چند تکنیک ساده و کارآمد در بازاریابی

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. آموزش
  4. chevron_right
  5. چند تکنیک ساده و کارآمد در بازاریابی

معرفی تکنیک های ساده و کارآمد در بازاریابی

در این مطلب می خواهم چند تکنیک ساده و کارآمد در بازاریابی را به شما آموزش بدهم.

ارائه ی یک محصول به شکل های مختلف

برای اینکه بتوانید در بازار مخاطبان بیشتری را داشته باشید باید محصول خود را به شکل های مختلفی ارائه کنید.

مثلا اگر محصول شما آموزشی است :

  • عده ای راغب به دریافت فیزیکی محصول به شکل کتاب یا پکیج هستند.
  • عده ای دیگر تمایل به حضور در کلاس های آموزشی شما دارند.
  • و تعدادی نیز راغب به دریافت آموزش های آنلاین هستند.

شما باید تا حد امکان محصول خود را به همه ی شکل های گفته شده ارائه دهید.

 تبلیغات در فضای مجازی

تبلیغات در فضای مجازی

اگر محصول خود را به خوبی معرفی نکنید فروش به حد مطلوب خود نخواهد رسید. امروزه مردم بیشتر وقت خود را در فضای مجازی می گذرانند. پس تبلیغات در این بستر بسیار بیشتر دیده می شود تا هر بستر و فضای دیگری. پس باید متناسب با نوع مخاطب خود (بازاری، فرهنگی، دانشجو، هنرمندان، صنعت گران، عوام و …) تبلیغات متناسب با همان گروه مخاطبان را در فضای مجازی قرار دهید.

گام اول این است که برای محصول خود در اکثر فضاهای مجازی (تلگرام، اینستاگرام، توییتر، وبلاگ، فیسبوک، وایبر ) کانال، صفحه یا اشتراک مربوطه را ایجاد نمایید. سپس با توجه به سلیقه و موقعیت اجتماعی مخاطب خود تبلیغات خود را طراحی کنید. حتی میتوانید کلیپ های کوتاه برای معرفی محصولتان بسازید. این کلیپ ها می تواند در برگیرنده نظرات مشتریانی نیز باشد که از این محصول استفاده کرده اند.

مقالات پیشنهادی کاربران
جنبه های اجتماعی و اقتصادی تبلیغات

ایجاد زنجیره ی تبلیغات

زنجیره ی تبلیغات

مثلا در آموزش آنلاین پکیج خود را نیز معرفی کنید. یا در پکیج خود نام کتاب خود را نیز ببرید. و اینگونه یک زنجیره ی محکم تبلیغاتی ایجاد کنید. حلقه ی شروع و انتهای این زنجیره در فضای مجازی است.

در واقع شما نباید مشتری را رها بکنید. بلکه باید او را در یک چرخه ی معرفی قرار دهید. چرخه ای که در هر مرحله از آن در مشتری احساس نیاز ایجاد کنید تا راغب به دریافت نوع دیگری از محصول شما هم بشود. این کار به راحتی و با تکنیک های ساده ای که گفتیم امکان پذیر است. برای مثال کافی است شما در پکیج خود اشاره کنید که مباحث به طور گسترده تر و با جزییات بیشتر در کتاب آورده شده است و در کتاب اشاره کنید که در کلاس های حضوری مشتری می تواند قسمت عملی آموزش ها را نیز دریافت کند.

علم بازاریابی علم گسترده ای است. ما در این مطلب تنها به چند تا از تکنیک های آن اشاره کردیم.  داشتن انواع مختلف از یک محصول برای سلیقه های مختلف، تبلیغات در فضای مجازی و ایجاد زنجیره ی تبلیغات بین محصولات بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست