روش هایی برای محافظت ازچشم هنگام کاربا کامپیوتر

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. سلامت خانواده
  4. chevron_right
  5. روش هایی برای محافظت ازچشم هنگام کاربا کامپیوتر

روش هایی برای محافظت ازچشم هنگام کاربا کامپیوتر

8 روش مفید برای جلوگیری از خستگی چشم هنگام کاربا کامپیوتر

کار با کامپیوتر به صورت طولانی مدت ، عوارض زیادی برای بخش های مختلف بدن از جمله چشم ها ایجاد می کند. چشم ها از سایر بخش های بدن حساس تر هستند.این در حالی است که کار با کامپیوتر ، یکی از بخش های جدانشدنی در زندگی روزمره ی ماست. بنابراین برای مراقبت از چشم ها و کاهش صدمات ناشی از کار طولانی مدت با کامپیوتر ، باید راه های مراقبتی چشم را شناخت و از آن ها استفاده کرد.

روش هایی برای محافظت ازچشم هنگام کاربا کامپیوتر

1- صندلی مناسب:

صندلی کامپیوتر در سلامتی چشمان شما تأثیر زیادی دارد پس خرید یک صندلی مناسب ارزش وقت گذاشتن را دارد.

2- قانون 20_20_20:

برای کاهش دادن میزان خستگی چشم می­‌توانید از قانون ۲۰-۲۰-۲۰ استفاده کنید، هر ۲۰ دقیقه به یک شی که در فاصله ۶ سانتی‌متری قرار دارد، به مدت ۲۰ ثانیه نگاه کنید.

روش هایی برای محافظت ازچشم هنگام کاربا کامپیوتر

3- ورزش چشم:

ورزش های چشم بسیار ساده هستند!برای این که عضله های چشم خود را تقویت کنید کافی است که هر ۲۰ دقیقه یک بار چشمان خود را از صفحه ی مانیتور بردارید و برای ۲۰ ثانیه به جاهای دورتری که حداقل در فاصله ی۶۱۰ سانتی متری (۲۰ فیت) شما قرار گرفته اند نگاه کنید.برخی پزشکان به این شیوه ، قانون ۲۰ -۲۰-۲۰ می گویند. نرمش دیگر، خیره شدن به وسایلی در فاصله ی دور برای مدت ۱۵ تا ۲۰ ثانیه و سپس خیره شدن به شیئی در فاصله نزدیکتر به همین میزان یعنی ۱۵ تا ۲۰ ثانیه می باشد.

روش هایی برای محافظت ازچشم هنگام کاربا کامپیوتر

4- نور:

نورهای فلورسنت موجب خستگی چشم می­‌شود، بنابراین، هر نور فلورسنت را خاموش کنید. همچنین، نور نباید به طور مستقیم از پشت سر یا روبه رو بر روی صفحه نمایش بازتاب داشته باشد، می­‌توانید از چراغ‌­های رومیزی استفاده کنید و آن را به گونه‌­ای تنظیم کنید که نور به طور غیرمستقیم بر روی صفحه نمایش بتابد تا از خستگی چشم جلوگیری کند.

5- استفاده از عینک های ضد اشعه، مخصوص کامپیوتر:

عینک های ضداشعه برای کار با کامپیوتر، مناسب افرادی است که ضعف بینایی ندارند و تنها برای رفع خستگی و جلوگیری از صدمه دیدن به چشم ها استفاده میشوند. در واقع این عینک ها نمره ندارند و تنها لنز ضداشعه ی قوی دارند که توصیه میکنیم در صورتی که کار با کامپیوتر چشمان شما را خسته می کند ، از آن ها استفاده کنید.

مقالات پیشنهادی کاربران
سرطان چگونه ایجادمی شود؟

روش هایی برای محافظت ازچشم هنگام کاربا کامپیوتر

6- لمس کردن چشمانتان:

با دست چشم ها را لمس کنید. این مورد یک نوع تکنیک یوگا برای کمک کردن به استراحت سیستم عصبی است و دید چشم را حفظ می کند. کف دست هایتان را بهم بمالید تا وقتی بین دست هایتان احساس گرما کنید. سپس چشم های خود را با کف دست ها بپوشانید. مطمئن شوید که دست ها بر روی پیشانی روی هم بیفتند. آرام باشید. تا زمانی که می توانید در این حال بمانید اما حداقل زمان 30 ثانیه باشد.

7- تنظیمات را به گونه‌­ای انجام دهید تا از خستگی چشم جلوگیری کند:

سعی کنید وسایل روی میز کار را مرتب کنید، زمانی که چشم به طور مداوم وسایل را دنبال کند مطمئناً اذیت می­‌شود، وسایل را در یک راستا و نزدیک به هم قرار دهید، صفحه کلید را در راستای صفحه نمایش قرار داده تا چشم نیاز بهتنظیم مجدد نداشته باشد و کمتر خسته شود.

8- استراحت کافی:

برای کاهش خطر  به بیماری سندرم بینایی و گردن درد کمر و شانه ها زمانی که با کامپیوتر کار می کنید، توقف مکرر را در برنامه ی خود قرار دهید.

بسیار کسانی که با کامپیوتر کار میکنند فقط ۱۵دقیقه به خود استراحت می دهند. طبق پژوهش NIOSH کسانی که در زمان کار با کامپیوتر بازه های زمانی کوتاه ۴-۵ دقیقه ای را به استراحت اختصاص می دهند خستگی و فشار چشمی کمتری را تجربه خواهند نمود.

و در آخر…

اگر علائم چشم شما بدتر شد با دکتر تماس بگیرید؛ می توانید ازکمک های فوری پزشکی سوال کنید ویا به دکتر چشم پزشک مراجعه کنید و با یک معاینه ی چشم مطمئن شوید که از عینک مناسبی برای چشم خود استفاده می کنید، همچنین ممکن است که چشم شما نزدیک بین ویا دور بین باشدو یا ممکن است شما میگرن داشته باشید که نوعی از سر درد های شدید است که با کمک پزشکی می توان از این بیماری جلو گیری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست