بازاریابی دهان به دهان چیست ؟ | مزایای بازاریابی دهان به دهان

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. مقالات
  4. chevron_right
  5. بازاریابی دهان به دهان چیست ؟ | مزایای بازاریابی دهان به دهان

بازاریابی دهان به دهان (WOMM) ، که همچنین به آن تبلیغات کلمه دهان نیز می گویند ، نسخه ای از کلمه از دهان ساده دوره رسانه های اجتماعی است .

به طور سنتی ، بازاریابی دهان به دهان بر اساس توصیه از یک شخص به شخص دیگر گسترش می یابد .

بازاریابی مدرن دهان به دهان ، هم تلاش های هدفمند را توصیف می کند و هم در مواردی که کاربران رضایت خود را از یک برند به اشتراک می گذارند آن را توصیف می کنند .

بازاریابی دهان به دهان چیست

در دنیای بیش از حد متصل ، یک توصیه واحد می تواند تأثیر بسیار بیشتری داشته باشد که منجر به تبلیغات دهان به دهان (WOMM) یا استراتژی های تبلیغ دهان به دهان می شود تا از فرصت استفاده شود .

بسیاری از بهترین شیوه ها و تاکتیک های بازاریابی ، کلمات طبیعی را ترغیب می کنند ، اما کمپین ها به ویژه در رسانه های اجتماعی می توانند هدف صریح ارتقاء مواجهه اجتماعی یک تجارت آنلاین را داشته باشند .

طبق گفته های نیلسن ، 92٪ از مردم نسبت به هر نوع تبلیغات دیگری به توصیه های دوستان و خانواده اعتماد دارند . حتی تحقیقات دانشگاهی در مورد تبلیغات دهان به دهان یا WOMM اثربخشی خود را در تبدیل به اثبات رسانده است .

در ژورنال بین المللی تحقیقات بازار ، M. نیک حاجیلی نوشت :

” اعتماد ، تشویق شده توسط رسانه های اجتماعی ، به میزان قابل توجهی بر قصد خرید تأثیر می گذارد . بنابراین ، اعتماد با تأثیر مستقیم در قصد خرید و تأثیر غیرمستقیم بر سود فهمیده ، نقش مهمی در تجارت دارد . “

اثبات موفقیت است

من دیده ام که مارک های تجارت الکترونیک با ایجاد یک گروه Facebook ، پخش شدن تأثیرگذار در YouTube در مورد آن ها و پخش شدن در پادکست ها منفجر شوند و در حالی که این همه به صورت آنلاین اتفاق می افتد ، این هنوز تبلیغات WOM است .

تبلیغات دهان به دهان به 2 روش انجام می شود : به صورت ارگانیک و از طریق استفاده از بازاریابی و تبلیغات تبلیغاتی .

این دو دارای یک همگرایی ذاتی هستند و یک استراتژی خوب بازاریابی WOM باعث ایجاد WOM ارگانیک می شود . برعکس ، اگر شما در حال حاضر مقدار مطلوبی از WOM ارگانیک داشته باشید ، اردوگاه های WOMM شما بسیار موفق تر خواهند بود .

بازار یابی دهان به دهان ارگانیک :

تبلیغات دهان به دهان ارگانیک هنگامی طبیعی می شود که افراد طرفدار آن محصول شوند زیرا از یک محصول خوشحال می شوند و تمایل طبیعی دارند تا حمایت و اشتیاق خود را به اشتراک بگذارند .

تقویت بازاریابی دهان به دهان :

 WOM تقویت شده هنگامی اتفاق می افتد که بازاریابان کمپین هایی را برای ترغیب یا سرعت بخشیدن به WOM در جوامع موجود یا جدید راه اندازی کنند .

آمار بازاریابی دهان به دهان

92٪ از مصرف کنندگان بیشتر از تبلیغات به پیشنهادات دوستان و خانواده اعتقاد دارند .

فراتر از دوستان و خانواده ، 88٪ از مردم به نظرات آنلاین نوشته شده توسط سایر مصرف کنندگان اعتماد دارند به همان اندازه که به توصیه های مخاطبین شخصی اعتماد دارند .

74٪ از مصرف کنندگان تبلیغات دهان به دهان را به عنوان یک تأثیرگذار مهم در تصمیمات خرید خود شناسایی می کنند .

اما تنها 33٪ از مشاغل فعالانه به دنبال جستجو و جمع آوری نظرات هستند .

هنگامی که مطالعات موردی خاص مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت ، محققان 10٪ افزایش در تبلیغات دهان به دهان (غیرفعال و آنلاین) را در آسانسور فروش تشخیص دادند .

مزایای استفاده از بازاریابی دهان به دهان :

رشد فروش بدون هزینه تبلیغات

بسیاری از مارک های از کیف و کفش بیشتر از تبلیغات دهان به دهان به جای تبلیغات دیگر استفاده می کنند تا فروششان را افزایش دهد .

یک جامعه بسازید

بازاریابی دهان به دهان برای ایجاد یک پایه فن کار می کند و نه مشتری خرید و پیچ و مهره . مشتریان را مشغول خرید بیشتر می کنند و دوستانشان را بیشتر اوقات توصیه می کنند و بازده شما را در زمان صرف شده برای استراتژی و ایجاد وفاداری بالا در مشتری افزایش می دهند .

بودجه بیشتر ، آزادی بیشتر

برندهای با وفاداری بالای مشتری و بنابراین خریدهای مکرر ، بودجه بیشتری برای سرمایه گذاری دریافت می کنند . از آنجا که CAC به LTV ، یا هزینه خرید مشتری به ارزش زندگی ، یکی از مهمترین جنبه های یک مدل تجاری سالم در روزهای ابتدایی چرخه عمر یک شرکت محسوب می شود .

مقالات پیشنهادی کاربران
مهمترین نکات در مورد Google Ads

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست