تبلیغات اصفهان

بهترین سایت های آموزش برنامه نویسی پایتون (1+5 سایت)

بهترین سایت های آموزش رایگان برنامه نویسی پایتون 

بسیاری از افراد علاقه مند به فراگیری برنامه نویسی، به دلایل مختلف، قادر به شرکت در دوره ها و کلاس های حضوری نیستند، به طور مثال، یک کارمند، پس از زمان طولانی حضور در محل کار و خستگی های ناشی از آن، امکان حضور یافتن در کلاس های حضوری آموزش برنامه نویسی را ندارد و با این شرایط به دنبال راهی مطمئن و موثر برای آموزش برنامه نویسی در وقت آزاد خود می باشد؛ در چنین شرایطی بهترین راه، آموزش دیدن به صورت مجازی و از طریق اینترنت است. با وجود سایت های آموزشی، فراگیری هر زبان برنامه نویسی امکان پذیر است و وجود منابعی معتبر، می تواند یادگیری برنامه نویسی را تا حد زیادی تسهیل بخشد.

زبان برنامه نویسی پایتون، پس از جاوا، محبوب ترین زبان در سطح دنیاست. این زبان در عین ساده بودن، قدرتمند است و در حوزه های مختلفی کاربرد دارد. به سبب کاربرد وسیع و بازار کار خوبی که پایتون دارد، متقاضیان زیادی نیز دارد و سالانه افراد زیادی به فعالیت در زمینه ی برنامه نویسی پایتون رو می آورند. قدم اول برای فعالیت در زمینه ی برنامه نویسی پایتون، آموزش و فراگیری زبان به صورت اصولی و تخصصی می باشد؛ با وجود اینکه زبان پایتون، یک زبان سطح بالاست و یادگیری آن نسبت به سایر زبان ها به مراتب آسان تر است، اما این امر از اهمیت آموزش و یادگیری اصولی آن کم نمی کند. هرچند حضور در کلاس های آموزش پایتون در اصفهان، راه موثرتری در یادگیری پایتون به حساب می آید، اما بهترین سایت های آموزش برنامه نویسی پایتون نیز تمامی سعی خود را در جهت ارائه ی خدمات آموزش برنامه نویسی به کار گرفته اند تا افرادی که قادر به شرکت در کلاس های حضوری نیستند، از این طریق به یادگیری پایتون بپردازند. اگر می خواهید بدانید که بهترین سایت های آموزش برنامه نویسی پایتون چه سایت هایی هستند ما را تا انتهای مطلب همراهی کنید.

1) فرادرس

فرادرس، بزرگ ترین مرجع فیلم های آموزشی در زمینه های مهندسی، دانشگاهی و علمی می باشد. این سایت در 270 رشته ی مختلف، دارای ویدیو های آموزشی است که توسط اساتید مجرب تهیه شده است. این سایت در زمینه ی آموزش زبان برنامه نویسی پایتون نیز ویدیو های آموزشی مفیدی را ارائه می دهد و توانسته یکی از بهترین سایت های آموزش برنامه نویسی پایتون در ایران به حساب بیاید.

ویژگی دوره های آموزش پایتون در فرادرس:

2) کد یاد

فعالیت کد یاد به گستردگی فرادرس نیست اما به دلیل آموزش پایتون به صورت رایگان، بسیار مورد استقبال کاربران و به ویژه دانشجویان قرار گرفته و سبب شده تا کد یاد نیز در لیست بهترین سایت های آموزش برنامه نویسی پایتون قرار گیرد.
ویژگی های دوره آموزش پایتون در کد یاد:

3) مکتب خونه

 مکتب خونه، وب سایت نام آشنایی است که یک مجموعه ی بی نظیر در ارائه ی آموزش های رایگان می باشد. مکتب خونه در حوزه های زیادی فعالیت دارد از جمله دروس دانشگاهی، هنر، برنامه نویسی، آی تی و نرم افزار، مهارت های زندگی و … و سعی بر این داشته تا اغلب آموزش های خود را به صورت رایگان ارائه دهد. یکی از حوزه های فعالیت مکتب خونه، ویدیو های آموزش پایتون است که دارای بیش از 30 ویدیو در مورد مباحث پایتون است که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده شده و سبب شده تا مکتب خونه یکی از بهترین سایت های آموزش برنامه نویسی پایتون به زبان فارسی به شمار آید.
ویژگی های دوره ی آموزش پایتون در مکتب خونه:

4) تاپ لرن

یکی دیگر از وب سایت های آموزشی که در زمینه ی آموزش برنامه نویسی پایتون فعالیت دارد، تاپ لرن است. تاپ لرن با دارا بودن بیش از سه هزار دقیقه ویدیو های آموزشی در رشته های مختلف به ویژه حوزه ی برنامه نویسی، جزء برترین وب سایت های آموزشی در ایران به حساب می آید. تعدادی از ویدیو های آموزشی پایتون در تاپ لرن به صورت رایگان قابل مشاهده است و تعدادی دیگر در ازای پرداخت مبلغ معینی قابل مشاهده خواهد بود. البته لازم به ذکر است که تاپ لرن، تخفیف های زیادی را در مناسبت های گوناگون بر روی ویدیو ها اعمال می کند و بدین صورت می توانید با مبلغ کمتر، ویدیو ها را خریداری نمایید. آموزش پایتون شامل 48 قسمت است که هر قسمت نیز بخش بخش شده تا کاربر به راحتی بتواند بخش مورد نظر خود را مشاهده کند و ویدیو طولانی و خسته کننده نباشد.

5) راکت

راکت نیز یکی دیگر از وب سایت های آموزشی است که دارای بیش از 80 دوره ی آموزشی و از جمله دوره ی آموزش پایتون می باشد. در این وب سایت می توانید ویدیوهای مربوط به مفاهیم اولیه ی پایتون را به صورت رایگان مشاهده و یا دانلود کنید.

Learn Python (6

به غیر از سایت های نام برده شده که در زمینه ی آموزش پایتون به زبان فارسی فعالیت دارند، سایت های خارجی زیادی نیز به آموزش زبان برنامه نویسی پایتون پرداخته اند که در نوع خود گزینه های مناسبی جهت آموزش و یادگیری هستند. سایت لرن پایتون برای آموزش این زبان، بستری را فاهم آورده تا فرد هنرجو بدون نیاز به نصب نرم افزار جهت کد نویسی، در خود سایت شروع به کد زدن نماید و با شناسایی ایرادات و رفع آن ها، قدم مهمی در جهت یادگیری زبان پایتون بردارد. درواقع لرن پایتون هنرجو را به صورت عملی با کد زدن آشنا می سازد و در پایان هر قسمت آموزشی به وی تمرینی را محول می کند. این پروسه ی آموزشی جزء موثر ترین راه های یادگیری برنامه نویسی است که لرن پایتون آن را به خوبی در وب سایت آموزشی خود پیاده سازی کرده است.