بازاریابی ویدئویی

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. دنیای طراحی سایت
  4. chevron_right
  5. بازاریابی ویدئویی

 تعریف بازاریابی ویدئویی (ویدئومارکتینگ)

اگر یک عکس هزار کلمه ارزش دارد، یک ویدئو چقدر مهم است؟ این اساس بازاریابی ویدئویی است که یک استراتژی بازاریابی روبه‌جلو است که شامل فیلم جذاب در رقابت‌های بازاریابی شما است.از بازاریابی ویدئویی می‌توان برای همه موارد استفاده کرد، از ایجاد ارتباط با مشتری گرفته تا تبلیغ برند، خدمات یا محصولات بهره برد. همچنین، بازاریابی ویدئویی می‌تواند به‌عنوان وسیله‌ای برای ارائه راهنمایی، ترویج توصیفات مشتری، پخش مستقیم رویدادها و ارائه محتوای ویروسی (سرگرم‌کننده) باشد.

 

 

بازاریابی ویدئویی چگونه کار می‌کند؟

در ظاهر، روش بازاریابی ویدئویی بسیار ساده است: نام تجاری شما فیلم‌هایی را ایجاد می‌کند که به هر طریقی، شرکت شما را رونق می‌بخشد، فروش را افزایش می‌دهد، آگاهی از محصولات یا خدمات شما را افزایش می‌دهد و یا مشتریان شما را جذب می‌کند. در عمل، کمی پیچیده‌تر است. مانند بسیاری از تلاش‌های بازاریابی شما، بازاریابی ویدئویی نیز مبتنی بر داده است، بنابراین شما می‌خواهید معیارهای مختلف را کنترل کرده و تعامل مشتری را ردیابی کنید.

بازاریابی ویدئویی

برای توسعه استراتژی بازاریابی ویدئویی خود، به موارد زیر نیاز دارید:

تخصیص منابع:

باید بودجه‌ای را برای ویدئو، حداقل تجهیزات مناسب، نرم‌افزار ویرایش خوب، یک استاد راهنمای بازاریابی ویدئویی (یا تیم بهتر) و همچنین زمان ایجاد آن اختصاص دهید

استراتژی‌های خود را بگویید:

قبل از هر اقدام لازم است بدانید، گفتن داستان هرگز به‌اندازه ویدئو مهم نبوده است، بنابراین طوفان مغزی: چه داستان‌هایی را می‌خواهید بگویید؟ چگونه به آنها می‌گویید؟

درگیرشدن:

– درگیرشدن با موضوع صرف قصه‌گویی کافی نیست، بلکه باید مخاطبان خود را درگیر این کار کنید. چگونه داستان‌های خود را جالب می‌کنید؟ چه چیزی مخاطب شما را جذب خواهد کرد؟

مختصر سازی:

مدت مشخصی برای فیلم‌های بازاریابی وجود ندارد (اگرچه توصیه‌هایی نیز وجود دارد) ، اما قاعده کلی این است که کوتاه‌تر بهتر است. با ویرایش سخت باشید هر چیز عجیب‌وغریب را برش، برش و برش دهید. دامنه توجه کوتاه است، بنابراین از آنچه به دست می‌آورید استفاده کنید.

انتشار:

فیلم‌های خود را به طور گسترده منتشر کنید، در وب‌سایت خود قرار دهید، در YouTube متعلق به Google و در همه کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود بارگذاری کنید. سپس تبلیغ، تبلیغ و تبلیغ کنید.

تجزیه‌ و تحلیل:

معیارها و آمارها و دلایل را پیگیری کنید تا بهترین ویدئوها را تعیین کنید.

بازاریابی ویدئویی

ایجاد یک استراتژی بازاریابی ویدئویی

استراتژی بازاریابی ویدئویی شما باید بر اساس اهداف تجاری شما باشد. اما به طور خاص، شما باید اهداف هر ویدئو را مشخص کنید تا بدانید که چرا این نوع محتوا را ایجاد می‌کنید.به‌عنوان‌مثال، آیا می‌خواهید برای هر مرحله از قیف فروش خود ویدئویی ایجاد کنید؟ این بدان معنی است که شما مجبورید یک سری ویدئوها بسازید که بازدیدکنندگان شما را با نام تجاری، محصولات و خدمات شما آشنا کنند. شما باید یک ویدئوی معرفی ایجاد کنید که در مورد مارک و تجارت شما صحبت کند و سپس برای هر پیشنهاد یک ویدئوی محصول ایجاد کنید.

فیلم‌های شما می‌تواند اهداف مختلفی داشته باشد: آگاهی، تأمل و تصمیم‌گیری متداول‌ترین اهداف بازاریابی ویدئویی است.ویدئوهای آگاهی به این منظور است که بینندگان متوجه شوند مشکلی دارند – و شما می‌توانید راه‌حل ارائه دهید. این ویدئوها برای جذب افراد بیشتر به برند شما است. اگر مردم حتی از وجود شما اطلاع نداشته باشند فروش محصول دشوار است. برای رفع این مشکل، باید ویدئوهایی باهدف افزایش آگاهی از کسب‌وکار خود بسازید.هدف دیگر بازاریابی ویدئویی شما هدف قراردادن افرادی است که برای حل مشکلی که با آن روبرو هستند گزینه‌های خود را بررسی می‌کنند. آنها ممکن است به دنبال راه‌حل باشند و یا توصیه کنند هدف فیلم شما اثبات این است که شما گزینه درستی برای آنها هستید.

نتبجه گیری استراتژی

سرانجام، کسانی که در مرحله تصمیم‌گیری هستند، مشتریان بالقوه‌ای هستند که تقریباً راه‌حل مناسب را پیدا کرده و آماده خرید هستند. هدف ویدئو شما این است که بیش از علایق آنها باقی بماند تا آنها پول خود را صرف تجارت شما کنند نه اینکه آن را به‌جای دیگری ببرند.استراتژی بازاریابی ویدئویی شما می‌تواند حول اثبات بهترین بودن در این زمینه باشد. یا می‌توانید از بازاریابی ویدئویی برای ایجاد شخصیت مرتبط استفاده کنید. همچنین می‌توانید با ایجاد آموزش‌های آموزشی، نحوه تهیه ویدئوها و سایر راهنماهای ویدئویی، از فیلم‌ها برای اثبات رهبر بودن افکار خود استفاده کنید.روش‌های مختلفی برای ساخت استراتژی مطلوب شما وجود دارد و این واقعاً به اهداف خاص تجاری شما مربوط می‌شود.

بازاریابی ویدئویی

نمونه‌های بازاریابی ویدئویی

بازاریابی ویدئویی در سراسر اینترنت وجود دارد. بیشتر از مارک‌های موردعلاقه خود، Facebook ، صفحه اصلی YouTube خود نگاه نکنید و اینجا وجود دارد: بازاریابی ویدئویی موفق که به چشم شما راه‌یافته است. با سرچ کردن در اینترنت میتوانید نمونه های زیادی از  بازاریاب یویدئویی را مشاهده کنید.

مزایای بازاریابی ویدئویی

مزایای بازاریابی ویدئویی بسیار است. بیایید با کمّی سازی آسان شروع کنیم:

آمار، اعداد، داده‌ها، وای من! از یادداشت‌ها:

  • ویدئو به شما کمک می‌کند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. امروزه بیشتر تلاش‌های بازاریابی شرکت برای کمک به اعتمادسازی طراحی شده است. ویدئو پلی است که آنچه شما می‌گویید را به آنچه واقعاً هستید متصل می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا مشتریان پشت پرده نگاه کنند و از نام تجاری شما اطلاعات کسب کنند.
  • ویدئو یک معدن طلا برای سئو است که به ایجاد بک لینک در سایت شما، افزایش لایک و اشتراک‌گذاری (که می‌تواند بر رتبه‌بندی جستجو تأثیر بگذارد) و ایجاد ترافیک به سایت شما کمک می‌کند و فراموش نکنیم که YouTube متعلق به Google است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که فیلم‌های خود را در YT ارسال کرده و کلمات کلیدی / عبارات خود را برچسب‌گذاری، برچسب‌گذاری و برچسب‌گذاری می‌کنید!
  • فیلم‌ها حفظ اطلاعات را افزایش می‌دهند. اگر مشتریان شما فقط چیزی می‌شنوند، احتمالاً حدود 10٪ از این اطلاعات را پس از سه روز حفظ می‌کنند. در مقابل، اگر آنچه که می‌شنوند با تصاویر مرتبط همراه باشد، پس از سه روز به طور متوسط ​​65٪ از این اطلاعات را حفظ می‌کنند.
  • در سال ۲۰۱۷ ، محتوای ویدئویی حدود 74٪ از کل بازدید آنلاین را نشان می‌دهد. مشتریان شما ویدئو را دوست دارند. مشتریان بالقوه نیز عاشق فیلم هستند، این بدان معنی است که بازاریابی ویدئویی خوب می‌تواند بازدیدکنندگان جدیدی را به خود جلب کند.
  • خطوط موضوعی ایمیل با کلمه “ویدئو” با 19٪ افزایش نرخ باز و 65٪ افزایش کلیک روبرو شده است.
  • چهار برابر بیشتر مشتریان ترجیح می‌دهند یک ویدئوی محصول را تماشا کنند تا اینکه توضیحات محصول را بخوانند.
  • آیا پول را دوست دارید؟ سپس این را در نظر بگیرید: پس از تماشای یک فیلم، احتمال خرید مشتریان توسط 64-85 درصد افزایش می‌یابد.

جهت سفارش و اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

مقالات پیشنهادی کاربران
ماشین زمان چیست و چگونه کار می کند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست