روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. مقالات
  4. chevron_right
  5. روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت

روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت بسیار قدرتمند هستند این نه تنها بر احساس افراد بلکه بر آنچه انجام می دهند تأثیر می گذارد . روانشناسی رنگ می تواند به تقویت برند شما ، تشویق فروش و حتی هدایت بازدید کنندگان به سمت صفحات یا اقدامات خاص در وب سایت شما کمک کند .

مطالعات نشان می دهد که مردم تصمیم می گیرند محصولی را در 90 ثانیه یا کمتر دوست داشته باشند و 90٪ از این تصمیم صرفاً بر اساس رنگ است . تحقیقات همچنین نشان می دهد که رنگ می تواند تشخیص برند را تا80٪ افزایش دهد .

روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت

روانشناسی رنگ در طراحی سایت

تصادفی نیست که بسیاری از سایت های محبوب شبکه های اجتماعی مانندFacebook ، Twitter ، LinkedIn و Tumblr و مارک های فنی مانند Dell، IBM، HP و Intel دارای نشان های آبی هستند . اما این بدان معنی نیست که آبی مناسب وب سایت شما است . حتی اگر رنگ آبی مناسب سایت شما باشد ، فراموش نکنید که درباره رنگ های دیگری که باید با آن استفاده کنید (و کجا) فکر کنید .

اگر می فهمید که رنگ چگونه روی افراد تأثیر می گذارد ، می توانید مطمئن شوید که رنگ های موجود در طراحی وب سایت شما به جای اینکه علیه شما باشد ، به سود شما کار می کنند .

برخی از اصول روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت در بوشهر :

روانشناسی قرمز

رنگ قرمز در واقع می تواند ضربان قلب فرد را افزایش داده و باعث شود سریعتر نفس بکشند . قرمز با شهوت ، هیجان ، عشق ، انرژی و حرکت همراه است . این رنگ همچنین دارای برخی از روابط بالقوه منفی از جمله جنگ ، خشونت ، آتش ، عصبانیت و خطر است .

چه موقع از قرمز استفاده کنید

برای جلب توجه به چیزی یا ایجاد هیجان از رنگ قرمز به عنوان یک رنگ لهجه استفاده کنید . قرمز می تواند برای مواد غذایی ، مد ، سرگرمی ، ورزش ، بازاریابی ، تبلیغات ، خدمات اضطراری و مراقبت های بهداشتی مفید باشد .

چه زمانی نباید از قرمز استفاده کنید

بیش از حد از آن استفاده نکنید! هیجان بیش از حد می تواند چیز بدی باشد . قرمز به طور کلی برای کالاهای لوکس ، محتوای مرتبط با طبیعت یا وب سایت ها و خدمات حرفه ای مناسب نیست .

روانشناسی زرد

زرد یکی از روشن ترین رنگ ها است و با شایستگی ، خوشبختی ، تشویق ، خوش بینی و جوانی همراه است . زرد همچنین برخی از روابط منفی مانند بزدلی ، فریب و ارزان بودن را به همراه دارد .

چه موقع از رنگ زرد استفاده کنید

از انرژی زرد روشن (کم حجم) برای انرژی دادن به افراد یا ایجاد احساس خوشبختی استفاده کنید . برای یک احساس آرامش بیشتر از زردهای ملایم و سبک استفاده کنید . رنگ زرد برای جلب توجه به متن و دکمه های عمل بسیار مناسب است .

چه موقع نباید از زرد استفاده کنید

زرد می تواند به سرعت بر قدرت چیره شود و این می تواند چشم را خسته کند . باز هم ، آن را کم مصرف استفاده کنید . بیش از حد زرد یا رنگ اشتباه می تواند احساس ارزان یا اسپم شود .

روانشناسی رنگ

روانشناسی نارنجی

نارنجی یک رنگ پرانرژی و پر جنب و جوش است که اغلب با سرگرمی ، خوشبختی ، انرژی ، گرمی ، جاه طلبی ، هیجان و اشتیاق همراه است . همچنین می توان از آن برای برقراری ارتباط استفاده کرد .

چه موقع از رنگ نارنجی استفاده کنیم

برای تجارت الکترونیک ، اتومبیل ، فناوری ، سرگرمی ، غذا و مراقبت از کودک خوب است .

چه موقع برای نباید از رنگ نارنجی استفاده کرد

اگرچه نارنجی کمی شدیدتر از قرمز است ، اما هنوز هم می تواند به سرعت تبدیل به قدرت شود . زیاده روی نکنید!

روانشناسی سبز

سبز اثر سازگار و متعادل کننده دارد . این رنگ با رشد ، سلامتی ، طبیعت ، ثروت ، پول ، آرامش ، مردانگی ، سخاوت ، باروری ، حسادت ، موفقیت ، آرامش ، هماهنگی ، پشتیبانی و انرژی همراه است .

چه موقع باید از رنگ سبز استفاده کرد

سبز ساده ترین رنگ برای پردازش چشم است . از آن برای ایجاد جلوه ای آرامش بخش ، آرامش بخش یا نشان دادن آغازها ، طبیعت یا ثروت استفاده کنید . از نظر علمی ، جهانگردی ، پزشکی ، منابع انسانی ، محیط زیست و پایداری بسیار عالی است .

چه زمانی نباید از رنگ سبز استفاده کرد

برای کالاهای لوکس ، فناوری یا محتوا که به دختران نوجوان اختصاص داده می شود ، کمتر مناسب است .

روانشناسی آبی

آبی با مردانگی ، شایستگی ، کیفیت ، آرامش ، قابلیت اطمینان ، استوار ، خرد ، وفاداری ، قدرت ، بهره وری ، اعتماد و امنیت همراه است . بلوزهای روشن همچنین می توانند طراوت و پرانرژی باشند .

چه موقع باید از رنگ آبی استفاده کرد

رنگ آبی اغلب توسط شرکت های بزرگ و بانک ها مورد استفاده قرار می گیرد زیرا غیر تهاجمی است و با قابلیت اطمینان ارتباط دارد . این برای مراقبت های بهداشتی ، دندانپزشکی ، فناوری پیشرفته ، پزشکی ، علمی ، دولتی ، قانونی و خدمات خوب است .

چه موقع نباید از رنگ آبی استفاده کرد

استفاده از سایه های خاصی از آبی یا استفاده بیش از حد از رنگ آبی می تواند باعث شود وب سایت شما بی احساس و سرد باشد . رنگ آبی همچنین ممکن است اشتها را مهار کند ، بنابراین مراقب استفاده از آن با محتوای غذایی باشید .

روانشناسی انواع رنگ ها

روانشناسی بنفش

بنفش با حق امتیاز در ارتباط است . می توان از این طریق برای برقراری ارتباط خلاقیت ، تخیل ، اقتدار ، پختگی ، قدرت ، ثروت ، سعادت ، رمز و راز ، خرد و احترام استفاده کرد .

چه موقع باید از رنگ بنفش استفاده کرد

برای ایجاد حس تجمل و ثروت از بنفش های تیره استفاده کنید و برای بهار و حس عاشقانه از بنفش های روشن استفاده کنید . بنفش همچنین می تواند برای محصولات زیبایی (به طور خاص ضد پیری) ، طالع بینی ، ماساژ ، یوگا ، بهبودی ، معنویت و محتوای مرتبط با دختران نوجوان و مارک های زنانه عالی باشد .

روانشناسی قهوه ای

قهوه ای یک رنگ گرم و طبیعی است که با زمین ، ناهمواری ، قابلیت اطمینان ، ثبات ، دوستی و طبیعت همراه است .

چه موقع باید از رنگ قهوه ای استفاده کرد

از قهوه ای می توان برای تحریک اشتها استفاده کرد (به تبلیغات برای قهوه و شکلات فکر کنید) و آن را برای محتوای مرتبط با مواد غذایی بکار برد . همچنین می تواند مناسب برای املاک و مستغلات ، حیوانات ، دامپزشکی و امور مالی باشد . قهوه ای نیز به طور معمول برای پس زمینه ها بهتر است .

چه موقع نباید از رنگ قهوه ای استفاده کرد

قهوه ای می تواند کمی کسل کننده یا بیش از حد محافظه کار باشد . به طور کلی برای جلب توجه افراد مناسب نیست و نباید از آن ها برای تماس با موارد اکشن استفاده شود .

روانشناسی سیاه

سیاه ، رنگی قوی است که غالباً با ظرافت ، اقتدار ، قدرت ، براقیت ، پایداری ، صوری بودن و شعور همراه است . همچنین می تواند نمادی از مرگ ، رمز و راز و شر و شورش باشد .

چه موقع باید از رنگ سیاه استفاده کرد

بسته به رنگ های به کار رفته در محیط ، رنگ مشکی می تواند ظریف و سنتی باشد ، یا مدرن و مبهم باشد . رنگ سیاه می تواند برای کالاهای لوکس ، مد ، بازاریابی و لوازم آرایشی عالی باشد .

چه موقع نباید از رنگ سیاه استفاده کرد

بیش از حد استفاده از رنگ سیاه مناسب نیست . همچنین سیاه می تواند احساس خطر یا شر به افراد القا کند و باعث شود افراد احساس ناراحتی یا حتی وحشت کنند .

روانشاسی رنگ های مختلف

روانشناسی سفید

رنگ سفید با خلوص ، پاکیزگی ، تقوا ، خوشبختی ، اخلاص و ایمنی همراه است .

چه موقع می توان از رنگ سفید استفاده کرد

رنگ سفید با پزشکان ، پرستاران و دندانپزشکان همراه است و این امر باعث می شود برای وب سایت های مرتبط با صنعت مراقبت های بهداشتی بسیار عالی باشند . همچنین می تواند برای سایت های پیشرفته و علمی نیز مناسب باشد . هنگام جفت شدن با مشکی ، طلا ، نقره یا خاکستری ، سفید نیز برای کالاهای لوکس می تواند عالی باشد .

چه زمانی نباید از رنگ سفید استفاده کرد

از آنجا که تأثیرات رنگ سفید تقریباً به رنگ های دیگر در طراحی بستگی دارد ، از لحاظ تئوریکی می تواند برای هر نوع وب سایت مورد استفاده قرار گیرد .

روانشناسی خاکستری

رنگ خاکستری با تشریفات ، حرفه ای بودن ، پختگی ، عملی بودن ، بی موقع بودن و شخصیت قوی همراه است .

چه موقع می توان از خاکستری استفاده کرد

رنگ خاکستری برای وب سایت های حرفه ای ، کالاهای لوکس و یا ایجاد یک اثر متعادل و آرامش بخش بسیار مناسب است .

چه موقع نباید از خاکستری استفاده کرد

سایه های خاصی از خاکستری ممکن است احساس کسل کننده و جدا شده یا حتی سرد ایجاد کنند . خاکستری برای جلب توجه مردم ایده آل نیست .

روانشناسی رنگ ها در سایت

روانشناسی صورتی

اگرچه صورتی رنگ قرمز است ، اما فراتر از رنگ های قرمز ارتباط های خاصی دارد . صورتی نمایانگر پختگی ، اخلاص ، عاشقانه و عشق است . فاقد کنایه های خشن و عصبانی از رنگ قرمز است و می تواند کاملاً تسکین دهنده و ملایم باشد .

چه موقع باید از رنگ صورتی استفاده کرد

صورتی برای محصولات زنانه یا سایت هایی که دارای محتوا مخصوص زنان و دختران جوان است بسیار مناسب می باشد .

چه موقع نباید از رنگ صورتی استفاده نمود

صورتی روشن می تواند حالت خنده دار داشته باشد و برخی از سایت ها می توانند خیلی احساساتی یا شیرین شوند .

مقالات پیشنهادی کاربران
5 سایت برتر خارجی برای آموزش سئو به زبان انگلیسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست