تفاوت بین SEO و PPC چیست ؟

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. مقالات
  4. chevron_right
  5. تفاوت بین SEO و PPC چیست ؟

تفاوت بین SEO و PPC در این است که ترافیک ناشی از سئو (ارگانیک) آزاد است در حالی که ترافیک حاصل از PPC رایگان نیست (همانطور که از نام آن پیداست که باید هزینه ای را برای هر کلیک پرداخت کنید) .

این همچنین به همین دلیل است که شما گاهی اوقات می توانید اصطلاحات لیست موتورهای جستجوگرهای ارگانیک و لیست موتورهای جستجوگر پرداخت شده (یا تبلیغات جستجوی پرداخت شده – PSA) را مشاهده کنید .

SEO و PPC هم بخشی از بازاریابی موتور جستجو یا به اصطلاح SEM هستند که یکی از ابزاری است که می توانید به عنوان بخشی از کمپین بازاریابی اینترنتی خود استفاده کنید .

SEO در مقابل PPC

جایی که دقیقاً تبلیغ شما ظاهر می شود به چندین عامل بستگی دارد .

نتایج ارگانیک فقط در وسط صفحه ظاهر می شود . این که آیا لیست شما در موقعیت های برتر یا صفحات اول ظاهر می شود ، بستگی به میزان بهینه سازی وب سایت شما از نظر سئو سایت و غیره دارد.

SEO: اگر وب سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه شده است ، می توانید موقعیت های صفحه اول را بدست آورید

PPC: با پرداخت هزینه بالاتر برای هر کلیک ، می توانید تبلیغات خود را در صفحه اول دریافت کنید (CPC) .

تفاوت بین SEO و PPC

هزینه

یکی از تفاوت بین SEO و PPC هزینه آنها می باشد . من در بالا ذکر کردم که ترافیک سئو رایگان است و PPC نیز باید بابت آن هزینه پرداخت کنید و در حالی که این امر کاملاً صحیح است ، باید بدانید که برای بدست آوردن ترافیک رایگان از موتورهای جستجو به تلاش زیادی نیاز است .

این رقابت تقریباً برای هر کلمه کلیدی که می توانید جستجو کنید بالاست و برای بدست آوردن یکی از 5 موقعیت برتر ، واقعاً نیاز به داشتن یک وب سایت با کیفیت بالا و یک برنامه عالی SEO دارید .

اگر آشنایی ندارید که موتورهای جستجو چگونه کار می کنند یا چیزی در مورد SEO نمی دانید ، بهترین راه برای به دست آوردن ترافیک موتورهای جستجو استخدام یک متخصص SEO برای انجام کارهایی است که شما انجام می دهید .

از طرف دیگر ، هزینه پرداخت هر کلیک به چندین فاکتور مختلف بستگی دارد .

اگر به عنوان مثال هزینه هر کلیک تبلیغات را با محبوب ترین سیستم  PPC یعنی Google Adwords انجام دهیم ، این امر به محبوبیت کلمه کلیدی بستگی دارد ، به تعداد تبلیغ کنندگانی که مایل به استفاده از کلمه کلیدی خاص و تعداد وب سایت های رقیب بستگی دارد .

یکی از مزیت های PPC این است که شما فقط برای کلیک های دریافت شده از تبلیغ خود هزینه می پردازید و نه برای بازدیدها .

علاوه بر این ، شما می توانید از قبل بودجه روزانه خود را تعیین کنید و مبلغی بیشتر از آن پرداخت نکنید و می توانید تخمین بزنید که متوسط ​​هزینه در هر کلیک برای کلمات کلیدی مورد نظرتان چقدر باشد .

همانطور که از تصویر زیر می بینید از ابزار Google Keyword (که بخشی از Google Adwords است) برای هر کلمه کلیدی تخمینی برای CPC (هزینه برای هر کلیک) به شما می دهد .

تفاوت بین SEO و PPC

SEO : هزینه SEO غیرمستقیم است . اگر نتوانید خودتان SEO را انجام دهید باید هزینه خدمات سئو را بپردازید .

 PPC: شما فقط وقتی مردم روی تبلیغ شما کلیک می کنند هزینه ای پرداخت می کنید . می توانید از ابزار کلمه کلیدی Google استفاده کنید تا مبلغ پرداختی خود را محاسبه کنید .

کدام روش می تواند ترافیک بیشتری را به وب سایت ، SEO یا PPC ؟

ترافیک SEO بیشتر از ترافیک PPC است بنابراین اگر بتوانید وب سایت خود را برای کلمات کلیدی مورد نظر خود سئو کنید ، نسبت به PPC آن کلمات کلیدی ترافیک و ورودی بسیار بیشتری خواهید داشت .

دلیل تفاوت بین SEO و PPC این است که وقتی شما در یکی از 5 رتبه برتر گوگل قرار دارید (طبق آمار اکثر بازدید کنندگان از ترافیک جستجو به یکی از 5 وب سایت برتر مراجعه می کنند) می توانید بدون نیاز به پرداخت هزینه ، انتظار داشته باشید که جریان مداوم ترافیک داشته باشید ( حجم واقعی ترافیک به میزان محبوبیت یک کلمه کلیدی بستگی دارد) .

بنابراین ، اگر ترافیک و هزینه موقعیت های صفحه اول را برای ترافیک سئو و ترافیک PPC مقایسه کنید ، ترافیک ارگانیک یعنی سئو بهتر است . برخی مطالعات حاکی از آن است که تبلیغات PPC از کل محصولات ارگانیک بیشتر کلیک می خورند اما این مورد به شما هزینه بیشتری نیز منتقل می کند .

اگر از طرف دیگر بدست آوردن موقعیت های صفحه اول برای یک کلمه کلیدی بسیار دشوار باشد ، پس پرداخت هزینه یعنی PPC برای ترافیک ممکن است تنها گزینه شما باشد زیرا موقعیت های صفحه دوم و سوم احتمالاً هیچ یا تعداد بسیار کمی ترافیک به همراه خواهد داشت .

سئو : تا زمانی که در یکی از موقعیت های برتر موتور جستجوی گوگل قرار داشته باشید ، ترافیک ارگانیک همیشگی است .

 PPC: تبلیغات PPC می توانند کلیک بیشتری کسب کنند اما این بدان معنی است که مبلغ بیشتری نیز پرداخت می کنید .

اگر تبلیغات شما بسیار هدفمند و بهینه شده باشد ، بازدید کننده ای از PPC نسبت به بازدید کننده ای که از موتور جستجو می آید بیشتر است .

دلیل این امر این است که یک صفحه وب می تواند برای کلمات کلیدی مختلف (به غیر از مواردی که در ابتدا در نظر گرفته شده اند) رتبه بندی شود ، بنابراین بازدید کننده جستجو ممکن است دقیقا به دنبال مطالب (یا محصول) ارائه شده در صفحه خاصی نباشد .

از طرف دیگر اگر شما یک کارزار موفق PPC را اجرا کنید ، فقط از بازدیدکنندگانی که 100٪ به محتوا یا محصولات شما علاقه مند هستند مخاطب دریافت می کنید .

 SEO: ترافیک SEO بهتر از سایر اشکال ترافیک است (یعنی رسانه های اجتماعی) اما از نظر تبدیل به اندازه ترافیک PPC مناسب نیست .

 PPC: کلمات کلیدی بسیار بهینه شده تبدیل های بیشتری تولید می کنند اما هزینه بیشتری نیز به همراه دارند .

راحتی در استفاده

اگر دانش و تجربه لازم را نداشته باشید ، نه SEO و نه PPC کار ساده ای نیست .

SEO فرایندی است که زمان و تلاش زیادی را می طلبد . ممکن است ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد تا برای کلمه کلیدی خاصی رتبه مناسبی دریافت کنید .

اگر تازه وارد SEO شده اید ، می توانید از خدمات سئو در اصفهان ما استفاده کنید .

از طرفی ، برای به دست آوردن نتایج خوب با PPC و Adwords ، یا باید دوره مخصوص این موارد را طی کنید و یا یک متخصص PPC را استخدام کنید تا به شما کمک کند یا قبل از اینکه بفهمید چگونه کار می کند ، چند صد دلار از دست خواهید داد .

نکته آخر این است که شما باید از PPC و SEO به عنوان بخشی از کمپین بازاریابی اینترنتی خود استفاده کنید .

PPC می تواند نتایج سریع تری برای شما به ارمغان بیاورد ، بنابراین می توانید یک کارزار PPC را انجام دهید و آزمایش کنید که کدام کلیدواژه ها بهتر تبدیل شده و سپس با SEO سعی کنید برای آن دسته از کلمات کلیدی رتبه بندی کنید .

مقالات پیشنهادی کاربران
مهمترین معیارهای SEO برای بازاریابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست