چگونه می توان یک طرح تجاری موثر را ساختار داد؟

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. مقالات
  4. chevron_right
  5. چگونه می توان یک طرح تجاری موثر را ساختار داد؟

قسمت های اساسی الگوی طرح تجاری چیست؟

درک و ایجاد انواع مختلف برنامه های بازاریابی و آگاهی از زمان لازم بودن آن ها برای ایجاد یک تجارت پر رونق ضروری است . اما ممکن است دشوار باشد که بفهمید کدام نوع از برنامه را در چه زمانی استفاده می کنید و چگونه بهترین ساختار را برای آن ایجاد می کنید . در این مقاله ، ما به قسمت های اساسی یک طرح تجاری نگاه می کنیم و نحوه طرح آن را نشان می دهیم .

بارگیری جدید و رایگان PDF با جزئیات انواع مختلف برنامه های بازاریابی به شما کمک می کند انواع مختلفی از طرح ها را ساختار بندی کنید و در مورد چگونگی موثرتر کردن آن ها توصیه هایی ارائه می دهید .

طرح تجاری یا بیزینس پلن کسب و کار چیست؟

طرح تجاری یا بیزینس پلن

طرح تجاری سندی رسمی است که اهداف سازمانی و استراتژی های لازم برای دستیابی به آن اهداف را به طور خلاصه بیان می کند . این روش نحوه هدایت آینده سازمان شما را مشخص می کند . هدف این است که به این سوال پاسخ دهد : چگونه می خواهیم تجارت خود را به موفقیت برسانیم؟ این یک رکورد مکتوب از اهداف است ، همراه با سابقه تحویل در برابر آن اهداف .

هدف از یک طرح تجاری تعریف استراتژی هایی برای رشد سودآوری در یک دوره طولانی مدت است . دامنه یک طرح تجاری معمولاً ۱۲ ماه تا سه سال است و محتوا معمولاً شامل موارد زیر است :

توسعه محصول جدید

منابع درآمد

به معنای مدیریت هزینه است

هدف از یک طرح تجاری تطبیق فرصت های هدفمند با منابع ، فعالیت متمرکز و استراتژی ها است . این برنامه از راهنمایی و هدایت مناطق مختلف سازمان شما اطمینان حاصل می کند که همه شما در جهت اهداف یکسان کار می کنید .

چه موقع باید از طرح تجاری استفاده کرد؟

یک طرح تجاری برای ایجاد و نظارت بر رشد مداوم کسب و کار ، باقی ماندن در رقابت و دستیابی به اهداف خاص توسط سازمان ها استفاده می شود . برنامه های تجاری معمولاً توسط سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرند و شامل موارد زیر هستند :

به دست آوردن سرمایه گذاری اولیه به عنوان یک تجارت یا کسب و کار جدید

برنامه ریزی برای گسترش بازار برای یک شرکت موجود

انجام توسعه محصول

آماده شدن برای کسب

برنامه ریزی واگذاری

به دست آوردن یا حفظ یک مزیت رقابتی

ارزیابی تخصیص منابع و اهداف استراتژیک

سازمان هایی که به دنبال تأمین بودجه هستند ، برای نشان دادن قدرت تجارت و آینده آن به سرمایه گذاران ، به برنامه های تجاری نیاز دارند .

چه مواردی باید گنجانده شود؟ / چگونه باید برنامه ریزی شود؟

یک طرح تجاری به طور معمول نحوه تغییر یک سازمان را برای تبدیل شدن به رقابتی تر در آینده تعریف می کند . این مورد معمولاً شامل موارد زیر می باشد :

مروری بر عملکرد مالی موجود

اهداف

استراتژی ها

پیشنهاد ارزش (محصولات و خدمات)

حراجی

تاکتیک های بازاریابی از جمله P7 مخلوط بازاریابی

عملیات

پیش بینی مالی

کارکنان

تهدیدها و چالش های احتمالی

تاکتیک ها

یک طرح تجاری ، یک روش موثر برای نظارت بر پیشرفت است زیرا اهداف را در همه زمینه های کسب و کار شما تعیین می کند . از فروش و هزینه ها گرفته تا استخدام کارمندان و نیازهای مالی و غیره . این اهداف پس از ایجاد ، به اهداف عملکردی تبدیل می شوند .

یک طرح تجاری جامع شامل موارد زیر است :

اهداف واضح و واقع بینانه ای که می توانید از رسیدن به آن ها اطمینان داشته باشید

بهترین استراتژی برای دستیابی به این اهداف در برابر رقابت شما

جزئیات کافی از تاکتیک ها و اقدامات لازم برای تبدیل استراتژی به عمل

روشی برای بررسی اینکه آیا برنامه هایتان در مسیر مناسبی قرار دارد یا نه

برای اطمینان از اینکه طرح تجاری شما از همه ویژگی های اساسی برخوردار است ، من ساختار SOSTAC® را که توسط PR Smith ، نویسنده كتاب چاپی Digital Marketing Excellence تهیه شده است ، توصیه می كنم .

PR Smith’s SOSTAC® الگویی عالی برای ساختار برنامه های بازرگانی ، بازاریابی یا بازاریابی دیجیتال است زیرا نسبتاً ساده و منطقی است ، بنابراین به خاطر سپردن و توضیح آن برای همکاران یا آژانس ها آسان است . SOSTAC® یک چارچوب فرایند برنامه ریزی استراتژیک است که به شما ساختار روشنی برای ایجاد و مدیریت برنامه خود می دهد .

بنابراین ، SOSTAC® به چه معنی است؟

تجزیه و تحلیل وضعیت به معنای “اکنون کجا هستیم؟” برای طراحان کسب و کار و سوالات عبارتند از :

ما در کدام صنعت فعالیت می کنیم؟

محصولات و یا خدمات ما چیست؟

ساختار تجاری فعلی ما چیست؟

صورت جریان وجوه نقد ، ترازنامه و نسبت های مالی ما چگونه است؟

آیا ما نتایج را دقیق اندازه گیری می کنیم؟

مشتریان ما چه کسانی و کجا هستند؟

رقبای ما چه می کنند؟

چه چیزی برای آن ها مفید است؟

اهداف به معنای “کجا می خواهیم باشیم؟” پیش بینی رشد چیست؟ در اینجا می توانیم اهداف طرح تجاری ویژه و قابل اندازه گیری بسازیم . اهداف خوب در مقیاس زمانی تعیین می شوند .

استراتژی به معنای «چگونه می توانیم به آنجا برویم؟» استراتژی خلاصه ای از نحوه تحقق اهداف را بیان می کند . این کوتاه ترین قسمت برنامه است ، اما می توان گفت مهم ترین است ، زیرا به همه تاکتیک های بعدی جهت می دهد . این سوالات را پاسخ می دهد از جمله : چگونه می توانیم موقعیت خود را برای دستیابی به مزیت رقابتی بدست آوریم ؟ اهداف برنامه تجاری چگونه محقق خواهد شد ؟

تاکتیک ها جزئیات استراتژی هستند . آن ها در یک طرح تجاری دقیقاً مشخص می کنند که چه تاکتیکی در چه زمانی اتفاق می افتد . به عنوان مثال ، برای استخدام کارمندان جدید ، ما شامل روش هایی هستیم که برای بهبود برند کارفرمای خود استفاده خواهیم کرد .

کنترل آنچه را که باید اندازه گیری کنید ، فرآیند بررسی و اقدام اصلاحی هنگامی که به اهداف خود نمی رسانید مشخص می کند . بخش کنترل این برنامه اطمینان می دهد که شما قبل از اینکه خیلی دیر شود ، می دانید موفق می شوید یا شکست می خورید و می توانید تنظیماتی را انجام دهید .

طرح تجاری یا business plan مناسب کدام نوع تجارت است؟

تصور عمومی این است که برنامه های تجاری توسط استارت آپ های تازه کار که به دنبال سرمایه گذاری برای راه اندازی یک سرمایه گذاری جدید هستند ، تهیه می شوند . اما یک طرح تجاری می تواند و باید توسط مشاغل از هر اندازه ، نوع و در هر مرحله از وجود استفاده شود .

حتی اگر تکنیک های برنامه ریزی کسب و کار ممکن است در اندازه ها و انواع مختلف سازمان متفاوت باشد ، هدف همیشه یکسان است و آن چیزی نیست جز تعریف فرصت های هدفمند برای رقابت بیشتر با منابع ، فعالیت متمرکز و استراتژی ها .

در سازمان های کوچکتر ، فرایند برنامه ریزی کسب و کار ممکن است ساده تر از سازمان های بزرگتر با حوزه های تجاری متمایز باشد و ممکن است نیاز به تصمیم گیری دشوار در مورد تخصیص منابع و اولویت های استراتژیک داشته باشند . این ممکن است منجر به عدم اطمینان و درگیری داخلی شود . روند برنامه ریزی تجاری همچنین می تواند فرصت خوبی برای جمع آوری بازخورد کارکنان در مورد ایده ها و پیشرفت های بالقوه باشد . شما می توانید برای جمع آوری دانش و جلب حمایت کارمند خود ، مثلاً جلسه طوفان فکری برگزار کنید . آن ها برای فرصت مشارکت در تجارت ارزش قائل خواهند شد .

برای مشاغل از قبل تاسیس شده ، یک طرح تجاری به شما امکان می دهد تا به طور عینی به آنچه که خوب کار می کند و زمینه های بهبود نگاه کنید . بسیاری از برنامه های تجاری توسط سازمان هایی تدوین می شوند که مدت زمان زیادی از مرحله راه اندازی گذشته اند . ممکن است نیاز به یک برنامه رسمی برای مدیریت رشد سریع ، انتظارات ذینفعان یا تأمین بودجه برای رشد باشد .

یک طرح تجاری چه ارتباطی با برنامه های دیگر دارد؟

یک طرح تجاری ، استراتژی بلند مدت شرکتی یک کسب و کار را ترسیم می کند که سایر برنامه های موجود در یک سازمان را آگاه و تحت تأثیر قرار می دهد . این در راس سلسله مراتب برنامه ریزی کسب و کار است ، که سیستم ها ، روش ها ، منابع در آن قرار می گیرد .

یکپارچه سازی با یک طرح تجاری ممکن است به عنوان مثال ، یک برنامه بازاریابی ، یک برنامه بازاریابی دیجیتال ، یک برنامه بازاریابی چند کاناله و یا یک برنامه مبارزاتی باشد . طرح تجاری این برنامه ها را اطلاع می دهد و بالعکس .

سازمان های مختلف با استفاده از برنامه های مختلف ، مناطق و بازه های زمانی مختلف را پوشش می دهند . آنچه در یک تجارت بسیار مهم است این است که برنامه های مورد استفاده ، بازه های زمانی اختصاص یافته و چگونگی ادغام آن ها به طور جمعی ایجاد شود .

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی انواع مختلف برنامه های بازاریابی و چگونگی ساختار آن ها ، می توانید با شرکت تبلیغات اصفهان تماس بگیرید .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست