راهنمای شروع کننده برای ایجاد وبینار ها

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. مقالات
  4. chevron_right
  5. راهنمای شروع کننده برای ایجاد وبینار ها

ایجاد وبینار ها برای تولید محتوای با کیفیت ، ایجاد اعتماد به نفس با مخاطبان ، رسیدن به تعداد بیشتری از افراد و تبدیل بیشتر مشتریان ، بسیار عالی هستند .

در یک بازار به طور فزاینده رقابتی که مصرف کنندگان از همه طرف با محتوا برخورد می کنند ، وبینارها به شما این امکان را می دهند تا نسبت به سایر فرم های سنتی و محتوای آنلاین (پست های وبلاگ ، اینفوگرافیک ها و غیره) به آن ها ارزش بیشتری بدهید .

طبق تحقیقات موسسه بازاریابی محتوا ، ۴۳٪ از بازاریابان B2B از سیستم عامل های وبینار استفاده می کنند و ۵۵٪ از وبینارها به عنوان وسیله نقلیه اصلی توزیع محتوا استفاده می کنند .

آمار ایجاد وبینار ها

در همین حال ، ما دریافته ایم که ایجاد وبینارها دومین نوع مؤثر از محتوای مناسب  برای جذب مخاطبان هستند که فقط با پیشنهادات بارگیری می شوند و ما متوجه شده ایم که همراه با گزارش های تحقیقاتی و ایمیل ها ، ایجاد وبینارها مؤثرترین تاکتیک برای پرورش توجهات هستند .

اگر می خواهید با این قالب محتوای قدرتمند شروع به کار کنید ، یک راهنمای جامع برای ایجاد وبینارها را بخوانید :

شما با ایجاد وبینارها می خواهید به چه چیزی برسید؟

قبل از برنامه ریزی یا ایجاد وبینار ، به این فکر کنید که دقیقاً چه چیزی می خواهید به دست بیاورید . به عنوان مثال ، وبینارها می توانند مورد استفاده قرار گیرند :

مخاطبان خود را آموزش دهید : نمایش محصول برای مشتریان موجود و بالقوه یا سایر مواد آموزشی

منجر به ایجاد لیست ایمیل خود شوید : افراد احتمالاً در ازای یک وبینار نام و ایمیل خود را می دهند . در حقیقت ، ۷۹٪ از خریداران B2B گفتند که طبق اطلاعات شخصی خود را برای یک وبینار ثبت نام می کنند .

اقتباس و اعتبار را در طاقچه خود ایجاد کنید : نشان دادن چشم انداز خود به شما برای اینکه محصول شما چقدر مفید باشد می تواند بسیار مؤثرتر از درخواست از آن ها برای گرفتن کلمه مورد نظر شما برای آن باشد .

بازگرداندن تعداد بیشتری مشتری و فروش بیشتر : تاکتیک های معدودی برای ایجاد موثرتر از زمانی است که یک ساعت خوب را سپری می کنند یا تماشای صحبت کردن در مورد اینکه محصول شما چگونه می تواند زندگی آن ها را بهتر کند .

بیشتر بازاریابان از وبینارها به ویژه برای تولید امتیازات بیشتر استفاده می کنند . به این دلیل است که همانطور که قبلاً نیز اشاره کردم ، مردم احتمالاً در ازای ایجاد وبینار ، اطلاعات تماس خود را از دست می دهند ، زیرا ارزش بیشتری را نسبت به سایر اشکال دیگر محتوا ارائه می دهند . گزارش Webmark Benchmark در On24 نشان داد كه ۲۹٪ از شركت كنندگان در بازاریابی وبینار تبدیل به مشتری می شوند .

از این گذشته ، بیشتر بازاریابان تأکید زیادی بر کیفیت محتواهای تولید شده دارند و دقیقاً همان جایی است که وبینارها می درخشند .

هنگامی که شما می دانید به چه هدفی می خواهید برسید ، می توانید تعیین کنید که چه نوع ایجاد وبینار ی را باید برای رسیدن به آن هدف ایجاد کنید . به عنوان مثال ، اگر شما یک مشاور تجاری بودید که به دنبال ایجاد کیفیت بیشتر راهنمایی برای تجارت خود هستید ، ممکن است یک وبینار برگزار کنید که نه تنها دانش شما را نشان می دهد بلکه به حل یکی از نقاط دردناک مخاطبان هدف شما نیز کمک می کند .

فراتر از آن ، اگرچه ، شما باید اهداف واضح و قابل اندازه گیری برای هر وبینار نیز تعیین کنید . مثلا :

برای به دست آوردن ۳۰۰ شرکت کننده و میزان حضور حداقل ۶۵ درصدی

برای تولید ۱۰۰ آدرس ایمیل جدید برای لیست خود

برای ۵ فروش خبر

نتیجه بسیار مهم است ، زیرا به شما امکان می دهد وبینارهای آینده را بهینه کنید . نگران نباشید اگر آن را از اولین آزمایش درست دریافت نکردید ، با تجزیه و تحلیل نتایج خود با دقت ، خواهید آموخت که چه کاری می توانید برای بهبود نتایج در وبینار بعدی خود انجام دهید و موارد دیگر تا زمانی که شما استاد سازماندهی ایجاد وبینار های با کیفیت شوید .

وبینار شما در مورد چیست؟

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردم ، هدف نهایی شما به شما کمک می کند تا بفهمید برای رسیدن به آن هدف چه نوع محتوایی را ارائه دهید .

فراتر از این اگرچه ، تنها کاری که باید انجام دهید کمی تحقیق است .

برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی مخاطبان شما در جستجوی کلمات کلیدی استفاده کنید: به عنوان مثال ، از Google Key AdWords ‘Keyword Planner استفاده کنید . این به شما کمک می کند تا دقیقاً بدانید سوالات و نقاط درد مخاطبان شما چه اهمیتی دارد ، مهم نیست که چه کالایی یا خدماتی را می فروشید . برای یافتن ایده های متعدد برای ایجاد وبینار ها ، از گروه های جستجو شده بیشترینن استفاده را ببرید .

از لیست خود بپرسید که شما می توانید یک نظرسنجی انجام دهید یا از لیست خود مستقیماً در مورد آنچه می خواهند درباره آن ها اطلاعات بیشتری کسب کنید بپرسید . چند گزینه به آن ها بدهید و بگذارید جواب هایشان وارد شود .

به وبلاگ خود نگاه کنید که کدام یک از پست های وبلاگ شما موفق ترین بود؟ برخی از آن ها می توانند برای یک وبینار عالی باشند ، جایی که می توانید موضوع را با عمق بیشتری پوشش دهید . علاوه بر این ، به نظراتی که می گیرید نگاه کنید : مردم چه سؤالاتی دارند؟ آنها با چه مشکلاتی روبرو هستند؟

به وبلاگ های مشابه نگاه کنید . وبلاگ شما خیلی کوچک است ، یا فقط به این دلیل که می خواهید تحقیقات بیشتری انجام دهید ، می توانید از وبلاگ های مشابه دیگر برای تحقیقات خود استفاده کنید . درست مانند وبلاگ خود ، بدانید که محبوب ترین پست های آن ها چیست و نظراتی را که دریافت می کنید مطالعه کنید تا ببینید چه سؤالات و چه مشکلاتی برای خوانندگانشان دارد .

هنگامی که فهمیدید که وبینار شما در مورد چیست ، شروع به برنامه ریزی کنید :

تهیه وبینار

پیشبرد روز وبینار

پس از وبینار ، تجزیه و تحلیل عملکرد و تکرار مطالب

از نظر تهیه وبینار خود باید تا حد امکان آماده باشید ؛ نه تنها همه دستیارهای شخصی خود را آماده کنید (هر PDF ، لیست های چک ، آزمایش و غیره) ، بلکه باید در مورد موضوعی که می خواهید در مورد آن صحبت کنید ، بسیار مطمئن باشید .

بعلاوه ، برخی سؤالات متداول را تمرین کنید و چگونه به آن ها پاسخ می دهید . در پایان وبینار ، چند دقیقه به طور اختصاصی برای پرسش و پاسخ باقی مانده است .

در مرحله بعد ، باید افراد را برای پیوستن به وبینار خود مجبور کنید . به این معنی است ، زمان آن رسیده است که آن را تبلیغ کنید :

یک صفحه فرود ایجاد کنید که افراد بتوانند ثبت نام کنند

صفحه وبینار یا صفحه فرود را در وبلاگ و وب سایت خود (پاپ آپ ، فرم های انتخاب و دکمه) تبلیغ کنید . به علاوه ، اگر وبلاگ دارید ، می توانید در مورد آن پستی بنویسید .

لیست خود را به آن ها ایمیل دهید تا به آن ها در مورد وبینار خود اطلاع دهید .

تبلیغ در رسانه های اجتماعی

شما باید وبینارهای خود را به شدت و در مدت زمان طولانی تبلیغ کنید . تحقیقات از ۲۴۲۴ نشان داد که ۲۱٪ از شرکت کنندگان بیش از ۱۵ روز پیش ثبت نام می کنند ، ۳۷٪ در ۷ روز گذشته قبل از یک وبینار و ۲۶٪ در روز وبینار ثبت نام می کنند .

پس از پایان وبینار ، فراموش نکنید که نتایج خود را اندازه گیری کنید ، تا بتوانید در آینده وبینارهای بهتری بسازید .

در اینجا مجموعه ای از بهترین ابزارهای ایجاد وبینار آورده شده است :

ClickMeeting

ClickMeeting ابزاری برای ایجاد وبینار است که در هر مرحله از روند ، قبل ، حین و بعد از وبینار به شما کمک می کند .

می توانید از آن برای ایجاد یک اتاق وبینار با نام تجاری خود استفاده کنید و افراد را دعوت کنید تا با دعوت نامه های سفارشی ، یک صفحه ثبت نام برای وبینار شرکت کنند .

وبینار خود را به صورت صوتی و تصویری نگه دارید و اسلایدها و اسناد دیگر خود را نشان دهید ، از تخته سفید برای نشان دادن امتیازات خود استفاده کنید و از اشتراک گذاری صفحه برای تظاهرات استفاده کنید .

برای جمع آوری اطلاعات و بازخورد (درمورد برخی از بینش های مشتری با ارزش) ، در هر زمان نظرسنجی را ارسال کنید .

وبینار خود را ضبط کرده و آن را ذخیره کنید .

برای درک عملکرد خود از آمار شرکت کنندگان استفاده کنید .

وبینار خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید .

آنچه من در مورد ClickMeeting دوست دارم این است که مجموعه کاملی از ابزارهای مورد نیاز برای ایجاد ، ارتقاء ، نگهداری و اندازه گیری عملکرد وبینارهای شما را ارائه می دهد و این را به یک راه حل مناسب برای کسانی که می خواهند وبینارها را در استراتژی بازاریابی محتوا خود قرار دهند ، چیزی است که شما با بسیاری از ابزارهای مهم دیگر ایجاد وبینار پیدا نمی کنید .

AnyMeeting

AnyMeeting یک ابزار ایجاد وبینار و کنفرانس ویدیویی است . وقتی صحبت از وبینار ها می شود ، می توانید از این ابزار برای موارد زیر استفاده کرد :

برای جمع آوری شرکت کنندگان یا وبینار خود فرم های ثبت نام سفارشی ایجاد کنید .

از طریق Zapier با بازاریابی ایمیل ، اتوماسیون بازاریابی و ابزارهای CRM خود ارتباط برقرار کنید .

ادغام فیس بوک و توییتر برای ارتقاء وبینار خود .

وبینارها را با حداکثر ۶ مجری برگزار کنید .

نظرسنجی در زمان واقعی را در طول وبینار خود بگیرید .

با ابزار Q&A مخاطبان را نگه دارید .

از اشتراک گذاری صفحه ، ارائه و استفاده از انواع فایل ها و رسانه ها استفاده کنید .

حداکثر ۱۰۰۰ شرکت کننده در وبینارهای خود داشته باشید .

GoToWebinar

GoToWebinar ابزاری است که برای کمک به مشاغل از هر اندازه و شکل ، ایجاد و نگه داشتن یک وبینار طراحی شده است و دارای ویژگی های زیر می باشد :

برای جمع آوری ثبت نام کنندگان و داده های مربوط به آن ها ، فرم های ثبت شده سفارشی ایجاد کنید .

ارسال خودکار دعوت نامه ، تأیید و یادآوری به طور خودکار .

وبینار خود را با مارک تجاری خود سفارشی کنید .

از نظرسنجی در طول وبینار برای جمع آوری اطلاعات و بازخورد اضافه کنید .

در پایان وبینارهای خود از پرسش و پاسخ استفاده کنید .

وبینارهای خود را ضبط کرده و از آن ها در هر کجا که بخواهید استفاده مجدد کنید .

ایجاد وبینارهای از پیش ضبط شده و ویژگی Live Simulated جدید به رویداد “احساس” زنده کمک می کند .

ساخته شده در گزارش و تجزیه و تحلیل برای وبینار شما .

نتیجه

وبینارها ، همانطور که قبلاً نیز اشاره کردم ، می توانند مزایای زیادی را ارائه دهند :

اعتماد و اعتبار بیشتری را با مخاطب هدف و هدایتان ایجاد کنید .

آگاهی از شغل خود را بالا ببرید .

منجر به تولید بیشتر شده و فروش بیشتری کسب می کنید .

یک جریان جدید درآمد ایجاد کنید و اگر آن را حفظ کنید ، می تواند برای این موضوع به یک درآمد بسیار سودآور تبدیل شود .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست