تبلیغات اصفهان

اهمیت رتبه سایت در گوگل

فاکتورهای مختلفی برای رتبه بندی وجود دارد که بر اساس ارتباط محتوای مرتبط با اصطلاح جستجو شده یا کیفیت لینک دادن به صفحه بر بالاتر نشان دادن یک وب سایت در صفحه نتایج (SERP) و رتبه سایت تأثیر می گذارد. مجموعه تبلیغات اصفهان به طور حرفه‌ای و تخصصی به انجام سئو سایت در اصفهان و سایر شهر های ایران میپردازد و سایت شما را به رتبه های برتر گوگل می آورد تا بتوانید بازدیدکنندگان هدف خود را افزایش دهید.

موتورهای جستجو مختلف ، رتبه بندی متفاوت

رتبه بندی یک وب سایت یا URL برای کلمات کلیدی یا ترکیب کلمات کلیدی از موتور جستجو به موتور جستجو متفاوت است. یک دامنه ممکن است برای یک کلمه کلیدی خاص در 3 مورد برتر در Bing رتبه بندی شود اما حتی در صفحه اول نتایج جستجوی Google برای همان کلمه کلیدی نباشد. البته این مورد در مورد تمام موتورهای جستجو صادق است. بینگ ، گوگل ، یاهو و هر موتور جستجوی دیگر از روش خاص خود برای محاسبه رتبه بندی استفاده می کنند و بنابراین وب سایت ها را به طور متفاوتی رتبه بندی می کند.

هنگام استفاده از زبان یا نسخه های مختلف کشور از همان موتور جستجو (مانند Google) رتبه بندی نیز می تواند متفاوت باشد. یک نرم افزار تجزیه و تحلیل جستجو مانند Searchmetrics Suite روش خوبی برای درک و پیگیری تفاوت رتبه سایت در موتورهای جستجو است.

رتبه سایت خوب منبع خوبی برای بازدید است

نکته رتبه بندی خوب در نتایج جستجو  کسب بیشترین میزان بازدید از کانال جستجوی ارگانیک است. هرچه یک صفحه بالاتر از نتایج جستجو برای جستجو قرار بگیرد احتمال اینکه کلیک کند جستجوگر روی این نتیجه بیشتر است. این امر ارتباط مستقیم بین رتبه های بالا و افزایش بازدید را توضیح می دهد.

این رابطه بین رتبه بندی و کلیک (و میزان بازدید) در بین 3 نتیجه جستجو بهترین است. با این حال تغییر طرح بندی صفحات نتایج جستجو با درج داده های نمودار دانش Google و ادغام عناصر جستجوی جهانی (ویژگی های SERP) مانند فیلم ها ، نقشه ها و تبلیغات خرید Google به طور مداوم در حال تغییر است. این پیشرفت ها می تواند به این معنی باشد که 3 رتبه برتر ارگانیک دیگر 3 موقعیت برتر در SERP نیستند. این امر در آزمایش گرما و آزمایش ردیابی چشم به اثبات رسیده است.

چه چیزی می تواند در رتبه سایت تأثیر بگذارد؟

بهینه سازی موتور جستجو روشی برای تأثیر پایدار بر رتبه بندی موتور جستجو است. گوگل و سایر موتورهای جستجو با استفاده از الگوریتم های بسیار پیچیده، نتایج جستجوی خود را برای کلمات کلیدی محاسبه می کنند. فاکتورهای رتبه بندی فردی و وزن آن ها در محاسبه رتبه بندی از دارایی فکری محافظت شده ای برخوردار هستند که متعلق به موتورهای جستجو است و به صورت عمومی اعلام نمی شود.

عوامل تاثیرگذار بر رتبه سایت :

رتبه بندی به عنوان بخشی از ممیزی SEO و نظارت بر عملکرد

در نهایت رتبه بندی طراحی سایت در بوشهر گواهی است که بهینه سازی موتور جستجو موفقیت آمیز بوده است یا موفق نبوده است. به همین دلیل باید مرتباً به عنوان بخشی از فرایند ممیزی سئو، رتبه بندی برای کلمات کلیدی تعریف شده مرتبط انجام شود. استفاده از مجموعه کلمات کلیدی ثابت شامل اصطلاحات مربوطه نیز یک روش موثر برای نظارت بر رتبه بندی است.

این یک کار مهم است زیرا ضررهای رتبه بندی امکان نتیجه گیری در مورد کیفیت یک صفحه را فراهم می کند. در عین حال دستاوردهای رتبه بندی نیز به عنوان شواهدی از بهینه سازی موفقیت آمیز و خوب عمل می کنند. اگر یک وب سایت دچار افت رتبه برای کلمات کلیدی خاص شود این نشانه ای برای سئوکاران و مدیران سایت است که باید واکنش نشان دهند.

واکنش به مسائلی که پیش می آید به خودی خود ناکافی است. برای موفقیت پایدار یک وب سایت به کار و توجه مداوم نیاز دارد. حتی اگر امروزه رتبه بندی های مهم پایدار به نظر برسند این می تواند به سرعت در کوتاه مدت تغییر کند به ویژه هنگام برخورد با کلمات کلیدی بسیار رقابتی.

اهمیت رتبه سایت

گوگل

موتور جستجوی گوگل جایی است که میلیون ها نفر در سراسر جهان برای پاسخ به سوالات کوچک و بزرگ خود ابتدا به آن مراجعه می کنند. اگر خوش شانس باشند معمولاً در اولین نتایج برگشتی آن ها را پیدا می کنند. به همین دلیل وب سایت هایی که در بالای صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل هستند 36.4٪ از ترافیک از دست رفته توسط وب سایت های دارای رتبه پایین را به خود اختصاص می دهند.

خوب اگر نتوانید وب سایت خود را در صفحه اول جستجوی کلمات کلیدی مربوطه قابل مشاهده کنید ممکن است هیچ ترافیکی از موتورهای جستجو دریافت نکنید.

در واقع ، طبق SearchEngineWatch.com وب سایت هایی که در بالای صفحه هستند 36.4٪ از ترافیکی را که توسط وب سایت های دارای رتبه پایین تر از دست می روند جذب می کنند.

اما سوالی که پیش می آید این است که چگونه می توان به اوج رسید؟

اگر بتوانید بهترین شیوه های جستجوگرها (و برخی از این پیشنهادات) را پیاده سازی کنید رسیدن به آنجا و پیشی گرفتن از رقبای خود یا حتی رتبه صفر طولی نمی کشد.

در زیر لیستی از مزایای قرار گرفتن در بالای صفحات نتایج موتور جستجوی Google وجود دارد:

فرصت های گسترده برای کسب و کار

وقتی کسی اصطلاحات خاصی را جستجو می کند Google در اولین صفحه 10 نتیجه را نشان می دهد. نتایج بر اساس تعدادی از مسائل مانند سرعت سایت، بک لینک ها، نرخ پرش و تعداد زیادی از عوامل دیگر است.

بنابراین اگر می توانید به بالای صفحه اول نتایج Google برسید می تواند یک فرصت عالی برای شما و تجارت شما باشد.

به یاد داشته باشید که رسیدن به قله فقط نیمی از جنگ است و ماندن در بالای سر به همان اندازه سخت است. اساساً موفقیت شما در سئو این است که آیا می توانید وب سایت خود را در میان ده مورد برتر قرار دهید یا خیر و سپس اینکه آیا می توانید آن را در آنجا نگه دارید یا خیر.

موقعیت برتر به ترافیک بیشتری دست می یابد

یکی دیگر از موتورهای جستجوی برتر گزارش می دهد که وب سایت های بالای 42٪ از ترافیک را به خود اختصاص می دهند. نفر دوم 11٪ و سوم فقط 8٪. بنابراین این به وضوح نشان می دهد که چرا وب سایت های شما باید از بالا باشند.

اساساً این تصویر با سایر موتورهای جستجو از جمله Google یکسان است. اگر وب سایت شما از بالا قابل مشاهده باشد این به معنای اصالت و اعتماد بیشتر است که عناصر واضحی برای هدایت و بازدید بیشتر هستند.

اصالت و اعتبار کسب و کار را افزایش می دهد

افزایش رتبه بندی SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) نه تنها باعث ایجاد توانایی در کسب و کار شما در ایجاد ترافیک و هم منجر می شود بلکه درجه اصالت مخاطب شما برای کسب و کار شما را افزایش می دهد.

داده ها نشان می دهد که بازدید کنندگان وب فکر می کنند چند وب سایت اول در بالای SERP ها از معتبرترین مشاغل صنعت خود هستند. در واقع این یک بازی روانشناختی است که به شما امتیاز می دهد.

اما اگر شما رقبای زیادی داشته باشید در اوج بودن ممکن است دشوار شود. بنابراین چه مال شما یک کسب و کار بزرگ باشد و چه یک کسب و کار محلی کوچک مطمئناً رتبه بندی بهتر اصالت کسب و کار شما را افزایش می دهد.

تصویر تجاری ایجاد می کند

SERP بهتر به معنای تصویر بهتر از چشم مشتریان بالقوه است. از آنجا که اینترنت برای هر بازاریاب ورودی یک بازار رقابتی است ممکن است رتبه بندی آن در یک زمان کوتاه همیشه آسان نباشد. اما هنگامی که موقعیت رنکینگ بهتری کسب کردید موفقیت به سمت شما پیش می رود. با این حال به منظور ایجاد یک تصویر قابل احترام در بین مشتریان و رقبا به کسب و کار خود، فشار را برای رتبه بندی وب سایت خود در میان ده نتیجه اول وب احساس خواهید کرد.

اگر در بالا باشد ده برابر بهتر است

آیا نگران موقعیت فعلی رتبه بندی خود هستید؟ اگر چنین است پس برای بهبود موقعیت رتبه بندی خود اقدام سریع انجام دهید. توسط متخصصان ثابت شده است که اگر بتوانید در رده های بالاتر قرار بگیرید تجارت شما ده برابر بهتر از رقبا خواهد شد. Ideaengineinc.com گزارش می دهد که وب سایتی که در یک لیست برتر قرار دارد به عنوان مثال 10 برابر بیشتر از صفحه 7 بازدید می کند.

هزینه های کاهش یافته

به عنوان یک بازاریاب ورودی، شما باید از قبل بدانید که هزینه های بازاریابی ورودی برای تولید بر اساس سرانه کم است. این اساساً به این دلیل است که بیشترین بازدهی که بازاریاب های ورودی به کشور وارد می کنند مستقیماً از موتورهای جستجو است. بنابراین هرچه SERP شما بهتر باشد ظرفیت بالقوه کسب و کار شما بیشتر است. موقعیت های برتر SERP می تواند هزینه های تبلیغاتی شما را به طور موثر کاهش دهد. این تأثیرات مهمی در بازاریابی شبکه های اجتماعی شما نیز دارد. اما یک مشکل در بازاریابی موتور جستجو این است که ممکن است بلافاصله نتیجه نگیرید. اگر تعداد انگشت شماری از رقبا وجود دارد ممکن است مدت طولانی منتظر بمانید. اما در مقایسه با سایر مشاغل مانند شرکت های بزرگ، موفقیت در کسب و کار کوچک شما می تواند به طور عمده از موتورهای جستجو حاصل شود.

سرانجام رتبه بندی موتور جستجو برای هر بازاریاب ورودی یک دارایی اجتناب ناپذیر است. اگر هنوز در صفحه اول نتایج Google ظاهر نشده اید کمی بیشتر کار کنید. موفقیت پس از آن شما خواهد بود.

مهمترین فاکتورهای بهبود رتبه سایت

بیش از 200 عامل رتبه بندی سایت وجود دارد که به موتورهای جستجو کمک می کند تا مشخص کنند کدام سایت ها باید در نتایج جستجو نشان دهند و چگونه رتبه بندی کنند. اگر می خواهید سایت شما از مهمترین سایت های SERP (صفحات نتایج موتور جستجو) باشد باید حضور آنلاین خود را بهینه کنید تا این عوامل را تأمین کند.

خبر خوب این است که همه فاکتورهای رتبه بندی 200++ برابر نیستند. برخی از عوامل رتبه بندی مهمتر از بقیه هستند. همانطور که استراتژی SEO خود را برنامه ریزی می کنید به این چند فاکتور که بیشترین تأثیر را در رتبه بندی دارند توجه ویژه داشته باشید.

قبل از اینکه به فاکتورهای برتر رتبه بندی SEO بپردازیم لازم به ذکر است که این عوامل می توانند تغییر کنند و تغییر خواهند کرد.

موتور جستجو و الگوریتم های رتبه بندی گوگل به طور مداوم در حال تغییر هستند. برخی از عوامل کم و بیش مهم می شوند و برخی از عوامل معرفی یا حذف می شوند. مهم است که از آخرین فاکتورهای رتبه بندی مطلع باشید و مرتباً از یک ابزار حسابرسی SEO برای اسکن سایت خود استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که به روزترین روش های جستجوگرها را دنبال می کنید.

  1. امنیت سایت

از سال 2014 گوگل درباره امنیت سایت به عنوان یک عامل رتبه بندی بحث کرده است. اکنون این یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی Google در این لیست است. منظور از امنیت سایت استفاده از رمزگذاری HTTPS است. سایت های دارای رمزگذاری HTTPS دارای گواهینامه های SSL هستند که ارتباط ایمنی بین یک وب سایت و کاربران آن ایجاد می کنند. این یک لایه امنیتی اضافی است که از اطلاعات رد و بدل شده بین کاربران و سایت محافظت می کند.

موتورهای جستجو می خواهند کاربران را به سایت های معتبر برسانند و رمزگذاری HTTPS به آن ها ایمنی یک سایت را نشان می دهد. اگر URL وب سایت شما با HTTP شروع می شود نه HTTPS ، سایت شما ایمن نیست و باید یک گواهینامه SSL اضافه کنید.

  1. خزیدن و کرول کردن

اگر موتورهای جستجو سایتی را پیدا نکنند نمی توانند رتبه بندی کنند. به همین دلیل خزنده بودن سایت از فاکتورهای مهم رتبه بندی SEO است. قابلیت خزیدنی به موتورهای جستجو امکان می دهد تا یک وب سایت را اسکن کرده و محتوای آن را مرور کنند بنابراین می توانند تعیین کنند که صفحه مربوط به چه موضوعی است و چگونه باید رتبه بندی شود.

  1. موبایل فرندلی

موبایل فرندلی به نحوه مشاهده و عملکرد وب سایت هنگام مشاهده شخصی بر روی دستگاه همراه اشاره دارد. سایت های سازگار با موبایل با استفاده از یک طراحی پاسخگو که محتوا را طوری تنظیم می کند که در هر اندازه صفحه خوب به نظر برسد تجربه کاربری خوبی را ارائه می دهند. از آنجا که جستجوهای بیشتری در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود تا دسکتاپ (52.2٪ از ترافیک اینترنت از طریق دستگاه های تلفن همراه حاصل می شود و تعداد آن ها رو به افزایش است) دوستی موبایل برای موتورهای جستجو و کاربران بسیار مهم است.

برای دیدن اینکه آیا سایت شما پاسخگو است سایت خود را به Google Mobile-Friendly Test ارسال کنید. هر گونه مشکل در نسخه موبایل سایت شما را گزارش می دهد.

  1. سرعت بارگذاری صفحه

یکی دیگر از فاکتورهای رتبه بندی SEO که مربوط به تجربه کاربر است سرعت بارگذاری صفحه است. سایت های بارگیری آهسته تجربه بدی در کاربر ایجاد می کنند. موتورهای جستجو می دانند که افراد می خواهند هرچه سریعتر پاسخ پیدا کنند بنابراین ترجیح می دهند سایت هایی را نشان دهند که سریع برای کاربران بارگیری می شود. این حتی برای سایت های موبایل صحت بیشتری دارد زیرا گوگل اعلام کرد که Speed ​​Update سرعت بارگذاری را به یک عامل رتبه بندی برای جستجوهای تلفن همراه تبدیل می کند.

برای اطمینان از سریع بارگیری سایت خود از یک جستجوگر سرعت سایت استفاده کنید. ابزار تجزیه و تحلیل سرعت الکسا را ​​که بخشی از حسابرسی کامل سایت یا ابزار PageSpeed ​​Insights Google است امتحان کنید.

اگر سایت شما کند است با اجرای حافظه پنهان وب سایت، فشرده سازی پرونده ها، کاهش تعداد هدایت ها و انجام اقدامات دیگر برای سرعت بخشیدن به زمان بارگیری برای سرعت بخشیدن به سایت خود گام بردارید.