بهترین استراتژی بازاریابی برای مشاوران و فریلنسرها

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. مقالات
  4. chevron_right
  5. بهترین استراتژی بازاریابی برای مشاوران و فریلنسرها

برای دستیابی به مشتریان بالقوه چه نوع استراتژی بازاریابی را باید اتخاذ کنید ؟ شرکت تبلیغات اصفهان از ۱۰۰ مشاور و فریلنسر نظرسنجی کرد تا بفهمد کدام یک مفید است و کدام یک مضر .

ایجاد یک استراتژی بازاریابی بی عیب و نقص که مشتریان شما را به خود جلب کند ، همیشه کار ساده ای نیست . تعداد زیادی از مشاغل آزاد ، مشاوران و شرکت های انفرادی وجود دارند که خواستار توجه یک کسب و کار کوچک و مشتری هستند . برای یافتن بهترین استراتژی بازاریابی ، شرکت تبلیغات اصفهان با ۱۰۰ بازاریاب صحبت کرد تا از تجربیات آن ها بیاموزد . نتایج شگفت آور است و باید به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که کدام استراتژی بازاریابی برای شما بهتر است .

رسانه های سنتی خارج شده اند

رسانه های سنتی از استراتژِی بازاریابی خارج شده اند

به نظر می رسد همین چند وقت پیش ، بازاریاب ها تبلیغاتی را برای همكاری مشتریان برای استخدام آن ها انجام می دادند . اما آن روزها شاید گذشته باشد . در میان بازاریابانی که از آن ها نظر سنجی کردیم ، تبلیغات چاپی به عنوان روش جذب مشتری در پایین ترین رتبه قرار دار د. تنها رسانه چاپی که همچنان مورد استفاده قرار می گرفت کارت های بازرگانی بود .

روش سنتی دیگری که نتوانست مورد توجه بسیاری از پاسخ دهندگان قرار گیرد ، تماس تلفنی بو د. توسط درصد زیادی از نظرسنجی ها اتلاف وقت کامل تلقی می شود .

جالب است که استراتژی ها نیز کاملاً دیجیتالی نشده اند . اگرچه به نظر می رسد استراتژی های بازاریابی ، وبلاگ نویسی و سئو در شبکه های اجتماعی برای بازاریابان به خوبی کار می کند ، اما موثرترین روش برای دستیابی به مشتری معرفی و رویدادهای شبکه ای است .

شبکه های اجتماعی نقش کلیدی دارند

در میان سیستم عامل های رسانه های اجتماعی که عملکرد خوبی برای بازاریابان داشته اند ، شبکه اجتماعی لینکدین رتبه بسیار بالایی را کسب کرده است . سایر سیستم عامل های اجتماعی و حتی گوگل در رتبه نسبتاً پایین قرار گرفتند . شبکه اجتماعی فیس بوک محبوب ترین مورد بعدی با گروه های فیس بوک بود ، بیش از هر جنبه دیگر از این سیستم عامل ، به نظر می رسد بیشترین سود را در برنده شدن مشتریان دارد .  Pinterest ، Twitter و YouTube بسیار پایین رتبه بندی شده اند .

شبکه اجتماعی LinkedIn همچنین درگاه اصلی بازاریابان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تجارت خود است ، که کمی بالاتر از وبلاگ قرار دارد . گروه های فیس بوک نیز در این زمینه رتبه بندی کرده اند ، که به نظر می رسد این واقعیت را نشان می دهد که ایجاد ارتباط در آموزش خود مهم است .

چالش های عمده در استراتژی بازاریابی

استراتژی بازاریابی

پاسخ دهندگان که با آن ها صحبت کردیم گفتند که بزرگترین چالشی که با آن ها روبرو هستند کمبود وقت است . با کمال تعجب ، بسیاری از آن ها همچنین گفتند که با جنبه استراتژی بازاریابی مشاغل خود دست و پنجه نرم می کنند . از نظر بازاریابی همه راحت نیستند و همچنین به نظر نمی رسد از نتیجه ای که به دست می آورند راضی باشند .

همچنین ، بسیاری از کسانی که در این نظرسنجی حضور داشتند ، کمبود دانش طراحی را به عنوان مانع راهبرد بازاریابی خود عنوان کردند و به این واقعیت مربوط می شود که اکثریت معتقدند که استفاده از گرافیک مناسب رسانه های اجتماعی راهی مهم برای جذب مشتری در رسانه های اجتماعی است .

استراتژی بازاریابی بصری

در کنار تصاویر شبکه های اجتماعی ، پاسخ دهندگان عناوین وبلاگ را به عنوان بخشی مهم از استراتژی بازاریابی بصری خود ذکر کردند . از آنجا که وبلاگ ها و سئو به عنوان روش خوبی برای دستیابی به مشتریان قلمداد می شوند ، انتظار می رود .

عرشه های اسلاید نیز محبوب بودند ، تعداد زیادی از بازاریاب ها از آن ها برای ارائه به مشتریان استفاده می کنند . جالب اینجاست که وبینارها به عنوان ابزاری موثر برای ملاقات با مشتریان جدید رتبه بالایی ندارند . از عرشه های اسلاید تا حد زیادی در وبینارها استفاده می شود ، اما اگر وبینارها مشتری بازاریاب را جلب نمی کنند ، پس در جای دیگر از عرشه استفاده می کنند . با خیال راحت می توانیم فرض کنیم ، از آنجا که رویدادهای شبکه رقیب اصلی مشتریان برنده شده اند ، از عرشه های کشویی و عرشه های پیچ به جای استفاده از وبینارها در آن محیط ها استفاده می شود .

در میان تصاویر دیگری که فریلنسرها و مشاوران از آن استفاده می کنند ، خبرنامه های ایمیل ، روزنامه های سفید ، کتاب های الکترونیکی ، اینفوگرافیک ها و نمودارها ، همه بالاتر از وبینارها هستند . گرافیک از نظر استراتژی بازاریابی راهگشا است .

ایجاد ارتباط کنید

نکته اصلی در این بررسی این است که ارتباط انسانی بهترین راه برای کسب مشتری است . در حالی که چندی پیش ، تبلیغات غیرشخصی در رسانه های چاپی و اجتماعی برای جلب نظر مردم کافی بود ، اکنون مراجعه و شبکه بهترین راه برای ملاقات با افراد همفکر است .

با این وجود رسانه های دیجیتال هنوز قسمت مهمی از استراتژی های بازاریابی هستند . بخصوص شبکه اجتماعی LinkedIn از محبوبیت بیشتری برخوردار شده است و از آن به عنوان یک پلتفرم تجارت پیشرو به یک پلتفرم که ارتباط بین مردم را تشویق می کند ، دیده می شود .

قرار دادن خود در آنجا و برقراری ارتباط با مردم بهترین راه برای پیشرفت است ، اما همچنین برای رسیدن به مشتریانی که می خواهید ، باید حضور دیجیتالی قوی داشته باشید .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست