برای سلامتی خود ارزش قائل شویم ورزش کنیم .

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. سلامت خانواده
  4. chevron_right
  5. برای سلامتی خود ارزش قائل شویم ورزش کنیم .

ورزش های مفید ولی ساده

دوچرخه سواری:

دوچرخه سواری یک ورزش ساده و کم هزینه است و نیازی به پرداخت شهریه و رفتن به سالن های ورزشی ندارد. دوچرخه برای فعالیت های قلبی- عروقی و عضلانی بسیار توصیه می شود. پدال های دوچرخه را که برای حرکت به چرخش در می آورید باعث می شوند که قدرت پا و زانوی شما قوی شود.

برای سلامتی خودارزش قائل شویم ورزش کنیم

پیاده روی:

پیاده روی باعث استقامت و افزایش نیروی بدنی شما می شود. شاید بعد از چند روز که پیاد روی انجام بدهید احساس خستگی کنید و دیگر تمایلی به ادامه دادن نداشته باشید، توصیه می کنیم که با یک شخص دیگری که با او هم کلام هستید به پیاده روی بروید. زیرا ورزش دو نفره شما را برای ادامه این کار ترغیب می کند.

 هنگام پیاده روی برای اینکه انگیزه بیشتری داشته باشید، آهنگ گوش کنید، یا اینکه رادیویی را همراه خود ببرید که سرگرم صحبت های و موزیک ها شوید تا متوجه گذر زمان و خستگی جسمی تان نشوید. پیاده روی فعالیت بسیار مفیدی است و نه تنها عضلات را تقویت می‌کند بلکه برای مهم ترین عضله بدن یعنی قلب نیز مفید است.

برای سلامتی خودارزش قائل شویم ورزش کنیم

یوگا:

یوگا ورزشی مفید برای بدن شماست. یوگا علاوه بر اینکه بر جسم شما تاثیر دارد، ذهن تان را نیز درگیر می کند. خیلی‌ها به دلایلی نمی‌توانند در تابستان استخر بروند؛ مثلا به این دلیل که اندام متناسبی ندارند یا بدن‌شان منعطف نیست یا چیزهای دیگری از این قبیل. این‌جور دلایل می‌تواند بهانه‌ای برای شرکت نکردن در بسیاری ورزش‌های دیگر نیز باشد. یوگا یکی از تمریناتی است که می‌تواند یکی از این بهانه‌ها را از شما بگیرد؛ یوگا روشی برای افزایش انعطاف‌پذیری بدن شماست.

برای سلامتی خودارزش قائل شویم ورزش کنیم

کوه نوردی:

در هفته یک بار به کوه بروید، برنامه هفتگی خود را طوری ترتیب دهید که برنامه کوه رفتن حتما در آن قرار داشته باشد. کوهنوردی باعث می شود که شما علاوه بر تمرکز مغزی، فعالیت بدنی مناسبی نیز داشته باشید.

برای سلامتی خودارزش قائل شویم ورزش کنیم

 

شما می توانید در هفته سه بار به کلاس های ورزشی ایروبیک بروید. ایروبیک بسیار برای خانم ها توصیه می شود زیرا حرکاتی که در این ورزش انجام می شود، تمام نقاط بدن شما را درگیر می کند.

برای سلامتی خودارزش قائل شویم ورزش کنیم

طناب زدن:

طناب نیز، یکی دیگر از ورزش های ساده و مفید برای بانوان است. البته نباید به مدت زیاد از طناب استفاده کنید توصیه می شود طناب زدن را با یکی دیگر از ورزش های بالا به طور متوالی ادامه دهید.

زیرا طناب زدن در دراز مدت، باعث افتادگی رحم در خانم ها می شود پس این ورزش را نباید به مدت طولانی و هر روز انجام دهید بخصوص خانم های جوان و خانم هایی که مشکلات زنانه مانند افتادگی رحم و … دارند زیرا طناب زدن این بیماری ها را تشدید می کند.

برای سلامتی خودارزش قائل شویم ورزش کنیم

کدام ورزش برای روحیه شما مناسب است ؟

عصبانی هستید؟

ورزش کیک بوکسینگ را انتخاب کنید: وقتی از چیزی عصبانی هستید می توانید با ورزش کیک بوکسینگ خشم خود را همراه با مقداری کالری بسوزانید. تمام خشم خود را روی کیسه بوکس خالی کنید. البته بهتر این است که کیک بوکسینگ را زیر نظر یک مربی انجام دهید.

عجولید؟

ورزش های سریع و با شدت کنید: اگر فردی عجول هستید و زمان برایتان مهم است ورزش های سریع و با شدت بالا را امتحان کنید تا بتوانید در کمترین زمان ورزش کنید و حسابی کالری بسوزانید. بعد از گرم کردن، سه دقیقا به حالت ثابت و با سرعت درجا بزنید، سپس ورزش هوازی مورد علاقه خود را شروع کنید، این ورزش می تواند دوچرخه سواری، دویدن و غیره باشد. فقط باید توجه داشته باشید که سرعت و شدت داشته باشید. با این کار نه تنها ورزش را در کمترین زمان انجام داده اید بلکه انرژی عجول بودنتان را هم خالی کردید.

مقالات پیشنهادی کاربران
بیماری پیسی یا برص (ویتلیگو) و درمان طبیعی آن
پریشان و گیج هستید؟

ورزش های قدرتی انجام دهید: تحقیقات نشان داده ورزش های قدرتی به زنان کمک می کند حالت روحی خود را بهبود ببخشند و بتوانند بهتر تمرکز کنند. تمرینات قدرتی کمکتان می کند احساس ثبات کنید. علاوه بر تاثیر مثبت روی تمرکز این ورزش ها از نظر احساسی نیز تاثیری عالی دارند.

مضطرب هستید؟

پیاده روی کنید: اگر مقدار زیادی اضطراب دارید با آرام راه رفتن با آن مقابله کنید. تنها چند دقیقه راه رفتن می تواند اضطرابتان را آرام کند و حالتان را بهبود ببخشد، مخصوصا اگر بیرون از خانه پیاده روی کنید. در واقع تحقیقات نشان داده پیاده روی یک راه تضمین شده برای کاهش سطح استرس و اضطراب است، و حتی روی سیستم ایمنی بدن نیز تاثیر مثبت دارد.

استرس دارید؟

دوچرخه سواری کنید: با هر رکاب زدن استرس خود را پشت سربگذارید. مطمئن باشید با رکاب زدن سریع اعتماد به نفس شما هم بالا می رود و بعد از تمام شدن احساس قدرتمند بودن می کنید.

احساس نگرانی می کنید؟

یوگا امتحان کنید: یوگا یک ورزش ذهنی بدنی است که شما را به زمان حال می آورد. یوگا در حالی که بدنتان را درگیر می کند ذهن را نیز آرام و ساکن می کند، و نگران بودن را در طول تمرین بسیار سخت می کند! نفس کشیدن در حال انجام حرکات کاری می کند روی زمان حال تمرکز کنید و نگرانی هایی که دارید آرام ذوب شود.

فواید ذهنی ورزش کردن:

ورزش کارایی مغزی را افزایش می‌دهد. فواید ذهنی و روحی که ورزش به همراه دارد عبارتند از:

♦کاهش استرس

♦افزایش شادی

♦افزایش اعتماد به نفس 

♦کاهش اضطراب 

♦افزایش قدرت مغز

♦افزایش حافظه 

♦افزایش آرامش 

♦افزایش خلاقیت 

♦تاثیر گذاری بر دیگران 

ورزش های منظم به بدن ما کمک می کند:

  1.     به شما در کنترل وزن خود کمک می کند. ورزش همراه با رژیم غذایی نقش مهمی در کنترل وزن و جلوگیری از چاقی دارد. برای حفظ وزن، کالری که می خورید و نوشیدید باید انرژی شما را سوزاند. برای از دست دادن وزن، شما باید کالری بیشتری مصرف کنید تا از خوردن و نوشیدن لذت ببرید.
  2.     کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی شما. ورزش تقویت قلب شما و گردش خون شما را بهبود می بخشد. افزایش جریان خون باعث افزایش سطح اکسیژن در بدن شما می شود. این کمک می کند تا خطر بیماری های قلبی مانند کلسترول بالا، بیماری عروق کرونر و حمله قلبی را کاهش دهد.
  3.     کمک به کنترل قند خون و سطح انسولین. ورزش می تواند سطح قند خون تان را کاهش دهد و به بهبود عملکرد انسولین کمک کند.
  4.  کمک کنید تا تفکر، یادگیری و مهارت های قضاوت خود را به همان اندازه که سن دارید حفظ کنید. ورزش بدن شما را تحریک می کند تا پروتئین ها و سایر مواد شیمیایی را که باعث بهبود ساختار و عملکرد مغز شما می شود، آزاد کند.
  5.   کاهش خطر ابتلا به برخی از سرطانها، از جمله سرطان کولون، پستان، رحم و ریه.
  6.     شانس خود را برای زندگی بیشتر افزایش دهید. مطالعات نشان می دهد که فعالیت بدنی می تواند خطر ابتلا به زود هنگام از علل اصلی مرگ، مانند بیماری های قلبی و برخی از سرطان ها را کاهش دهد.

ورزش

و در آخر

ورزش می‌تواند تأثیر بسزایی در شادابی و نشاط افراد داشته باشد. کسانی که از لحاظ روحی و روانی در شرایط مطلوب‌ تر قرار داشته باشند بدون شک می‌توانند بهتر، سریع‌تر و با آرامش بیشتر مطالب را فرا بگیرند این افراد با روحیه در مراحل دیگر زندگی نیز موفق‌ترند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست