معرفی بازاریابی دیجیتال RACE : بهبود بازاریابی دیجیتال

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. مقالات
  4. chevron_right
  5. معرفی بازاریابی دیجیتال RACE : بهبود بازاریابی دیجیتال

چارچوب برنامه ریزی بازاریابی دیجیتال RACE

ما RACE را برای کمک به بازاریاب های دیجیتال برای برنامه ریزی و مدیریت فعالیت های بازاریابی دیجیتال خود به روش ساختاریافته ایجاد کردیم ، زیرا متوجه شدیم که بسیاری از آن ها از استراتژی بازاریابی دیجیتال خوش فرم برخوردار نیستند .

چارچوب برنامه ریزی بازاریابی دیجیتال RACE

برنامه ریزی بازاریابی دیجیتال RACE به چه معنی است؟

یادداشت RACE خلاصه فعالیت های کلیدی بازاریابی آنلاین و چند کاناله را که باید به عنوان بخشی از بازاریابی دیجیتال مدیریت شوند ، ارائه می دهد . RACE چرخه کامل مشتری یا قیف بازاریابی را از این طریق پوشش می دهد :

برنامه ریزی> دسترسی> اقدام> تبدیل> درگیر شدن

مرحله اولیه برنامه ریزی وجود دارد که شامل ایجاد استراتژی دیجیتالی کلی ، تعیین هدف و برنامه است ، بنابراین گاهی اوقات اعضا آن را PRACE می نامند ، اما ما برنامه ریزی بازاریابی دیجیتال RACE را برای سادگی ترجیح می دهیم .

ما چهار مرحله از تعامل را در چرخه حیات مشتری تعریف کرده ایم ، زیرا در بازاریابی آنلاین یک چالش اساسی در کسب تعامل ، مشارکت با چشم انداز و ایجاد آن رهبری های مهم پس از نقطه تماس اولیه مشتری وجود دارد .

این تعاملات ، که در مرحله قانون پوشش داده شده است ، می تواند از طریق چندین کانال و نقاط تماس مانند وب ، تلفن همراه ، رسانه های اجتماعی و مخاطبین ایمیل انجام شود ، بنابراین این هدایت ها نیاز به مدیریت جداگانه از تبدیل نهایی به فروش آنلاین یا آفلاین از طریق تکنیک هایی مانند هدف گذاری مجدد و فروش کمکی دارند .

معنای برنامه ریزی بازاریابی دیجیتال RACE

بازاریابی دیجیتال RACE متشکل از این چهار مرحله یا فعالیت های بازاریابی آنلاین است که برای کمک به مارک های تجاری مشتریان خود را در طول چرخه حیات مشتری درگیر می کند .

  1. رسیدن. Reach شامل ایجاد آگاهی از یک نام تجاری ، محصولات و خدمات آن در وب سایت های دیگر و رسانه های آفلاین است تا با بازدید از حضورهای مختلف وب مانند سایت اصلی ، سایت های کوچک یا صفحات رسانه های اجتماعی ، ترافیک ایجاد کنید . این شامل حداکثر دسترسی در طول زمان برای ایجاد تعاملات متعدد با استفاده از نقاط مختلف رسانه پرداخت شده ، متعلق به کسب و کار شده است .
  2. اقدام Act مخفف Interact است . این یک مرحله جداگانه است زیرا تشویق تعاملات در وب سایت ها و در شبکه های اجتماعی برای تولید سرنخ چالشی بزرگ برای بازاریابان آنلاین است . این درمورد ترغیب بازدیدکنندگان سایت یا چشم اندازهای بعدی است که در ابتدا به سایت یا حضور در شبکه اجتماعی شما می رسند ، گام بعدی ، اقدام بعدی را در سفر خود بردارید . برای بسیاری از انواع مشاغل ، به ویژه کسب و کار از طریق تجارت ، این به معنای تولید سرنخ است ، اما این ممکن است به معنای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک شرکت یا محصولات آن ، جستجو برای یافتن یک محصول یا خواندن یک پست وبلاگ باشد . شما باید این اقدامات را به عنوان اهداف سطح بالا در تجزیه و تحلیل تعریف کنید . اهداف Google Analytics می تواند شامل “محصول مشاهده شده” ، “اضافه شده به سبد خرید” ، “به عنوان یک عضو ثبت شده” یا “برای یک خبرنامه ثبت نام شده باشد و همچنین قانون مشارکت را تشویق می کند . این می تواند به اشتراک گذاری محتوا از طریق رسانه های اجتماعی یا بررسی مشتری باشد . اهداف و داشبوردهای مشخص باید برای هر مشاغل تعریف شود ، همانطور که در نتایج ارائه شده از راهنمای بازاریابی دیجیتال توضیح داده شده است . این درگیر کردن مخاطب از طریق محتوای مرتبط ، جذاب و مسیرهای روشن ناوبری است تا آ نها این کار را نکنند . دکمه برگشت را بزنید . نرخ گزاف گویی در بسیاری از سایت ها بیش از ۵۰٪ است ، بنابراین جلب نظر مخاطبان برای اقدام یا مشارکت یک چالش اساسی است به همین دلیل ما آن را جداگانه شناسایی کرده ایم .
  3. تبدیل کنید . این تبدیل به فروش است و به صورت آنلاین یا آفلاین انجام می شود . این به این معنی است که مخاطب شما گام بعدی حیاتی را بردارد و آن ها را تبدیل به پرداخت مشتری می کند چه پرداخت از طریق معاملات تجارت الکترونیکی آنلاین یا کانال های آفلاین انجام شود .
  4. ENGAGE. این تعامل بلند مدت است ، یعنی ایجاد یک رابطه طولانی مدت با خریداران اولین بار برای ایجاد وفاداری مشتری به عنوان خریدهای مکرر با استفاده از ارتباطات در سایت خود ، حضور اجتماعی ، ایمیل و تعاملات مستقیم برای افزایش ارزش مادام العمر مشتری . این را می توان با اقدامات تکراری مانند فروش مکرر و به اشتراک گذاری محتوا از طریق رسانه های اجتماعی اندازه گیری کرد . ما همچنین باید درصد مشتریان فعال (یا مشترکان ایمیل) و رضایت و توصیه مشتری را با استفاده از سیستم های دیگر اندازه گیری کنیم .

چرا بازاریابی دیجیتال RACE ؟

ما سیستم برنامه ریزی و بازاریابی دیجیتال RACE را برای کمک به ارائه یک چارچوب ساده برای کمک به مشاغل کوچک و بزرگ فراهم کرده ایم تا از فرصت های موجود در بازاریابی دیجیتال بهترین استفاده را ببرند .

در تحقیقات دریافتیم که به طرز حیرت انگیزی ، بسیاری از مشاغل از استراتژی بازاریابی دیجیتال برخوردار نیستند . هنگام ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ، بزرگترین چالش دانستن چگونگی ساختار آن و از کجا شروع می شود ، است!

ابزارها و تاکتیک های بسیاری در دسترس است که دشوار است بدانید از کجا شروع کنید . ما امیدواریم که بازاریابی دیجیتال RACE ساختاری برای کمک به شما در بررسی و اولویت بندی هنگام انتخاب گزینه های بسیار زیاد ارائه دهد ، اما برخی از گزینه ها بهتر از بقیه کار می کنند .

RACE یک چارچوب عملی برای کمک به مدیریت و بهبود نتایج حاصل از بازاریابی دیجیتال شما است . این فعالیت های بازاریابی دیجیتال همیشه فعال در چرخه حیات مشتری را شامل می شود که بعضاً به نفع فعالیت های مبتنی بر کمپین برای راه اندازی محصولات و تبلیغات جدید نادیده گرفته می شوند . سرمایه گذاری در وقت و بودجه برای برنامه ریزی فعالیت های همیشه فعال برای ارتباط با مشتریانی که در حال تحقیق درباره محصولات جدید هستند از طریق جستجو یا پرسش از طریق رسانه های اجتماعی برای بسیاری از مشاغل حیاتی است .

در نهایت ، استفاده از بهترین تجزیه و تحلیل تکنیک های وب برای بدست آوردن ارزش تجاری بیشتر از سرمایه گذاری در بازاریابی دیجیتالی است . ما امیدواریم که این روش به شما کمک کند تا رویکرد شما برای بررسی عملکرد بازاریابی آنلاین شما و اقداماتی برای بهبود اثربخشی شما ساده شود .

استفاده از KPI برای مدیریت بازاریابی دیجیتال RACE

ما در شرکت تبلیغات اصفهان معتقدیم که بازاریابی مبتنی بر داده بهترین روش برای رشد تجارت از طریق بازاریابی دیجیتال است . اولویت ها و پیشرفت ها باید بر اساس یک ارزیابی صحیح و فرآیند بهینه سازی با استفاده از تجزیه و تحلیل دیجیتال باشد که نشان می دهد کدام فعالیت های بازاریابی موثر است و کدام ها نه  .

در اینجا مثالی از اقدامات پیشنهادی ما در خلاصه ای ساده از RACE KPI وجود دارد که می تواند یک داشبورد تشکیل دهد – بهترین داشبوردها نه تنها حجم و نحوه تغییر آن ها در طول زمان ، بلکه کیفیت بازدیدها و مقدار تولید شده را نیز نشان می دهد .

بسیاری از این KPI ها از Google Analytics ایجاد می شوند ، اگرچه لازم است که برای هر کسب و کار سفارشی شود تا ارزش هدف یا درآمد هر بازدید را ثبت کند . برای برخی اقدامات دیگر مانند ذکرهای اجتماعی ، باید از ابزارهای دیگر استفاده کنید .

برای اعضای برتر ، ما داشبورد گزارش تعاملی ماهانه مبتنی بر RACE را با استفاده از Google Analytics API برای ایجاد سریع گزارش های ماهانه با استفاده از Google Docs Sheets ارائه می دهیم .

داشبورد مقایسه عملکرد بازاریابی دیجیتال RACE را در طول زمان با تمرکز بر اقدامات مهم بازاریابی دیجیتال در چرخه حیات مشتری یا قیف بازاریابی که در چارچوب برنامه ریزی Smart Insights RACE تعریف شده است ، آسان می کند . به عنوان مثال ، شما می توانید سال به سال یا مقایسه شده با دوره گزارش قبلی را به طور کلی و برای هر یک از کانال های بازاریابی دیجیتال مانند ارگانیک ، جستجوی پرداخت شده ، ایمیل و بازاریابی رسانه های اجتماعی مقایسه کنید .

فعالیت های بازاریابی برای مدیریت در RACE

همه راهنمایی های ما درباره Smart Insights از پست های وبلاگ ما گرفته تا راهنماها و الگوهای دقیق بر اساس RACE ساختار یافته اند . این خلاصه ای از برخی فعالیت های اصلی است که راهنماها ، الگوها و راهنمای وبلاگ رایگان آن ها را پوشش می دهد .

البته فعالیت های بازاریابی آنلاین بسیار بیشتری وجود دارد که در آموزش الکترونیکی ما پوشش داده می شود .

KPI های رقابت

Google Analytics دارای بیش از ۶۰ گزارش است که معیارهای بیشتری را نشان می دهد و این قبل از شروع تقسیم مخاطبان است . سایر ابزارهای تجزیه و تحلیل وب دارای موارد بیشتری هستند . این دانستن اینکه چه چیزی را گزارش دهید دشوار می کند . شما باید “معیارهای حیاتی” شاخص های کلیدی عملکرد خود را که مرتباً گزارش می کنید برای بررسی عملکرد و شناسایی مشکلات شناسایی کنید .

بازاریابی دیجیتال RACE اجتماعی است! بازاریابی دیجیتال فقط مربوط به وب سایت شما نیست

بازاریابی دیجیتال RACE امروزه فقط به وب سایت شما مربوط نمی شود و در واقع هرگز چنین نبوده است ، مشارکت با سایت های دیگر یا بازاریابی مشترک و بازاریابی تأثیرگذار همیشه از اهمیت بالایی برخوردار بوده اند .

اما امروزه ، محبوبیت مشارکت در شبکه های اجتماعی توسط کاربران وب به این معنی است که چگونگی دستیابی ، تعامل ، تبدیل و حفظ تعامل مداوم مشتریان از طریق شبکه های اجتماعی برای موفقیت یک برند حیاتی است . در هر مرحله از مسابقه باید فکر کنید که چگونه رسانه های اجتماعی می توانند به دستیابی به اهداف شما کمک کنند و چگونه می توانید اثربخشی رسانه های اجتماعی را اندازه گیری کنید .

بازاریابی دیجیتال RACE یکپارچه است

کانال های دیجیتال همیشه هنگامی که با کانال های دیگر ادغام شده باشند بهترین عملکرد را دارند ، بنابراین به یاد داشته باشید که در صورت لزوم ، کانال های دیجیتال باید با رسانه ها و کانال های سنتی آفلاین ترکیب شوند . مهمترین جنبه های ادغام ابتدا استفاده از رسانه های سنتی برای افزایش آگاهی از ارزش حضور آنلاین و هدایت بازدیدکنندگان از وب سایت (ها) در مراحل رسیدن و درگیر شدن است . دوم ، در مراحل تبدیل و تعامل ممکن است مشتریان ترجیح دهند به عنوان بخشی از روند خرید یا خدمات مشتری ، با نمایندگان مشتری تعامل داشته باشند .

بنابراین این مقدمه ای برای چارچوب Smart Insight RACE است . امیدواریم هنگام برنامه ریزی و مدیریت بازاریابی دیجیتال RACE برای شما مفید واقع شود!

ما از آنجا که می خواستیم رویکرد خود را برای بهبود بازاریابی دیجیتال RACE توسعه دهیم ، RACE را ابداع کردیم و احساس می کنیم مرحله ۲ بیشتر در مورد تعاملات اولیه با یک مارک تجاری است و در مرحله ۴ ، مشارکت مشتری یک فرآیند طولانی مدت است .

با ۱۵ سال مشاوره از طریق کتاب ها و آموزش ها به بازاریابان ، متوجه شدیم که بعد از گذشت زمان ، تمام آنچه که بعنوان یک غذای آماده از دوره باقی می ماند ، چارچوبی است که می توان اقدامات آینده را در آن آویزان کرد . اما به نظر می رسد افراد مشغول چارچوب ها و یادداشت های متداول را برای ساختار دادن به اعمالشان دوست دارند . برای کمک به بازاریاب های دیجیتال ، ایده های خود را در طول سال هایی که من ایجاد کرده ام یا درگیر آن ها شده ام ، امیدوارم که شما مفید واقع شوید . این همان چیزی است که ما هدف آن را داریم برای ساده تر و سودآورتر کردن زندگی بازاریابی دیجیتال .

ما معتقدیم بهترین بازاریاب ها با رویکرد داده محور یا بینش محور در بازاریابی رقابت می کنند و پیروز می شوند .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست