چگونه عکاس حرفه ای شویم

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. آموزش
  4. chevron_right
  5. چگونه عکاس حرفه ای شویم

چگونه عکاس حرفه ای شویم

 عکاسی میتواند یک سبک زندگی باشد. میتواند یک منبع درآمد باشد . میتواند شغلی باشد که شما ازش لذت ببرید؛ ان هم درست زمانی که خیلی از مردم   از شغل خود متنفرن و با کراهت به سر کار میروند.

 اما اول باید در عکاسی حرفه ای شویم و قبل از اون باید به سوال «چگونه عکاس حرفه ای شویم» جواب دهیم.

عکاسی

عکاسی را از یک استاد یاد بگیریم


عکاسی حرفه ای دارای هزاران تکنیک و ترفند هست که باید نوبت به نوبت و یک به یک انها رو یاد بگیرید .

فقط یک استاد عکاسی است که می‌داند چه چیزهایی رو باید به شما اول یاد بدهد و چه چیزهایی رو در ادامه . چه چیزهایی رو یاد ندهد و روی چه موضوعاتی بیشتر مانور بدهد .                                                                                                                                                            

در یک دوره کارآموزی عکاسی شرکت کنید هم فوت و فن های عکاسی را یاد می‌گیرید هم با افرادی که در این زمینه کار می‌کنند آشنا می‌شوید.

این هم یکی از راه‌هاییست که در جمع‌آوری نمونه کار به شما کمک می‌کند. در گوگل جستجو کنید و موئسسه هایی که این دوره‌ها را برگزار می‌کنند را پیدا کنید.

 

چگونه عکاس حرفه ای شویم

برای شروع از تجهیزات ارزانتر استفاده کنید


 ابتدای عکاسی حرفه ای یک دوربین معمولی و ارزان قیمت تر بخرید. با آن  تمرین کنید و حرفه ای شوید. و بعد از مدت زمانی ، وقتی که احساس کردید که زمان مناسب است،دوربین را عوض کنید.

این دوربین ها چون امکانات کمتری رو در اختیارتان قرار میدهد باعث میشود شما برای گرفتن یک عکس فکر کنید و سختی بکشید و عکاسی را خیلی حرفه ای تر و بهتر یاد میگیرید.

سختی کشیدن برای گرفتن هر عکس یکی دیگر از جواب های سوال «چگونه عکاس حرفه ای شویم» است.

همیشه به روز باشید


درسته که الفبای عکاسی ثابت است و همه باید ان را  یاد بگیرند ، اما این حرفه هر روز در حال تغییر ، نوسازی و اضافه شدن مطالب و فنون جدید است .

توصیه ای که به شما دارم این است که خودتان را آپدیت نگه دارید . چند تا سایت معروف و مطرح در زمینه‌ی عکاسی رو نشون کنید و هر روز مطالب جدید انها رو پیگیری و دنبال کنید .

این کار باعث میشود شما آپدیت ترین شخص در بین عکاس های اطرافتان باشید . خودتان را  بذارید جای یک مشتری ؛ترجیح می‌ دهید پروژه‌ی عکاسی خودتان را به چه کسی بدهید؟ یک عکاس به روز و آپدیت با علم زیاد؟ یا یک عکاس معمولی که فقط سرش با دوربینش گرم است؟

 

چگونه عکاس حرفه ای شویم

از بقیه یک پله بالاتر باشید


دنیای عکاسی حرفه ای اگر شما فقط کمی از رقیبای خودتان حرفه ای تر باشید ، این شمایید که سیل سفارش ها و پروژه ها به سمتتان سرازیر میشود . لازم نیست در نهایت حرفه ای بودن باشید . فقط یک پله از دیگران حرفه ای تر باشید .

خلاق باشید و از کلیشه به شدت دوری کنید. از ترندها استفاده کنید. اگر یک سبک ثابت و منحصر به فرد داشته باشید، کارهایتان بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند. از سوژه ها و ژست های دیگران کپی نکنید.

همه چیز به صورت دستی


تا حالا دیدید برای امتحان گواهی نامه‌ی رانندگی از کسی با ماشین های اتوماتیک امتحان بگیرند؟

 اشتباهی که خیلی از عکاس های تازه کار مرتکب میشن این است که در ابتدای شروع عکاسی حرفه ای، از مود اتوماتیک دوربین استفاده می‌کنند.این کار ، عکاسی رو خیلی ساده تر می‌کند . اما در عوض این اطمینان را هم میدهم که هیچی از عکاسی یاد نخواهید گرفت !

 

 

چگونه عکاس حرفه ای شویم

سفر کنید ثابت نباشید


اگر واقعا می‌خواهید یک عکاس باشید، نباید به مکانی که در آن هستید اکتفا کنید. هیچوقت نمی‌توانید در یک شهر ثابت، فرصت‌های گوناگونی به دست آورید.

باید از مکان ها، آثار باستانی و طبیعت های بکر مناطق دیگر نهایت استفاده را ببرید و انها را یک فرصت شغلی مناسب بشمار ببرید

 

 

با کمک این 4 روش زیباتر عکس بگیرید


 1) عکس با پس زمینه‌ی تار 

 این نوع عکس به «عمق میدان کم» معروف است،  برای این کار اصولاً باید سوژه‌ی مورد نظر را در عمق میدان یا همان ناحیه وضوحی که در نظر گرفته‌اید، قرار دهید و و زاویه را به گونه ای تنظیم کنید که یا پس‌زمینه پشت سوژه واقع شود یا این که پیش زمینه‌‌ای که قبل از سوژه وجود دارد، در ناحیه تار عکس قرار بگیرد. 

چگونه عکاس حرفه ای شویم

2) عکس کاملاً واضح «شارپ»

استفاده از عمق میدان گسترده باعث می‌شود همه چیز در نهایت وضوح ثبت شود. از آنجایی که عمق میدان بسیار گسترده است، هیچ جایی برای تار شدن وجود ندارد و شما در موقعیتی عکاسی می‌کنید که همه چیز کاملاً واضح به نظر می‌رسد.

چگونه عکاس حرفه ای شویم

البته در این نوع عکاسی سوژه‌های متحرک استثنا هستند و اگر در عکس سوژه‌ای متحرک وجود داشته باشد، مقداری تاری به وجود می‌آید. البته هنگام عکاسی به این شیوه باید به مسئله فاصله‌ی ابر کانونی هم توجه ویژه‌ای داشته باشید.

3)  توقف حرکت «Freeze Motion»

ایده‌ی این مدل عکس از دوربینی گرفته می‌شود که در خط پایان مسابقاتی مثل دو و میدانی یا ماشین‌سواری نصب می‌شود تا اولین جسم متحرکی را که از خط پایان عبور می‌کند، ثبت کند و از این طریق برنده مسابقه اعلام می‌شود.

به این تکنیک توقف حرکت «Stop motion» می‌گویند. برای پیاده کردن این تکنیک می‌توان از نور فلش یا نور‌های مصنوعی استودیویی کمک گرفت یا می‌توان در ساعت مناسب روز با استفاده از نور طبیعی استفاده کرد.

چگونه عکاس حرفه ای شویم

درک از سرعت شاتر و نحوه‌ی کار کردن آن در سرعت‌های بالا است که به شما این قدرت را می‌دهد تا اثری این چنینی خلق کنید. هر عکاسی باید بتواند با کمک فلش یا بدون کمک فلش چنین لحظه‌ای را ثبت کند.

4) تاری متحرک «Motion blur»

تاری متحرک نوعی از عکاسی است که در آن سوژه‌های متحرک به گونه‌ای ثبت می‌شوند که در صحنه عکاسی تار به نظر می‌رسند.این مدل عکس با استفاده از سرعت شاتر پایین برای سوژه‌های متحرک به دست می‌آید.

چگونه عکاس حرفه ای شویم

برای یاد گرفتن عکاسی به روش تاری متحرک باید علاوه بر یادگیری تکنیک‌های استفاده از شاتر در سرعت پایین، مهارت‌های اساسی فوکوس کردن و میدان دید را هم فرا بگیرید. همچنین برای اینکه مفاهیم اصلی عکاسی به روش تاری متحرک را کاملاً درک کنید، نیاز است با مفاهیم روشنایی و نوردهی هم آشنایی داشته باشید.

ویژگی های یک دوربین خوب را بدانیم


اولین قدم در راه عملی عکاسی خرید یک دوربین است. اما کدام دوربین؟ به چه ویژگی هایی باید توجه کنیم؟ ما اینجا به شما چند نکته درباره ویژگی های یک دوربین مناسب را گوشزد میکنیم.

مقالات پیشنهادی کاربران
آموزش قسمت های اصلی و مهم Wordpress

• محدوده سرعت شاتر ۳۰ تا ۱/۴۰۰۰ ثانیه

• حسگر ۲۴ مگاپیکسلی CMOS قطع APS-C

• قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت Full HD – ۳۰p

• لنز ۵۵ – ۱۸ میلی متر با محدوده دیافراگم ۵٫۶ – ۳٫۵

• نمایشگر ۳ اینچی نوع TFT-LCD (ثابت)

چند دوربین پیشنهادی


 ♦ نیکون D3400

سنسور: APS-C | رزولوشن: 24 مگاپیکسل | فوکوس خودکار: تشخیص فاز 11 نقطه‌ای با یک نقطه‌ی صلیبی | صفحه‌نمایش: 3 اینچی با رزولوشن 921،000 پیکسل | عکاسی پیاپی: 5 فریم بر ثانیه | فیلم‌برداری: 1080/60P

نکات مثبت:

  • کیفیت عکاسی در نور کم از بهترین‌های کلاس خودش است
  • فایلهای RAW دارای گستره‌ی دینامیکی فوق‌العاده‌ای هستند
  • اتصال بلوتوث

نکات منفی:

  • نبود وای فای داخلی
  • صفحه‌‌نمایش ثابت و غیرلمسی
  • کنترل‌های محدود به نسبت دوربین‌های رده بالا

 

کانن EOS 1300D

سنسور: APS-C | رزولوشن: 18 مگاپیکسل | فوکوس خودکار: تشخیص فاز 9 نقطه‌ای | صفحه‌نمایش: 3 اینچی با رزولوشن 920،000 پیکسل | عکاسی پیاپی: 3 فریم بر ثانیه | فیلم‌برداری: 1080/30P

نکات مثبت:

  • کیفیت عکاسی مناسب با لنز کیت ارائه شده
  • تنظیمات ساده و راحت
  • قیمت بسیار مناسب
  • وای‌فای و NFC

نکات منفی:

  • سنسور با مگاپیکسل کمتر نسبت به رقبا
  • سیستم فوکوس ابتدایی
  • نبود امکاناتی مانند صفحه‌نمایش لمسی

 

نیکون D5300

سنسور: APS-C | رزولوشن: 24 مگاپیکسل | فوکوس خودکار: تشخیص فاز 39 نقطه‌ای با 9 نقطه‌ی صلیبی | صفحه‌نمایش: 3.2 اینچی مفصلی با رزولوشن 1،037،000 پیکسل | عکاسی پیاپی: 5 فریم بر ثانیه | فیلم‌برداری: 1080/60P

نکات مثبت:

  • کیفیت عکاسی در نور کم از بهترین‌های کلاس خودش است
  • فایل‌های RAW دارای گستره‌ی دینامیکی فوق‌العاده‌ای هستند
  • لنز کیت AF-P
  • صفحه چرخنده
  • وای‌فای و جی پی اس داخلی

نکات منفی

  • نبود صفحه‌نمایش لمسی

 

کانن EOS 750D

سنسور: APS-C | رزولوشن: 24 مگاپیکسل | فوکوس خودکار: تشخیص فاز 19 نقطه‌ای با 19 نقطه‌ی صلیبی | صفحه‌نمایش: 3 اینچی مفصلی و لمسی با رزولوشن 1،040،000 پیکسل | عکاسی پیاپی: 5 فریم بر ثانیه | فیلم‌برداری: 1080/30P

نکات مثبت:

  • کیفیت عکاسی jpeg خوب
  • کیفیت عکاسی خوب در نور کم
  • فوکوس تعقیبی و به نسبت سریع
  • صفحه‌نمایش مفصل‌دار لمسی بسیار کاربردی

نکات منفی:

  • گستره‌ی دینامیکی محدودتر نسبت به رقبا

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت ما سر بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست