مزایای تبلیغات کلیکی یا PPC

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. مقالات
  4. chevron_right
  5. مزایای تبلیغات کلیکی یا PPC

مزایای تبلیغات کلیکی یا ppc

تبلیغات کلیکی دارای مزایای بسیاری هستند که در ادامه به معرفی برخی از آن ها خواهیم پرداخت.

1- عدم وجود وابستگی به تغییرات الگوریتمی گوگل و سئو

سئو سایت در زمینه ی تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ بسیار هم می باشد و شما می بایست برای موفقیت بلند مدت کسب و کارتان دارای یک وب‌ سایت  باشید که موراد سئو در آن رعایت شده باشد و آن را با بهترین استاندارد ها و روش‌های سئو تطبیق دهید . ولی یکی از جالب‌ترین موارد در زمینه تبلیغات کلیکی یا PPC این می باشد که هنگامی ‌که شما کمپین سودآوری را ایجاد نمودید نیاز نمی باشد نگران گوگل و تغییراتی که راجع ‌به الگوریتم‌های رنکینگ خود می‌دهند باشید.

مزایای تبلیغات کلیکی

2- از فرصت ‌هایتان نهایت استفاده را بنمایید

فرض نمایید که شما یم کالا و محصولی را می‌ فروشید و یکی از رقبای شما به‌دلیل مشکلاتی آفلاین می باشد ، این برای شما فرصت بسیار مناسبی است که تبلیغات کلیکی یا PPC راه اندازی کنید و به آن دسته از مشتریان عصبانی گزینه دیگری پیشنهاد نمایید ، این کار تنها با  تبلیغات کلیکی یا PPC قابل انجام می باشد ، چرا که پیاده‌سازی و نتیجه‌گیری سریع در آن بسیار ساده و راحت می باشد.

مزایای تبلیغات کلیکی

3- نتایج سریع

کسب‌ وکارها به ویژه کسب و کار های کوچک و نوپا تمایل دارند که به سرعت نتیجه بگیرند . تبلیغات کلیکی یا ppc به شما کمک می نمایند تا نتیجه ها را سریع تر مشاهده نمایید . در بیانی دیگر اگر شما دارای یک وب ‌سایت هستید و آن را اداره و مدیریت می نمایید خواهید توانست سریعا یک اکانت adwords بسازید . تبلیغ های مورد نظرتان را راه ‌اندازی نمایید و آن‌ها را در موتور جستجوی گوگل اجرا نمایید و شروع به دریافت ترافیک نمایید . این مورد یک نسخه ساده شده از عملکرد PPC است .

4- نتایج قابل سنجش

یکی دیگر مزایای تبلیغات کلیکی یا PPC این می باشد که  هر کاری که انجام می‌دهید دارای یک هدف می باشد . شما خواهید توانست هر موردی که به کمپین PPC مربوط می باشد را مورد سنجش قرار دهید ، از هزینه‌ها گرفته تا سودها و زیان ها ، بازدیدها ، کلیک‌ها و غیره .

از هنگامی که شما تبلیغات کلیکی یا PPC را شروع کردید خواهید توانست که چه میزان پول خرج نموده اید و از سود و ضررتان اطلاع داشته باشید . گزارش‌ها و شاخص‌های کلیدی عملکردی (KPI) می باشند که اطلاعات لازم شما را فراهم می ‌آورند ، این‌ها داده‌هایی می باشند که برای دپارتمان‌ های بازاریابی و مدیر عامل آن‌ها ضروری هستند .

مزایای تبلیغات کلیکی5- دستیابی به مشتریان و کاربران مناسب

در زمان اجرای یک کمپین تبلیغاتی یا PPC  شما انتخاب می نمایید که تبلیغاتتان براساس عواملی مانند کلمات کلیدی ، مکان ، وب‌ سایت ، دستگاه ، زمان و تاریخ چه زمانی و کجا ظاهر گردند . این انعطاف‌پذیریان به شما این امکان را می‌دهد که بازار خود را بخش ‌بندی نمایید و خدمات و محصولاتتان را در معرض دید کاربران قرار دهید.

۶- بودجه مناسب

در تبلیغات کلیکی یا PPC به هیچ عنوان محدودیت بودجه ‌ای وجود نخواهد داشت ، این شما هستید که انتخاب می نمایید که برای یک کلیک چه میزان پرداخت کنید و برای یک تبلیغات و یا کمپین چه میزان پول خرج نمایید . به همان صورت که در بالا گفته شد از آنجا که همه چیز قابل سنجش می باشد شما خواهید توانست به‌ سادگی تحلیل نمایید که آیا سود کرده ‌اید یا ضرر و مطابق با آن تصمیمات آینده خود را اتخاذ نمایید . اگر یک کمپین سودآور داشته باشید شما خواهید توانست با امنیت زیاد تری خرج نمایید تا هنگامیکه به‌ حداکثر ROI برسید.

۷- از مشتریان و کاربران محلی غافل نشوید

‏تبلیغات کلیکی یا PPC  برای جستجو‌ های محلی به طور ویژه ای موثر واقع می گردد ، اشخاصی که با استفاده از موبایل‌ هایشان در جستجوی کالا ها و یا خدمات مورد نظردر محدوده شان می ‌گردند خواهند توانست تبلیغات شما را مشاهده نمایند و روی آن‌ها کلیک نمایند و دستورالعمل دسترسی به فروشگاه شما را دریافت نمایند . آمارهای نشان می دهد که ۷۵ % از کاربران در صورتیکه فروشگاهی را در نتایج جستجو نشان داده باشند بیشتر احتمال دارد که به آن فروشگاه اعتماد نمایید و به آنجا مراجعه نمایید . اگر آن‌ ها تبلیغات شما را مشاهده نکنند به احتمال بسیار روی تبلیغات رقبای شما کلیک می نمایند و شما بدین صورت یک مشتری را از دست داده ‌اید.

۸- شناخته شدن برند

شما خواهید توانست از تبلیغات کلیکی یا PPC  برای هدف‌ گذاری روی عبارات کلیدی مربوط به صنعت خود استفاده نمایید ، لذا اشخاصی که به‌ دنبال این عبارات کلیدی هستند همیشه تبلیغاتتان را مشاهده می کنند . اگر چه عبارات کلیدی عمومی باعث فروش زیاد نمی گردد ولی به صورت غیر مستقیم به شما کمک می نمایند که برندتان را شناخته شده تر نمایید و کسب ‌و کارتان را به ‌عنوان یک راهبر در صنعت معرفی نمایید.

۹- عملکرد و گزارش‌ گیری مستمر

پلتفرم‌ های تبلیغات کلیکی یا PPC مثل گوگل ادز و بینگ ادز ، ابزارهایی که برای اجرای کمپین به آن نیاز دارید را برای شما فراهم می آورند ، با هم تیمی ‌های شما همکاری می نمایند و داده ‌ها و نتایج را تحلیل می نمایند . این برای شما به یک مزیت در کسب ‌و کارتان به ‌حساب خواهد آمد چون که بدون داشتن ابزارهای مناسب و سیستم گزارش‌ گیری شما با چشم‌ و گوش بسته در حال شنا در دریا می باشید . ابزارهای مناسب با استراتژی ‌های مناسب بازاریابی نتایج مناسبی را در اختیارتان قرار خواهند داد.

۱۰- ابزاری برای ارزیابی استراتژی‌ های بازاریابی

یک استراتژی بازاریابی طراحی نمایید و فرض کنید که می‌ خواهید تست نمایید کدام سرخط محصول و یا نسخه تبلیغاتی در کمپین عملکرد بهتری را دارا می باشد ، کاری که می‌ توانید به راحتی انجام دهید این امی باشد که تبلیغات مختلفی را در یک کمپین google ads اجرا نمایید . برای چند هفته به طور آنلاین آن را پخش نمایید و نتایج آن را تحلیل کنید . تبلیغات کلیکی در گوگل با بیشترین نرخ کلیک به احتمال دارای نسخه جذاب برای کاربران است.

مقالات پیشنهادی کاربران
بازاریابی تاثیرگذار را تا حد ممکن مقرون به صرفه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست