مزایای تبلیغات کلیکی یا PPC
- خانه
- chevron_right
- مقالات
- chevron_right
- مزایای تبلیغات کلیکی یا PPC
مزایای تبلیغات کلیکی یا ppc
تبلیغات کلیکی دارای مزایای بسیاری هستند که در ادامه به معرفی برخی از آن ها خواهیم پرداخت.
1- عدم وجود وابستگی به تغییرات الگوریتمی گوگل و سئو
سئو سایت در زمینه ی تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ بسیار هم می باشد و شما می بایست برای موفقیت بلند مدت کسب و کارتان دارای یک وب سایت باشید که موراد سئو در آن رعایت شده باشد و آن را با بهترین استاندارد ها و روشهای سئو تطبیق دهید . ولی یکی از جالبترین موارد در زمینه تبلیغات کلیکی یا PPC این می باشد که هنگامی که شما کمپین سودآوری را ایجاد نمودید نیاز نمی باشد نگران گوگل و تغییراتی که راجع به الگوریتمهای رنکینگ خود میدهند باشید.
2- از فرصت هایتان نهایت استفاده را بنمایید
فرض نمایید که شما یم کالا و محصولی را می فروشید و یکی از رقبای شما بهدلیل مشکلاتی آفلاین می باشد ، این برای شما فرصت بسیار مناسبی است که تبلیغات کلیکی یا PPC راه اندازی کنید و به آن دسته از مشتریان عصبانی گزینه دیگری پیشنهاد نمایید ، این کار تنها با تبلیغات کلیکی یا PPC قابل انجام می باشد ، چرا که پیادهسازی و نتیجهگیری سریع در آن بسیار ساده و راحت می باشد.
3- نتایج سریع
کسب وکارها به ویژه کسب و کار های کوچک و نوپا تمایل دارند که به سرعت نتیجه بگیرند . تبلیغات کلیکی یا ppc به شما کمک می نمایند تا نتیجه ها را سریع تر مشاهده نمایید . در بیانی دیگر اگر شما دارای یک وب سایت هستید و آن را اداره و مدیریت می نمایید خواهید توانست سریعا یک اکانت adwords بسازید . تبلیغ های مورد نظرتان را راه اندازی نمایید و آنها را در موتور جستجوی گوگل اجرا نمایید و شروع به دریافت ترافیک نمایید . این مورد یک نسخه ساده شده از عملکرد PPC است .
4- نتایج قابل سنجش
یکی دیگر مزایای تبلیغات کلیکی یا PPC این می باشد که هر کاری که انجام میدهید دارای یک هدف می باشد . شما خواهید توانست هر موردی که به کمپین PPC مربوط می باشد را مورد سنجش قرار دهید ، از هزینهها گرفته تا سودها و زیان ها ، بازدیدها ، کلیکها و غیره .
از هنگامی که شما تبلیغات کلیکی یا PPC را شروع کردید خواهید توانست که چه میزان پول خرج نموده اید و از سود و ضررتان اطلاع داشته باشید . گزارشها و شاخصهای کلیدی عملکردی (KPI) می باشند که اطلاعات لازم شما را فراهم می آورند ، اینها دادههایی می باشند که برای دپارتمان های بازاریابی و مدیر عامل آنها ضروری هستند .
5- دستیابی به مشتریان و کاربران مناسب
در زمان اجرای یک کمپین تبلیغاتی یا PPC شما انتخاب می نمایید که تبلیغاتتان براساس عواملی مانند کلمات کلیدی ، مکان ، وب سایت ، دستگاه ، زمان و تاریخ چه زمانی و کجا ظاهر گردند . این انعطافپذیریان به شما این امکان را میدهد که بازار خود را بخش بندی نمایید و خدمات و محصولاتتان را در معرض دید کاربران قرار دهید.
۶- بودجه مناسب
در تبلیغات کلیکی یا PPC به هیچ عنوان محدودیت بودجه ای وجود نخواهد داشت ، این شما هستید که انتخاب می نمایید که برای یک کلیک چه میزان پرداخت کنید و برای یک تبلیغات و یا کمپین چه میزان پول خرج نمایید . به همان صورت که در بالا گفته شد از آنجا که همه چیز قابل سنجش می باشد شما خواهید توانست به سادگی تحلیل نمایید که آیا سود کرده اید یا ضرر و مطابق با آن تصمیمات آینده خود را اتخاذ نمایید . اگر یک کمپین سودآور داشته باشید شما خواهید توانست با امنیت زیاد تری خرج نمایید تا هنگامیکه به حداکثر ROI برسید.
۷- از مشتریان و کاربران محلی غافل نشوید
تبلیغات کلیکی یا PPC برای جستجو های محلی به طور ویژه ای موثر واقع می گردد ، اشخاصی که با استفاده از موبایل هایشان در جستجوی کالا ها و یا خدمات مورد نظردر محدوده شان می گردند خواهند توانست تبلیغات شما را مشاهده نمایند و روی آنها کلیک نمایند و دستورالعمل دسترسی به فروشگاه شما را دریافت نمایند . آمارهای نشان می دهد که ۷۵ % از کاربران در صورتیکه فروشگاهی را در نتایج جستجو نشان داده باشند بیشتر احتمال دارد که به آن فروشگاه اعتماد نمایید و به آنجا مراجعه نمایید . اگر آن ها تبلیغات شما را مشاهده نکنند به احتمال بسیار روی تبلیغات رقبای شما کلیک می نمایند و شما بدین صورت یک مشتری را از دست داده اید.
۸- شناخته شدن برند
شما خواهید توانست از تبلیغات کلیکی یا PPC برای هدف گذاری روی عبارات کلیدی مربوط به صنعت خود استفاده نمایید ، لذا اشخاصی که به دنبال این عبارات کلیدی هستند همیشه تبلیغاتتان را مشاهده می کنند . اگر چه عبارات کلیدی عمومی باعث فروش زیاد نمی گردد ولی به صورت غیر مستقیم به شما کمک می نمایند که برندتان را شناخته شده تر نمایید و کسب و کارتان را به عنوان یک راهبر در صنعت معرفی نمایید.
۹- عملکرد و گزارش گیری مستمر
پلتفرم های تبلیغات کلیکی یا PPC مثل گوگل ادز و بینگ ادز ، ابزارهایی که برای اجرای کمپین به آن نیاز دارید را برای شما فراهم می آورند ، با هم تیمی های شما همکاری می نمایند و داده ها و نتایج را تحلیل می نمایند . این برای شما به یک مزیت در کسب و کارتان به حساب خواهد آمد چون که بدون داشتن ابزارهای مناسب و سیستم گزارش گیری شما با چشم و گوش بسته در حال شنا در دریا می باشید . ابزارهای مناسب با استراتژی های مناسب بازاریابی نتایج مناسبی را در اختیارتان قرار خواهند داد.
۱۰- ابزاری برای ارزیابی استراتژی های بازاریابی
یک استراتژی بازاریابی طراحی نمایید و فرض کنید که می خواهید تست نمایید کدام سرخط محصول و یا نسخه تبلیغاتی در کمپین عملکرد بهتری را دارا می باشد ، کاری که می توانید به راحتی انجام دهید این امی باشد که تبلیغات مختلفی را در یک کمپین google ads اجرا نمایید . برای چند هفته به طور آنلاین آن را پخش نمایید و نتایج آن را تحلیل کنید . تبلیغات کلیکی در گوگل با بیشترین نرخ کلیک به احتمال دارای نسخه جذاب برای کاربران است.