ایجاد تصویر مناسب از برند در ذهن مخاطبان هدف کمک می کند . عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند به مخاطب کمک کند . فاکتورهای مختلفی از جمله شخصیت شخصیتی که برند را تأیید می کند ، محتوای پیام تبلیغاتی ، ماهیت و نوع بسته بندی و نوع برنامه ها یا رویدادهای حمایت شده وجود دارد که می تواند به توسعه تصویر برند در ذهن کمک کند .

  1. ادعاهای رقبا

بازاریاب ممکن است با ادعاهای مطرح شده توسط رقبای اصلی مخالف باشد . به عنوان مثال ، تبلیغات رقابتی برای مقابله با ادعاهای رقبا مستقیم یا غیرمستقیم انجام می شود . با کمک تبلیغات خلاق ، بازاریابان می توانند ادعای برتر بودن برند خود را داشته باشند . بازاریاب همچنین ممکن است برای مقابله با رقابت در بازار ، ترویج فروش تهاجمی را انجام دهد .

  1. گسترش بازار

تبلیغات موفق منجر به گسترش بازارها می شود . یک بازاریاب ممکن است قصد داشته باشد بازارها را از سطح محلی به سطح منطقه ، از سطح منطقه به سطح ملی و از سطح ملی به سطح بین المللی گسترش دهد . برای این منظور ، بازاریاب می تواند تکنیک های مختلف تبلیغی را انجام دهد .

  1. آموزش مشتریان

برخی از تبلیغات برای آموزش مخاطبان در رابطه با استفاده از محصول ، استفاده از عملیات و غیره انجام می شوند . کمپین های تبلیغاتی عمومی همچنین در مورد اثرات منفی آلودگی صوتی ، آلودگی هوا و خاک ، شرارت های اجتماعی و غیره به مردم آموزش می دهند .

مقالات پیشنهادی کاربران
محبوب ترین موتورهای جستجو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست