تولید محتوا چیست؟

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. دنیای طراحی سایت
  4. chevron_right
  5. تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا باکیفیت می‌تواند داستان تجارت شما را تعریف کند و تعامل با مخاطبان خود را ایجاد کند. محتوا باید با اهداف خاصی مانند ایجاد آگاهی از برند، هدایت یا تبدیل فروش انجام شود. نام تجاری شما به یک چرخه ثابت تولید محتوا نیاز دارد که باعث ایجاد روابط با مشتریان شما شود. محتوا می‌تواند در قالب‌های مختلف در چندین سیستم‌عامل چاپ دیجیتال و چاپی موجود باشد.

توسعه یک استراتژی محتوا امکان شناسایی مخاطب هدف، تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام پیام را برقرار می‌کند و سپس بهترین روش برای ارائه آن پیام را فراهم می‌کند. محتوای خوب باعث برقراری ارتباط با فرد می‌شود. مواد بازاریابی شما باید انتظارات مخاطبان را برآورده و از آنها فراتر رود. مطالب شما می‌تواند ماهیتی مفید، سرگرم‌کننده و آموزشی داشته باشد اما باید با اهداف استراتژی محتوای شما سازگار باشد.

تولید محتوا چیست؟

چگونه فرایند تولید محتوا را درست انجام دهیم؟

اگر صاحب مشاغل هستید، می‌دانید که محتوای عالی کلید همه تعاملات آنلاین شماست. شما برای جذب مشتری‌های بالقوه و سرگرمی مخاطبان خود باید محتوا تولید کنید. اگر می‌خواهید از بازی جلوتر باشید، محتوا باید به طور منظم ارائه شود، برای چندین کانال سازگار باشد و ترجیحاً اصلی باشد و توجه کاربران را به خود جلب کند. سخت به نظر می‌رسد، این‌طور نیست؟

به همین دلیل ایجاد یک فرایند تولید محتوا قوی برای بقا در دنیای آنلاین ضروری است. ما یک راهنمای ساده برای تنظیم فرایندی به شما نشان خواهیم داد که می‌توانید هر زمان که برای تولید یک محتوا برای فعالیت‌های بازاریابی خود نیاز دارید، آن را دنبال کنید. این می‌تواند به‌عنوان‌مثال، یک فیلم کوتاه معرفی محصول شما باشد که می‌تواند در یکی از مبارزات Facebook شما استفاده شود. محتوای باکیفیت می‌تواند داستان کسب‌وکار شما را تعریف کند و باعث ایجاد تعامل با مخاطبان شود.

6  مرحله برای ایجاد یک فرایند عالی تولید محتوا

1- پروژه را انتخاب کنید

اولین و مهم‌ترین نکته موردتوجه این است که شما باید با تعریف هدف و اطمینان از پیروی از آن در کل مراحل پروژه شروع کنید. اگر تازه‌وارد بازار شده‌اید، ممکن است هدف این باشد که محصول خود را به مشتریان بالقوه اطلاع و ارائه دهید. هدف باید این باشد که به مردم نشان دهید محصول شما به چه معناست و چگونه کار می‌کند (به طور خلاصه). شما باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید چه چیزی را در ویدئو، متن و یا عکس‌هایی در محتوای خود بگنجانید، و مطمئن شوید که به نقاط فروش منحصربه‌فرد خود (USPs) و دلایل اینکه شما بهترین راه‌حل در صنعت هستید، اشاره کنید.

درباره مأموریت، انگیزه‌های روزانه و نحوه تعامل مشتریان آینده با این محتوا فکر کنید. طول ویدئو را مشخص کنید و مطمئن شوید این مفهوم به‌راحتی با قالب‌های کوتاه‌تر سازگار است. در کل باید تمام محتوا ساختار مشخصی با مقدمه و محتوای اصلی منطبق باهدف داشته باشد، و با یک صفحه پایان و یک فراخوان اقدام (CTA) پایان یابد. ویدئو، مطلب و هرآنچه در تولید محتوا دارید باید کوتاه، مرتبط با موضوع، فهم آسان و آخرین نکته جالب‌ توجه باشد.

تولید محتوا چیست؟

2- مراحل تولید را شرح دهید

  • توسعه مفهوم

توسعه مفهوم شامل یک جلسه خلاقانه است که در آن می‌توانید با تیم خود یا سازمان پشتیبانی طوفان فکری انجام دهید. همه ذی‌نفعان پروژه تولید محتوا باید در این روند اولیه شرکت کنند تا دیدگاه خود را در مورد همه جنبه‌های اساسی پروژه ارائه دهند. ما در مورد تیم خلاق، طراحان گرافیک، نویسندگان متن، مدیران برند و همچنین مدیران کانال مربوطه صحبت می‌کنیم که از محتوا در تبلیغات خود استفاده می‌کنند. در این مرحله، شما باید در مورد مفهوم، سبک محتوا، بودجه و منابع تصمیم بگیرید.

  • تولید و مراحل پس از آن

این مرحله به تصمیمات قبلی بستگی دارد. در این مرحله باید افراد مناسب را برای هر قسمت از پروژه انتخاب کنیم. همچنین بهتر است برای اطمینان از تحویل محتوا طبق برنامه و به‌موقع، جدول زمان‌بندی تعیین شود.

  • بومی‌ سازی

انتخاب فرمت‌های مختلف تولید محتوا متناسب با این موضوع که برای چه مخاطبانی در نظر گرفته شده بسیار اهمیت دارد. بومی‌سازی عامل مهمی است که می‌تواند کل مفهوم را تحت تأثیر قرار دهد. سؤالی که ما باید قبل از تصمیم‌گیری در مورد ایده بپرسیم این است که “آیا ما باید محتوای موردنظر را بومی‌سازی کنیم؟” اگر بله، بازارها کدام‌اند؟ آیا مفهومی که دوست داریم برای بومی‌سازی مناسب است؟ از دیدگاه زبانی، ما باید تصمیم بگیریم که آیا از پخش چه نوع تصویر، صدا یا ویدئویی به زبان‌های مختلف استفاده کنیم.

تولید محتوا چیست؟

3- چکیده ایجاد کنید

یک خلاصه خوب زندگی همه را آسان می‌کند! در اینجا لیستی از مواردی که باید برای جلوگیری از عقب‌نشینی و سوءتفاهم غیرضروری درج شود، آورده شده است.

  1. پیشینه و مروری بر پروژه (چرا این کار را انجام می‌دهیم؟ منطق، انگیزه‌ها و غیره)
  2. هدف (هدف اصلی این پروژه چیست؟)
  3. مخاطبان هدف (این کمپین چه کسانی را هدف قرار می‌دهد؟ می‌خواهیم چه کسانی را جذب کنیم؟)
  4. خلاصه مفهوم (موضوع طراحی چیست؟ ایده، پیام اصلی و سبک کلی را توصیف کنید.)
  5. نام پروژه (به‌منظور بهبود ارتباط بین مخاطب).
  6. کانال‌های ارتباطی (این محتوا کجا نمایش داده می‌شود؟)
  7. موسیقی (آیا در نیاز به وجود موسیقی خواهد داشت؟)
  8. متن (چه قالب یا متن برجسته خواهد شد؟)
  9. KPIیا همان اندازه‌گیری موفقیت (موفقیت این محتوا را چگونه ارزیابی می‌کنید؟)
  10. زمان‌بندی (آخرین‌مهلت چیست؟)
  11. ملاحظات (آیا عوامل یا عناصر مهم دیگری نیز باید در نظر گرفته شود؟)
  12. منابع (آیا منابع تصویری یا کلامی وجود دارد که می‌تواند مفید باشد؟)

4- برنامه زمان‌ بندی پروژه

برنامه زمان‌بندی پروژه باید با استفاده از یک ابزار مدیریت پروژه مانند آسانا، ترلو، جیرا و غیره یا به‌سادگی با استفاده از صفحه گسترده Google مدیریت شود. این بسیار مهم است که همه ذی‌نفعان به ابزار یا مقاله دسترسی داشته باشند و بتوانند پیشرفت روند تولید محتوا را ردیابی کنند. شما باید پروژه را به این مراحل تقسیم کنید: توسعه مفهوم، تولید، پس از تولید، حلقه بازخورد و تحویل نهایی. همچنین مهم است که یک فرد مسئول کل فرایند، یک مدیر پروژه یا محصول باشد. برنامه تحویل تخمینی برای هر مرحله به نوع مفهوم و منابع موجود بستگی دارد.

تولید محتوا چیست؟

5- راه‌ های احتمالی

البته آماده بودن در برابر موانع غیرمنتظره دشوار است، اما باید همه تلاش خود را برای جلوگیری از آنها انجام دهیم. یک طرح دقیق به روند تولید بدون دردسر کمک می‌کند و به افراد مسئول تحویل فرصت می‌دهد تا اختلالات احتمالی را پیش‌بینی کنند. یکی از منازعاتی که می‌تواند در طی فرایند تولید محتوا یا هر پروژه ای رخ دهد این است که ذی‌نفعان نمی‌توانند در مورد نسخه نهایی به توافق برسند که می‌تواند باعث شود حلقه بازخورد بیش از حد انتظار طول بکشد. با اختصاص تماس نهایی به یک مدیر منفرد، می‌توان از این امر جلوگیری کرد. علاوه بر این، مدیر پروژه باید مسئول رعایت ضرب‌الاجل‌ها باشد تا زمان از دست نرود.

6- امتیاز

پس از اتمام تولید محتوا، ما باید اطمینان حاصل کنیم که ما با موفقیت به هدف خود رسیده‌ایم، پروژه را در تمام قالب‌های موردنیاز تحویل داده‌ایم و KPIهای خود را ملاقات کرده‌ایم. ما باید برای بهبود پروژه‌های آینده ساختاری ایجاد کنیم تا بتوانیم آنچه را که انجام داده و یا انجام نداده‌ایم، بررسی کنیم. همچنین انجام نظرسنجی از ذی‌نفعان اصلی پروژه برای درخواست بازخورد آنها درباره روند کار و تجزیه‌وتحلیل عملکرد محتوا، بسیار کمک خواهد کرد.

تولید محتوا چیست؟

سخن آخر

تیم بازاریابی دیجیتال مارکتینگ اصفهان (تبلیغات اصفهان) استراتژی شما را با استفاده از متن و تصاویر حرفه‌ای طراحی شده برای طراحی گرافیک، خدمات تجاری، تولید محتوا توسعه و پیاده‌سازی می‌کند. هچنین می‌توانیم محتوای شما را برای مخاطبان هدف شما (از طریق سئو در اصفهان) تبلیغ کنیم و توجه موردنیاز برای رشد تجارت خود را جلب کنیم.

مقالات پیشنهادی کاربران
مزایای طراحی اپلیکیشن با PHP

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست