تبلیغات اصفهان

گوگل تگ منیجر چیست؟

گوگل تگ منیجر چیست؟ یکی از ابزارهای حیاتی برای هر مدیر وب‌سایت یا مالک سایت گوگل تگ منیجر است. این سیستم نقش مهمی در مدیریت برچسب‌های هر وب‌سایت دارد. این امر موجب می‌شود مدیریت برچسب برای برنامه‌نویسان غیرحرفه‌ای سریع، کارآمد، آسان و قابل‌درک باشد. این راهنمای نهایی تمام اطلاعات موردنیاز برای متخصص شدن در مدیریت برچسب‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.برچسب‌ها قطعات کد هستند که به صفحات هر وب‌سایت اضافه می‌شوند. آنها نقش متفاوتی دارند. یک مثال برجسته، تگ کد جاوا اسکریپت است که برای کارکردن Google Analytics بسیار مهم است.

این برچسب داده‌هایی را که Analytics برای ارائه گزارش‌ها و آمارهای مختلف خود نیاز دارد، جمع‌آوری می‌کند. سایر برچسب‌ها می‌توانند اطلاعات مختلف را استخراج کرده و به سیستم‌عامل‌هایی مانند Google Ads و بسیاری دیگر ارسال کنند.بنابراین، مدیریت مؤثر برچسب‌های سایت شما برای انجام تجزیه‌وتحلیل در وب‌سایت شما بسیار مهم است. این به نوبه خود باعث بهبود عملکرد سایت می‌شود. به همین دلیل است که می‌خواهید ادامه مطلب را بخوانید و دریابید که گوگل تگ منیجر چیست؟ همچنین چگونه نرم‌افزار مدیریت برچسب تولید و پیاده‌سازی همه برچسب‌های موردنیاز سایت شما را آسان می‌کند.

Google Tag Manager چیست؟

گوگل محصول مدیریت برچسب خود را به‌عنوان “سیستم مدیریت برچسب” (TMS) توصیف می‌کند. این یک راه عالی برای افزایش کیفیت سئو است. در نظر داشته باشید که سئو یک فرآیند مستمر و زمان بر است و نیاز به تخصص دارد و البته ابزارهای زیادی دارد که یکی از انها گوگل تگ منیجر است. مجموعه تبلیغات اصفهان نیز به طور تخصصی و حرفه ای سئو سایت در اصفهان و سایر شهرهای ایران را انجام میدهد و میتوانید سئو خود را به ما بسپارید. این کار برای برچسب‌های وب‌سایت همان کاری را انجام می‌دهد که یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) برای محتوای آن انجام می‌دهد. این سرویس رابط کاربری را فراهم می‌کند که از طریق آن می‌توان تمام برچسب‌های موردنیاز سایت شما را ایجاد و ردیابی کرد. باید بدانید که نیازی به کدگذاری دستی هر برچسب ندارید. از طرف دیگر، می‌توانید همه برچسب‌های خود را از طریق رابط کاربری ایجاد کنید. سپس نرم‌افزار مدیریت برچسب آن را برای سایت شما پیاده‌سازی می‌کند. این در صورتی است که یک قطعه مستقیم کد مدیریت برچسب را در هر صفحه وب‌سایت خود قرار داده‌اید.

مزایای استفاده از برچسب ها با گوگل تگ منیجر

حال که دانستیم گوگل تگ منیجر چیست؟ مزایای استفاده از برچسب‌ها یا همان تگ­ ها را با هم بررسی می‌کنیم:

1_کاهش فشار بر توسعه دهندگان

شما یا توسعه دهندگان وب شرکت خود نیازی به نگرانی در مورد کدگذاری دستی برچسب‌ها ندارید. این کار زمان بیشتری را برای صرف سایر کارهای مانند مدیریت محتوای سایت شما آزاد می‌کند.

2_دقت بیشتر

برچسب‌هایی که توسط شخص کدگذاری شده‌اند بیشتر مستعد خطا هستند. یک غلط املایی ساده یا یک مشکل کپی و چسباندن می‌تواند برچسب را بی‌فایده کند. مدیر برچسب چنین اشتباهاتی را انجام نمی‌دهد.

3_کنترل و نظارت بازاریابی

رابط مدیریت برچسب‌ها کنترل و پیگیری همه برچسب‌های شما را بسیار آسان می‌کند. این بدان معناست که می‌توانید برچسب‌های بیشتری ایجاد کنید و از آنها استفاده کنید. تگ ها مستقیماً با اولویت‌های بازاریابی شما مرتبط هستند. ایجاد و پیاده‌سازی برچسب‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات فعالیت‌های بازاریابی شما آسان‌تر است.

این نرم‌افزار مدیریت برچسب می‌تواند کنترل و تسلط بر برچسب‌ها را برای طیف وسیعی از سیستم‌عامل‌های تجزیه‌وتحلیل به شما ارائه دهد. شروع به کار با برچسب مدیر بسیار عالی و آسان است، ناگفته نماند که رایگان است. اولین کاری که باید انجام دهید این است که حساب تگ منیجر خود را تنظیم کنید.

[irp]

نحوه راه‌اندازی حساب گوگل تگ منیجر

برای شروع استفاده از Tag Manager ، باید یک حساب کاربری در سرویس ایجاد کنید. برخلاف بسیاری از محصولات گوگل، بلافاصله از طریق حساب گوگل فعلی خود وارد مدیریت برچسب نمی‌شوید. روش دیگر، به وب‌سایت Tag Manager بروید و روی یکی از دکمه‌های “ایجاد حساب” ، کلیک کنید. سپس باید اطلاعات متفاوتی را وارد کنید. ابتدا باید نامی برای حساب مدیریت برچسب خود انتخاب کنید.

Google توصیه می‌کند که هر کسب‌وکار فقط یک حساب ایجاد کند؛ بنابراین نام شرکت شما می‌تواند به‌عنوان نام حساب شما عمل کند.همچنین باید “نام کانتینر” را انتخاب کنید. یک ظرف قطعه‌ای از کد است که باید به صفحات وب خود اضافه کنید تا مدیر برچسب کار کند. نام کانتینر باید نام سایت یا سایت‌هایی باشد که در آن ظرف را قرار می‌دهید. پس از آن، تنها کاری که باید انجام دهید این است که بستر مناسب را از لیست انتخاب کرده و روی ایجاد کلیک کنید.

پس از اتمام کار با این صفحه ساده، دو پنجره ظاهر می‌شود. مورد اول شرایط خدمات Google است که باید آنها را بپذیرید. در زیر همه جزئیات قطعه کانتینری که می‌خواهید به صفحات سایت خود اضافه کنید گفته می‌شود. این مراحل دو قسمت دارد. قسمت اول کد از اطلاعات استخراج جاوا اسکریپت استفاده می‌کند. شما باید این قطعه را تا آنجا که ممکن است در قسمت <Head> صفحات خود قرار دهید. قطعه دوم یک iframe HTML است. شما باید این کد را بلافاصله پس از بازکردن برچسب <Body> برای هر صفحه قرار دهید. عنصر iframe کانتینر فقط تحت شرایط خاصی اجرا می‌شود. این زمانی است که یک بازدیدکننده سایت جاوا اسکریپت را غیرفعال می‌کند. شامل این قطعه تضمین می‌کند که برچسب‌ها حتی بدون جاوا اسکریپت همچنان فعال هستند.

 

سازماندهی و اجرا سئو سایت با GTM

اگر صاحب یک وب‌سایت هستید یا مدیر وب هستید، می‌دانید که جمع‌آوری داده‌های دقیق چقدر اهمیت دارد. داده‌ها همه جنبه‌های کسب‌وکار شما را آگاه می‌کنند. بینش ارائه شده توسط داده‌های دقیق به شما کمک می‌کند تا تصمیمات بازاریابی درستی بگیرید. این ایده‌ها همچنین به شما اطمینان می‌دهند که سایت شما آن‌طور که باید عمل می‌کند.برچسب‌ها (آن قطعات کوچک کد که به صفحات خود اضافه می‌کنید) برای اطمینان از دریافت این داده‌ها ضروری هستند.

امکان کدگذاری، پیاده‌سازی و سازماندهی همه برچسب‌های موردنیاز به‌تنهایی وجود دارد. بااین‌حال، انجام این کار زمان بر، پیچیده و مستعد خطا است. مدیر برچسب Google وجود دارد تا بتوانید همه برچسب‌های خود را در نظم نگه دارید. گوگل تگ منیجر رابطی است که می‌توانید به‌سرعت استفاده از برچسب‌ها را در هر وب‌سایت یا سایت مدیریت کنید. این فرایند ایجاد آن برچسب‌ها و افزودن آنها به صفحات شما را برای شما ساده می‌کند. علاوه بر این، این اطمینان را می‌دهد که همیشه یک فهرست کامل از برچسب‌هایی که استفاده می‌کنید در نوک انگشتان خود داشته باشید. اگر در مورد تجزیه‌وتحلیل سایت خود جدی هستید، نمی‌توانید بدون GTM این کار را انجام دهید.