راهکار های جذب مشتری در دیجیتال مارکتینگ

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. دیجیتال مارکتینگ
  4. chevron_right
  5. راهکار های جذب مشتری در دیجیتال مارکتینگ

راهکار های جذب مشتری در دیجیتال مارکتینگ

بدون فوت وقت به دنبال تعریف دیجیتال مارکتینگ میرویم دیجیتال مارکتینگ همان استفاده از ابزار های دیجیتال می باشد،که میتواند هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین قابلیت های خود را به نمایش بگذارد.

به عبارتی دیگر میتوانیم دیجیتال مارکتینگ را این گونه تعریف کنیم ،به گروهی از فعالیت هایی که ما برای تبلیغ حرفه مان یا تبلیغ محصولاتمان از ابزار های دیجیتال استفاده میکنیم دیجیتال مارکتینگ میگوییم بنابر این مارکتینگ یک ابزار قدرتمند برای بازاریابی محصولات و خدمات، توسط انواعی از رسانه هاست که مورد استفاده و استقبال قرار گرفته است.

 

راهکار های جذب مشتری در دیجیتال مارکتینگ

مرحله اول در دیجیتال مارکتینگ برسی نیاز مشتری هاست. دیجیتال مارکتینگ برای همه ی کسب و کارها هدفمند است و نتیجه خوبی را هم به دنبال دارد تا در فروش یا ارائه خدمات در بستر دیجیتال به بهترین شکل ممکن استفاده شود. دیجیتال مارکتینگ مرز بندی و محدودیت مشخصی ندارد دنیای دیجیتال بسیار گسترده است .

به طور کلی در هر کاری که از ایمیل،سایت،پیامک، وابزار های دیجیتال برای معرفی محصولاتمان و ارائه خدماتمان به مشتری استفاده میکنیم درواقع نوعی بازاریابی دیجیتال انجام داده ایم. درآمد شما میتواند چند برابر شود فقط کافیست با بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ آشنایی کاملی داشته باشید.

تکنیک های جذب مشتری : 

در دنیای امروزی باید خود را با نیاز های افراد جامعه هماهنگ کنید، مشتری جذب شرکت هایی می شود که به خواسته مشتری و نیاز آنها در هر شرایطی پاسخ می دهد.

۱- در اولین تکنیک باید بگوییم که با تولید کردن محتوایی جذاب میتوانید پتانسیل خوبی را بدست آورید.

۲- دومین راهکار تعامل با مشتری می باشد: شما باید بتوانید با مشتری خود ارتباط موفقی برقرار کنید این کار باعث انتقال حس انتقاد پذیری از طرف مشتری به شما می شود.

۳- استفاده از کانال های تبلیغاتی متفاوت، شما برای اینکه در کسب و کارتان موفق شوید باید از هر تکنیکی برای تبلیغ کار خود استفاده کنید تبلیغات شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، بازار یابی پیامکی و…از روش های بازار یابی دیجیتالی هستند که می توانید برای تبلیغ حرفه و برند خود از آنها بهره ببرید.

در اینجا چند نمونه از ابزار های بازاریابی دیجیتال را معرفی میکنیم:

  1. وب سایت مارکتینک(website Marketing): داشتن یک وب با خلاقیت و ایده هایی جذاب که مشتری را جذب میکند مهمترین قسمت بازاریابی است بدون داشتن یک وب سایت،کارکرد ابزارهایدیجیتال مارکتینگ مفهومی ندارد بنابراین توصیه میکنیم برای کسب و کارهایتان یک وب سایت داشته باشید در غیر این صورت از نظر مشتریتان جزء یک برند معتبر نخواهید بود.
  2. بازاریابی محتوا (Content Marketing): بازاریابی محتوا به ساده ترین تعریف به معنای تولید محتوا می باشد شما با استفاده از بازاریابی محتوا مشتری را با استفاده از نشر اطلاعات جدید و مرتبط آنها را ترغیب به انجام یک کاری کنیم که این به افزایش کسب و کار و پیشرفتی موفق می انجامد.
  3. بازاریابی ایمیلی (Email Marketing): ایمبل مارکتینگ هم یکی دیگر از تبلیغات وبازاریابی است. وبه طور کلی یک سری از روش هایی که از طریق ایمیل برای جذب مشتری و تبلیغ در کسب و کار استفاده میکنیم،گفته می شود نحوه بازاریابی در ایمیل مارکتینگ بسیار مهم است، چراکه ارتباط مستقیمی با مشتری دارد.

  4. بازاریابی ویدئویی (Video Marketing): ویدئو مارکتینگ از دیگر ابزار های بازاریابی دیجیتالی محسوب میشود بازاریابی ویدئویی میتواند در ارتقاء ارتباط با مشتری بسیار موثر باشد به عنوان مثالی ساده فرض کنید شما یک شرکت تولید مواد غذایی دارید که با ضبط ویدئویی بر پایه ی معرفی بیوگرافی،شرکت شمارا معرفی میکندو همین امر سبب افزایش فروش محصولات در کنار ارتباطی نزدیک با مشتریتان می شود.
  5.   اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing): یکی دیگر از روش های بازاریابی محسوب میشود، درواقع کاربری که طی مدتی توانسته با نشر محتوایی قابل قبول و مفیدی را ساخته باشد خود را به عنوان شخص ثالث جلوه میدهدبه این شخص  اینفلوئنسر میگویند. Influencer در لغت به معنای (تاثیر گذار) اینفلوئنسر مارکتینگ یک نام تجاری است .

تفاوت بازار یابی سنتی با دیجیتال

 

راهکار های جذب مشتری در دیجیتال مارکتینگ

در اینجا به بخشی از تفاوت های بازاریابی دیجیتال و سنتی میپردازیم:

بازاریابی سنتی بر خلاف بازار یابی دیجیتال به اینترنت به طور کلی ابزار های دیجیتالی نیازی ندارد که این روش از بازاریابی، از روزنامه، تلوزیون، بیلبورد ها تا رادیو در بر میگیرد، اگرچه بازار یابی سنتی برای  جذب مخاطبان بومی یا مخاطبانی که دسترسی به اینترنت ندارند اهمیت دارد و نقش مهمی را ایفا میکند .

در این نوع بازار یابی مخاطب گونه ای پیام را دریافت میکند که فقط ببیند و بشنود و بدون نیاز به اینترنت با آن ارتباط بر قرار کند. از مزایای بازار یابی سنتی میتوان به این موارد اشاره کرد که بازاریابی سنتی برای مخاطبین با سن های بالا مناسب تراست  دوم اینکه بسیار ساده و بدون حاشیه است، ماندگاری بالایی نسبت به دیجیتال دارد.این نوع بازاریابی در هر مرحله ای میتواند تاثیر خود را گذاشته و عملکرد خوبی را ارائه دهد. و اما در مقایسه با بازار یابی دیجیتال که امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته و یک ضرورت محسوب می شود که در آنالیز بازاریابی سنتی روز به روز پیشرفت کرده است .

پیشنهاد میکنیم اگر نگران آینده شرکت خود هستید،اگر میخواهید تجربه ای موفق در جذب مشتری پیدا کنید شیوه های سنتی و بازاار یابی سنتی را کنار بگذارید و کارخود را به ما بسپارید ( سخت ترین هارا ما انجام میدهیم )

 

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست