مهمترین معیارهای SEO برای بازاریابی

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. مقالات
  4. chevron_right
  5. مهمترین معیارهای SEO برای بازاریابی

ما به عنوان بازاریاب ، معیارهای SEO را دوست داریم . داده های زیادی وجود دارد که می توانید از وب سایت خود استخراج کنید و می تواند به شما بگوید بازدید کننده های وب سایت شما چه تعداد بوده اند ، از کجا آمده اند و آیا آن ها از پیشنهاد شما استفاده کرده اند یا خیر .

داده ها را به ما بدهید و ما یک استراتژی بازاریابی را از آن خارج خواهیم کرد ، همه در حالی که مهمترین معیارهایی را که به ما در دستیابی به آن کمک می کند ردیابی می کنیم .

معیارهای SEO چیست ؟

بیایید نگاهی به 8 معیار مهم برای پیگیری رتبه بندی SEO خود در هنگام شروع کار بیندازیم .

مهمترین معیارهای SEO

1- ترافیک طبیعی

خوب ، بگذارید با ترافیک طبیعی شروع کنیم . برای دانستن اینکه آیا تمام مدت زمانی که برای استراتژی SEO خود هزینه می کنید ، ارزش آن را داشته است یا نه  ، باید بدانید که معیارهای ترافیک ارگانیک و طبیعی شما چگونه به نظر می رسد . ترافیک ارگانیک تعداد بازدیدکنندگان وب سایت است که از موتورهای جستجو به وب سایت شما می آیند . شما هزینه ای برای حضور در آنج ا پرداخت نکرده یا آن ها را از طریق وب سایت دیگری ارجاع داده اید . این بازدید کنندگان با ضربه زدن به جستجو در Google یا سایر موتورهای جستجو شما را پیدا کردند .

محاسبه و سنجش ترافیک ارگانیک شما از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا می خواهد یک بررسی کلی در مورد رتبه بندی شما و چه چیزهایی برای شما بهتر ارائه دهد .

برای دیدن داده های جستجوی ارگانیک ، کاربران جدید و مدت زمان ماندگاری در صفحه ، می توانید از Google Analytics (به صورت رایگان!) استفاده کنید .

2- کلید واژه هایی که برای آن ها رتبه بندی می شوید

2 نوع رتبه بندی کلمه کلیدی وجود دارد که هنگام سئو به آن ها علاقه مند هستید . ما اولین مورد را در اینجا توضیح خواهیم داد ، کلمه کلیدی شما در اینجا رتبه بندی می کنید و نوع دوم زیر . این متریک به شما می گوید که چه کلمه کلیدی را در حال حاضر برای آن رتبه بندی می کنید ، آیا آن را می خواهید یا نه .

به عنوان مثال ، یک شرکت تأمین کننده تجارت الکترونیکی ممکن است بدون توجه به تلاش جدی در رتبه بندی برای “لپ تاپ” قرار بگیرد . این بسیار عالی است زیرا نوت بوک ها قطعاً محصولی هستند که می فروشند و این نکته را برای آن ها شروع می کند تا بگویند ، چه چیز دیگری می خواهیم برای آن رتبه بندی کنیم ؟

برای پیدا کردن کلمات کلیدی وب سایت شما در حال حاضر رتبه بندی می شود ، می توانید از سرچ کنسول Google استفاده کنید .

3- کلمات کلیدی که می خواهید برای آن ها رتبه بندی کنید

یکی دیگر از معیارهای SEO این مورد است . اما در مورد کلمات کلیدی که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید چیست ؟ در مثال بالا ، شرکت تجارت الکترونیکی تأمین اداری احتمالاً می خواهد رتبه “لوازم اداری” را کسب کند . لپ تاپ ها عالی هستند و دارای رتبه آن ها هستند ، اما رتبه بندی برای “لوازم اداری” می تواند تفاوت بزرگی برای تجارت آن ها ایجاد کند .

به همین دلیل می خواهید کلمات کلیدی مورد نظر خود را برای رتبه بندی نگه دارید . شما می خواهید یک شیرجه عمیق انجام دهید تا ببینید که چه تعداد جستجو در کلمات کلیدی خاص در هر ماه دارند و سپس به نتایج جستجو می پردازند تا ببینند فرصت ها برای آن ها رتبه بندی می شود .

می توانید از ابزاری مانند SearchVolume.io یا کلمات کلیدی در همه جا استفاده کنید تا ببینید حجم جستجو برای یک کلمه کلیدی چقدر است . سپس می توانید بفهمید که چه کلمات کلیدی ارزش دارد تا وقت و انرژی خود را برای آن رتبه بندی کنید .

معیارهای seo

4- رتبه بندی الکسا

ما می خواهیم به سرعت Gary Vee را بکشیم و به شما یادآوری کنیم که جستجوی صوتی یک BIG DEAL است . رتبه بندی در جستجوی صوتی (بسته به نوع صنعت شما) می تواند نتایج ارزشمندی در تجارت شما داشته باشد . رتبه بندی برای کلمات کلیدی ایده آل شما در گوگل مهم است و رتبه بعدی در الکسا بسیار مهم است .

48 درصد از مصرف کنندگان در یک نظرسنجی Adobe گفتند که از صدا برای جستجوی وب استفاده می کنند . از این 48 درصد ، 85 درصد از تلفن در تلفن های خود صدا استفاده می کردند و 39 درصد آن را در Amazon Alexa یا Google Home خود استفاده می کردند . حتی اگر صدا اکنون برای شما به نظر نمی رسد که یک معامله بزرگ باشد ، ارزش این را دارد که به بررسی این مسئله بپردازیم که چگونه می تواند معامله بزرگی در آینده باشد .

ابزارهایی مانند Alexa.com می توانند بسته به میزان رتبه بندی جستجوی الکسا شما ، تجزیه و تحلیل سئو ، آنالیز وب سایت رقابتی ، اطلاعات تحقیق در مورد کلید واژه ها و موارد دیگر را به شما ارائه دهند .

5- بررسی بک لینک های سایت شما در مقابل رقبا

یکی از مهم تریم معیارهای SEO بررسی بک لینک های سایت است . ردیابی بک لینک های شما ایده ای را در مورد چگونگی خوب بودن محتوا به شما می دهد . اگر این محتوای خوب کاملاً حاشیه ای است ، شما می خواهید بسیاری از بک لینک های رایگان را ببینید که به راه شما می آیند . اما ردیابی بک لینک های رقبا به شما کمک می کند تا ببینید محتوای خوب آن ها کاملا واقعی است و مکان مورد نظر را از دست می دهید .

اگر یک بک لینک به یک پست خاص در وبلاگ مشاهده می کنید ، این یک نشانه عالی است . این پست به اندازه کافی ارزشمند است که سایر وب سایت ها بتوانند آن را در محتوای خود ذکر کنند و این باعث می شود پست شما در رتبه بندی های جستجو قرار گیرد .

با استفاده از ابزاری مانند Moz می توانید بک لینک به وب سایت خود را در سرچ کنسول Google مشاهده کنید و با استفاده از ابزاری مانند Moz ، بک لینک رقبای خود را مشاهده کنید .

6- سرعت بارگزاری صفحه

این یکی از آن معیارهایی است که به نظر می رسد چیزی است که شما در پایان لیست کارهای SEO خود قرار داده اید ، اما در واقعیت باید یکی از اولین ها باشد . سرعت بارگزاری صفحه تأثیر زیادی بر میزان جذب مخاطب و بانس ریت شما خواهد گذاشت . میزان بانس ریت شما درصد بازدید کنندگان وب سایت است که چند ثانیه پس از بازدید از وب سایت شما کلیک می کنند . این نرخ برای Google نشانگری است مبنی بر اینکه محتوای شما آن چیزی نیست که به دنبالش بودید . این بدان معنی است که Google می خواهد شخص دیگری را پیدا کند تا شما را در رتبه بندی جایگزین کند .

نه تنها میزان بانس ریت شما تحت تأثیر سرعت صفحه نیست ، بلکه امروزه Google سرعت سایت شما را کاهش می دهد اگر سرعت صفحه شما کند باشد . قانون کلی این است که سرعت صفحه شما کمتر از 2 ثانیه بارگزاری شود .

برای دیدن سرعت صفحه هر یک از صفحات وب سایت می توانید از ابزارGoogle Speed ​​Insights توسط Google استفاده کنید .

7- ترافیک اجتماعی

ردیابی ترافیک اجتماعی شما برای مشاغلی که وقت ، پول و تلاش خود را در یک استراتژی رسانه های اجتماعی قرار می دهند ضروری است . اگر تماس شما برای اقدام در اینستاگرام ، پیروان را به بازدید کنندگان وب سایت تبدیل نمی کند ، وقت آن است که در استراتژی رسانه های اجتماعی خود تجدید نظر کنید .

ترافیک اجتماعی به شما می گوید که تعداد بازدید کنندگان وب سایت از کانال های رسانه های اجتماعی مانند Facebook ، Instagram ، YouTube و Twitter چه تعداد بازدیدکننده دارند . با ردیابی این معیارها می توانید ببینید که استراتژی شبکه های اجتماعی شما به خوبی انجام می گیرد ، چقدر عملکرد یک کمپین را انجام می دهد یا چه نوع از پیشنهادات رسانه های اجتماعی ایجاد سنبله های بزرگی در ترافیک وب سایت شما ایجاد می کند .

Google Analytics تعداد بازدید کنندگان وب سایت از کانال های رسانه های اجتماعی را به شما نشان می دهد .

8- تبدیل های ارگانیک و طبیعی

آخرین مورد از معیارهای SEO تبدیل های ارگانیک و طبیعی است . چند بازدید کننده وب سایت که شما را از موتور جستجوی Google پیدا کرده اند پیشنهاد شما را انتخاب می کنند ؟ ما این را برای آخرین بار ذخیره کردیم زیرا این متریک قصد دارد استراتژی SEO شما را به پیش ببرد . داشتن 100000 بازدید کننده وب سایت ماهانه بسیار باورنکردنی است ، اما تنها درصورتیکه بتوانید حداقل 10٪ از آن ها را به مشترک یا مشتری تبدیل کنید ، مفید است .

تبدیل های ارگانیک و طبیعی ، نگاه شما به این است که محتوای شما بازدید کنندگان وب سایت را به مشترکان ایمیل تبدیل می کند و این بازدید کنندگان را به سمت انتخاب یا خرید یک پیشنهاد سوق می دهد .

در داخل ابزار Google Analytics ، شما قادر خواهید بود اهداف تبدیل را تعریف کنید ، بنابراین می توانید ببینید محتوای شما ترافیک را به چه خوبی تغییر می دهد .

بهنه سازی سایت و سئو بزرگ و ترسناک به نظر می رسد ، اما فقط با مراجعه به تعداد دفعاتی که به ابزارهای رایگان گوگل اشاره کردیم که به شما در رتبه بندی سئو شما کمک می کند .

Google می خواهد محتوای شما به خوبی رتبه بندی شود ، از این معیار ها استفاده کنید تا استراتژی SEO خود را تیز نگه دارید و ببینید که در کجا می توانید کمی بهتر عمل کنید .

مقالات پیشنهادی کاربران
یک راهنمای 9 مرحله ای برای افزایش نرخ تبدیل صفحه فرود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست