تبلیغات اصفهان

5 تا از معروف ترین سایت های طراحی شده با php

نمونه سایت های طراحی شده با php

با رواج یافتن استفاده از اینترنت و فضای مجازی، سایت های اینترنتی، روز به روز در حال افزایش یافتن هستند و بسیاری از افراد در هر شغل و هر صنفی اعم از مشاغل خدماتی، فروشگاهی، علمی، هنری و … درصدد طراحی سایت در اصفهان برآمدند. موتور جستجوی گوگل، از محبوبیت خاصی در کل دنیا برخوردار است و روزانه میلیارد ها کاربر برای دستیابی به اهداف مورد نظرشان از گوگل بهره می برند. با وجود اینکه سایت های بی شماری وجود دارند اما هریک به نوبه ی خود ورودی خوبی داشته و می تواند از این طریق سودآوری داشته باشد. در میان سایت های موجود، برخی از سایت ها معروف تر و در میان کاربران شناخته شده تر و پرطرفدار تر هستند. شاید برای افراد علاقه مند به حوزه ی طراحی سایت این سوال ایجاد شود که سایت های بزرگ و معروف از چه زبانی در بک اند سایت خود استفاده کرده اند؟ عمده ترین زبان برنامه نویسی برای سایت ها چیست؟
زبان برنامه نویسی php، یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در دنیا محسوب می شود که در زمینه های گوناگونی کاربرد دارد اما عمده کاربرد آن در زمینه ی طراحی سایت می باشد. زبان php به دلیل مزایا و آپشن های زیادی که در اختیار برنامه نویسان قرار می دهد، سبب شده تا مورد توجه توسعه دهندگان و طراحان سایت گردد. زبان برنامه نویسی php یک زبان چند سکویی بوده و قابلیت اجرا بر روی سیستم عامل های مختلف از جمله ویندوز، مک و لینوکس را دارد و از آن جایی که مشابه به زبان C هم هست، بسیار مورد استفاده ی برنامه نویسان قرار می گیرد. فراگیری استفاده از php در طراحی سایت سبب گشت تا افراد علاقه مند به حوزه ی طراحی سایت با شرکت در دوره های آموزش php در اصفهان، مهارت و تخصص لازم جهت فعالیت در این زمینه را به دست آورده و بتوانند به این جریان بزرگ بپیوندند.
همانطور که در اوایل مبحث اشاره کردیم، سایت های بزرگ و معروف از زبان php در بک اند خود استفاده کرده اند و هدف ما در این مقاله معرفی و بررسی سایت های طراحی شده با php می باشد.

1) Facebook | فیسبوک

یکی از معروف ترین سایت های طراحی شده با php، فیسبوک با بیش از 2.9 میلیارد کاربر فعال در سرتاسر جهان است. مارک زاکر برگ و داستین موسکوویتز، از همان ابتدا برای پایه گذاری و شروع فیس بوک، از  زبان برنامه نویسی php بهره برده اند و در حال حاضر این زبان قدرتمند برای فیس بوک، مدیریت را برای حجم زیادی از داده ها را فراهم کرده است.

2) WordPress | وردپرس

وردپرس، یک سیتم مدیریت محتوا (CMS) محبوب در میان طراحان سایت به حساب می آید و دلیل آن هم، سادگی و رایگان بودن اکثر پلاگین ها و افزونه های رایگان آن می باشد. وردپرس نیز به زبان php نوشته شده و این زبان در بهبود عملکرد آن نقش موثری داشته است.

3) Yahoo | یاهو

درواقع یاهو را به عنوان رقیب اصلی گوگل می شناسیم. یاهو از همان ابتدای کار خود برای طراحی و مدیریت بخش هایی مانند Mails، اخبار و … از php استفاده کرد و رفته رفته برای توسعه و ارتقاء بخش های مختلف خود، از زبان های گوناگون بهره می برد و اصطلاحا با ترکیب زبان های برنامه نویسی کار می کند، اما با این حال، زبان php یکی از اصلی ترین زیر ساخت های آن محسوب می شود.

4) Wikipedia | ویکی پدیا

ویکی پدیا یا همان دانش نامه آنلاین که محبوبیت زیادی را در کل دنیا دارد از نمونه سایت های طراحی شده با php به حساب می آید. ویکی پدیا، روزانه حدود 600 مقاله ی جدید در آن بارگذاری و منتشر می شود و از این رو نیازمند یک زبان قدرتمند برای سمت بک اند خود می باشد تا بتواند این حجم از دیتا را به خوبی مدیریت کند و زبان برنامه نویسی php توانسته این مساله را برای ویکی پدیا به خوبی ممکن سازد.

5) Spotify | اسپاتیفای

اسپاتیفای، محبوب ترین سرویس پخش موسیقی در دنیا نیز از نمونه سایت های طراحی شده با php می باشد. طراحی اسپاتیفای به وسیله ی php، این امکان را برای کاربران فراهم آورده تا بتوانند با یک سرچ ساده به میلیون ها موزیک دسترسی پیدا کرده و آن ها را گوش دهند.

سایت های زیادی با استفاده از زبان برنامه نویسی php طراحی شده اند که ما 5 تا از معروف ترین آن ها را شرح دادیم و در واقع، سایت های بی شماری وجود دارد که از php در سمت بک اند خود استفاده کرده است از جمله:

منبع: blog.hubspot