بازاریابی محتوا

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. تبلیغات اصفهان
  4. chevron_right
  5. بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا یک اصطلاح چتر است که شامل تمام قالب های بازاریابی است. که شامل ایجاد یا به اشتراک گذاری محتوا به منظور درگیر کردن پایگاههای مصرف کننده دوره ای و بالقوه است.
بازاریابی محتوا نیاز به ساعتی است که مشاغل برای ادامه حیات در آن فعالیت می کنند.

یکی از بخش های استراتژی بازاریابی و توسعه کسب و کار بازاریابی محتوا می باشد. که بر ایجاد محتوای یکپارچه تمرکز می کند و هدف اصلی آن، جذب مخاطبان جدید و حفظ مخاطبان قبلی می باشد.
برای داشتن یک بازاریابی محتوای موفق باید یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید.

بازاریابی محتواچیست

چرا ما به بازاریابی محتوا نیاز پیدا می کنیم؟

بازاریابی محتوا به کسب و کار کمک می کند از منابع قابل اعتماد جهت بالا بردن ترافیک وب سایت و تولید مقرون و به صرفه استفاده کنند و منابع آن را مدیریت کنند.

مثال هایی از تولید محتوا

موارد زیر نمونه هایی از محتواهای قابل استفاده دربازاریابی محتوا می باشند.

  • کتاب یا کتابچه ای که اطلاعاتی درباره ی یک محصول به ما می دهد.
  • مصاحبه ای که توضیحاتی در مورد یک کتاب به ما می دهد و به نقد آن می پردازد.
  • فیلم ویدئویی یکی از جلسات آموزش که به صورت رایگان یا با یک قیمت مشخص در اختیار ما قرار داده می شود.
  • یک کتاب یا فیلمی که به تبلیغ مسائل مذهبی یا اخلاقی می پردازد.

البته این نکته حائز اهمیت است که، بازاریابی به استفاده از محتوای دیجیتال محدود نیست، بازاریابی محتوا، پیش از عصر دیجیتال قدمتی دیرینه دارد.

تفاوت بازاریابی محتوا و تبلیغات

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شود این است که تفاوت بازاریابی محتوا با تبلیغات در چیست؟ در بازاریابی محتوا، محتوا در رسانه‌های تحت مالکیت کسب‌ و کار‌ها پخش می‌شوند، اما درصورتی که محتوای مربوطه در رسانه‌های دیگر پخش شوند، تبلیغات نام می‌گیرند. علاوه برآن تبلیغات دارای هزینه بالایی است در صورتی که بازاریابی محتوا هزینه چندانی ندارد.

بازاریابی-محتوا,تبلیغات

علت رونق گرفتن بحث بازاریابی محتوا چیست؟

کاهش هزینه‌ی نشر محتوا

امروزه هر فردی، به سادگی می تواند به ناشر تبدیل شود و مهم ترین هزینه ی آن هم زمان می باشد.

مقالات پیشنهادی کاربران
اصول و راه های پخش تبلیغات چیست؟

افزایش دسترسی به اینترنت و کامپیوتر و موبایل

دسترسی به محتوا و کار با آن، نیاز به دسترسی به اینترنت، کامپیوتر و … دارد.

افزایش سهم مشتری در مراحل تصمیم ‌گیری و خرید

امروزه مشتری ها به علت رقابتی شدن بسیاری از صنایع، سعی در تسلط کامل در مراحل خرید محصول دارند.

افزایش هزینه رسانه‌های سنتی

در دهه های اخیر، تعداد زیادی از رسانه های سنتی، گرانتر شده اند. این در حالی است که به خاطر گسترش رسانه های جدید اثر بخشی آن ها کاهش یافته است.

دلیل های اهمیت استفاده از استراتژی بازاریابی محتوا

۱- ایجاد اعتماد در بازدیدکنندگان
۲- آگاهی از برند
۳- بهبود سئو (SEO)
۴- تولید Lead یا سرنخ بازاریابی
۵- جذب مخاطبین ایده‌آل
۶- تبدیل بازدیدکنندگان به Lead با استفاده از تکنیک پرورش lead
۷- اشتراک‌گذاری محتوا توسط بازدیدکنندگان
۸- دلیل قانع‌کننده برای بازگشت افراد به وب‌سایت شما
۹- هم‌ راستا با سایر استراتژی‌های بازاریابی
۱۰- افزایش نرخ بازگشت سرمایه (ROI)

ابزارو تکنولوژی مورد نیاز برای بازاریابی محتوا

ابزار و تکنولوژی ها به ساده تر کردن کارها کمک می کنند و باعث صرفه جویی در زمان می شوند.

کلیه ابزارهای مورد نیاز بازاریابی محتوا ، به چهار بخش تقسیم می شوند:

سیستم مدیریت محتوا (CMS – Content Management System) :

برای اینکه تیم بازاریابی بدون نیاز کمک تیم IT بتواند به راحتی پست و بلاگی ایجاد کند. بودن این ابزار ضروری می باشد.

ابزار آنالیز وتجزیه و تحلیل (Analytics) :

برای ارزیابی عملکرد بازاریابی محتوا، به ابزارهای نظیر گوگل Analytics احتیاج دارید.

 نرم افزار مدیریت پروژه (Project Management Software) :

با توجه به اینکه سرعت پست های شبکه های اجتماعی و پست های استفاده شده در کمپین های مختلف افزایش یافته است استفاده از این ابزار ضروری می باشد.

نرم افزارهای طراحی (Design Software) :

آنچه که نقش بسیار مهمی در موفقیت بازاریابی محتوا دارد محتوای بصری می باشد. مانند مهارت در فتوشاپ همچنین ابزارهای دیگری که محتوای بصری با کیفیت تولید می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست