جنبه های اجتماعی و اقتصادی تبلیغات

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. تبلیغات اصفهان
  4. chevron_right
  5. جنبه های اجتماعی و اقتصادی تبلیغات

جنبه های اجتماعی و اقتصادی تبلیغات

 

تبلیغات ستایش می شود اما منتقدان نیز به شیوه های خاص خود مورد انتقاد قرار می گیرند. تبلیغات به همراه تصاویر منفی آن تأثیرات مثبت بسیاری دارد.

نقش اقتصادی تبلیغات

ارزش محصولات:

محصولات تبلیغاتی همیشه بهترین محصولات موجود در بازار نیستند. برخی از محصولات بدون کنترل نیز وجود دارد که به اندازه کافی خوب هستند. اما تبلیغات با نشان دادن تصویر مثبت از محصول باعث افزایش ارزش محصولات می شود و به نوبه خود به ترغیب مشتریان به خرید آن کمک می کند.

تبلیغات ، مصرف کنندگان را در مورد استفاده از محصولات آموزش می دهد و از این رو ارزش آن را در ذهن مصرف کنندگان افزایش می دهد.

برای مثال ابتدا تلفنهای همراه به عنوان ضروری قلمداد می شدند اما امروزه تلفنهای همراه دارای تعدادی ویژگی هستند که باعث می شود حالت راحتی برای مصرف کنندگان فراهم شود.

تأثیر بر قیمت ها:

برخی از محصولات تبلیغاتی هزینه ای بیش از محصولات بدون نظارت دارند اما برعکس نیز صادق است. اما اگر رقابت بیشتری در بازار برای این محصولات وجود داشته باشد، برای مثال، باید قیمت ها پایین بیاید، به عنوان مثال، کنسرو آب میوه های مختلف از مارک های مختلف. بنابراین برخی از حسابداران حرفه ای مانند پزشکان و پزشکان مجاز به تبلیغ نیستند.

اما برخی از محصولات تبلیغات زیادی نمی کنند ، و به مقدار زیادی از آن احتیاج ندارند و حتی قیمت آنها نیز بالاست اما همچنان که از نام تجاری خود استفاده می کنند، همچنان صدرنشین بازار هستند. به عنوان مثال، اتومبیل های پورشه

تأثیر بر تقاضا و گزینه های مصرف کننده:

حتی اگر محصول به شدت تبلیغ شود، بدین معنی نیست که تقاضا یا می گویند نرخ مصرف نیز افزایش می یابد.

این محصول با کیفیت بهتر و تنوع بیشتری نسبت به سایر محصولات متفاوت است. به عنوان مثال، ذرتهای Kellogg دارای طعم های متنوعی با طیف های مختلف برای گروه های سنی مختلف هستند و هم اکنون نیز برای افرادی که می خواهند وزن خود را کم کنند به این ترتیب انتخاب های مختلفی را به مصرف کنندگان می دهند.

تأثیر بر چرخه تجارت:

چرخه-تجاری

بدون شک تبلیغات به استخدام تعداد بیشتری از افراد کمک می کند.

این کار باعث افزایش حقوق و دستمزد افرادی می شود که در این زمینه کار می کنند. و همچنین کمک می کند تا درآمد بیشتری را برای فروشندگانی که از آنها برای بهبود محصولات و خدمات استفاده می کنند جمع کند.

اما اثرات بد تبلیغات در چرخه تجارت نیز وجود دارد. گاهی اوقات، مصرف کننده ممکن است کالای خارجی را بهتر از خرید مارک ملی پیدا کند.

مقالات پیشنهادی کاربران
چگونه برند خود را بسازیم

این قطعاً تأثیری بر تولید خواهد داشت که به نوبه خود بر تولید ناخالص داخلی کشور تأثیر خواهد گذاشت.

جنبه های اقتصادی توسط اصل فراوانی پشتیبانی می شود که می گوید تولید محصولات و خدمات بیشتر از میزان مصرف است که در مرحله اول به اطلاع رسانی مصرف کنندگان از گزینه های موجود کمک می کند و در مرحله دوم به فروشندگان برای بازی در فضای سالم و رقابتی با علاقه شخصی خود کمک می کند.

نقش اجتماعی تبلیغات:

برخی از جنبه های مثبت و برخی منفی تبلیغات در زمینه اجتماعی وجود دارد. آنها به شرح زیر است.

نقش-اجتماعی-تبلیغات

فریب در تبلیغات:

رابطه بین خریداران و فروشندگان حفظ می شود اگر خریداران از آنچه در تبلیغات دیده اند و پس از خرید آن محصول رضایت دارند ، راضی باشند.

اگر فروشنده تصویری نادرست یا فریبنده و تصویری اغراق آمیز از محصول را در تبلیغات نشان دهد، ارتباط بین فروشنده و خریداران نمی تواند سالم باشد. اگر فروشنده تبلیغات خود را تمیز نگه داشته و تصویر درست از محصول را نمایش دهد، این مشکلات برطرف می شوند.

فریب-در-تبلیغات

تبلیغات فرعی:

گرفتن ذهن مصرف کنندگان هدف اصلی این تبلیغات است. تبلیغات به گونه ای انجام می شود که مصرف کنندگان حتی متوجه نمی شوند که این تبلیغ روی ذهن آنها تأثیر گذاشته است و این باعث می شود کالایی که حتی به آن احتیاج ندارند نیز خریداری شود. اما “همه تبلیغات بر همه مصرف کنندگان تأثیر نمی گذارد” ، زیرا اکثر مصرف کنندگان محصولات را بر اساس قیمت و نیازها خریداری می کنند.

تأثیر در سیستم ارزش ما:

تبلیغ کنندگان از تاکتیک های پف کردن، تأیید افراد مشهور استفاده می کنند و از نظر عاطفی بازی می کنند و این باعث می شود تبلیغات آنقدر قدرتمند شود که مصرف کنندگان مانند طعمه های درمانده آن محصولات را خریداری کنند.
این تبلیغات باعث می شود افراد فقیر محصولاتی را خریداری کنند که قادر به پرداخت آن نباشند، افرادی که عادات بدی مانند سیگار کشیدن و آشامیدن را دارند و محصولاتی را خریداری می کنند فقط به این دلیل است که بازیگر محبوب آنها این محصول را تأیید کرده است. این در افزایش هزینه کل جامعه و از دست رفتن ارزشهای خودمان تأثیر می گذارد.

اما در آخر، جنبه های مثبت بسیار خوبی وجود دارد که به آنها کمک می کند.

  •  توسعه جامعه و رشد فناوری ها
  •  اشتغال
  •  گزینه هایی را به خریداران با علاقه شخصی خود می دهد.
  •  از رقابت سالم استقبال می کند.
  •  ارتقاء سطح زندگی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست