بازاریابی شبکه ای(network marketing) چیست و چگونه کار می کند؟

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. قانون جذب
  4. chevron_right
  5. قانون جذب پول و ثروت
  6. chevron_right
  7. بازاریابی شبکه ای(network marketing) چیست و چگونه کار می کند؟

بازاریابی شبکه چیست؟

بازاریابی شبکه یک مدل کسب و کار است که به نمایندگی از نمایندگان مستقل در فروش شخصی به فرد بستگی دارد و اغلب از خانه کار می کند. بازاریابی شبکه، همچنین به عنوان بازاریابی چند سطح شناخته می شود، یک مدل تجاری است که شامل یک شبکه ساختاری هرم افرادی است که محصولات شرکت را به فروش می رسانند. شرکت کنندگان در این شبکه ها معمولا به صورت کمیسیون مسترد می شوند. به این معنی که افراد در این شبکه هر بار که کار مشخصی را انجام می دهند،

بسیاری از عملیات بازاریابی شبکه معتبر وجود دارد، اما بعضی از آنها به عنوان طرح های هرمی محکوم شده اند. دومی می تواند کمتر در فروش به مصرف کنندگان تمرکز کند، نه در استخدام فروشندگان، که ممکن است مجبور باشند از قبل برای کیت های استارترگران قیمت پرداخت کنند.

بازاریابی شبکه ای(network marketing) چیست و چگونه در آن موفق شویم؟

چگونه بازاریابی شبکه کار می کند؟

بازاریابی شبکه ای با نام های مختلف از جمله بازاریابی چند سطحی، بازاریابی سلولی، بازاریابی وابسته، بازاریابی مستقیم مصرف کننده، بازاریابی ارجاعی، و یا franchising کسب و کار مبتنی بر خانه شناخته شده است.

شرکت هایی که از مدل بازاریابی شبکه پیروی می کنند، اغلب سطوح از فروشندگان را ایجاد می کنند، یعنی فروشندگان تشویق به جذب شبکه های خود از فروشندگان هستند. سازندگان یک ردیف جدید (یا “upline”) در آمد خود را در فروش خود و فروش ساخته شده توسط مردم در سطح آنها ایجاد (“downline”)می کنند. در حقیقت یک ردیف جدید می تواند یک ردیف دیگر را به وجود آورد، که باعث می شود کمیسیون بیشتر به شخص در ردیف بالا و همچنین سطح متوسط باشد.

بنابراین، درآمد فروشندگان به استخدام و همچنین فروش محصول بستگی دارد. کسانی که در اوایل قرار دارند و در سطح بالا قرار دارند بیشترین مقدار را دارند.

مزایا و معایب بازاریابی شبکه

برخی از ننگ های مرتبط با بازاریابی شبکه ای، به ویژه آنهایی که دارای چندین سطر هستند، می توانند به عنوان طرح های هرمی شناخته شوند، یعنی فروشندگان در سطوح بالا، می توانند مقدار قابل توجهی پول را در کمیسیون از سطوح زیر آنها ایجاد کنند. مردم در سطوح پایین تر درآمد کسب خواهند کرد. این شرکت با فروش کیت های استارت گران به کارمندان جدید پول می کند.

تجدید نظر در بازاریابی شبکه ای این است که فردی با توانایی زیاد و توانایی فروش خوب می تواند یک کسب و کار سود آور با سرمایه گذاری منفی ایجاد کند.

بر طبق گزارش کمیته تجارت فدرال (FCC)، یک قاعده خوب، این است که عملیات بازاریابی شبکه ای یکپارچه تمایل بیشتری نسبت به طرح های چند سطحی دارد که در آن مردم بر اساس تعداد توزیع کنندگان که استخدام می کنند پول می گیرند.

برخی از نمونه های معتبر از عملیات بازاریابی شبکه تک لایه عبارتند از Avon Products، Mary Kay و Excel Communications.

بازاریابی شبکه ای(network marketing) چیست و چگونه در آن موفق شویم؟

ملاحظات ویژه

هر کسی که با پیوستن به یک عملیات بازاریابی شبکه ای مشورت می کند قبل از تصمیم گیری باید تحقیق خود را انجام دهد. این سوالات را در نظر بگیرید:

  • آیا آن را به عنوان یک فرصت برای کسب درآمد از طریق فروش محصولات یا استخدام دیگران متمرکز کردید؟
  • رکورد بنیانگذاران شرکت چیست؟
  • آیا شما شخصا در مورد محصولات مشتاق هستید؟
  • آیا مردم شما در مورد محصولات مشتاق هستند؟
  • آیا محصول به طور موثر ترویج می شود؟
  • آیا پیش بینی می کنید مسیری نسبتا سریع به سود یا طولانی شدن آب برود؟
نکات کلیدی:

بازاریابی شبکه ای به افرادی که انرژی زیادی دارند و مهارت های فروش خوبی دارند، می توانند کسب و کار سود آور با سرمایه گذاری اندک ایجاد کنند.
مراقب باشید از شرکت های بازاریابی شبکه ای که بسیاری از فروشندگان را ایجاد می کنند.
قبل از پیوستن به شرکت به طور کامل تحقیق کنید.

رقابت آزاد با 100،000 دلار در مجازی نقدی با استفاده از شبیه ساز سهام رایگان ما مهارت های تجاری خود را به آزمون تسلیم کنید. با هزاران معامله گر Investopedia رقابت کنید و راه خود را به سمت بالا برسانید! پیش از شروع به ریسک پول خود، معاملات را در محیط مجازی قرار دهید. تمرین استراتژی های معاملاتی به طوری که زمانی که شما آماده برای ورود به بازار واقعی، شما تمرین نیاز دارید.

مقالات پیشنهادی کاربران
تبلیغات چه ارتباطی میتواند با کسب و کار ما داشته باشد؟

فروش یک محصول را انجام دهید.
کارکنان آنها فروش محصول را انجام می دهند.
به عبارت ساده، این مدل شامل یک ساختار هرمی از شرکت کنندگان غیر حقوق ماهانه است که پرداخت می شود هر زمان که آنها یا فرد زیر آنها در هرم فروش، در این سیستم، مصرف کنندگان شرکت کنندگان هستند. خانواده و دوستان آنها مشتریان خود هستند و این چرخه ادامه دارد.

ویژگی های بازاریابی شبکه

فروش مستقیم
سازمان های بازاریابی شبکه به طور مستقیم محصول خود را به فروش می رسانند و از هیچ کانال مشخصی از تجارت استفاده نمی کنند. مسئولیت فروش محصولات به افراد غیر مشغول (مشارکت کننده) منتقل می شود که هر بار که آنها را به فروش می رساند، کمیسیون می گیرند.

صاحبان کسب و کار مستقل (IBO)
شرکت کنندگان IBO نامیده می شوند، به عنوان آنها کار می کنند. اگر آنها در حال توسعه خود کسب و کار خود هستند.

فروش فلسفه
این مدل شامل شرکت کنندگان برای استفاده از فلسفه فروش بازاریابی می شود. تمرکز اصلی این است که استخدام و فروش تا جایی که می توانید در آمد بیشتری کسب کنید. هیچ روابطی ساخته نشده است. مردم حتی ممکن است شما را فریب دهند برای خرید محصولات و یا برای پیوستن به آنها.

سیستم سلسله مراتبی
فرض کنید فرد A یک شخص B را تحت خود دارد. در حال حاضر A هر روز که فروش و همچنین بخشی از کمیسیون B زمانی که فروش B بوجود می آید کمیسیون را دریافت می کند. در حال حاضر، برای کسب پول بیشتر، B نیز سعی خواهد کرد تا شخص C زیر او را استخدام کند و غیره. این باعث می شود که سیستم یک سلسله مراتب بزرگ باشد.

کمتر یا بدون تبلیغات
وابستگی به فروش مستقیم کمک می کند تا سازمان به کمترین میزان اعتماد در تبلیغات برسد چون مخاطبین شخصی دارای قدرت قانع کننده تری نسبت به تبلیغات هستند.

بدون حقوق ثابت
این یک شبکه مبتنی بر کمیسیون است که در آن شرکت کنندگان (و نه کارکنان) به منظور پرداختن به کارهای خاص، به کمیسیون پرداخت می شوند.

مسئوليت
هر کس تنها به خودش پاسخگو است. هرچه بیشتر به فروش می رسد، بیشتر او را به دست می آورد.

مزایای شرکت کنندگان

شرکت کنندگان نیز مصرف کنندگان شبکه هستند. از این رو، آنها نیز هنگامی که به شبکه می پیوندند تخفیفات و پیشنهادات جذاب دیگری را دریافت می کنند.

نمونه هایی از بازاریابی شبکه
Amway در حال حاضر در حدود 57 سال فعالیت دارد، این شرکت یکی از بزرگترین نمونه های موفق شرکت بازاریابی شبکه است. شرکت های دیگری که از مدل بازاریابی شبکه استفاده می کنند عبارتند از: Tupperware، Nu skin، Juice Plus و…

بازاریابی شبکه ای(network marketing) چیست و چگونه کارمی کند؟

سازه هرم در مقابل بازاریابی شبکه

گفته می شود ساختار pyramid زمانی وجود دارد که شما برای استخدام جدید استخدام کنید و هیچ محصولی را وارد نکنید. این بدبختی است که باعث می شود یک فرد با بهره گیری از دوستان و خانواده خود، درآمد کسب کند. شرکت هایی که دارای مدل ساختاری هرم هستند، مردم را فریب می دهند در حالی که آنها را باور دارند که در آینده می خواهند (که با فریب دادن بیشتر مردم) انجام می دهند. برای مثال یک نفر از شما خواسته خواهد شد که 100 دلار به عنوان بخشی از این شرکت با وعده دریافت کند که 25 درصد از هر هزینه پذیرش جدید استخدام را که وی اشاره می کند، دریافت می کند. این استراتژی پولی شرکت است که در آن شرکت کنندگان در حال از دست دادن هستند.

سخن آخر:

در حالی که بازاریابی شبکه شامل افزایش تلاش با فروش محصولات می شود. این موقعیتی است که برنده می شود و کاربران آن را به دست می آورند و شرکت کنندگان کمیسیون می گیرند.

نظرات خود را درباره بازاریابی شبکه ای یا همان نتورک در قسمت دیدگاه ها (نظرات) بیان کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست