تبلیغات اصفهان

برندسازی اصفهان

برندینگ (Branding) یا برندسازی چیست؟

33333

برندسازی یا برندینگ (Branding)، بحث داغی که در همه‌ی جلسه‌های کاری و کافی شاپ‌ها و پارکینگ‌های شرکت‌های مختلف و هر جای دیگر…، توسط مدیران هر مجموعه‌ای تا دلتان بخواهید شنیده می‌شود که خیلی مهم است و باید به آن توجه کنیم و بودجه خرج کنیم و…

در کشور ما هم صحبت از برندسازی و برندینگ و مشاوره آن کم نیست. به قول یکی از دوستان: “یکی بود یکی نبود، یه کشوری بود که مشاورای برندینگش از برنداش بیشتر بودن…!”

بماند که خیلی‌ها هنوز هم نمی‌دانند که برند و برندینگ، فقط طراحی لوگو و انتخاب فونت سازمانی نیست!
نمی‌دانند که کل کار برندینگ به زبان ساده این است که شما قرار است “ذهنیت” مردم را نسبت به برندتان به شکل خاصی دربیاورید، خاص شوید و بنا به دلایلی، افرادی (خاص یا عام) به سمت شما بیایند و سراغ برندهای دیگر نروند.

در تمام این مسیر، همه‌ی اِلِمان‌های بصری برندتان از لوگو و فونت بگیرید تا مدل طراحی کارت ویزیت و بروشورتان، فقط و فقط یک ابزار برای برندینگ هستند و نه کل برندینگ!

از کجا شروع کنیم؟

دکتر امیر اخلاصی در کتاب اصول برندسازی خود می گوید، برای ایجاد برند، ۸ ابزار در اختیار مدیران بازاریابی قرار دارد تا از طریق آن با مشتریان ارتباط برقرار کرده و یک برند قوی در بازار بسازند:

  • تبلیغات

  • روابط عمومی

  • پیشبرد فروش

  • بازاریابی مستقیم

  • فروش شخصی

  • بسته بندی

  • رویدادها و اسپانسرینگ

  • خدمات مشتری

به طور کلی برندینگ، فرآیندی است که در طی آن به جایگاه احساسی و عاطفی یک محصول یا خدمت افزوده می‌گردد،
بدین وسیله ارزش آن برای مشتریان و سایر ذی نفعان افزایش می‌یابد.

به عقیده بزرگان عرصه برندسازی یا برندینگ:

برندسازی یا برندینگ حاصل پیام‌ها و گزارش‌های رسانه هاست. هر قدر تعداد این پیام‌ها بیشتر و محتوای آن‌ها مطلوب تر باشد، نام تجاری قوی تر خواهد شد.
_ اَل ریس، لورا ریس، سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی

برندینگ یا برندسازی؛ ابزاریست برای بدست آوردن برتری در بین رقبا

برندینگ چیزی بیش از ایجاد یک نام یا لوگوی خاص و زیبا برای یک مخصول یا خدمت است، برندسازی مسیری است که به واسطه آن مشتریان، محصولات و خدمات یک شرکت را درک و تجربه می کنند.

برندینگ چیزی بسیار فراتر از داشتن یک لوگو است!

برندسازی ایجاد تمایزی منحصر بفرد است که برای مشتریان، کارکنان و مدیران سازمان اهمیت زیادی دارد. داشتن یک برند قدرتمند سبب می شود هزینه های یک شرکت به واسطه جلوگیری از سرمایه گذاری های نامناسب و بی هدف به طور کاملا محسوسی کاهش پیدا کنند.

سودآوری به واسطه جذب مشتریانی وفادار به طور چشم گیری افزایش پیدا می کند و از همه مهمتر برند یک شرکت تبدیل به دارایی ناملموس برای سازمان می شود که ارزش آن می تواند بیش از مجموع ارزش تمامی دارایی های فیزیکی آن سازمان باشد.

کارآفرینی و راه اندازی یک کسب و کار بدون تفکر برندینگ و محوریت برند برای آن یک اشتباه نابخشودنی در تجارت است!
_ اَل ریس، لورا ریس، سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی

از جمله­ ی دلایل مهم برندسازی در نزد سازمان ها، تمایل به رهبر بودن، پیشی گرفتن در صحنه­ ی رقابت و دسترسی کارمندان به بهترین امکانات به منظور دست یابی به مشتریان کم هزینه تر می­ باشد، منظور از مشتریان کم هزینه تر این است که در صورتی که مشتری با برند سازمان آشنا باشد و احساس مناسبی نسبت به آن داشته باشد، سازمان هزینه تبلیغات، زمان و… کمتری برای تبدیل وی به یک مشتری بالقوه یا وفادار متحمل خواهد شد.

ضرورت برندسازی یا برندینگ (Branding)

ضرورت داشتن برند از این روست که با توجه به حرکت جوامع مصرفی به سمت‌ مدگرایی، در اختیار داشتن برند (Brand) یا نام‌های تجاری معتبر یکی از راهکارهای ایجاد تمایز و شخصیت به شمار می رود.

اهمیت برند برای مشتری بواسطه ی دانش مشتری از برند ایجاد می شود، که بواسطه تعدادی از عوامل ناشی می شود، اما شاید دو مورد زیر مهم ترین آنها باشند:

۱. عمق برند؛ یا به عبارتی اولویت ذهنی مشتری در انتخاب برند در میان سایر برند های مشابه، بطور مثال بسیار از افراد پس از شنیدن کلمه نوشابه در ذهنشان بلافاصله Coca Cola تداعی می شود.
۲. گستردگی برند؛ هرچه رابطه مشتری با برند پیچیده تر باشد یا به عبارتی توسط تنوع تعاملات برند در ذهن بیشتر باشد، فرصت ساخت وفاداری بلندمدت بیشتر است. همانند شرکت هایی چون Google , Amazon.

brand

انواع برندسازی یا برندینگ (Branding):

تاکنون دسته بندی های مختلفی از انواع برندسازی توسط اساتید این حوزه ارائه شده است و اگر بخواهیم برجسته ترین نوع این دسته بندی ها را برشماریم به شرح زیر است:

۱. برندسازی مشارکتی یا Co-Branding: مشارکت با برندی دیگر جهت دست­یابی به هدف
۲. برندسازی دیجیتال: وب سایت، رسانه­ های اجتماعی، بهینه سازی موتور جستجو، استفاده از وب برای تجارت
۳. برندسازی شخصی یا Personal Branding: روش­ هر فرد برای ایجاد اعتبار و شهرت برای خودش
۴. برندسازی علّی: برندتان را با یک نیت خیر خواهانه همسو کنید؛ یا مسئولیت اجتماعی شرکت
۵. برندسازی کشوری: تلاش برای جذب توریست و کسب و کار

برندسازی شامل مباحث و مفاهیم مختلفی چون جایگاه یابی و جایگاه سازی برند (Brand Positioning)، نامگذاری برند، انتخاب رنگ برند و طراحی شخصیت بصری برند( لوگو، آرم و…)، توسعه برند، ارزش برند و… می‌باشد.

برچسب ها

ثبت برند اصفهان,اسپرت برند اصفهان,آتلیه برند اصفهان,برند گردشگری اصفهان,برند شهری اصفهان,جشنواره برند اصفهان,همایش برند اصفهان,برند های اصفهان,برند اصفهان,برندینگ اصفهان,برندینگ چیست,برندینگ شخصی ,برندینگ آراد ,برندینگ pdf ,برندینگ شهری ,برندینگ دیجیتال ,برندینگ اینترنتی ,برندینگ در ایران ,برندینگ ,برندینگ b2b ,برندینگ+ppt ,برندینگ شهری pdf ,کتاب برندینگ pdf ,برندینگ عاطفی pdf ,برندسازی شخصی,برند سازی داخلی ,برندسازی و مدیریت برند,برندسازی اینترنتی,برندسازی گردشگری,برندسازی حرفه ای,برندسازی,برندسازی چیست,برندسازی b2b
co-branding برندسازی,,برند سازی doc ,برندسازی dsj,برندسازی در it,برند سازی ppt,برند سازی چیست pdf,برندسازی شهری pdf,برندسازی شخصی ppt,کتاب برند سازی pdf,پرسشنامه برندسازی pdf,برند سازی اینترنتی.pdf,برند سازی ملی pdf,برندسازیpdf,برندسازی شهری اصفهان ,همایش برندسازی اصفهان ,شرکت برندسازی اصفهان ,
برندسازی در اصفهان ,برند سازی شهر اصفهان ,برندسازی اصفهان ,برندینگ,برند هرمس,برند زارا,برند,برند پوشان,برند ساعت,ثبت برند ساعت,برند asus,برند cotton,برند dior,برند htc,برند hp,برند htc کدام کشور,برند h&m در ايران,تاریخچه برند h&m,نمایندگی برند h&m,برند irani,ثبت برند iraniبت برند ایرانی
,برند i mobile,برند koton در تهران,برند koton,برند lenovo,برند مانتو,ثبت برند مانتو,برند pdf,تاریخچه برند zara,برند برتر ایران,برند برتر دنیا,ثبت برند برتر ساعت,ثبت برند برتر لپ تاپ,برند برتر لپ تاپ,ثبت برند برتر لوازم آرایشی,برند برتر لوازم آرایشی,برند برتر ساعت,ثبت برند برتر دنیا,ثبت برند برتر ایران,برند برتر گوشی,ثبت برند برتر گوشی,برند برتر ساعت مچی,ثبت برند برتر ساعت مچی,ثبت برند برتر,برند برتر,بهترین برند,ثبت بهترین برند,ثبت برند مدل مانتو,ثبت برند لباس مجلسی,برند مدل لباس,ثبت برند مدل لباس,برند برتر گوشی,ثبت برند برتر گوشی,برند ورزشی,ثبت برند ورزشی,برند,برند برتر دوربین,ثبت برند برتر دوربین,ثبت برند برتر گوشی,برند برتر گوشی,برند معروف دنیا,ثبت برند معروف دنیا,ایفون برند,ویژگی برند,مانتو برند,برند محبوب سال,برند برتر سال,برند ۹۷,همایش برند ۹۷,همایش برند,برند huawei

پوسته وردپرس