چگونه شخصی سازی از بازاریابی چرخه عمر مشتری پشتیبانی می کند

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. مقالات
  4. chevron_right
  5. چگونه شخصی سازی از بازاریابی چرخه عمر مشتری پشتیبانی می کند

شخصی سازی فرصت های بزرگی را برای خرده فروشان در رابطه با بهبود ارتباط در چرخه عمر مشتری ایجاد می کند . امروزه بازاریابی موفقیت آمیز تجارت الکترونیک نیاز به در نظر گرفتن مسیر کامل خرید مشتری دارد که در زیر چارچوب برنامه ریزی چرخه عمر مشتری Smart Insights RACE آورده شده است .

چرخه عمر مشتری

اینفوگرافیک تعداد گسترده ای از تماس های لمسی omnichannel را در رسانه های پرداخت شده ، متعلق به آن ها و همچنین به صورت آنلاین و آفلاین نشان می دهد . درنهایت ، یک تجربه موفق تجارت الکترونیکی برای بازدید کنندگان سایت و مشاغل آنلاین بسیار اهمیت دارد .  اگر بازدید کننده را با مناسب ترین محصولات و پیشنهادات متصل کنید ، ارزش آن ها را می بیند و احتمالاً تبدیل به آن می شود .

شخصی سازی چیست ؟

دو تکنیک اصلی وجود دارد که بازاریابان برای ارائه شخصی سازی بازاریابی چرخه عمر مشتری از آن ها استفاده می کنند : تقسیم بندی مخاطبان و انواع صفحه یا مکان های موجود در صفحاتی که برای ارائه توصیه ها از آن ها استفاده خواهید کرد .

تقسیم مخاطب شما را قادر می سازد بر اساس ویژگی ها یا رفتار مخاطب گروه بندی ، توصیه های مختلفی ارائه دهید تکنیک های تقسیم بندی از بخش به بخش دیگر متفاوت است ، اما تقسیم بندی مردمی می تواند شامل اولین بار یا بازدید کننده در حال بازگشت ، بازدیدکنندگانی که یک صفحه محصول یا دارایی محتوا را مشاهده کرده اند ، و سن جمعیت یا جنسیت و موقعیت مکانی باشد .

در بین انواع صفحه و جایگذاری ها ، برای تعیین اولویت ها توصیه می کنیم تست های AB را اجرا کنید . یک وب سایت بهینه سازی شده می تواند گزینه هایی مانند موارد زیر داشته باشد :

صفحه نخست

صفحه دسته بندی محصولات

صفحه محصول

صفحات نتایج جستجو در سایت

صفحه پیشنهادات

منو های مگا یا منوهای اصلی ناوبری

سبد خرید

صفحه تأیید سفارش

صفحات فرود یا لندینگ پیج

پنجره های بازشو یا میله های هدر یا صفحه که حاوی گزینه پیشنهادی در همه نوع صفحه است

همه ما شخصی سازی آنلاین را تجربه کرده ایم مانند توصیه های محصول خرده فروشی مانند برنامه های دیجی کالا . اما ممکن است شما نمی دانید که گزینه های شخصی سازی بسیار بیشتری در مقایسه با ” افرادی که این مورد را مشاهده کرده اند ، نیز خریداری کرده اند ” در دسترس هستند .

مطالعه موردی به روز شده آمازون دکتر دیو Chaffey روشن می کند که چگونه تصمیم گیری مبتنی بر داده و نوآوری در بازاریابی چرخه عمر مشتری ، آمازون را به صدر خرده فروشان سوق داده است :

همه ما می توانیم از تمرکز آن ها روی مشتری یاد بگیریم ، فرصت های بازار را که از طریق فناوری دیجیتال در دسترس است و تمرکز آن ها بر آزمایش و تجزیه و تحلیل برای بهبود نتایج است ، آزمایش کنیم .

مزایای شخصی سازی بازاریابی چرخه عمر مشتری

بیایید مزایای شخصی سازی را براساس مزایای S5 بازاریابی دیجیتال مشخص شده توسط دیو Chaffey و PR Smith در کتاب عالی دیجیتال مارکتینگ معرفی کنیم .

فروش – بارزترین مزیت شخصی سازی بازاریابی چرخه عمر مشتری ، افزایش فروش شما با توصیه محصولات و پیشنهادات مربوطه از طریق جستجو و کالا است . رشد بالقوه فروش ممکن است بزرگتر از آنچه فکر می کنید باشد.

صحبت کردن – این به استفاده از رسانه های دیجیتال برای شروع گفتگو اشاره دارد . در یک زمینه خرده فروشی ، این به معنی ترغیب بازدید کنندگان سایت برای به اشتراک گذاشتن آدرس های ایمیل و اجازه ارسال نامه به آن ها است .

خدمت – همچنین با نشان دادن خریداران بار اول که به شما یک برند معتبر با یک پیشنهاد خدمات رقابتی (تبدیل به عنوان مثال با توضیح تخفیف ها ، حمل و نقل و بازده) کمک می کند ، از تبدیل به شما کمک می نماید . این پیام های نام تجاری اصلی اغلب توسط خرده فروشان از طریق ویژگی های شخصی سازی سایت اجرا می شود مانند یک نوار گسترده سایت در زیر ناوبری ، در پاورقی یا صفحه ای در جای دیگر در صفحه اصلی .

صرفه جویی – اگر از سیستم شخصی سازی را انتخاب کنید ، عنصر خودکار همچنین می تواند هزینه های خود را از طریق صرفه جویی در زمان بر اساس کالاهای دستی که شامل تنظیم دستی توصیه های محصول در صفحات خانه و طبقه بندی می شوند ، کاهش دهد . هوش مصنوعی می تواند تلاش دستی را از آنجا که جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های بزرگ را کاهش می دهد کاهش دهد و به مشتریان شما توصیه های شخصی هوش مصنوعی را بر اساس رفتارهای وب سایت قبلی و فعلی ، روند جمعیت و رفتار بخش مشتری ارائه دهد .

Sizzle – با افزودن یک فاکتور ‘wow’ برای بازدید کنندگان سایت ، این مزیت نرم افزاری برای افزودن ‘pizzazz’ بیشتر به برند شما است . اگر یک مارک خرده فروشی کمتر شناخته شده باشید ، می تواند اعتبار خود را از طریق نشان دادن اینکه ویژگی ها و کمپین های پیشنهادی مشابه را به مارک های خرده فروشی مشهور ارائه می دهید ، اعتبار و بازدید شما را افزایش دهد . شخصی سازی تجارت الکترونیکی این عامل “Wow” را قادر می سازد که به وفاداری به برند و ارزش مشتری در طول عمر کمک کند .

طراحی 5 SS عواملی را نشان می دهند که شما باید در پرونده های تجاری خود آن ها را بسازید . اما پیش از این که راه نروید قدم بزنید! اولویت بندی در اینجا برای موفقیت بسیار مهم است . از مدل های بازاریابی چرخه عمر مشتری برای مشخص کردن آنچه که می خواهید از طریق شخصی سازی به دست آورید استفاده کنید . به عنوان مثال ، برای افزایش LTV مشتری ، می توانید روش های ساده شخصی سازی را برای بازگشت مشتریان تنظیم کنید . یا استراتژی شما ممکن است توسعه بازار بین المللی شما باشد ، که می توانید به محلی سازی آن بپردازید .

گزینه ها بی پایان هستند ، بنابراین اهداف خود را بر این اساس تنظیم کنید .

مقالات پیشنهادی کاربران
بازاریابی دیجیتال بهترین روش برای مشاغل نوپا است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست