چگونه خریدهای اینترنتی امن انجام دهیم؟

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. تبلیغات اینستاگرام
  4. chevron_right
  5. چگونه خریدهای اینترنتی امن انجام دهیم؟

چگونه خریدهای اینترنتی امن انجام دهیم؟

خرید اینترنتی امن

اینترنت، بخش وسیعی از دنیای حال حاضر را در بر دارد. همچنین خرید مخصولات و خدمات نیز در اینترنت همه روزه در تعداد بسیار بالا صورت می گیرد. در این میان افرادی دست به کسب درآمد غیرقانونی و جعل هویت فروشنده های اصیل و باسابقه زده اند. در صورتی که علاقه مند به خرید از فروشگاه های مجازی  و خرید اینترنتی امن هستید و یا ترفند های یک خرید حرفه ای را نیاز دارید این مقاله به شما کمک می کند.

چگونه خرید های اینترنتی امن انجام دهیم؟

مزایا و معایب خرید اینترنتی

خرید اینترنتی مزایای زیادی دارد. علاوه‌بر اینکه در وقت صرفه‌جویی می‌شود، مقایسه‌ی قیمت‌ها نیز بسیار آسان است و می‌توان نظرات و دیدگاه‌های مشتریان را قبل از خرید محصول بررسی کرد. در کنار این مزایا، فقط یک نگرانی از خرید آنلاین وجود دارد و آن احتمالِ سرقت پول و اطلاعات‌تان از سوی سارقان و کلاهبردارانِ اینترنتی است. خوشبختانه، با رعایت برخی نکات ساده می‌توانید این نگرانی را برطرف کنید و از مزایای خرید آنلاین بهره‌مند شوید. کافی است هوشیار باشید و اقدامات احتیاطی لازم را به منظور خرید اینترنتی مطمئن به عمل آورید.

نکات ایمنی خرید آنلاین:

چگونه خرید های اینترنتی امن انجام دهیم؟

1- اطمینان از آدرس اینترنتی معتبر:

اول از همه اطمینان حاصل کنید که شما در حال خرید از یک آدرس اینترنتی واقعی هستید. به سایت‌های خرید امن که از اطلاعات شما محافظت کنند، دسترسی داشته باشید.

2-رمز گذاری شده با SSL:

برای خرید از یک وب‌سایت، مطمئن شوید که با SSL رمزگذاری شده است.این را بدانید که هر وب‌سایت با https:// شروع می‌شود و یک نماد قفل سبزرنگ در کنار آن وجود دارد.

3-استفاده از اتصالات امن:

از اتصالات امن برای خرید آنلاین استفاده کنید تا ایمن بمانید و دستگاه وای‌فای خود را در مکان مناسب و رمزگذاری با استفاده از WPA2 که یکی از بهترین و امن‌ترین روش‌های رمزگذاری است، قرار دهید.

4-چک کردن حساب بانکی به صورت مداوم:

به صورت دوره‌ای، حساب بانکی خود را بررسی و چک کرده تا از هرگونه فعالیت مشکوک باخبر شوید. هرگز از یک کلمه عبور برای حساب‌های مختلف خود استفاده نکنید. این خود یک خطر امنیتی بزرگ محسوب می‌شود.

5-همه چیز را نگویید!

 هیچ وب سایتی برای دریافت سفارش و ارسال آن به محل سکونت شما، به اطلاعات شخصی شما مانند تاریخ تولد و کد ملی نیاز ندارد. دریافت این اطلاعات از شما برای جعل هویتتان آسان تر خواهد بود.

6-مسدود سازی کارت هنگام مفقود شدن:

در صورت مفقود شدن کارت خود، سریعا برای مسدودسازی آن اقدام کنید.

7-استفاده از مرورگر بروزرسانی شده و جدید:

هنوز هم دیده می‌شود که بسیاری از افراد از مرورگرهای قدیمی و غیراستاندارد استفاده می کنند. اگر به سلامت اطلاعات خود اهمیت می‌دهید و می خواهید که سایت‌های فروشگاه‌هاي اینترنتی را به درستی روی مرورگر خود ببینید، از آخرین نسخه مرورگر مورد علاقه‌تان استفاده کنید.

8-قفل امن برای اطلاعات:

اطلاعاتی که توسط قفل (Padlock) روی صفحه ظاهر می شود، نباید شما را فریب دهد. برای صاحبان اصلی سایت کپی کردن تصویر یک قفل (Padlock) کار آسانی است. شما باید به دنبال قفلی (Padlock) باشید که در پنجره اصلی خود مرورگر وجود دارد.

9-بررسی معامله:

اگر شرایط (یک معامله) خیلی بیشتر از حد واقعی ،عالی به نظر برسد، احتمالاً حقه ای در کار است. در اینترنت به بررسی اطلاعات راجع به این شرکت بپردازدید و بررسی کنید که آیا شخصی قبلاً با این مشکل مواجه شده است.

مقالات پیشنهادی کاربران
بازاریابی شبکه ای(network marketing) چیست و چگونه کار می کند؟

10-بررسی حساب به صورت دوره ای:

حداقل هفته‌ای یک‌بار باید صورت‌حساب‌هایتان را بررسی کنید. اگر از طرف بانک (یا صادرکننده‌ی کارت) پیامک مبنی بر کسر مبلغ از حساب‌تان را دریافت می‌کنید، کارتان راحت‌تر است. می‌توانید پیام‌ها را بررسی کنید و از جزئیات خریدها مطلع شوید.

11-یادداشت کردن کد سفارش و رهگیری:

پس از انجام خرید، کد تأیید سفارش و کد رهگیری پستی را در یک مکان امن یادداشت کنید. اگر در تحویل سفارش مشکلی پیش بیاید این اطلاعات به فروشنده کمک می‌کند مشکل را حل کند.

12-تماس با فروشنده:

اگر سفارش به دست‌تان نرسید، با فروشنده تماس بگیرید و جزئیات آن را ارائه دهید. اگر از یک شرکت جعلی خرید کرده باشید یا اگر فروشنده نتواند کمکی بکند، صادرکننده‌ی کارت‌اعتباری می‌تواند به حل مشکل کمک کند. اغلب آنها می‌توانند این مبلغ را از صورت‌حساب شما خارج کنند

13-مشکوک بودن شرکت:

اگر درباره‌ی عملکرد یک شرکت یا یک کسب‌وکار اینترنتی که از آن خرید کرده‌اید و اطلاعات کارت اعتباری‌تان را به آن داده‌اید مشکوک هستید با شرکت صادرکننده‌ی کارت اعتباری‌تان تماس بگیرید و حساب‌تان را ببندید. در صورت اثبات تخلف می‌توانید از آن شرکت نیز شکایت کنید.

فروش آنلاین: اگر شما شرکتی دارید که بخش فروش آنلاین دارد:

1-  مشتریان و عرضه کنندگان جدید را از طریق اطلاعات منتشر شده در مورد آنها (مانند شماره تلفن یا آدرس) شناسایی کنید.
2- قبل از ارسال هر نوع کالایی به صورت نسیه، گزارشی از وضعیت اعتباری مشتریان خود تهیه کنید.

3- شرکت های تجارت الکترونیک در قبال هر نوع کلاهبرداری از کارت های اعتباری مسئول هستند. (مگر آن که آنها از خدمات Verified by Visa(شرکت های تایید شده توسط Visa)یا MastercardSercurecode (کد امنیتی Mastercard)استفاده کنند. این سیستم ها از شرکت ها در برابر اتهامات کلاهبرداری، حمایت می کنند.)

4- استفاده از سیستم های بررسی هویت و اعتبار آدرس (AVS) و شماره امنیتی کارت (CSC) می تواند به گونه ای موثر خطرات تقلب و کلاهبرداری در تجارت الکترونیک را کاهش دهد.

5- تایید اعتبار مشتری پرداخت مبلغ پول را تضمین نمی کند و بنابراین شرکت ها باید تمامی بررسی ها برای تایید اعتبار مشتری و آدرس مشتری برای تحویل کالا را انجام دهند.
پایان

درصورت بروز مشکل در پرداخت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های الکترونیکی ازطریق درگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های پرداخت الکترونیک بانک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های عضو شبکه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی شتاب با مرکز ارتباط با مشتریان بانک مربوطه تماس حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست