تبلیغات اصفهان

بررسی بازار کار و درآمد برنامه نویس پایتون

روش های کسب درآمد از پایتون

این سوالات، سوالات رایج و متداولی است که برای افرادی که در این زمینه فعالیت دارند و یا می خواهند فعالیت کنند قطعا پیش آمده است؛ اینکه وضعیت بازار کار پایتون در حال حاضر چگونه است و آیا ارزش دارد که بر روی آن هدف گذاری کنند یا نه. ما در این مقاله به تمامی این سوالات پاسخ می دهیم و بازار کار و درآمد برنامه نویس پایتون در ایران و خارج از ایران را بررسی خواهیم کرد.

https://advertisingisfahan.ir/wp-content/uploads/2022/08/بازار-کار-و-درآمد-پایتون.mp3?_=1

پادکست و نسخه صوتی محتوای این مقاله

مشاغل مربوط به برنامه نویسی، در چندین سال اخیر علاوه بر اینکه رشد چشم گیری داشته، توانسته افراد زیادی را نیز به خود جذب کند، علت این امر این است که کسب و کار های مرتبط با برنامه نویسی، نیاز به سرمایه ی زیاد برای شروع کار ندارد و افراد می توانند ظرف مدت کوتاهی از این راه برای خود کسب درآمد کنند. زبان برنامه نویسی پایتون، از جمله زبان های پر طرفدار در ایران و جهان شناخته شده است و دلیل محبوبیت این زبان عبارت است از:

زبان برنامه نویسی پایتون طبق آخرین آمار در جایگاه دوم زبان های برنامه نویسی پر طرفدار در جهان شناخته شده است و روز به روز به تعداد برنامه نویسان این زبان افزوده می شود.

حقوق برنامه نویس پایتون

قدم اول برای ورود به بازار کار پایتون، یادگیری این زبان است. خبر خوب اینکه اگر شما جزء افرادی هستید که در زمینه ی برنامه نویسی نجربه و تخصصی ندارید، این زبان برای شما بسیار مناسب است. راحت بودن و سادگی یادگیری پایتون دلیلی بر ضعیف بودن آن نیست، اما همین امر سبب شده تا افراد زیادی، یادگیری و فعالیت در زمینه ی برنامه نویسی پایتون را برگزینند. برای یادگیری این زبان برنامه نویسی میتوانید در کلاس آموزش پایتون در اصفهان، که در شرکت تبلیغات اصفهان، “برگزار کننده ی دوره های برنامه نویسی زبان پایتون از مبتدی تا پیشرفته” شرکت کنید؛ این دوره ها توسط اساتید مجرب و کارآزموده برگزار می شود.
توجه داشته باشید یادگیری اصولی و تخصصی این زبان، مهم ترین قدم برای شروع فعالیت در زمینه ی برنامه نویسی پایتون است و هرچه تخصص و مهارت شما در برنامه نویسی بیشتر باشد، به همان میزان درآمدی که می توانید از این راه کسب کنید به مراتب بیشتر است. دوره های آموزش پایتون در مجموعه تبلیغات اصفهان برگزار می شود کاملا تضمینی بوده و شما با شرکت در این دوره ها، به یک برنامه نویس حرفه ای پایتون تبدیل خواهید شد.

کسب درآمد از برنامه نویسی پایتون

همانطور که در ابتدای بحث اشاره کردیم، یادگیری اصولی یک زبان برنامه نویسی (چه پایتون و چه هر زبان دیگری)، قدم اول و مهم ترین مرحله ی شروع فعالیت و بیزینس برنامه نویسی است؛ بدیهی است شما بدون فراگیری اصول و قواعد یک زبان برنامه نویسی قادر نخواهید بود در آن موفق شوید.

نکته قابل توجه این است که برنامه نویسی جزء فعالیت هایی است که آموزش و یادگیری همواره باید در جریان باشد، چرا که تکنولوژی دائما در حال گسترش و به روز شدن است و یک برنامه نویس موفق، ضمن فعالیت در این زمینه باید همواره باید در پی یادگیری و به روز کردن اطلاعات و ارتقاء مهارت خود باشد؛ تفاوتی ندارد که شما با کدام زبان می خواهید برنامه نویسی کنید، پایتون یا هر زبان دیگر، چه در حوزه ی وب، چه طراحی اپلیکیشن و نرم افزار و چه هر حوزه ی دیگر، باید دائما در حا یادگیری یادگیری باشید و این روند هرگز نباید متوقف شود. چنانچه می خواهید به یک برنامه نویس ماهر و موفق تبدیل شوید باید:

درآمد برنامه نویسی پایتون در ایران

بازار کار و درآمد برنامه نویس پایتون در ایران به نسبت خوب است و بسته به سطح و مهارت برنامه نویس و سطح پروژه، حقوق و دستمزد متفاوتی دارند. درآمد و حقوق برنامه نویس پایتون در ایران از حدود 8 میلیون تومان به صورت ماهانه شروع می شود و با توجه به سطح پروژه این مبلغ تا 20 الی 25 میلیون تومان هم می تواند باشد؛ البته باید خاطر نشان کرد که عوامل متعددی در میزان درآمد از برنامه نویسی پایتون اثر دارد مانند:

به این نکته توجه داشته باشید که در برنامه نویسی، مهارت حرف اول را می زند، پس برای رسیدن به درآمد بهتر، مهارت خود را افزایش دهید تا از پس هر پروژه ای برآیید و بتوانید درآمد خوبی کسب کنید.

نکته ی بعدی در یادگیری این زبان که در درآمد برنامه نویس پایتون تاثیر دارد، انتخاب حوزه ی فعالیت و زمینه ی کاری است، چون همانطور که پیش تر هم ذکر کردیم، پایتون یک زبان عمومی است و در حوزه های مختلف کاربرد دارد و پیشنهاد برنامه نویسان حرفه ای این است که یکی از زیر شاخه های پایتون را انتخاب کنید و در همان رشته شروع به فعالیت کنید و مهارت و تخصص خود را در همان زمینه ارتقاء دهید، به طور مثال، یکی از زیر شاخه های پرکاربرد و پرطرفدار در پایتون، حوزه ی مربوط به توسعه وب است و کمپانی های بزرگی مانند گوگل، اینستاگرام و … از پایتون بهره برده اند. سر رشته داشتن در یک حوزه، خیلی بهتر از این است که تمامی زیرشاخه ها را فراگرفته باشید ولی در هیچ یک تخصص نداشته باشید.

بازار کار پایتون در خارج از کشور

زبان برنامه نویسی پایتون، یک زبان محبوب و پر طرفدار در سرتاسر جهان است و همانطور که متقاضیان این رشته روز به روز افزایش می یابد، به همان میزان هم نیاز به نیروی کار در این زمینه هم بیشتر شده است. کمپانی های عظیمی چون گوگل، نتفلیکس، ناسا و … نیز در انجام و پیشبرد پروژه های خود، همواره به نیرو های متخصص برنامه نویسی پایتون نیاز دارد و در این زمینه فراخوان برای همکاری می دهد؛ پس در مورد بازار کار جهانی برنامه نویسی پایتون جای هیچ گونه نگرانی ای وجود ندارد و بر خلاف سایر رشته ها، بازار کار پایتون همچنان در وضعیت مطلوبی قرار دارد و درآمد برنامه نویس پایتون با مهارت بالا، بسیار خوب و مناسب است.
اگر بخواهیم متوسط درآمد برنامه نویس پایتون را محاسبه کنیم، سالانه در حدود 100 تا 110 هزار دلار است که در مقایسه با سایر زبان های برنامه نویسی از لحاظ درآمد، جایگاه سوم را دارد. شاید این آمار برایتان عجیب باشد که زبان های برنامه نویسی معروف و محبوبی همچون جاوا، C و C# در جایگاه اول تا سوم قرار ندارند در حالی که زبان برنامه نویسی پایتون جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است که نشان دهنده ی وضعیت مناسب بازار کار و درآمد پایتون در جهان است.

درآمد و بازار کار برنامه نویس پایتون در آمریکا و کانادا

کشور هایی چون آمریکا و کانادا، جزء کشور هایی به حساب می آیند که مشاغل مربوط به حوزه ی تکنولوژی نظیر برنامه نویسی در آن رونق زیادی داشته و به تبع آن، درآمد حاصل از این گونه مشاغل نیز به نسبت سایر کشور ها بالاتر است. قطعا برای کسانی که قصد مهاجرت از ایران به عنوان برنامه نویس را دارند، یکی از دغدغه ها و سوالات مهمی که برایشان مطرح است، وضعیت بازار کار و درآمد برنامه نویس پایتون در آمریکا و کانادا است؛ به طور کلی افرادی که می خواهند از ایران به عنوان یک برنامه نویس مهاجرت کنند، در قدم اول باید برآوردی بر وضعیت بازار کار حرفه ی خود در کشور مقصد داشته باشند؛ چه بسا مشاغلی که در کل دنیا جزء موارد پردرآمد و خوب به حساب می آید اما در برخی کشور ها به این گونه نباشد. اما کشور هایی نظیر آمریکا و کانادا، به دلیل بالا بودن سطح رفاه اجتماعی، حقوق و مزایای افراد نیز به مراتب بالاتر است و در زمینه ی برنامه نویسی نیز حقوق و درآمد خوبی را برای برنامه نویسان اختصاص می دهد. پس چنانچه قصد مهاجرت به کشور های کانادا و یا آمریکا به عنوان برنامه نویس را دارید، بابت درآمد خود نگران نباشید، البته لازم به ذکر است که درآمد یک برنامه نویس پایتون یا هر زبان دیگری و در هرکجای دنیا، بیشتر از هر چیزی به مهارت و تخصص وی بستگی دارد اما به طور میانگین، یک برنامه نویس حرفه ای در کشور های آمریکا و کانادا می تواند سالانه درآمدی معادل 120 هزار دلار یا حتی بالاتر را داشته باشد. عدد گفته شده، یک آمار نسبی بوده و شرایط برنامه نویس و عوامل بسیار دیگری در کاهش و یا افزایش این نرخ دخیل هستند اما یک برنامه نویس معمولی پایتون، حداقل 70 هزار دلار در سال را کسب خواهد کرد و این نشان دهنده ی وضعیت مطلوب بازارکاربرنامه نویسی پایتون در آمریکا و کانادا است.