چگونه برند خود را بسازیم

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. آموزش
  4. chevron_right
  5. چگونه برند خود را بسازیم

چگونه برند خود را بسازیم

 

به عبارت ساده، برند شما توسط درک کلی مشتری از شغل شما تعریف می شود. بنیانگذار آمازون ، جف بزوس، حتی بهتر می گوید: “مارک شما همان چیزی است که دیگران وقتی در اتاق نیستید، درباره شما می گویند.” برند شما شهرت شماست! در بازار امروز، یک مارک موفق در بسیاری از برنامه ها باید در ارتباط و تجربه سازگار باشد:

  • محیط (فروشگاه یا دفتر)
  • چاپ وثیقه ، علائم ، بسته بندی
  • وب سایت و تبلیغات آنلاین
  • انتشار مطالب
  • فروش و خدمات به مشتری

اکنون، ساختن برند ساده است؟ حقیقت این است: برندسازی یک شبه اتفاق نمی افتد … یا حتی در طی چند ماه. ساخت یک برند قطعاً یک روند است. با این حال، تلاش مداوم منجر به ایجاد روابط طولانی مدت با مشتریان خواهد شد. این می تواند منجر به افزایش مداوم در فروش، پروژه های بیشتر، مراجعه به کلمات و حمایت از محصولات یا خدمات شما شود.

برند سازی چیست؟

تعریف برند سازی، ایجاد آگاهی در مورد شغل شما با استفاده از استراتژی ها و کمپین های بازاریابی با هدف ایجاد تصویری بی نظیر و ماندگار در بازار است. برداشت مثبت + ایستادگی کردن = موفقیت مارک.

تقویت تصویر نام تجاری شما از طریق فعالیتهای مختلف بازاریابی دیجیتال می تواند به صورت مؤثر انجام شود:

  • تجربه کاربری (یعنی وب سایت شما)
  • SEO و بازاریابی محتوا
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  • بازاریابی ایمیلی
  • تبلیغات پرداخت شده (PPC)

در کنار هم، این کانالها برای دستیابی به آگاهی و رشد برند ضروری هستند. بعداً به جزئیات هر یک از این عناصر می پردازیم! من مسیر فرایند ساخت مارک تجاری را در زیر ساده کردم، تا به برند تجاری یا مارک شخصی خود کمک کنم تا پیروان وفاداری بیشتری کسب کند.

آیا نمی دانید از کجا شروع کنیم؟  از این مراحل به عنوان راهنمایی برای نحوه ساخت یک برند استفاده کنید!

برندسازی

چگونه یک برند بسازیم ؟
  1. هدف پشت نام تجاری خود را کشف کنید.

هر مارک موفق پشت سر خود هدف قدرتمندی دارد. این چیزی است که شما هر روز از خواب بیدار می شوید که موارد دلخواه دیگران و جهان را از طریق محصول یا خدمات خود انجام دهید.

چهار سؤال وجود دارد که باید هنگام تعیین هدف از برند از خود بپرسید:

چرا وجود دارید؟
چه چیزی شما را متمایز می کند؟
چه مشکلی را حل می کنید؟
چرا مردم باید مراقبت کنند؟

شما از این ایده ها برای آگاهی از پایه گذاری برند خود، از طریق برچسب، شعارها، صدا، پیام رسانی، داستان ها، تصاویر و موارد دیگر استفاده خواهید کرد.

  1. مارک های رقیب در صنعت خود را بشناسید.

هرگز نباید دقیقاً از آنچه برندهای بزرگ در صنعت شما انجام می دهند تقلید کنید. اما، شما باید از آنچه که آنها به خوبی انجام می دهند آگاه باشید (یا جایی که آنها شکست می خورند). هدف این است که از رقابت متمایز شویم. مشتری را ترغیب کنید که از طریق شما آنها را خریداری کند! ما همیشه درمورد چگونگی ساختن یک مارک فکر می کنیم تا از آنچه که در آنجا وجود دارد متمایز کنیم. این مرحله را در فرایند ساخت مارک نگذارید.

در مورد رقبای اصلی یا مارک های معیار خود تحقیق کنید. به عنوان مثال، مطالعه کنید که چقدر آنها در ساخت نام تجاری پیش رفته اند. برای اینکه یک نام تجاری موثر واقع شود، باید شناخت و یادآوری آن برای مصرف کنندگان آسان باشد.

رقبا

  1. مخاطب مورد نظر خود را تعیین کنید.

برای اینکه بدانید چگونه برند خود را بسازید، پایه و اساس ایجاد نام تجاری شما تعیین مخاطبان مورد نظر است که روی آنها تمرکز خواهید کرد. شما نمی توانید همه چیز برای همه باشید، درست است؟

درست. هنگام ساختن مارک، این نکته را به خاطر بسپارید که دقیقاً به چه کسی می خواهید برسید. رسالت و پیام خود را متناسب با نیازهای دقیق آنها تنظیم خواهید کرد.

نکته اصلی این است که به طور خاص دریافت کنید. رفتارهای دقیق و سبک زندگی مصرف کنندگان خود را بفهمید.

من با چند مثال کوتاه توضیح خواهم داد.

به جای “همه مادران”، می توانید موضوع را محدودتر کنید به “مادرانی مجرد که تمام وقت خارج از خانه کار می کنند”.
“افراد متخصص” بسیار گسترده است. اما “پذیرندگان اولیه فن آوری که مدیریت یک تیم بزرگ را دارند” می تواند تمرکز را محدود کند.
اگر شما در حال هدف قرار دادن “بچه های کالج” هستید، مطمئناً باز هم می توانید آن را محدودتر کنید. یک مثال می تواند این باشد: “دانشجویان دانشگاهی که در تابستان در خارج از کشور در اروپا تحصیل می کنند”.
“هرکسی که به شغل نیاز داشته باشد” مطمئناً بازار هدف نیست. با این حال، “بازنشستگان به دنبال بازگشت به نیروی کار در یک موقعیت اجرایی” می تواند بازار هدف دقیق تری باشد!

همانطور که مشاهده می کنید، هدف قرار دادن نیاز به تمرکز بالایی برای شروع آن دارد.

مخاطب شناسی

  1. بیانیه ماموریت برند را ایجاد کنید.

آیا در مورد رسالت برند خود فکر کرده اید؟ در اصل، شما باید بیان روشنی از آنچه شرکت شما علاقه مند است، ترسیم کنید. این دلیل شماست؛ دلیلی که هر روز از خواب بلند می شوید. قبل از اینکه بتوانید مارکی بسازید که مخاطب هدف شما به آن اعتماد دارد، باید بدانید که تجارت شما چه ارزشی را ارائه می دهد.

بیانیه ماموریت اساساً هدفی را برای برند تعریف می کند. این جنبه های دیگر از استراتژی های ساخت برند شما را مشخص می کند. همه چیز از آرم شما گرفته تا برچسب، صدا، پیام و شخصیت شما باید این ماموریت را منعکس کند. وقتی مردم از شما می پرسند چه کاری انجام می دهید: با بیانیه ماموریت برند خود به آنها پاسخ دهید.

  1. خصوصیات اصلی و مزایایی را که از نام تجاری شما ارائه می شود بیان کنید.

همیشه مارک هایی با بودجه های بزرگتر و منابع بیشتری برای فرماندهی صنعت خود وجود خواهند داشت. محصولات، خدمات و مزایای شما فقط متعلق به شما هستند. شروع یک نام تجاری که به یاد ماندنی است بدان معنی است که شما می توانید به این بپردازید که چه چیزی را ارائه می دهید و هیچ کس دیگر آن را پیشنهاد نمی کند.

روی ویژگی ها و مزایایی که برند تجاری شما را بی نظیر می کند، متمرکز شوید. با فرض اینکه شما مخاطب مورد نظر خود را دقیقاً می شناسید. به آنها دلیل دهید که برند خود را نسبت به دیگری انتخاب کنند. توجه به این نکته مهم است که این فقط یک لیست از ویژگی هایی که محصول یا خدمات شما به مشتری ارائه می دهد نیست. به این فکر کنید که چطور زندگی مصرف کنندگان را بهبود می بخشد.

  1. صدای نام تجاری منحصر به فرد خود را تشکیل دهید.

صدای شما به رسالت، مخاطبان و صنعت شرکت شما بستگی دارد. نحوه ارتباط شما با مشتریان و نحوه پاسخ آنها به شما است.

صدای برند می تواند:

  • حرفه ای
  • مهربان
  • سرویس گرا
  • معتبر
  • فنی
  • تبلیغاتی
  • مکالمه ای
  • آموزنده

باشد.

  1. اجازه دهید شخصیت برند شما بدرخشد.

مشتریان به دنبال یک شرکت دیگر دستگاههای برش شیرینی نیستند که همان چیزهایی را که دیگران ارائه می دهند برای آن ها ارائه دهد. آن ها به دنبال تجربه ای متناسب با نیازهای خود هستند که در آن از تعامل شخصی واقعی پشتیبانی می شود.

  1. ساختن یک مارک تجاری و پیام رسانی.

هنگام ساختن یک مارک، به طور دقیق بگویید که شما چه کسی هستید. از صدای کسب و کار شما برای نام تجاری خود استفاده کنید. پیام رسانی شما باید کاملاً با مارک شما همراه باشد و به صورت مداوم منتقل شود.

این بخش از فرایند توسعه برند فراتر از نشان شما می باشد تا جنبه های کلیدی را تعریف کند:

  • تو کی هستی
  • آنچه ارائه می دهید
  • چرا مردم باید مراقبت کنند
  1. ایجاد یک آرم و نشان تجاری.

آرم

وقتی در مورد چگونگی ساخت یک برند فکر می کنید، احتمالاً تصاویر، اول به ذهن شما خطور می کند. ما حتی تا این مرحله در روند برندسازی حتی در مورد اینها صحبت نکرده ایم!

جالب ترین (و مسلماً مهمترین قطعه) روند ساخت برند، ایجاد یک آرم و نشان تجاری برای برند شما است. این آرم در همه مواردی که مربوط به شغل شما است ظاهر می شود. این تبدیل خواهد شد به هویت شما، کارت تلفن، و به رسمیت شناختن وعده های شما. بنابراین حاضر باشید با خلق چیزی استثنایی برای تقویت هویت بصری برای تجارت خود، وقت و پول سرمایه گذاری کنید.

آیا در مارک تجاری خود نیاز به کمک دارید؟ یک طراح حرفه ای یا آژانس مارک تجاری را با آرم و تجربه طراحی هویت استخدام کنید، تا به شما در برجسته کردن برند کمک کند. تخصص آنها اطمینان حاصل می کند که یک مارک بی نظیر و بی موقع برای تجارت خود به دست می آورید.

  1. نام تجاری خود را در هر جنبه ای از تجارت خود ادغام کنید.

روند ساخت برند هرگز متوقف نمی شود. نام تجاری شما باید در هر آنچه مشتری شما قادر به دیدن، خواندن و شنیدن باشد قابل مشاهده و انعکاس باشد. بگذار توضیح بدهم. اگر مشتری وارد مطب شما شود، یا مشتری وارد فروشگاه شما شود – نام تجاری شما باید در محیط و با تعامل شخصی نمایش داده شود. هر چیزی که ملموس باشد – از کارت ویزیت و تبلیغات گرفته تا بسته بندی محصول – نیاز به نشان آرم شما دارد.

در هر پلت فرم دیجیتال، اطمینان حاصل کنید که مارک شما در همه جا یکسان است. وب سایت شما مهمترین ابزار برای بازاریابی برند شما است. وقتی وب سایت خود را طراحی می کنید: صدا، پیام و شخصیت خود را در محتوا وارد کنید.

  1. در مورد نام تجاری خود صادق باشید.

ثبات مهم است. پس از برقراری صدای برند، از آن برای هر قطعه محتوایی که ایجاد می کنید استفاده کنید. کلیه رهنمودهای مارک تجاری را که ایجاد کرده اید مستند کنید و برای مرجع داخلی توزیع کنید.

مارک خود را مرتباً تغییر ندهید. ناسازگاری باعث سردرگمی مشتریان شما می شود و ساخت طولانی مدت برند را دشوار می کند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست