محتوای SEO چیست؟ راهنمای ایجاد محتوا برای سئو

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. سئو
  4. chevron_right
  5. محتوای SEO چیست؟ راهنمای ایجاد محتوا برای سئو

محتوای SEO چیست؟ راهنمای ایجاد محتوا برای سئو

 

محتوای SEO شده چیست؟

برای درک هر چه بهتر معنای محتوای سئو شده، ابتدا نیاز است که با اهداف سئو، انواع محتوا و بهینه سازی محتوا آشنا شوید.

سئوسئو یا Search Engine Optimization به فرایند بهینه سازی وب سایت گفته می شود با این هدف که وب سایت ما بیشترین حضور را در نتایج موتورهای جستجو داشته باشد.

باید در نظر داشته باشید که اگر شما تمام تکنیک های سئو را رعایت کرده باشید ولی سایت دارای محتوای مناسب و خوب نباشد، امید زیادی برای نمایش در صفحات جستجوی گوگل نخواهید داشت و همچنین موتور های جستجو رتبه ای برای آن قائل نمی شوند. گوگل تنها به سایت هایی اهمیت می دهد که دارای محتوای ارزشمند باشند.

و باید بگم جذاب بودن، سرگرم کننده بودن و کاربردی بودن سه ویژگی اصلی و مهم هر محتوایی است که باید در نظر داشته باشید.

سئو را می توان به مراحل زیر تقسیم کرد:

  1. سئو داخلی (سئو محتوا زیر مجموعه ای از سئو داخلی محسوب می شود.)
  2. سئو خارجی
  3. سئو فنی

هدف ما از تولید محتوای سئو شده نوشتن محتوایی است که مطابق با اصول سئو بوده و توسط موتورهای جستجو به خوبی درک می شود. در عین حال این محتوا می تواند پاسخ درستی به پرسش کاربر داده و آنها را راضی نگه دارد.

برای فهمیدن منظور از بازاریاب ها از نظر محتوای SEO ، مفید است که عبارت را به قسمت های زیر تقسیم کنید:
  • SEO : به بهینه سازی موتور جستجو یا فرایند بهینه سازی وب سایت اشاره دارد تا افراد بتوانند به راحتی آن را از طریق موتورهای جستجو مانند Google پیدا کنند.
  • محتوا : منظور ما اطلاعاتی است که در وب قرار دارد و می توانید در وب مشاهده کنید.

بنابراین، کنار هم قرار دادن این دو مفهوم : محتوای سئو، هر محتوایی است که با هدف جذب ترافیک موتورهای جستجو ایجاد می شود.

محتوای SEO چیست؟ راهنمای ایجاد محتوا برای سئو

 

در اینجا نوآوری فوق العاده سریع درباره کارهایی که باید انجام دهید به منظور بهینه سازی محتوای وب خود را مشاهده می کنید:
  • تحقیقات کلید واژه: اگر می خواهید از طریق جستجو ترافیک ایجاد کنید، بهتر است قبل از نوشتن، تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید. به این ترتیب، می توانید روی کلمات کلیدی متمرکز شوید.
  • بهینه سازی کلید واژه: باید بدانید که از حداکثر قابلیت جستجو در کجا و چگونه می توانید از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنید.
  • سازمان محتوا: مطالب موجود در سایت شما باید به روشی منطقی سازماندهی شوند. این نه تنها برای سئو مفید است بلکه به بازدید کنندگان سایت شما نیز کمک می کند تا سایر مطالب مرتبط را به راحتی پیدا کنند.
    (هر چه مدت زمان طولانی تر در سایت شما بمانند، برای سایت شما یک امتیاز است.)
  • ارتقاء محتوا: با به اشتراک گذاشتن محتوا در شبکه های اجتماعی و ایجاد پیوندهایی به محتوای خود (چه از نظر داخلی و چه از نظر خارجی)، می توانید بیشتر دیده شدن محتوای خود را بالا ببرید.

انواع محتوای SEO

محتوای SEO چیست؟ راهنمای ایجاد محتوا برای سئو

محتوای SEO می تواند شامل موارد زیر باشد:

  •  محتوای وارد شده در صفحات محصول : اینها صفحات مهم هر سایت تجارت الکترونیکی است. یک صفحه محصول خوب می تواند به عنوان محتوای SEO و صفحه فرود PPC ( پرداخت به ازای هر کلیک یا همان PPC به نوعی از تبلیغات اطلاق می شود که در آن تبلیغ کننده به ازای هر کلیکی که بر روی تبلیغش انجام می شود هزینه ای پرداخت می کند.) باشد.
  • صفحات فرود: صفحاتی که به طور خاص برای استفاده در کمپین های تبلیغاتی PPC طراحی شده و یا اولین صفحه ای که کاربر در ورود به سایت با آن مواجه می شود.
  •  پست های وبلاگ : وبلاگ یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد یک جریان منظم از محتوای SEO است. یک پست می تواند ترکیبی از متن، تصاویر و ویدیو باشد. پست می تواند در انواع مطلب، لیست، آموزش، خبر با اطلاعات کلی نوشته شود. محتوای با کیفیت و یک پارچه در یک وبلاگ می تواند تاثیر به سزایی در رتبه بندی جستجوگرها و موتورهای جستجو داشته باشد.

به همین دلیل خوب است که یکسری از این نکات را رعایت کنید:

  1. در محتوای خوب باید کلمات ها مرتبط با سایت شما باشد تا بهره وری سایت تان را بالا ببرد.
  2. استفاده از لینک سازی داخلی اصولی بر محتوا
  3. استفاده از تصاویر بهینه سازی شده
  4. استفاده صحیح از عنوان مناسب زیرا برچسب های متا یک عامل مهم در کمک به موتورهای جستجوی برای درک محتوا و موضوع صفحه مورد نظر می باشند.
نکته :
  • مقالاتی : به مقاله، مصاحبه یا قطعه اخبار فکر کنید. این نوع از اصلی ترین مطالبی است که در اکثر وب سایت های روزنامه یا مجله پیدا خواهید کرد.  
  • لیست ها : لیست واقعاً نوعی مقاله است، اما قاب کردن آن به عنوان یک لیست اسکن را آسان تر می کند. این نوع عناوین همچنین وقتی در نتایج جستجو یا در فیلدهای رسانه های اجتماعی یافت می شوند، قابل استفاده تر هستند.
  • راهنماها : راهنما یک محتوای طولانی تر است که به طور مفصل نحوه انجام کاری را توضیح می دهد. (راهنماها اغلب در چندین صفحه وب تقسیم می شوند، اگرچه بهترین کار این است که به کاربران اجازه دهید در صورت تمایل، مطالب طولانی را به عنوان یک صفحه فقط مشاهده کنند.)
  • می توانید یک راهنمای کامل را در وب سایت خود ارسال کنید، یا می توانید خلاصه یا گزیده ای ارسال کنید. برای بازدید از راهنمای کامل، بازدید کنندگان را ملزم به پر کردن فرم ثبت نام می کنند. این می تواند یک راه خوب باشد، اما بخاطر داشته باشید که ایجاد دیوار ثبت نام احتمالاً میزان ترافیک سئو را که می توانید به آن راهنما هدایت کنید کاهش می دهد.  
به علاوه:
  • فیلم ها : به طور کلی فیلم های کمتری در وب نسبت به صفحات متن وجود دارد. در نتیجه، با ایجاد یک فیلم به جای مقاله، به راحتی می توان در صفحه اول برای یک کلمه کلیدی رقابتی رتبه بندی کرد. بسته به نوع سایت یا شغلی که اداره می کنید، فیلم ها می توانند راهی عالی برای جذب و دستیابی به مخاطب باشند. در مورد آموزش استفاده از محصولات خود، آموزشهای ویدیویی را ایجاد کنید. یا فرآیندی را که مربوط به تجارت شما باشد نشان دهید.
  • اینفوگرافیک : اینفوگرافیک ها، یا تصاویر با فرمت بزرگ که حاوی داده های زیادی (غالباً به شکل graphsیا charts) در یک موضوع هستند، می توانند تعداد زیادی از صفحه ها و پیوندها را به خود اختصاص دهند.

با این حال، از آنجا که بسیاری از مطالب در تصویر جاسازی شده است و بنابراین به عنوان متن توسط موتورهای جستجو قابل خواندن نیستند، مهم است که بقیه صفحه را با دقت بهینه کنید.

برای شروع می توانید از یکی از این پنج قالب اینفوگرافیک رایگان استفاده کنید.

  • نمایش پرده ای : نمایش پرده ای روشی برای نمایش یک سری تصاویر مرتبط می باشد. بعضی اوقات تصاویر از متن مهم تر هستند. در اینجا دوباره، جستجوگرها از عنوان، زیرنویسها، نام پرونده های تصاویر و موارد دیگر از این دست از اهمیت برخوردار هستند زیرا کمتر خواندن موتورهای جستجوگر وجود دارد.
  • واژه نامه ها : سوگند می خورم افراد بیشتری از Google برای جستجوی شرایط استفاده می کنند تا از فرهنگ لغت استفاده کنند.  اگر در یک صنعت تخصصی کار می کنید، یک واژه نامه خوب ساخته شده می تواند یک راه خوب برای گرفتن برخی از ترافیک جستجو باشد. اصطلاحات آشپزی، اصطلاحات پزشکی، اصطلاحات مد، اصطلاحات معماری را تصور کنید …
  • دایرکتوری ها : یک فهرست راهنما یک طبقه بندی سودمند از پیوندها به سایت ها یا منابع پیرامون موضوع مشخص است. به عنوان مثال، یک وبلاگ عطر ممکن است یک دایرکتوری مکان برای خرید عطر، از فروشگاه های بزرگ گرفته تا فروشگاه های مستقل در سراسر کشور ایجاد کند.
مقالات پیشنهادی کاربران
مزایای وردپرس

نحوه تدوین استراتژی محتوای سئو

محتوای SEO چیست؟ راهنمای ایجاد محتوا برای سئو

 

برای درک بهتر مفهوم استراتژی محتوا، بهتر است در ابتدا تفاوت آن را با بازاریابی محتوایی بدانیم.

متاسفانه تعداد زیادی از افراد به دلیل عدم آگاهی از معانی درست استراتژی محتوا و بازاریابی محتوایی، این واژه ها را به جای یکدیگر استفاده می کنند. استراتژی محتوا تنها مختص بازاریابی محتوایی نیست و می توان از آن در بازاریابی های غیرمحتوایی هم استفاده کرد.

استراتژی محتوا مختص چشم اندازهایی است که درباره محتواها به کار گرفته می شود، اینکه درون و بیرون محتواها چگونه شکل می گیرد و یا چگونه باید محتواها را مدیریت کرد.

بنابراین استراتژی محتوا می تواند تمام جنبه های یک محتوا را که بر مشتریان اثر می گذارد، در بر بگیرد و از این نظر با بازاریابی محتوایی اشتراکاتی داشته باشد.

در اینجا چهار مرحله برای تعریف و اصلاح استراتژی محتوای SEO شما آورده شده است:

 

1- اهداف خود را تعیین کنید.

ابتدا اهداف خود را به عنوان یک وب سایت یا تجارت تعیین کنید. آیا به دنبال فروش محصولات از طریق وب سایت خود هستید؟

آیا از طریق تبلیغات می توانید از سایت خود درآمد کسب کنید و به همین دلیل فقط می خواهید ترافیک را افزایش داده و مخاطبان را بازگردانید؟ اهداف شما مشخص خواهد کرد چه نوع محتوا را باید روی آنها تمرکز کنید.

اگر در درجه اول سعی در فروش محصولات دارید، تمرکز اصلی شما باید صفحات جذاب و آموزنده محصولات باشد که برای جستجو و تبدیل بهینه شده اند. تمرکز ثانویه شما می تواند محتوای وبلاگ مفیدی باشد که نشان می دهد چه موقع و چگونه می توانید از محصولات خود استفاده کنید و به آن صفحات درجایی که مرتبط باشد پیوند دهید.

2- مخاطبان خود را در نظر بگیرید.

مخاطبان خود را بشناسید – نظرسنجی ها و نرم افزار تجزیه و تحلیل شما می تواند به شما کمک کند تصویر بهتری از بازدید کننده یا مشتری معمولی خود داشته باشید.

در نظر بگیرید شخصیت های بازاریابی یا شخصیت هایی را که نماینده بازدیدکنندگان و مشتریان سایت ایده آل شما هستند، در نظر بگیرید. سپس به این فکر کنید که چه نوع محتوایی به دنبال آن هستند.

اگر تجارت شما نوجوانان و تویت ها را هدف قرار می دهد، ممکن است بخواهید روی به روزرسانی های مکرر با متن کمتر و تصاویر و فیلم های بیشتر تمرکز کنید. همچنین می خواهید مطمئن شوید که سایت شما برای استفاده از موبایل بهینه شده است.

بنابراین هرچه اطلاعات بیشتری از مخاطبان داشته باشید، راحت‌تر می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید.

3- یک تقویم سرمقاله ایجاد کنید.

تقویم سرمقاله برنامه ای است که نشان می دهد چه زمانی مطالب جدید منتشر می کنید و چه نوع محتوا خواهد بود.

این به شما کمک می کند تا به یک برنامه منظم بپیوندید (مهم است که به طور مرتب در صورت داشتن وبلاگ به طور مرتب محتوای جدید ایجاد کنید)، همچنین از جلوگیری از تلاش برای جلوگیری از طرح مطالب جدید در آخرین لحظه جلوگیری کنید.

 چند نکته برای ایجاد و پیوستن به تقویم سرمقاله:

از Outlook (یا تقویم Google) استفاده کنید : تقویم سرمقاله را با کل تیم بازاریابی خود به اشتراک بگذارید. یادآوری هایی را برای نویسندگان تنظیم کنید تا در صورت اتمام مهلت، یک اعلان دریافت کنند.

در هنگام تولید انواع مطالب، مانند فیلم ها و اینفوگرافی ها، زمان کافی را به خود اختصاص دهید. این موارد معمولاً برای انجام کامل به چندین دور ویرایش نیاز دارند و می توانند پیچیده تر برای بهینه سازی جستجو باشند.

از پیش، برنامه ریزی های زیادی انجام ندهید : تقویم ها به دلیل تغییر در اهداف بازاریابی، بودجه یا کارکنان، اغلب پس از یک یا دو ماه دچار کمبود می شوند، بنابراین سعی نکنید برنامه ای را برای سال آینده برنامه ریزی کنید. و وقت و تلاش زیادی را هدر ندهید.

4- تجزیه و تحلیل و ارزیابی مجدد کنید.

در آخر، در بالای تحلیل های سایت خود باشید. مرتباً محتوای SEO خود را تجزیه و تحلیل کنید.

اقدامات خوب موفقیت و درگیری شامل نمایش صفحه، پیوندها، نظرات (در پست های وبلاگ و برخی دیگر از انواع محتوا)، اشتراک های اجتماعی (لایک، فیس بوک، توییت و غیره) و نرخ تبدیل می باشد.

تحلیل شما باید دو هدف داشته باشد:
  • موفقیت های خود را مطالعه کنید تا بتوانید آن استراتژی ها را تکرار کنید : به دنبال الگوها باشید. مخاطبان شما فیلم را دوست دارند؟ سپس فیلم های بیشتری بسازید! تقویم سرمقاله خود را به جلو تنظیم کنید تا بتوانید بیشتر وقت و تلاش خود را روی انواع محتوا که واقعاً طنین انداز است متمرکز کنید.
  • وقت خود را برای به روزرسانی و بهبود محتوای SEO قدیمی تر اختصاص دهید : اگر سعی کردید یک مقاله را برای یک کلمه کلیدی خاص بهینه کنید، اما برای تغییر متفاوت آن کلمه کلیدی، ترافیک بیشتری به دست می آورید، دوباره وارد آن شوید و آن را برای کلمه کلیدی جدید دوباره بهینه کنید. برای مثال: ممکن است با قرار دادن آن کلمه کلیدی در عنوان، ترافیک را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست